
Auta jsou takový můj koníček.. ovšem jen v teoretickém podání..hodně načteno, prohlíženo..srazy, výstavy atp. Vždy mě to ale táhlo k japonským youngtimerům..jsou to pro mě ty nejlepší auta..
Dostal jsem se k ní jak slepej k houslím a to tak, že před několika lety táta dělal u dotyčných zednickou a říkal mi, že tam má majitel dovezenou nějakou parádní hondu z německa. Byl to prý jeho mazel. Zjistili jsme, že se jednalo o CRXko a já si říkal, že to bude asi klasická d16. I tak bych jí bral, ale samozřejmě nebyla na prodej…Svoje první auto jsem koupil s přítelkyní Tigru, která šla po 2 týdnech pryč, jelikož to vůbec nejelo a na to že to vůbec nejelo a jak je to malý to dost žralo. Poté nastala Alfí éra a já pořídil Alfu 156 s 1.8 Twinspark. Byla kleklá (přetrhlej rozvoďák) a tak jsem si ji dával dokupy..o alfě bych se dokázal hoodně rozepsat a nedám na ně dopustit..určitě si zase alfu pořídím, ale jsme na crx foru


Ale nebyla moc v dobrém stavu, na to že to byla dříve leštěnka. Žačal jsem ji postupně prolízat a zjišťovat závady..exteriér nic moc..hodně odřenin a nedostatků a byla lehce opřená na pravou stranu (pravděpodobně o auto na parkovišti) a nějaká ta koroze.. V interieru chyběli nějaké plasty a některé byly dolámané..avšak po pohledu na ty krásné sedačky, které jsou rok po přešití, mě to ani nevadilo. Dále nefungovalo el. otevírání oken a šíbru.
Poté přišel na řadu to nejduležitější..srdce auta s názvem b16a1 ..Docela jsem se bál co bude, ale po prvním natočení motor chytl..docela se mi ulevilo a nechal jsem ho brblat a šel ho omrknout. Byly trošku slyšet ventily, ale jakmile se trochu zahřál a promazal tak trochu utichly. Také byl trošku poteklý od oleje..hlavně klasicky kolem solenoidu. Po zahřátí přišla řada na projížďku. Nemohl jsem hned nějak divočit, jelikož dlouho stála a byla rozpadnutá přední brzdová destička a navíc značky byly v depozitu..takže jsem spíše tak popojížděl kolem baráku..nějak jsem ti nevytáčel ani nezkoušel vtec..jen se spíš seznamoval. Ale i tak to byla paráda a já byl celý bez sebe, že jsem se mohl projet takovým autem s velkým A. Hned jsem měl pocit že bych ho chtěl ale nebyl jsem si jistý co by stálo to dát dokupy.
Postupně jsem se dozvěděl její celý příběh: První majitel (ročník 63) ji v roce 1992 dovezl ze SRN údajně jako funglovku pro svoji ženu (cena v té době kolem 400tis). Pak v roce 2004 přepsáno na jeho neteř která auto stále udržovala a jezdila sním i se 2 malými dětmi. Pak cca v roce 2010 s autem začal jezdit její synovec, který auto docela zdevastoval. Má zasebou i bouračku při které se prý urvalo i pravé kolo..potom se auto zpravilo a šlo na lak do Šternberka na tuhle fialkovočernou. Dál se ten dotyčný vůbec nestaral se o techniku vozu ale jen o stereo..prostě to muselo co nejvíc hrát a dunět..výsledkem je olej černej jak bota, díry po reprácích a natahanejch gáblech dozadu do kufru, kde mimojiné byl namontovanej nějákej papundekl na další autobaterku. Jediné co se na autě udělalo byla nová spojka.
Ale i tak to bylo pořád v pojízdném stavu..no a jak dny ubíhaly, chtěl jsem céro víc a víc..brouzdal jsem denně na fórech, inzerátech..četl a koukal..prostě jsem ho musel mít. Ikdyž mě spíše většina odrazovala, že to je starý auto..žádnej komfort atd. Já jim ríkal že o tohle sice příjdu, ale zase budu mít neskutečnej požitek z jízdy..a to tu de né..auto neberu jako spotřební matroš ale je to prostě člen rodiny a taky má přece city




Scháněl jsem tedy někoho kdo by se mi o ni postaral a na hc foru napsal Minor, kolik přibližne lidí jezdí s vtecem..byly myslím celkem tři a nejblíže ode mě je Aerostanislav, který se mi později na fóru sám ozval. Byl jsem překvapen z parádní komunity crxkařů, kteří se vším poradí atp

Postupně přidám fotky opravy a rozdílu před a po. Budu se zde snažit dál rozšiřovat příběh tohodle céra a její celkový progres.

