 , protože jisté specifické díly se u nás sehnat prostě nedají. Nicméně začněme od začátku, co si vlastně páni Američani mohli ve své vlasti koupit a že měli z čeho vybírat:
 , protože jisté specifické díly se u nás sehnat prostě nedají. Nicméně začněme od začátku, co si vlastně páni Američani mohli ve své vlasti koupit a že měli z čeho vybírat:Zde pár příkladů co se mi podařilo najít na Wikipedii
 
 US Spec:
D15B6 (1988-1989), 1,5 L 62 hp - tento motor je použit v HF (předface) SOHC 8V
D15B6 (1990-1991), 72 hp - tento motor je použit v HF (poface) SOHC 8V
D15B2 , 1.5 L 92 hp - tenhle motor u nás znáte z Civicu SOHC 16V
D16A6 (1988), 1.6 L 105 PS, použit v CR-X Si SOHC 16V (jiné označení D16Z2)
D16A6 (1989-1991), 1.6 L 108 hp SOHC 16V
Největším rozdílem v motorech tedy bylo, že si mohli zvolit mezi klasikou a úsporností, tedy dle libosti každého amerického soudruha. I když tyhle auta vypadají na první pohled stejně, zdání klame a věci nejsou takové, jaké se zdají být – liší se a někdy velmi nepříjemným způsobem zvláště pro majitele, zkráceně řečeno Japončíci to pěkně zamotali – někdy mám pocit, že se tím Amíkům a zřejmě i Evropanům pomstili za Hirošimu
 .
  .U 1.5 bych řekl, že zde je těch rozdílů nejvíce. Verze 1.6 se tak už tak mnoho od evropské neliší, ale nikdy neříkej nikdy.
exteriér – kapota bez kapky, absence zadního křídla a stěrače, zadní brzdy (bubny místo kotoučů), širší platové krytky B sloupků, a jak jsme zjistili s Mulderem, je kapku jiný i koncový tlumič výfuku každopádně dá se zaměnit s evropou. Další zvláštností jsou jakési výstupky na předních světlech, o jejichž funkci se dají vést sáhodlouhé debaty, přičemž na 1.6 už nejsou – proč ? - tohle asi navždy zůstane velkým tajemstvím Hondy
 . Zvláštností je, že v této verzi byla použita dvouparabolová světla místo obvyklých jednoparabolových (platí pro poface), jiné pozičky- rozdělené na poziční světlo a blikač, jiná boční skla ve dveřích (velikost a úchyty). Použit je i jiný materiál na zpětná zrcátka – mají jakýsi optický efekt, snad k eliminaci mrtvého bodu bo co
 . Zvláštností je, že v této verzi byla použita dvouparabolová světla místo obvyklých jednoparabolových (platí pro poface), jiné pozičky- rozdělené na poziční světlo a blikač, jiná boční skla ve dveřích (velikost a úchyty). Použit je i jiný materiál na zpětná zrcátka – mají jakýsi optický efekt, snad k eliminaci mrtvého bodu bo co  . Auto nemá šíbr, ale klimatizaci – sehnat zde kompresor je však nadlidské úsilí. Dalším výrazným znakem odlišnosti je jiný zadní nárazník (platí pro všechny typy US verzí). Jiná jsou i zadní světla – postrádají mlhovku, mají dvě zpátečky a mají zadní poziční světla (rozdělení blikače). A jako poslední viditelný rozdíl je třetí brzdové světlo v kufrových dveřích.
 . Auto nemá šíbr, ale klimatizaci – sehnat zde kompresor je však nadlidské úsilí. Dalším výrazným znakem odlišnosti je jiný zadní nárazník (platí pro všechny typy US verzí). Jiná jsou i zadní světla – postrádají mlhovku, mají dvě zpátečky a mají zadní poziční světla (rozdělení blikače). A jako poslední viditelný rozdíl je třetí brzdové světlo v kufrových dveřích.interiér – jiné tapecy a to jak tvarově tak i jiným použitím materiálu, absence kapes- u verzí 1.6 jsou tapecy většinou tvarově shodné s evropskou verzí, ale i zde najdeme rozdíly (nápis CR-X). Každopádně jsou i verze 1.6 s pásy ve dveřích. U CR-X 1.5 nejsou k dispozici hodiny (v ostatních verzích ano), tachometr v mílích a pidizobrazením km, regulování podsvícení přístrojové desky, indikátor otevřených dveří, indikátor nezapnutých pásů a to jak na přístrojové desce tak u zpětného zrcátka , pásy ve dveřích – opravdu peckovní vychytávka, hlavně při sundavání tapeců
 , jiné kličky na stahování oken (princip stejný jen jiný design), celé čalounění vozu je v kožence, absence zadní lavice a zadních pásů – díky čemuž je auto zapsané jako dvoumístné, jiný tvar zadních kapes (bez otvorů na pásy). Z vlastních poznatků mohu konstatovat, že pro šedou kůru mozkovou je docela záběr obyčejná výměna úložného prostoru za klasickou lavici. V 1.5  totiž zcela chybí otvory pro šrouby k uchycení zadních pasů a sklopného opěradla
 , jiné kličky na stahování oken (princip stejný jen jiný design), celé čalounění vozu je v kožence, absence zadní lavice a zadních pásů – díky čemuž je auto zapsané jako dvoumístné, jiný tvar zadních kapes (bez otvorů na pásy). Z vlastních poznatků mohu konstatovat, že pro šedou kůru mozkovou je docela záběr obyčejná výměna úložného prostoru za klasickou lavici. V 1.5  totiž zcela chybí otvory pro šrouby k uchycení zadních pasů a sklopného opěradla  , sedák se tam s pomocí boží dá nabastlit. Pokud by se někdo chtěl pustit do výměny předních pásů alá CR- X 1,6 neuspěje, ani zde díry na spodní uchycení pásů nejsou. Další třešničkou je výměna homokinetických kloubů – 1,5 má i slabší poloosy, takže zde nelze použít díly náprav z CR-X 1.6. Zázrakem tam pasují klouby z C3g na kterého se zde díly sehnat dají. Velmi jsem se podivil i u výměny předního blatníku, který je plně záměnný, nicméně otvor na boční blikač je jiný. Další vychytávka jsou dveřní boční okna – nelze je zaměnit z evropské verze ta jsou delší a mají i jiné uchycení do zvedáku, to zřejmě platí pro všechny US verze, protože jsem zaměňoval za okno právě z CR- X 1.6. O jiných rozdílech prozatím nevím a zatím asi ani nechci vědět
 , sedák se tam s pomocí boží dá nabastlit. Pokud by se někdo chtěl pustit do výměny předních pásů alá CR- X 1,6 neuspěje, ani zde díry na spodní uchycení pásů nejsou. Další třešničkou je výměna homokinetických kloubů – 1,5 má i slabší poloosy, takže zde nelze použít díly náprav z CR-X 1.6. Zázrakem tam pasují klouby z C3g na kterého se zde díly sehnat dají. Velmi jsem se podivil i u výměny předního blatníku, který je plně záměnný, nicméně otvor na boční blikač je jiný. Další vychytávka jsou dveřní boční okna – nelze je zaměnit z evropské verze ta jsou delší a mají i jiné uchycení do zvedáku, to zřejmě platí pro všechny US verze, protože jsem zaměňoval za okno právě z CR- X 1.6. O jiných rozdílech prozatím nevím a zatím asi ani nechci vědět  . Nikdy by mě nenapadlo, že si Japončíci dají práci stvořit stejné a přitom úplně jiné auto. Na závěr podotýkám, že motorizace D15B6 je v Evropě věcí téměř neznámou a nakupování náhradních dílů se rovná sázce v loterii
 . Nikdy by mě nenapadlo, že si Japončíci dají práci stvořit stejné a přitom úplně jiné auto. Na závěr podotýkám, že motorizace D15B6 je v Evropě věcí téměř neznámou a nakupování náhradních dílů se rovná sázce v loterii  .
 .Pokud narazím na další odlišnost, budu tento článek průběžně doplňovat.
P.S. Omlouvám se tímto Mulderovi za pujčení jeho fotek k rozdílům aut neb jsem lenoch a nějak se mi fotit nechtělo






 (přiznám se že mi to nechtělo louskat)
 (přiznám se že mi to nechtělo louskat)

 na mé je jen idikátor otevření všech dveří ,pásů  můžeš mi please poslat fotku jak to vypadá
  na mé je jen idikátor otevření všech dveří ,pásů  můžeš mi please poslat fotku jak to vypadá   - třeba  mi tam prdla nějaká žárovka
 - třeba  mi tam prdla nějaká žárovka