ED9 LJay: Honda CRX 2G - R.I.P.

Ukažte ostatním své CRX!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
PAKO
CRXař
CRXař
Příspěvky: 495
Registrován: 24 led 2011 14:31
Bydliště: Praha-Běchovice,Škvorec
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod PAKO » 24 úno 2012 20:31

jj žádná brutalita

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 24 úno 2012 20:48

PAKO píše:já před montáží vezmu jemnej smirek setrvák nasadim na prst nebo opřu o pupajs pomalu si ho dle potřeby otáčím a od středu osy ven sem a tam jemně zdrsním pak si dobře nová spojka sedne a nezesklovatí


Přesně tohle mně taky napadlo, že udělám. Pak nechám ze setrváku odsoustružit ten obvodový nálitek, pro menší odlehčení a nakonec ho nechám ještě převážit.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 09 bře 2012 17:13

Dneska dorazil další balíček z US. Opět díky Liborovi za zprostředkování.

loziska 01.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 25 bře 2012 11:50

Po delší době sem hodím menší update. Podařilo se mi sehnat barvu na lakování bloku motoru http://www.motipdupli.cz/dep/193-barva-na-motory/ a vypadá to s ní docela slušně.

Taky sem nechal stočit setrvačník. Nijak extra sem ho nebral takže je asi lehčí asi o kilo. Musím to ještě převážit a podle výsledku uvidím, jestli ho nenechám vzít ještě o kousek.

Taky sem namontoval upravený budík pro indikaci funkce lambdy a malinko předělal kabeláž u budíků.

blok 09.jpg


setrvacnik 01.jpg


AF budik 20.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 11 dub 2012 08:27

Dneska sem si přivezl domů vyvážené komponenty a taky už mám dolakovanou hlavu. Jestli najdu o víkendu trochu času, tak dovyčistím blok, abych mohl pomalu v příštím týdnu začít skládat spodek motoru.

hlava_09.jpg


klika_02.jpg

Uživatelský avatar
kapid
Bourák
Bourák
Příspěvky: 385
Registrován: 08 pro 2010 17:42
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod kapid » 11 dub 2012 15:17

LJay píše:Dneska sem si přivezl domů vyvážené komponenty a taky už mám dolakovanou hlavu. Jestli najdu o víkendu trochu času, tak dovyčistím blok, abych mohl pomalu v příštím týdnu začít skládat spodek motoru.

hlava_09.jpg


klika_02.jpg


Odlehcujes setrvak a nechavas seriovou reminici jo?

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 11 dub 2012 22:50

kapid: u řemenice se ti ta váha točí na dost malým poloměru, takže pokud jí odelehčíš, tak celkový snížení setrvačných sil bude jen minimální oproti setrvačníku který má o dost větší průměr.

Navíc je seriová řemenice vybavená tlumičem torzních kmitů, který snižuje namáhání klikovky způsobený změnou směru pohybu ojnic v horní a spodní úvrati. Odlehčený hliníkový řemenic tohle nemají a dochází tak díky tomu k většímu namáhání ložisek a v extrémních případech i k poškození kliky.

Kdyby si o tom chtěl něco počíst, tak tady je celkem zajímavý odkaz: http://www.d-series.org/forums/engine-b ... -read.html
Čti hlavně příspěky od uživatelů: cervan, patprimmer, The_Acid_Beaver

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 28 dub 2012 22:43

Menší upgrade. Není to sice buhví jakej pokrok, ale jen finální čištění bloku mi zabralo přes 5 hodin práce. V úterý až bude volno, tak ještě zkontroluju vůle na klice a pak jí tam našroubuju napevno.

motor 21.jpg

Uživatelský avatar
Petk@
Šéfík!:)
Šéfík!:)
Příspěvky: 1124
Registrován: 09 čer 2011 09:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Petk@ » 29 dub 2012 07:18

LJay píše:Menší upgrade. Není to sice buhví jakej pokrok, ale jen finální čištění bloku mi zabralo přes 5 hodin práce. V úterý až bude volno, tak ještě zkontroluju vůle na klice a pak jí tam našroubuju napevno.

motor 21.jpg

já jsem si to nechaval kontrolovat u kasla jinak motor jsem tam měl přes 3 měsíce :-D a když už to mělo bejt tak znich vypadlo že nejdřív nesedej ojnice tak jsem jim tam vezl ojnice a pak mi volal že ojnice cajk že za týden to bude a pak volal za 2 tejdny že mám válce do zvonu tak jsem nechaval ještě udělat nový suchý vložky což stálo pomalu víc jak všechno co mi tam na motoru dělali nechal jsem si ale do bloku vložit kliku s pístama tak snad je to tam ok :-) jinak sem se už možná ptal na kolik je potřeba tý barvy na motor teda spreju :-)

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 01 kvě 2012 21:26

Petk@: Na nalakování motoru ti uplně v pohodě stačí jeden sprej. Mně ještě zbylo :) Nemáš náhodou fotky toho jak vypadají ty vložky od p.Kasla?

Dneska sem zkontroloval vůle hlavních ložisek kliky a zkompletoval písty a ojnice.

ojnice 03.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 05 kvě 2012 22:50

Jelikož jsou kluci od Eaglu asi přesvědčený, že stavby Déčkových motorů s jejich ojnicema je potřeba trochu okořenit, tak je navrhnuli tak, aby je bez úpravy bloku a klece uložení klikového hřídele nešlo použít :) Takže mně teď čeká trocha broušení.

blok 10.jpg


blok 11.jpg

Uživatelský avatar
Slávek
Žáček
Žáček
Příspěvky: 282
Registrován: 30 lis 2011 21:56
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Slávek » 06 kvě 2012 17:48

To te asi trošku zaskočilo ne?
Kazdej me rika ze do ni rvu jen prachy a ze je to auto k hovnu :D

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 07 kvě 2012 11:20

O tom, že se to u některých motorů musí dělat sem vědět. Jen sem tak trochu doufal, že se tomu vyhnu, protože sem na d-series.org četl, že eagle upravi design ojnic a už to není potřeba dělat, ale jak to tak vypadá, tak to nebyla pravda :)

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 08 kvě 2012 23:25

Tak po dnešním brousícím maratonu už by měl být blok a uložení kliky připravený pro montáž ojnic :) Zejta je zkusím nahodit a budu doufat, že nebude nikde drhnout.

blok 12.jpg


blok 13.jpg

Swingal
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 841
Registrován: 26 bře 2011 20:16
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Swingal » 08 kvě 2012 23:31

Neoslabilo to velmi konstrukciu?

Blackburn
Klouček
Klouček
Příspěvky: 187
Registrován: 23 čer 2009 22:43
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Blackburn » 09 kvě 2012 04:55

To se ví že se to zaslabilo ale né nijak dramaticky. Není tam žádná síla, která by to tak ohýbala že by to mělo něčemu vadit :)

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1706
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Minor » 09 kvě 2012 09:12

To mi hlava trochu nebere, že dělají výrobek, o kterém je jasné, že nepasuje :)
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 09 kvě 2012 09:47

Swingal: je to jak píše Blackburn, konstrukce se samozřejmě zeslabí, ale v tomhle směru nepůsobí takové síly, aby to způsobilo nějakou závadu. Maximálně by to mohlo odejít při nejakých zvýšených vibracích, ale to by asi sebou vzalo i jinou část motoru.

Minor: bohužel je to standartní postup při montáži těchto ojnic. Dokonce přímo na stránkách Eaglu je na to upozornění v poznámce "standard rod for D16, ZC, D16A, D16Z, D16Y. Some block and main girdle clearancing required.. Older design used 5/16" bolt (3/8" head) - torque was 28 ftlbs with moly lube." V angličtině se tomu postupu říká "block notching" když to dáš vyhledat třeba na D-series.org tak ti to najde nějaký témata.

Co sem se tak bavil s Liborem, tak to samý je potřeba dělat i u některých Toyot. Tam je to ale ještě vypečenější, protože za studena se ti klika s ojnicema normálně protáčí i když je tam mezera jen pár setin, ale za tepla se to všechno roztáhne a rozšmelcuje motor.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 09 kvě 2012 22:21

Dneska sem na test sesadil kliku, ojky a klec klikovky. Po úpravě se už ojky protáčí bez problémů a mají u potřebný odstupy od bloku a klece. Když to půjde dobře, tak o víkendu zabrousím pístní kroužky a začnu finálně kompletovat spodek motoru.

blok 14.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 11 kvě 2012 09:12

Potřeboval bych sehnat tenhle O krožek, ale v Hondě v Liberci mi tvrdí, že ho nemají jako náhradní díl. Nevěděl by někdo kde ho sehnat?
Napadlo mně zkusit ho koupit v Hostru (prodávají O kroužky a gufera), ale asi bych měl problém s maximální teplotou, protože kdysi sem tam sháněl nějaký O kroužek nad 150°c a moc na výběr toho neměli.

krouzek.JPG


Zpět na „Vaše CRX / Your CRX“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host