Můj příběh je na rozdíl od většiny těch vašich (co jsem zatím stihl přečíst) úplně chabý
. Mé požadavky byli aby bylo pastvou pro oči, GT či coupé, zrychlení mělo z 0-100Km/h pod 10s (nebo alespoň těch 10
. Po asi pěti měsících jsem hledání odložil ( nebo spíše vzdal), ale celou dobu až do Dneška mě štvalo to, že jsem neměl nic kloudného na čem bych si mohl vylepšovat své řidičské schopnosti
. Do půl hodiny bylo moje. A pak následovala ta úžasná dvouhodinová jízda domů. Už teď můžu s jistotou prohlásit, že jsem beznadějně zamilovaný. Co bych mohl tak ještě říct... Jo, nejsem velký zastánce tuningu, je to podle mě skoro tak nepřijatelné jako ničení historických památek nebo uměleckých děl, ale chápu že u japonských aut to vypadá skoro jako by o nějaké to vylepšení žadonily, sám jsem začal (pro mě úplně kacířské myšlenky
. Jako druhý cíl jsem si ale dal dostat auto do originálního (a co nejlepšího) stavu. Ten první je dostat ho do stavu pojízdného. Doufám, že základ mám dobrý. Ale sám se svými nevalnými znalostmi to určitě nezvládnu, takže můžu jen doufat ve vaše zkušené rady : ) .Teď asi něco k autu, a pak nějaké fotečky.
Podle toho co mi bylo řečeno je to Honda CRX první generace, ročník 86, jaký má předfacelift nebo pofacelift vůbec netuším, kilometrů má najeto něco přes 180 000km, motor ED9 96KW bez katalizatoru ( pry ma i oznaceni ZC1, ale nevim co to znamena)- co vím, je že motor byl jednou měněný(v techničáku je napsáno 86KW),a že mě prodejce ujistil, že s legalitou problémy nebudou, tak snad má pravdu. To že lak není moc dobrý jsem už řekl, uvnitř zatím všechna světýlka svítí a všechny čudlíky mačkají, a podvozek, no podvozek mě bude stát asi nejvíc peněz. Ne že by byl špatný, ale buď je to takové už napůl odešlé a nebo mám strach a raději bych to preventivně vyměnil abych náhodou pak nebyl zodpovědný za zničení motoru. takže:
1) Můžete mi poradit jaký bych měl koupit olej do motoru, do převodovky a popřípadě jakou kapalinu do brzd?
2) Potom budou určitě špinavé všechny filtry( na ten vzduchový jsem sahal, byl černě mastný), takže pokud znáte nějaké dobré, prosím neváhejte a poraďte : )
3) Rád bych vyměnil komplet přední brzdy (jsou už staré), nevim jaka značka se hodí nejvíc ---a zadní jsou bubnové (pfujky!), takže s nimi chci pryč taky, ale nevím jak těžko(či snadno) se dají vyměnit.
4) Řadička mi přijde dost vyvyklaná a tuhá (jeden mladý mechanik mi poradil, že by možná pomohlo vyměnit olej v převodovce, že ho tam může být málo), ale kdo ví, třeba to mají takové všechna CRX. Mezí druhou a třetí rychlostí je opotřebovaný synchron takže to občas při podřazení vrže,ale než seženu novou, mi nezbývá nic jiného než se naučit používat meziplyn
5) Tenhle je bohužel trochu děravý, ale v první řadě úchylný- tak ošklivý nemá ani fávo- bude to chtít JDM
6) Rozvody- těm už se taky nedá věřit- jak se mění jsem už na vašem fóru našel : )
7) Další věci určitě přibudou až se zítra podívám pod auto pořádně.
Ale i kdyby mě oprava stála dalších 30 000 korun, nejspíš toho litovat nebudu, céeriksko (nebo jak jsem to pochytil od vás- céro) si to zaslouží : )
Takže zatím tak, Moriarty









