Palivo E10
Moderátor: Minor
Palivo E10
CRX ED9 D16Z5
CRX EE8 B16A1
PRELUDE BB3 F20A4
CRX EE8 B16A1
PRELUDE BB3 F20A4
Palivo E10
Jindřich píše:Source of the post Heki jenom mu dej,Sabrio se tu neukázal jak je rok dlouhý a teď bude vyskakovat!![]()
![]()
![]()
Místo toho,aby dal fialku zase do pucu,tak se mazlí s hnisanem Z 350.![]()
Ale teď vážně-myslím si,že pravdu máte oba.
Sabrio hnisana rozjezdil,protože takovou péči jako má teď mu předchozí majitel určitě nedal...
A za mně-když jsem bral pravidelně ten "lepší" benzin,céro mělo proště lepší běh,starty,atd.
Náhodou sem ale pořád koukám
CRX ED9 D16Z5
CRX EE8 B16A1
PRELUDE BB3 F20A4
CRX EE8 B16A1
PRELUDE BB3 F20A4
- James
- CRX Guru

- Příspěvky: 750
- Registrován: 04 bře 2011 19:25
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Palivo E10
Tak si říkám, že od letoška bych do veteránů začal brát Vervu, ať beru čistý palivo. Dokopávám se do toho už delší dobu, protože se mi tam nechce extra jezdit
Honda by neměla mít asi problém. Spíš nevím, co na ten osmiválcovej pětilitr s karbecem, to bych musel vyzkoušet.
Akorát jsem zjistil, že od letoška bude Verva jako E10. Navýšili podíl složky ETBE na 10%. U klasickýho naturalu by 10% lihu starým autům vadilo. Nevíte, jak můże starým autům působit 10% chemické složky ve Vervě?
Nebude nakonec lepší zůstat u klasickýho naturalu s 5% lihu?
Akorát jsem zjistil, že od letoška bude Verva jako E10. Navýšili podíl složky ETBE na 10%. U klasickýho naturalu by 10% lihu starým autům vadilo. Nevíte, jak můże starým autům působit 10% chemické složky ve Vervě?
Nebude nakonec lepší zůstat u klasickýho naturalu s 5% lihu?
Palivo E10
Hele, onehdá jsem se na pumpě taky zarazil, když jsem viděl na pistoli od vervy E10. Napsal jsem pár mailů a ve finále měl i dlouhý rozhovor s pánem z Čepra a ten mi to osvělil. V odrážkách se to pokusím přetlumočit i sem:
- Biosložky v benzinu jsou dvě. Jednak je to biolíh a jednak je to ETBE.
- Benzin, ve kterém by nebylo ani jedno z toho už prakticky neexistuje.
- To ETBE je složka, která tam byla vždycky, jen se vyráběla z něčeho jiného. Je nutná pro dosažení vysokého oktanového čísla a je ve stejné (nebo i lepší) kvalitě, jako dříve. V benzinu je již od začátku té výroby samotné (narozdíl od biolihu, který se do benzinu lije až potom). Tohle podle něj ničemu neškodí, ba naopak. V těch stooktanech je toho víc, právě kvůli těm oktanům. Nicméně se toho nemáme bát - není to z chemického ani fyzikálního hlediska nic, co by tam dříve nebylo.
- biolíh je to, co vadí. Do benzinu se přilévá až po jeho vyhotovení. Tím, že je to líh bez obsahu vody, je právě dané to, že to na sebe váže vlhkost, která v nádrži je, a to pak dělá ten problém. Lze to řešit pomocí aditiv do benzinu, ale prostě už to tam je žejo... Stooktany ten biolíh nemají.
- Pak ještě existují benzinky, které jsou zásobovány z určitých míst, které mají i klasickou BA95 bez toho biolihu. My na severní Moravě máme štěstí, protože terminál Čepro v Sedlnici je třeba ten případ. Zaváží tady 90 procent benzinek všech značek a v drtivé většině benzinem bez biolihu.
- Jestli tam ten hnůj je nebo není lze zjistit z technického listu, který Vám ze zákona jsou povinni ukázat na každé benzince, kde tankujete.
Takže resumé je, že stooktanu se netřeba bát. Co se týče klasického BA95 - ptejte se na technický list. Jinak dokud tam toho bude do 5 procent, problém by být neměl. Jakmile to zvednou na 10 procent, asi už bych se tomu vyhnul.
- Biosložky v benzinu jsou dvě. Jednak je to biolíh a jednak je to ETBE.
- Benzin, ve kterém by nebylo ani jedno z toho už prakticky neexistuje.
- To ETBE je složka, která tam byla vždycky, jen se vyráběla z něčeho jiného. Je nutná pro dosažení vysokého oktanového čísla a je ve stejné (nebo i lepší) kvalitě, jako dříve. V benzinu je již od začátku té výroby samotné (narozdíl od biolihu, který se do benzinu lije až potom). Tohle podle něj ničemu neškodí, ba naopak. V těch stooktanech je toho víc, právě kvůli těm oktanům. Nicméně se toho nemáme bát - není to z chemického ani fyzikálního hlediska nic, co by tam dříve nebylo.
- biolíh je to, co vadí. Do benzinu se přilévá až po jeho vyhotovení. Tím, že je to líh bez obsahu vody, je právě dané to, že to na sebe váže vlhkost, která v nádrži je, a to pak dělá ten problém. Lze to řešit pomocí aditiv do benzinu, ale prostě už to tam je žejo... Stooktany ten biolíh nemají.
- Pak ještě existují benzinky, které jsou zásobovány z určitých míst, které mají i klasickou BA95 bez toho biolihu. My na severní Moravě máme štěstí, protože terminál Čepro v Sedlnici je třeba ten případ. Zaváží tady 90 procent benzinek všech značek a v drtivé většině benzinem bez biolihu.
- Jestli tam ten hnůj je nebo není lze zjistit z technického listu, který Vám ze zákona jsou povinni ukázat na každé benzince, kde tankujete.
Takže resumé je, že stooktanu se netřeba bát. Co se týče klasického BA95 - ptejte se na technický list. Jinak dokud tam toho bude do 5 procent, problém by být neměl. Jakmile to zvednou na 10 procent, asi už bych se tomu vyhnul.
- James
- CRX Guru

- Příspěvky: 750
- Registrován: 04 bře 2011 19:25
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Palivo E10
Díky za důkladný vysvětlení
Já nad tou Vervou dumám už asi 3 roky. Jen je to pro mě závazek. To mám 20 km extra pro Vervu, 20km zpátky. Pak někam jedu, tak si zmapovat, kde je Benzina s Vervou, abych nebral nic jinýho.
Klasickej natural s 10% lihu bych taky nebral. Těch 5% ještě beru, před zimou vyjezdím skoro všechno. Proto mě zajímalo, co na to 10% ETBE ve Vervě. Aby vyšší podíl starým motorům taky neškodil a není to zas vhodný pro novější motory.
Možná ještě počkám na nějaký recenze časem a budu zatím brát klasickou E5.
Tu vaši benzínku ti závidím. Možná je u nás taky nějaká bezlihová a ani o tom nevím
Tak dík
Já nad tou Vervou dumám už asi 3 roky. Jen je to pro mě závazek. To mám 20 km extra pro Vervu, 20km zpátky. Pak někam jedu, tak si zmapovat, kde je Benzina s Vervou, abych nebral nic jinýho.
Klasickej natural s 10% lihu bych taky nebral. Těch 5% ještě beru, před zimou vyjezdím skoro všechno. Proto mě zajímalo, co na to 10% ETBE ve Vervě. Aby vyšší podíl starým motorům taky neškodil a není to zas vhodný pro novější motory.
Možná ještě počkám na nějaký recenze časem a budu zatím brát klasickou E5.
Tu vaši benzínku ti závidím. Možná je u nás taky nějaká bezlihová a ani o tom nevím
Tak dík
- endrix
- Klouček

- Příspěvky: 168
- Registrován: 19 úno 2016 18:34
- Bydliště: Benešov
- Kontaktovat uživatele:
Palivo E10
Nedávno byl k tématu článek na garaz.cz.
V podstatě můžeme být u motorů se vstřikováním v klidu. Akorát do toho něco nalít na zimu proti vodě. Kdysi sem dával do stopětky Velfobin. Nevím jestli to ještě existuje a věřím že na trhu je (nebo brzo bude) něco lepšího přímo na benzín s lihem.
"Honda (EU modely)
Benzin E10 je schválen pro použití ve všech evropských modelech Honda se zážehovými motory s elektronickým řídicím systémem vstřikování paliva (HONDA PGM-FI). Toto se tedy týká takřka všech vozidel značky Honda benzinovými motory od modelového roku 1995. Pro ostatní modely, které nemají zážehové motory se vstřikováním paliva, je nadále doporučené užívat palivo E5."
V podstatě můžeme být u motorů se vstřikováním v klidu. Akorát do toho něco nalít na zimu proti vodě. Kdysi sem dával do stopětky Velfobin. Nevím jestli to ještě existuje a věřím že na trhu je (nebo brzo bude) něco lepšího přímo na benzín s lihem.
"Honda (EU modely)
Benzin E10 je schválen pro použití ve všech evropských modelech Honda se zážehovými motory s elektronickým řídicím systémem vstřikování paliva (HONDA PGM-FI). Toto se tedy týká takřka všech vozidel značky Honda benzinovými motory od modelového roku 1995. Pro ostatní modely, které nemají zážehové motory se vstřikováním paliva, je nadále doporučené užívat palivo E5."
- James
- CRX Guru

- Příspěvky: 750
- Registrován: 04 bře 2011 19:25
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Palivo E10
Údajně starý modely cca do r. 2005 bez ohledu na karbec nebo vstřikování by neměly E10 používat, protože jejich těsnění a hadice na to nejsou stavěný a brzo bude po nich, včetně čerpadla atd. Něco jinýho je Verva E10, kde je 10% ETBE a to nemá negativní vliv a údajně to i prodlužuje životnost benzínu. Takže já budu brát jedině klasickej Natural E5 nebo Vervu E10. Hlavně si u stojanu dávat pozor...
Palivo E10
Tak to vypadá, že s tou biosračkou máme pokoj 

- endrix
- Klouček

- Příspěvky: 168
- Registrován: 19 úno 2016 18:34
- Bydliště: Benešov
- Kontaktovat uživatele:
Palivo E10
Ahoj. I v benzínu? Já myslel, že mluvili jenom o naftě. Jinak u nás benzín za 49 a nafta 53 korun.
V CRXu mám benzín z minulého roku, to bude jezdit skoro zadarmo
.
V CRXu mám benzín z minulého roku, to bude jezdit skoro zadarmo
- Jindřich
- CRX velení

- Příspěvky: 599
- Registrován: 07 bře 2013 20:03
- Bydliště: Západně od Nového Jičína
- Kontaktovat uživatele:
Palivo E10
Heki píše:Tak to vypadá, že s tou biosračkou máme pokoj
Asi mi něco uniklo.
Jak to?

- James
- CRX Guru

- Příspěvky: 750
- Registrován: 04 bře 2011 19:25
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Palivo E10
Jindřich píše:Source of the postHeki píše:Tak to vypadá, že s tou biosračkou máme pokoj
Asi mi něco uniklo.
Jak to?
No vláda má nějakej plán, že to tam nebudou přidávat kvůli zlevnění tý drahoty. Ale bude to asi jen pro naftu nakonec
Už jsem se těšil- Jindřich
- CRX velení

- Příspěvky: 599
- Registrován: 07 bře 2013 20:03
- Bydliště: Západně od Nového Jičína
- Kontaktovat uživatele:
Palivo E10
Tak aspoň kdyby klapla ta nafta 
- Ajsik
- Žáček

- Příspěvky: 285
- Registrován: 29 zář 2009 09:45
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Palivo E10
Heki píše:Tak to vypadá, že s tou biosračkou máme pokoj
Také to rád uvítám, ale bohužel tomu uvěřím, až to bude označený na stojanu. Ruší se povinnost, není to zákaz. Takže můžou ale nemusí přidávat. Navíc určitě budou mít dlouhodobé smlouvy na odběr, možná i zásoby. Než se to projeví,tak to určitě někdo napadne a bude se to táhnout...... až se to nakonec změní zpět, bohužel.
_________BŮH STVOŘIL ZEMI ...... HONDA STVOŘILA CRX_________
Palivo E10
Já tam stejně liju stooktan (vzhledem k frekvenci jízd s cérem...).
Šlo mi spíš o princip, že na poli se má pěstovat jídlo. A že jídlo se nemá lít do nádrže.
Šlo mi spíš o princip, že na poli se má pěstovat jídlo. A že jídlo se nemá lít do nádrže.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů