ED9 LJay: Honda CRX 2G - R.I.P.
Moderátor: Minor
- PAKO
- CRXař
- Příspěvky: 495
- Registrován: 24 led 2011 14:31
- Bydliště: Praha-Běchovice,Škvorec
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay ED9 turbo projekt
jj žádná brutalita
Re: LJay ED9 turbo projekt
PAKO píše:já před montáží vezmu jemnej smirek setrvák nasadim na prst nebo opřu o pupajs pomalu si ho dle potřeby otáčím a od středu osy ven sem a tam jemně zdrsním pak si dobře nová spojka sedne a nezesklovatí
Přesně tohle mně taky napadlo, že udělám. Pak nechám ze setrváku odsoustružit ten obvodový nálitek, pro menší odlehčení a nakonec ho nechám ještě převážit.
Re: LJay ED9 turbo projekt
Dneska dorazil další balíček z US. Opět díky Liborovi za zprostředkování.
Re: LJay ED9 turbo projekt
Po delší době sem hodím menší update. Podařilo se mi sehnat barvu na lakování bloku motoru http://www.motipdupli.cz/dep/193-barva-na-motory/ a vypadá to s ní docela slušně.
Taky sem nechal stočit setrvačník. Nijak extra sem ho nebral takže je asi lehčí asi o kilo. Musím to ještě převážit a podle výsledku uvidím, jestli ho nenechám vzít ještě o kousek.
Taky sem namontoval upravený budík pro indikaci funkce lambdy a malinko předělal kabeláž u budíků.
Taky sem nechal stočit setrvačník. Nijak extra sem ho nebral takže je asi lehčí asi o kilo. Musím to ještě převážit a podle výsledku uvidím, jestli ho nenechám vzít ještě o kousek.
Taky sem namontoval upravený budík pro indikaci funkce lambdy a malinko předělal kabeláž u budíků.
Re: LJay ED9 turbo projekt
Dneska sem si přivezl domů vyvážené komponenty a taky už mám dolakovanou hlavu. Jestli najdu o víkendu trochu času, tak dovyčistím blok, abych mohl pomalu v příštím týdnu začít skládat spodek motoru.
Re: LJay ED9 turbo projekt
LJay píše:Dneska sem si přivezl domů vyvážené komponenty a taky už mám dolakovanou hlavu. Jestli najdu o víkendu trochu času, tak dovyčistím blok, abych mohl pomalu v příštím týdnu začít skládat spodek motoru.
Odlehcujes setrvak a nechavas seriovou reminici jo?
Re: LJay ED9 turbo projekt
kapid: u řemenice se ti ta váha točí na dost malým poloměru, takže pokud jí odelehčíš, tak celkový snížení setrvačných sil bude jen minimální oproti setrvačníku který má o dost větší průměr.
Navíc je seriová řemenice vybavená tlumičem torzních kmitů, který snižuje namáhání klikovky způsobený změnou směru pohybu ojnic v horní a spodní úvrati. Odlehčený hliníkový řemenic tohle nemají a dochází tak díky tomu k většímu namáhání ložisek a v extrémních případech i k poškození kliky.
Kdyby si o tom chtěl něco počíst, tak tady je celkem zajímavý odkaz: http://www.d-series.org/forums/engine-b ... -read.html
Čti hlavně příspěky od uživatelů: cervan, patprimmer, The_Acid_Beaver
Navíc je seriová řemenice vybavená tlumičem torzních kmitů, který snižuje namáhání klikovky způsobený změnou směru pohybu ojnic v horní a spodní úvrati. Odlehčený hliníkový řemenic tohle nemají a dochází tak díky tomu k většímu namáhání ložisek a v extrémních případech i k poškození kliky.
Kdyby si o tom chtěl něco počíst, tak tady je celkem zajímavý odkaz: http://www.d-series.org/forums/engine-b ... -read.html
Čti hlavně příspěky od uživatelů: cervan, patprimmer, The_Acid_Beaver
Re: LJay ED9 turbo projekt
Menší upgrade. Není to sice buhví jakej pokrok, ale jen finální čištění bloku mi zabralo přes 5 hodin práce. V úterý až bude volno, tak ještě zkontroluju vůle na klice a pak jí tam našroubuju napevno.
- Petk@
- Šéfík!:)
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 09 čer 2011 09:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay ED9 turbo projekt
LJay píše:Menší upgrade. Není to sice buhví jakej pokrok, ale jen finální čištění bloku mi zabralo přes 5 hodin práce. V úterý až bude volno, tak ještě zkontroluju vůle na klice a pak jí tam našroubuju napevno.
já jsem si to nechaval kontrolovat u kasla jinak motor jsem tam měl přes 3 měsíce



Re: LJay ED9 turbo projekt
Petk@: Na nalakování motoru ti uplně v pohodě stačí jeden sprej. Mně ještě zbylo
Nemáš náhodou fotky toho jak vypadají ty vložky od p.Kasla?
Dneska sem zkontroloval vůle hlavních ložisek kliky a zkompletoval písty a ojnice.

Dneska sem zkontroloval vůle hlavních ložisek kliky a zkompletoval písty a ojnice.
Re: LJay ED9 turbo projekt
Jelikož jsou kluci od Eaglu asi přesvědčený, že stavby Déčkových motorů s jejich ojnicema je potřeba trochu okořenit, tak je navrhnuli tak, aby je bez úpravy bloku a klece uložení klikového hřídele nešlo použít
Takže mně teď čeká trocha broušení.

Re: LJay ED9 turbo projekt
To te asi trošku zaskočilo ne?
Kazdej me rika ze do ni rvu jen prachy a ze je to auto k hovnu 

Re: LJay ED9 turbo projekt
O tom, že se to u některých motorů musí dělat sem vědět. Jen sem tak trochu doufal, že se tomu vyhnu, protože sem na d-series.org četl, že eagle upravi design ojnic a už to není potřeba dělat, ale jak to tak vypadá, tak to nebyla pravda 

Re: LJay ED9 turbo projekt
Tak po dnešním brousícím maratonu už by měl být blok a uložení kliky připravený pro montáž ojnic
Zejta je zkusím nahodit a budu doufat, že nebude nikde drhnout.

Re: LJay ED9 turbo projekt
Neoslabilo to velmi konstrukciu?
Re: LJay ED9 turbo projekt
To se ví že se to zaslabilo ale né nijak dramaticky. Není tam žádná síla, která by to tak ohýbala že by to mělo něčemu vadit 

Re: LJay ED9 turbo projekt
To mi hlava trochu nebere, že dělají výrobek, o kterém je jasné, že nepasuje 

Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
Re: LJay ED9 turbo projekt
Swingal: je to jak píše Blackburn, konstrukce se samozřejmě zeslabí, ale v tomhle směru nepůsobí takové síly, aby to způsobilo nějakou závadu. Maximálně by to mohlo odejít při nejakých zvýšených vibracích, ale to by asi sebou vzalo i jinou část motoru.
Minor: bohužel je to standartní postup při montáži těchto ojnic. Dokonce přímo na stránkách Eaglu je na to upozornění v poznámce "standard rod for D16, ZC, D16A, D16Z, D16Y. Some block and main girdle clearancing required.. Older design used 5/16" bolt (3/8" head) - torque was 28 ftlbs with moly lube." V angličtině se tomu postupu říká "block notching" když to dáš vyhledat třeba na D-series.org tak ti to najde nějaký témata.
Co sem se tak bavil s Liborem, tak to samý je potřeba dělat i u některých Toyot. Tam je to ale ještě vypečenější, protože za studena se ti klika s ojnicema normálně protáčí i když je tam mezera jen pár setin, ale za tepla se to všechno roztáhne a rozšmelcuje motor.
Minor: bohužel je to standartní postup při montáži těchto ojnic. Dokonce přímo na stránkách Eaglu je na to upozornění v poznámce "standard rod for D16, ZC, D16A, D16Z, D16Y. Some block and main girdle clearancing required.. Older design used 5/16" bolt (3/8" head) - torque was 28 ftlbs with moly lube." V angličtině se tomu postupu říká "block notching" když to dáš vyhledat třeba na D-series.org tak ti to najde nějaký témata.
Co sem se tak bavil s Liborem, tak to samý je potřeba dělat i u některých Toyot. Tam je to ale ještě vypečenější, protože za studena se ti klika s ojnicema normálně protáčí i když je tam mezera jen pár setin, ale za tepla se to všechno roztáhne a rozšmelcuje motor.
Re: LJay ED9 turbo projekt
Dneska sem na test sesadil kliku, ojky a klec klikovky. Po úpravě se už ojky protáčí bez problémů a mají u potřebný odstupy od bloku a klece. Když to půjde dobře, tak o víkendu zabrousím pístní kroužky a začnu finálně kompletovat spodek motoru.
Re: LJay ED9 turbo projekt
Potřeboval bych sehnat tenhle O krožek, ale v Hondě v Liberci mi tvrdí, že ho nemají jako náhradní díl. Nevěděl by někdo kde ho sehnat?
Napadlo mně zkusit ho koupit v Hostru (prodávají O kroužky a gufera), ale asi bych měl problém s maximální teplotou, protože kdysi sem tam sháněl nějaký O kroužek nad 150°c a moc na výběr toho neměli.
Napadlo mně zkusit ho koupit v Hostru (prodávají O kroužky a gufera), ale asi bych měl problém s maximální teplotou, protože kdysi sem tam sháněl nějaký O kroužek nad 150°c a moc na výběr toho neměli.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti