ED9 LJay: Honda CRX 2G - R.I.P.
Moderátor: Minor
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Neměli byste někdo náhodou doma starý, nefunkční rezistorový modul od ventilátoru topení?
V céru mi už od doby co sem ho koupil, nefunguje první stupeň otáček ventilátoru (klasická závada - přepálený rezistor), tak přemýšlím, že bych místo rezistor boxu navrhnul nějaký PWM řízení, který je přeci jen efektivnější a pravděpodobně i dýl vydrží.
Rezistorový modul bych potřeboval defakto jen jako mustr kvůli rozměrům a konektorům.
V céru mi už od doby co sem ho koupil, nefunguje první stupeň otáček ventilátoru (klasická závada - přepálený rezistor), tak přemýšlím, že bych místo rezistor boxu navrhnul nějaký PWM řízení, který je přeci jen efektivnější a pravděpodobně i dýl vydrží.
Rezistorový modul bych potřeboval defakto jen jako mustr kvůli rozměrům a konektorům.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Nedávno to psal asi Robo nebo kdo, napájel novej odporovej drát, ty hodnoty jsou někde na hc. Jinak k věci, mám v autě s přepálenou jedničkou kterou stejně nepoužívám. Běžně jedu na 2, málokdy 3. V dílech mám komplet funkční, kterej bych musel přehodit do auta.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Fegut: už se mi povedlo sehnat od Rasty jeden rozbitý. Kvůli nedostatku času to asi udělám stejně jak Robo a jen přepájím ten odporovej drát a až bude čas, tak popřemýšlím nad tím PWM řízením.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Po delší době pár upgradů. Nový OCT se separací pomocí přepážkového labyrintu a expanzní komory (snížení tlakových ztrát) + upravená kladka ovládání škrtící klapky (excentrické umístění uložení osičky pro zlepšení "dávkování plynu").
Najel sem s ní asi 180km a musím říct, že se ovládání plynu opravdu o něco zlepšilo. Dřív byl plyn díky většímu průměru klapky (B16A1) místy až moc citlivý a hůř se dávkoval.
Díky excentrickýmu uložení kladky je teď ze začátku potřeba delši dráha pedálu pro stejný natočení klapky (větší přesnost) s tím že se dráha ke konci postupně zkracuje (rychlejší reakce).
Jedinou menší nevýhodou je to, že sem musel o trochu víc (cca. 1cm) prodloužit chod pedálu.
Při týhle úpravě sem zjistil jednu věč, která se možná někomu bude hodit. Po výměně klapky z D16 za B16 nemá plynový pedál, kvůli podstatně většímu průměru B16 kladky, dostatečně dlouhý chod na to, aby při plným sešlápnutí otevřel klapku na 100%. Odhadem chybí tak 5°. Není to moc a může se to lišit auto od auta, protože doraz pedálu je tvořený kobercem na podlaze, takže to uvádím spíš jen pro zajímavost.
Najel sem s ní asi 180km a musím říct, že se ovládání plynu opravdu o něco zlepšilo. Dřív byl plyn díky většímu průměru klapky (B16A1) místy až moc citlivý a hůř se dávkoval.
Díky excentrickýmu uložení kladky je teď ze začátku potřeba delši dráha pedálu pro stejný natočení klapky (větší přesnost) s tím že se dráha ke konci postupně zkracuje (rychlejší reakce).
Jedinou menší nevýhodou je to, že sem musel o trochu víc (cca. 1cm) prodloužit chod pedálu.
Při týhle úpravě sem zjistil jednu věč, která se možná někomu bude hodit. Po výměně klapky z D16 za B16 nemá plynový pedál, kvůli podstatně většímu průměru B16 kladky, dostatečně dlouhý chod na to, aby při plným sešlápnutí otevřel klapku na 100%. Odhadem chybí tak 5°. Není to moc a může se to lišit auto od auta, protože doraz pedálu je tvořený kobercem na podlaze, takže to uvádím spíš jen pro zajímavost.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Neměli byste někdo na prodej přední silentblok uchycení převodovky? Krouťák motoru mi s ním i přes vylepení docela zacvičil. Tak si zkusím vyrobit pevnější z polyurethanu. Potřeboval bych nějaký jako vzor, ale nechce se mi za něj dávat tisícovku.
Pozn: Kdyby se to někomu hodilo, tak se mi povedlo najít přední silentblok uchycení motoru/převodovky u firmy TEDGUM (Polsko) http://tedgum.pl/cz/ za cenu kolem 720Kč včetně dopravy. Part number je 00261958.

Pozn: Kdyby se to někomu hodilo, tak se mi povedlo najít přední silentblok uchycení motoru/převodovky u firmy TEDGUM (Polsko) http://tedgum.pl/cz/ za cenu kolem 720Kč včetně dopravy. Part number je 00261958.

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Už dlouho sem tady nic nepřidal, tak sem hodím alespoň jedno time-lapse video ze stavby motoru, abych to tu trochu oživil 

LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Dával sem teď do auta origo sedačku řidiče, protože si chci vyrobit lepší držáky pro skořepinu, kterou používám a když už byly venku, tak sem obě sedačky hodil na váhu.
Výsledek je takový, že pokud chce člověk měnit sedačky v céru za skořepiny, jen kvůli váze (např. amatérské sprinty), tak se to prakticky vůbec nevyplatí (pokud nepoužije ultra lehký karbonový, nebo hliníkový), protože výsledná kombinace skořepina + boční montážní držáky, bude vážit stejně, nebo víc než origo sedačka.
Originální CRX sedačka: 10,6Kg
Laminátová spořepina OMP RS (bez přídavného polstrování): 8,9Kg + 2Kg (min. váha bočních držáků) = 10,9Kg
Na okruhy, nebo jiný ježdění, při kterým dochází k vyššímu bočnímu přetížení je ale skořepina i přes lehce vyšší váhu k nezaplacení. Byl sem se teď projet s origo sedačkou a je to jak sedět na gauči
Pro ukázku, takhle budou vypadat nový držáky, až budou hotový. Navrhnul sem je podle standardů, který používají jiný výrobci (materiál, síla, rozteče otvorů), takže by měly být celkem univerzální. Pokud výjde dobře cena výroby (pálení laserem, ohýbání, komaxit), tak bych je začal nabízet i k prodeji.
Výsledek je takový, že pokud chce člověk měnit sedačky v céru za skořepiny, jen kvůli váze (např. amatérské sprinty), tak se to prakticky vůbec nevyplatí (pokud nepoužije ultra lehký karbonový, nebo hliníkový), protože výsledná kombinace skořepina + boční montážní držáky, bude vážit stejně, nebo víc než origo sedačka.
Originální CRX sedačka: 10,6Kg
Laminátová spořepina OMP RS (bez přídavného polstrování): 8,9Kg + 2Kg (min. váha bočních držáků) = 10,9Kg
Na okruhy, nebo jiný ježdění, při kterým dochází k vyššímu bočnímu přetížení je ale skořepina i přes lehce vyšší váhu k nezaplacení. Byl sem se teď projet s origo sedačkou a je to jak sedět na gauči

Pro ukázku, takhle budou vypadat nový držáky, až budou hotový. Navrhnul sem je podle standardů, který používají jiný výrobci (materiál, síla, rozteče otvorů), takže by měly být celkem univerzální. Pokud výjde dobře cena výroby (pálení laserem, ohýbání, komaxit), tak bych je začal nabízet i k prodeji.
LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Máš pravdu ja som dával škrupiny do auta hlavne koli bočnému vedeniu a naivne som si myslel ze ušetrím váhu - moja škrupina váži 7kg +-0,5kg a ked som nainštaloval koľajničky tak +3kg tak som natom istom čiže som neušetril nič ale chcem dávať hliníkové tam bude úspora -2kg na jednej sedačke pokial budeš také vyrábať mám záujem
foto mojich konzol pre povšimnutie

Naposledy upravil(a) Shaka dne 20 bře 2017 12:44, celkem upraveno 1 x.
LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Shaka: bočnice co budu vyrábět budou z 3mm ocelovýho plechu (standard jaký používají i jiný výrobci). Těch pár co sem viděl z hliníku se dělá ze síli 6mm. Hliník s touhle sílou bych se bál ohýbat za studena, aby se v tom ohybu nezačal trhat.
LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Jasne chápem tak to bude asi váhovo ako mám Škoda no Jaze to bude hliník ale nevadí počkám si na konečnú váhu tých konzol tie čo mám teraz majú cca 3kg na sedadlo
LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Musím to tu zase trochu zaktualizovat 
Držák sedačky už je v autě + sem namontoval nový OCT a upravil trochu hadice odvětrání motoru.

Držák sedačky už je v autě + sem namontoval nový OCT a upravil trochu hadice odvětrání motoru.
LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Taky sem trochu poupravil vedení vzduchu k boost controleru.
LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Demontoval zadní stěrač a vyrobil si místo něj hliníkovou záslepku.
LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Nejdřív bych chtěl poděkovat Lukasovi28 z HC za darování expanzky z 6g civica. Potřeboval sem totiž nějakou hlubší, abych zabránil vylevání chladící kapaliny při akceleraci. Na netu sem narazil na tip jak jí vyčistit pomocí bělidla na prádlo a celkem to fungovalo (viz foto).
LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Montáž byla trochu zdlouhavější, protože se mi expanzka nevešla kvůli baterii kam sem potřeboval. Takže sem musel nejdřív vyrobit nový držák s příčným uchycení baterie. Pro nový držák sem musel vyrobit i nový battery tie down z kusu hliníku. Nakonec si celá tahle sranda vzala skoro den a půl práce, ale už je to hotový a vypadá to docela rozumně. Doufám že teď už nebudu mít motor pořád poblitý od chladící kapaliny 

LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
O víkendu sem byl projet céro, abych otestoval novou expanzku a trochu sem si po cestě "vydělal". Jel sem silnicí, kterou neznám a jako na potvoru sem tam chytil frézování vozovky s hranou která se tak na 50cm délky svažovala o dobrých 30cm. Nejvel sem do toho moc rychle, ale stejně to zase odnesla downpipe.
Stalo se mi to už po několikátý, takže sem se konečně rozhoupal a předělám ji. Při tý příležitosti udělám i další věci, který sem odkládal (přesunutí lambdy blíž k turbu, zvětšení hadicového trnu pro připojení OCT do adaptéru filtru, výměna předního silentbloku uložení motoru, ...)
Stalo se mi to už po několikátý, takže sem se konečně rozhoupal a předělám ji. Při tý příležitosti udělám i další věci, který sem odkládal (přesunutí lambdy blíž k turbu, zvětšení hadicového trnu pro připojení OCT do adaptéru filtru, výměna předního silentbloku uložení motoru, ...)
Naposledy upravil(a) LJay dne 07 říj 2017 23:03, celkem upraveno 1 x.
LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Včera sem vytočil z hliníku nový hadicový trn do příruby filtru, takže odvětrání teď bude konečně celý vedený 19 hadicí.
LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
O víkendu sem se konečně snad po roce dostal na výměnu předního silentbloku převodovky, kterej byl i přes vyplnění gumou a PU lepidlem docela solidně vytahaný.
Nahrazoval sem ho silentem z druhovýroby od firmy Tedgum. Bohužel kluci polský si na přesnost při výrobě moc nepotrpěli a u silentu sem musel odbrousit kus zadní strany (po vyfocení sem musel ubrousit ještě jednou tolik) a převrtat montážní otvory.
Na nosníku sem si pro jistotu přehodil uložení montážní matky na druhou stranu, abych mohl silent vyměnit bez demontáže downpipe, takže až bude čas, tak vyrobím nějaký svůj PU silentblok a tenhle půjde pryč.
Nahrazoval sem ho silentem z druhovýroby od firmy Tedgum. Bohužel kluci polský si na přesnost při výrobě moc nepotrpěli a u silentu sem musel odbrousit kus zadní strany (po vyfocení sem musel ubrousit ještě jednou tolik) a převrtat montážní otvory.
Na nosníku sem si pro jistotu přehodil uložení montážní matky na druhou stranu, abych mohl silent vyměnit bez demontáže downpipe, takže až bude čas, tak vyrobím nějaký svůj PU silentblok a tenhle půjde pryč.
- Jindřich
- CRX velení
- Příspěvky: 598
- Registrován: 07 bře 2013 20:03
- Bydliště: Západně od Nového Jičína
- Kontaktovat uživatele:
LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Nechtělo by se Ti vyrobit tuhle zadní rozpěru??
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 90905.html
Jinak ty ceny za crx...to je mazec,jak to letí nahoru



https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 90905.html
Jinak ty ceny za crx...to je mazec,jak to letí nahoru

LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Jindřich: co to bylo za rozpěru? Ten odkaz už totiž není aktivní. Jak sem měl teď rozhozenej předek auta, tak sem to využil k tomu, abych si oměřil uložení předních spodních ramen a hned jak bude čas, tak bych chtěl začít dělat přední spodní rozpěru.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti