ED9 LJay: Honda CRX 2G - R.I.P.

Ukažte ostatním své CRX!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
jazzik
CRXař
CRXař
Příspěvky: 471
Registrován: 31 črc 2010 07:35
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod jazzik » 19 říj 2011 07:32

v globusu maji ted vyprodeje a maji tam momentak asi od 10Nm do 400Nm za 400kc ...
Jazzik

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 25 říj 2011 07:49

jazzik: jj o tom že jí tam mají vím, ale nějak si nejsem jistej jak bude kvalitní.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 25 říj 2011 22:27

Dneska sem si připravil ventilátor na chladič, abych to celý mohl o víkendu namontit na auto.
Ventilátor sem na zkoušku hodil na baterku a fouká opravdu silně, ale hlavně běží krásně tiše a ani trochu nehází.
Taky sem se pustil do čištění a lakování těch částí motoru co nejsou v motorárně.

chladič 05.jpg


díly 01.jpg

Uživatelský avatar
kapid
Bourák
Bourák
Příspěvky: 385
Registrován: 08 pro 2010 17:42
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod kapid » 25 říj 2011 22:45

A bude stacit takovej chladic na turbo motor? Prece jen tam bude asi 2x vice vykonu a urcite i vice tepla. Koukal jsi na jakejch chadicich jezdej ty co uz oturbili?

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 25 říj 2011 23:24

kapid: s tímhle by neměl být problém. Je to 3 řaďák z bývalýho wheelmanova turbo civicu, kterej měl přes 300koní a problémy s chlazením nebyly. Takhle velký chladiče se používají i na 400+ autech.

Uživatelský avatar
kapid
Bourák
Bourák
Příspěvky: 385
Registrován: 08 pro 2010 17:42
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod kapid » 25 říj 2011 23:46

LJay píše:kapid: s tímhle by neměl být problém. Je to 3 řaďák z bývalýho wheelmanova turbo civicu, kterej měl přes 300koní a problémy s chlazením nebyly. Takhle velký chladiče se používají i na 400+ autech.


OK,OK tak snad to bude v poradku. Drzim ti palce at vse dopadne co mozna nejlepe. V te motorarne ti budou skladat motor nebo jenom vse premeri, zkontrolujou atd... a skladat budes sam. *fin*

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 26 říj 2011 08:44

kapid: díky, taky doufám, že se to pak nerozskočí hned po prvním nastartování :) Motor budu skládat sám. V motorárně je jen kvuli výbrusu bloku, srovnání hlavy a bloku. Zalapování ventilů a sedel. kontrole kliky, atd.

Uživatelský avatar
Wláďa
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 946
Registrován: 25 kvě 2010 12:11
Bydliště: (Sokolov) Těšovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Wláďa » 26 říj 2011 15:22

LJay píše:kapid: díky, taky doufám, že se to pak nerozskočí hned po prvním nastartování :) Motor budu skládat sám. V motorárně je jen kvuli výbrusu bloku, srovnání hlavy a bloku. Zalapování ventilů a sedel. kontrole kliky, atd.

Pak dej vědět na kolik vyšel ten výbrus, docela by mě to zajímalo... A přerovnání hlavy taky, co mam info tak se to normálně pohybuje kolem tisícovky a my to děláme v práci za 200...
crx EE8 Vtec B16A1
Obrázek
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Facebook

Uživatelský avatar
Martin666
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1137
Registrován: 04 říj 2010 23:10
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Martin666 » 26 říj 2011 15:46

Wláďa píše:
LJay píše:kapid: díky, taky doufám, že se to pak nerozskočí hned po prvním nastartování :) Motor budu skládat sám. V motorárně je jen kvuli výbrusu bloku, srovnání hlavy a bloku. Zalapování ventilů a sedel. kontrole kliky, atd.

Pak dej vědět na kolik vyšel ten výbrus, docela by mě to zajímalo... A přerovnání hlavy taky, co mam info tak se to normálně pohybuje kolem tisícovky a my to děláme v práci za 200...


Jo? Jenom? Ty voe :-D tak to je hafo v pohodě :-)
Benzín náš každodenní dej nám dnes
Posvět se ostrá vačkovko
přid očekávaný výkon z Tebe
a neuveď nás do zadření
ale zbav nás usazení karbonu
neboť Tvůj je olej, klikovka, ojnice, písty
na Věky věků
Ámen

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 27 říj 2011 08:43

Wláďa: jj pak to sem postnu, ale mám pocit, že mi taky říkal něco kolem litru.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 29 říj 2011 09:35

Včera sem se pustil do výměny chladiče a celkem jednoduchá práce se zvrhla v pěknej bruntál, protože chladič je asi o 2cm vyšší a širší než originál a nevejde se na místo původního. Takže to nakonec dopadlo tak, že jsem musel uříznout spodní nosník chladičovky a vyrobit ho uplně nový a ještě budu muset upravit výztuhy v kapotě, protože plnící hrdlo chladiče je na jiným místě než u originálu, takže nezapadá do prolisu ve výztuze kapoty. Když to stihnu, tak večer pak postnu výsledky mýho snažení.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 29 říj 2011 21:50

Tak po nějakých 18 hodinách čistý práce je chladič na místě. Ještě mi teda chybí udělat horní uchycení a nastrojit zpátky předek auta, ale to už je maličkost :)

Spodní příčka je celá nová z 20mm jeklu. Chladič je usazený do nových silentbloků co sem si vyrobil. Na příčce jsou všechny úchyty, tak jak byly na originálu, takže by tam mělo jít přichytit zpátky spodní oplastování. Celý sem to máznul na hulváta černým alkytonem a jelikož to není vidět, tak už to ani dál řešit nebudu. V motorovým prostoru sem pak přemístil expanzku, aby nebyla zbytečně daleko od chladiče a přívodní hadici k chladiči sem si připravil adapter s čidlem teploty, abych mohl začít testovat budík co sem si navrhnul.

chladič 06.jpg


chladič 07.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 03 lis 2011 20:56

Dneska sem zkompletoval, první prototyp budíku na měření teploty vody a oleje. Ještě mi sice chybí objednat materiál na výrobu krytky zadní části, ale to už není nijak extra závažná věc, bez který by se to nedalo testovat :)
U sériový verze ještě zkusím posunout LEDky trochu víc do středu budíku, protože takhle jsou poměrně dost u krajů, ale jinak design nechám takový jak je vidět na fotce.
Rozměry sem dordržel podle standartu, aby se dal budík zastavět do běžně používaných kapliček, takže průměr montážního otvoru pro budík je nějakých 53mm a hloubka zápustný části je něco kolem 20mm.

budik teplota 04.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 04 lis 2011 23:09

Krátký video s ukázkou funkce budíku.


Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 05 lis 2011 23:32

Chladič už je komplet uchycenej a mám nainstalovanej i dualní budík na měření teploty. Zatím sice jen vody, ale na testy to bohatě stačí. Dodělal sem to až teď večer, takže sem zatím auto nestihnul projet, ale zkoušel sem to alespoň na volnoběh a vypadá to, že jak budík tak chladič fungují bez závad.

chladič 08.jpg

Uživatelský avatar
kapid
Bourák
Bourák
Příspěvky: 385
Registrován: 08 pro 2010 17:42
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod kapid » 06 lis 2011 00:04

LJay píše:Celý sem to máznul na hulváta černým alkytonem a jelikož to není vidět, tak už to ani dál řešit nebudu.


A pak ze se na to vyprdne :D

Uživatelský avatar
Redy
Šéfík!:)
Šéfík!:)
Příspěvky: 2911
Registrován: 06 čer 2009 17:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Redy » 06 lis 2011 11:23

Tímto ti oficiálně věnuji speciální hodnost Macgyver pod tvůj avatar *prga* :lol: *fin* *drinks*

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 06 lis 2011 12:32

Kapid: njn nakonec mi to nedalo :)

Redy: děkuju moc. Tohle ocenění si snad někde budu muset vystavit. Ten obrázek vypadá bezvadně *fin*


Dopoledne sem sem byl na zkoušku projet auto, abych zjistil jestli všechno funguje a vypadá to OK. Chladič chladí, budík ukazuje, takže spokojenost. Jedil sem tak nějak více méně normálně s tím že sem tomu párkrát naložil na 7000ot. a teplota nepřesáhla 88°C.
Musí se nechat, že zaznamenávání špičkových hodnot je bezva věc. Ještě bych chtěl časem zkusit dodělat jednoduchej datalog do toho budíku. Paměť tam na to je, tak to snad bude běhat.
Teď bych chtěl předelat indikátor lambdy, aby vypadal podobně jako budík teploty a mohl sem ty budíky vizuálně sjednotit, protože teď mi tam ta lambda strašně trčí a vypadá to divně.

budik teplota 05.jpg

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod J!R! » 06 lis 2011 13:09

Gratuluji k hodnosti MacGyvera... :D :) Jinak kdy bude budik na mereni teplot k mani i nam prachobycejnym lidem? :) Pripadne orientacni cena a zda poradis kde koupit cidla ci jak zapojit na origo cidla.Diky a necht se dari jak doposud ;)

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 06 lis 2011 13:19

J!R!: díky :) Na budíku musím, ještě udělat nějaký zátěžový testy a taky zjistit kde sehnat protikusy konektorů k čidlů, takže asi tak za měsíc by mohl být prodejný. Cenu ještě přesně nevím, protože sem ještě přesně nepočítal náklady, ale chtěl bych jí udržet mezi 1000-1300Kč. Čidla jsou použitý Bosch 0 281 002 170 dají se koupit v Autokelly, Elitu, atd. Jedno stojí 609Kč.


Zpět na „Vaše CRX / Your CRX“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti