ED9 LJay: Honda CRX 2G - R.I.P.
Moderátor: Minor
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
zkoušel jsi rozjezd na 2ku?možná se v klidu rozjet a pak naložit.. mám sice jen atmo a kratší šprajcku,ale rozjíždim za 2skoro pořád.Ty máš obrovskej krouťák už celkem odspoda,tak by to v součtu mohlo jít líp
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Předpokládam, že máš OBD1, tak nastavit "launch control" na vhodný otáčky a při použití slicků to musí být nářez 
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
murtin: rozjezd na dvojku je takový nic moc, protože máš o něco delší spool up
J!R!: zatím je tam OBD0 ,ale i na ní jde nastavit LC. Je otázka jak moc by to pomohlo, protože motor je schopný utrhnout kola i na dvojku jakmile se dostane k maximu kroutícího momentu. Navíc se mi úplně nelíbí představa toho, že LC z jednotky drží motor v určitých otáčkách pomocí fuel cutu, i když je to rozhodně šetrnejší než ignition cut, někderých externích LC.
J!R!: zatím je tam OBD0 ,ale i na ní jde nastavit LC. Je otázka jak moc by to pomohlo, protože motor je schopný utrhnout kola i na dvojku jakmile se dostane k maximu kroutícího momentu. Navíc se mi úplně nelíbí představa toho, že LC z jednotky drží motor v určitých otáčkách pomocí fuel cutu, i když je to rozhodně šetrnejší než ignition cut, někderých externích LC.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Včera jsem si z koženky sešil kryt na výdechy v kapotě, aby tam zbytečně nepršelo, když by bylo auto zaparkovaný někde venku na dešti. Po stranách je našitých 6 neodymových magnetů, takže to stačí jen přiložit na kapotu a je připevněno
Možná ze spodní strany nalepím nějakou tepelně reflexní folii, aby se mi to náhodou nespeklo, když bych to nasadil na auto hned po zastavení.
Taky jsem teď konečně odeslal do výroby podklady pro první ze dvou DPS pro boost kontroler, tak se to konečně zase posune trochu dál.
Taky jsem teď konečně odeslal do výroby podklady pro první ze dvou DPS pro boost kontroler, tak se to konečně zase posune trochu dál.
- Wláďa
- Správce fóra

- Příspěvky: 946
- Registrován: 25 kvě 2010 12:11
- Bydliště: (Sokolov) Těšovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Pěkná vychytávka
Jen jsem zvědavej jak dlouho ti to tam vydrží než to někdo štípne.
crx EE8 Vtec B16A1

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Facebook

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Aktuálně mně čeká výměna ramínek sbíhavosti zadní nápravy, protože stávající jsou zarezlý v silentech a tak nejde seřídit sbíhavost. Náhradní ramínka pro nastavení sbíhavostí mám už připravený. Nakonec jsem koupil starší (díky J!R!) a repásnul je (nové silenty + barva). Původně jsem je chtěl měnit už dneska, ale kvůli počasí jsem to musel odložit.
Taky mi v týdnu dorazily dps na boost controler, tak jsem zkompletoval jeden kus pro testování. Nejdřív ale budu muset provést úpravy ve firmwaru, protože mně napadlo pár věcí, který bych tam rád zakomponoval, takže ještě nějakou chvíli potrvá, než se to dostane do auta.
Taky mi v týdnu dorazily dps na boost controler, tak jsem zkompletoval jeden kus pro testování. Nejdřív ale budu muset provést úpravy ve firmwaru, protože mně napadlo pár věcí, který bych tam rád zakomponoval, takže ještě nějakou chvíli potrvá, než se to dostane do auta.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Skoro 4 hodiny sr.ní, ale nový kompenzační ramínka jsou na místě.
U původních byly zarezlý šrouby v silentech, tak jsem je musel odřezat. Kvůli špatnýmu přístupu jsem to pižlal přímočarkou a to byla opravdu lahoda
U původních byly zarezlý šrouby v silentech, tak jsem je musel odřezat. Kvůli špatnýmu přístupu jsem to pižlal přímočarkou a to byla opravdu lahoda
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
To je to nafocený tak z úhlu, nebo proč tam není vidět ta drážka na štelování?
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Nejspíš je to úhlem ze kterýho to bylo focený, drážka tam samozřejmě je 
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Včera při cestě zpátky z geometrie jsem se stavil s autem na váze a docela mně překvapilo, jak málo narostla hmotnost po montáži turba. S půlkou nádrže auto totiž vážilo 920kg, když k tomu dopočtu 15kg (cca. váha 20litrů benzínu), tak jsem na konečný váze 935kg.
Asi rok před montáží turba jsem byl s autem na stejný váze a výsledek byl 920kg. Takže rozdíl je jen nějakých 15kg. Bohužel většina té váhy šla před přední nápravu, ale to je holt daň za přeplňování.
Poměr váha výkon teď vychází 262 hp/tuna (bez řidiče) což není špatný
Asi rok před montáží turba jsem byl s autem na stejný váze a výsledek byl 920kg. Takže rozdíl je jen nějakých 15kg. Bohužel většina té váhy šla před přední nápravu, ale to je holt daň za přeplňování.
Poměr váha výkon teď vychází 262 hp/tuna (bez řidiče) což není špatný
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Budu teď muset pořešit odklony na přední nápravě. Tak jsem začal hledat nastavitelný horní ramena. Docela se mi líbí ramena od Hardrace, ale cena je poněkud vysoká, tak hledám ještě nějaký další alternativy. Kdyby měl někdo typ na jinýho kvalitního výrobce s lepší cenou, tak budu rád za radu.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
jo, tak to ti schvaluju, už nějakou chvíly po nich koukám, ale cena je šílená, nejlépe to vychází na ebay, ale zase doprava pak je 2x větší než cena samotných ramen, takže se to také nevyplatí. Asi bude nad lidské síly sehnat to za přijatelnou cenu, nejlépe by bylo kdyby se to nakreslilo a nechalo vyrobit
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Ak by bola prijatelna cena tak by som bol za to vyrobenie, hlasim sa 
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Stean: nad výrobou nastavitelných ramen už přemýšlím 
Tak prototyp Boost Controlleru je hotový a zítra ho testnu na autě. Opracování krabičky berte prosím trochu s rezervou, brousil sem to v ruce.
Funkčně se jedná o klasický open loop kontroler (stejně jako AEM Truboost, ...) na kterým je možné nastavit tři různé nastvení plnícího tlaku, mezi kterými se dá vybírat buď tlačítkem na BC, nebo pomocí dvou externích spínačů.
Boost kontroler dál obsahuje funkce Peak, Overboost alarm, Overboost shutdown a Datalog, který odesílá data přes sériovou liknu do PC.
Časem si tam doprogramuju ještě pár dalších funkcí, ale nejdřív to musím pořádně otestovat v tomhle stavu.
Tak prototyp Boost Controlleru je hotový a zítra ho testnu na autě. Opracování krabičky berte prosím trochu s rezervou, brousil sem to v ruce.
Funkčně se jedná o klasický open loop kontroler (stejně jako AEM Truboost, ...) na kterým je možné nastavit tři různé nastvení plnícího tlaku, mezi kterými se dá vybírat buď tlačítkem na BC, nebo pomocí dvou externích spínačů.
Boost kontroler dál obsahuje funkce Peak, Overboost alarm, Overboost shutdown a Datalog, který odesílá data přes sériovou liknu do PC.
Časem si tam doprogramuju ještě pár dalších funkcí, ale nejdřív to musím pořádně otestovat v tomhle stavu.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Boost Controller už je v autě, zatím sice jen provizorně, ale i tak funguje bezvadně. Hned jak bude čas, tak to celý zafinišuju a předělám zdroj tlaku pro řízení WG před IC pro lepší stabilitu řídícího signálu.
Chtěl sem natočit nějaký video, ale zapomněl sem si nabít kameru, takže sem ukázku natočil jen mobilem drženým v ruce. Video je hodně rozklepaný, ale snad tam bude něco vidět.
V odkazu je pro ukázku textový soubor s logem z boost controlleru.
Číslo za písmenem A je relativní tlak v kPa a číslo za písmenem B je hodnota PWM (0 = 0%, 255 = 100%)
http://www.honda-club.cz/forum/download.php?id=182274
Chtěl sem natočit nějaký video, ale zapomněl sem si nabít kameru, takže sem ukázku natočil jen mobilem drženým v ruce. Video je hodně rozklepaný, ale snad tam bude něco vidět.
V odkazu je pro ukázku textový soubor s logem z boost controlleru.
Číslo za písmenem A je relativní tlak v kPa a číslo za písmenem B je hodnota PWM (0 = 0%, 255 = 100%)
http://www.honda-club.cz/forum/download.php?id=182274
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Dnešek se teda vůbec nevydařil
Odpoledne jsem chtěl jet do Hoškovic testovat boost controller. Po cestě mně ale začal skákat volnoběh, tak jsem jel domů s tím, že to bude nejspíš nějaká špatná hadice a bude to oprava na chvilku.
Po 4 hodinách zjišťování co je špatně, jsem víceméně náhodou přišel na to kde je problém a když sem jistil co se stalo, tak mně polil studený pot. Jeden ze dvou šroubků držící škrtící klapku v osyčce tam chybí a nesjpíš proletěl motorem a turbem.
Ani si neumíte představit jak mi teď je. Po vši tý práci je dost možný, že celý motor půjde do kytek kvůli jednomu pos...ýmu šroubku. Nechápu jak se tohle vůbec mohlo stát u sériový klapky, kde jsou ty šrouby z druhý strany roztemovaný, aby se nepovolily.
Zítra zkusím změřit tlaky a schodit dolů downpipe, abych viděl jak vypadá turbína a pak se uvidí. Popravdě mám teď náladu to celý hodit do kopřiv
Po 4 hodinách zjišťování co je špatně, jsem víceméně náhodou přišel na to kde je problém a když sem jistil co se stalo, tak mně polil studený pot. Jeden ze dvou šroubků držící škrtící klapku v osyčce tam chybí a nesjpíš proletěl motorem a turbem.
Ani si neumíte představit jak mi teď je. Po vši tý práci je dost možný, že celý motor půjde do kytek kvůli jednomu pos...ýmu šroubku. Nechápu jak se tohle vůbec mohlo stát u sériový klapky, kde jsou ty šrouby z druhý strany roztemovaný, aby se nepovolily.
Zítra zkusím změřit tlaky a schodit dolů downpipe, abych viděl jak vypadá turbína a pak se uvidí. Popravdě mám teď náladu to celý hodit do kopřiv
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
držím palce...
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
.... to je hrozný, jinak ten šroubek je co 6 a délka tak 3 cm? Protože na jednom motoru co jsem rozebíral byl seklej takovejhle šroubek u sacího ventilu a tak ohoblovanej, že by se brzo rozpůlil, ale do motoru právě asi neměl šanci se dostat, takže dost možný že ho budeš mít taky v tomhle místě, takže bud minimální poškození, nebo výměna jednoho ventilu. Taky podržím palce
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Tak výsledek po dnešku je následující. Tlaky za studena jsou na všech válcích prakticky stejný a to 12,5 kg/cm2. Servisní manuál uvádí horní limit 13,5kg/cm2 a spodní límit 9,5kg/cm2 pro zahřátý motor, takže tady to vypadá celkem dobře.
Lopatky turbíny vypadají netknuté, alespoň ze strany výstupu. Ve výfukových kanálech a na výfukových ventilech, jsem taky nic neviděl (z té části na kterou je vidět). Ve svodech k turbu jsem si na 3. válci všimnul drobného oprýsknutí (kroužek o průměru 2mm)usazenin na povrchu, které vede až na kov. Mohlo by to být od toho šroubku, ale s jistou to říct nemůžu.
Mám objednaný inspekční endoskop. Jak dorazí, tak kouknu do válců a pokud to půjde tak i skrz sání až k ventilům. Každopádně s motorem jsem včera najel ještě víc jak 30km, když sem jel zpátky domů a krom toho skákajícího volnoběhu se choval normálně. Potom co jsem našel ten chybějící šroubek a zacpal díru po něm prstem se ustálil i volnoběh a motor běžel v klidu. Dneska jsem ho po měření tlaků zkoušel ještě protáčet na prázdno startérem a poslouchal jsem při tom, jestli neusliším nějaké cinkání, nebo něco podobnýho a nic jsem neslyšel. Takže pokud nenajdu nic tím endoskopem, tak ho složím zpátky a uvidím co to bude dělat.
Jinak na klapce byl na půl cesty ven už i ten druhý šroub. Tak jsem je pro jistotu vyměnil oba, zalepil locktitem a pořádně roztemoval důlčíkem. Zarazilo mně jak snadno šel ten zbylý šroub vyšroubovat. Možná za tím problémem stojí vyšší tepelný namáhání, díky kterýmu se ten šroub víc roztahuje a po vychladnutí a smrštění už není tolik utažený.
Tady jsou rozepsaný výsledky z měření tlaků. Při pravním měření jsem si startoval sám, takže jsem neviděl na budík měřáku.
1. měření:
----------
1. válec - 13
2. válec - 12,6
3. válec - 12,4
4. válec - 12,5
2. měření:
----------
1. válec - 12,5
2. válec - 12,5
3. válec - 12,5
4. válec - 12,6
Lopatky turbíny vypadají netknuté, alespoň ze strany výstupu. Ve výfukových kanálech a na výfukových ventilech, jsem taky nic neviděl (z té části na kterou je vidět). Ve svodech k turbu jsem si na 3. válci všimnul drobného oprýsknutí (kroužek o průměru 2mm)usazenin na povrchu, které vede až na kov. Mohlo by to být od toho šroubku, ale s jistou to říct nemůžu.
Mám objednaný inspekční endoskop. Jak dorazí, tak kouknu do válců a pokud to půjde tak i skrz sání až k ventilům. Každopádně s motorem jsem včera najel ještě víc jak 30km, když sem jel zpátky domů a krom toho skákajícího volnoběhu se choval normálně. Potom co jsem našel ten chybějící šroubek a zacpal díru po něm prstem se ustálil i volnoběh a motor běžel v klidu. Dneska jsem ho po měření tlaků zkoušel ještě protáčet na prázdno startérem a poslouchal jsem při tom, jestli neusliším nějaké cinkání, nebo něco podobnýho a nic jsem neslyšel. Takže pokud nenajdu nic tím endoskopem, tak ho složím zpátky a uvidím co to bude dělat.
Jinak na klapce byl na půl cesty ven už i ten druhý šroub. Tak jsem je pro jistotu vyměnil oba, zalepil locktitem a pořádně roztemoval důlčíkem. Zarazilo mně jak snadno šel ten zbylý šroub vyšroubovat. Možná za tím problémem stojí vyšší tepelný namáhání, díky kterýmu se ten šroub víc roztahuje a po vychladnutí a smrštění už není tolik utažený.
Tady jsou rozepsaný výsledky z měření tlaků. Při pravním měření jsem si startoval sám, takže jsem neviděl na budík měřáku.
1. měření:
----------
1. válec - 13
2. válec - 12,6
3. válec - 12,4
4. válec - 12,5
2. měření:
----------
1. válec - 12,5
2. válec - 12,5
3. válec - 12,5
4. válec - 12,6
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Fegut: šroubek je M4x8mm válcová hlava, takže ten se nejspíš nikde nezaseknul a prolítnul to na skrz.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů
