ED9 LJay: Honda CRX 2G - R.I.P.

Ukažte ostatním své CRX!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 08 črc 2013 08:17

Včera sem udělal přívod vzduch k chladiči verze dva. Protože ten první nebyl moc účinný. Testoval sem ho a vypadá to dobře. Teplota chladící kapaliny klesla minimálně o 5°C a chladič funguje výrazně líp i v nižších rychlostech.

V týdnu koupím gumový plát a nastříhám z něho těsnění do otvorů kolem chladiče. To by mělo ještě o něco víc zlepšit přívod vzduchu k chladiči a pak by to chtělo, nějaký způsobem vymyslet odvětrávání kapoty, abych teplý vzduch za chladičem odvedl mimo motorový prostor.

chladic 10.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 13 črc 2013 23:25

Dneska sem svařil novou přední spodní rozpěru z nerezu, protože ta stará se tam už nevešla kvůli většímu průměru downpipe. Když už sem byl v tom vaření, tak sem před downpipe navařil oblouček z 10 kulatiny, abych jí alespoň trochu ochránil před případným nárazem.

Rozpěra 04.jpg


lyžina 01.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 18 črc 2013 08:16

Včera sem si vyzvedl novou auto baterii. Je to asi ta nejmenší (187x127x227mm) a nejlehčí (10,2kg) co se dá sehnat za rozumný peníze a zároveň má ještě i přijatelnou kapacitu (40Ah).

Chci totiž malinko předělat trubky pro vedení vzduchu mezi IC a klapkou a s touhle baterií si tam udělám víc místa a ještě ušetřím pár kg váhy.

baterie 01.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 21 črc 2013 17:10

Nová baterie už je na místě a hned je u motoru o něco víc místa :) Původně sem chtěl vyrobit kompletně nový bržák baterky, ale těžko bych ho svařil stejně pevný při za chování tak nízký váhy jako má ten plechový výlisek, takže sem ho jen upravil pro uchycení menší baterie a převařil horní přídržnou sponu, aby seděla přesně na novou baterii.

Taky sem namontoval vylepšenou verzi OCT u které sem použil filtr ze spékaného bronzu a vstupní porty sem umístil nad sebe, takže spodní port pro odvětrání kliky funguje jako přepad, který by měl zbraňovat přeplnění nádobky. Teď přes dovolenou to pořádně otestuju, protože s autem budu dost jezdit, tak uvidim jestli to bude fungovat v praxi, tak jak to mám vymyšlený.

baterie 01.jpg


oct4 01.jpg


motorovy prostor 04.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 04 srp 2013 00:03

Tady sem natočil krátký video s ukázkou pružný akcelerace na 4. rychlostní stupeň. Za kvalitu se omlouvám je to točený telefonem drženým v ruce. Když tak na to video koukám, tak takhle z monitoru to vypadá o dost pomalejší než ve skutečnosti :)

[video]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hQh-CrTeL7Q[/video]

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 04 srp 2013 00:06

Aby bylo vidět, že auto není jen taková hračka, kterou vytáhnu jednou za měsíc o víkendu, ujedu pár desítek km a pak jde zpátky do garáže. Tak teď o dovolený sem v něm za 14 dní najezdil 1900km.

Co se týká spotřeby, tak tu sice moc neřeším, ale při posledním tankování mně docela překvapila, protože sem na 20litrů ujel něco lehce přes 300km. To je ale více méně daný tím, že sem celou tu dobu jezdil s přítelkyní a ta mně do boostu moc nepustí :) Když jezdím sám, tak na 20litrů kolikrát neujedu ani 200km :)

Tady je ještě ukázka toho, kolik toho nový OCT zachytilo po 150km svižný jízdy a asi 10km (7x přes celý Hoškovický letiště) v maximální zátěži.

olej 01.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 12 srp 2013 10:10

Zapojení OCT přes zátku přímo na výstup z kliky se moc neosvědčilo, protože z kliky vychází poměrně velký množství oleje a OCT se tak dost rychle zaplňovalo. Takže sem tam o víkendu vrátil původní olejový separátor a OCT zapojil až z něj. Byla to sice pěkná piplačka, protože v tom míště mám přidanou rozbočku pro mazaní turba a čidla, takže tam je dost špatný přístup ale nakonec se podařilo.

Až příjde manometr, tak změřím jaký je tlak v prostoru kliky a podle toho ještě doupravím odvětrání. Ve finále asi zapojím odvětrání OCT přes slash cut před sání turba, abych získal v prostoru kliky lehčí podtlak. Původně sem myslel, že bych odsávání udělal pomocí kompresoru z klimy, abych nepřiváděl do sání výpary z kliky a nesnižoval tak kvalitu nasávahýho vzduchu, ale nechce se mi to zbytečně komplikovat, takže to budu odsávat podtlakem ze sání turba a jen pořádně pořeším filtraci vzduchu.

black box.jpg

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod murtin » 12 srp 2013 12:46

uvažuji nějakou dobu o vytvoření podtl.v prostoru kliky pomocí využití pulsů a jazýčkového ventilu. ztráty prouděním plynů tam jsou asi značné. j.ventil z moto by měl nejvyšší účinnost na spodním konci dráhy pístu. vyfoukanou ol.mlhu pak ochladit a tenkou trubičkou pustit zpět do kliky. natlačený plyn bez oleje pak do sání. zatím mám jiné priority,taxem vhodné místo na bloku nezkoumal. jaz.ventily mám ze staré krosky akorát by to chtělo slabší planžety

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 16 srp 2013 08:25

murtin: malinko sem nepochopil jak by to co popisuješ mělo fungovat, respektive k čemu by to mělo sloužit.
Jen pro upřesnění. V ideálním případě by měl být v prostoru kliky podtlak zhruba 14 inHg. Vytvoření podtlaku v prostoru kliky totiž napomáhá pístu při cestě směrem dolů a snižuje tak ztráty, který vznikají tím, že píst musí při cestě dolů stlačovat plyny v prostoru kliky.

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod murtin » 16 srp 2013 20:59

ano uvažuji o podtl.v kl.skříni.písty tlačí vzduch semtam,čímž vznikají ztráty.pokud je tam méně vzduchu jsou ztráty úměrně nižší.při cestě pístu dolů pod ním vzniká přetlak a vzhůru podtlak.to lze využít k odčerpávání membr.ventilem.odčerp.mlhu (vzduch/olej) je možné ochladit,zkondenzovat olej a ten vrátit do vany.vzduch ven nebo do sání.membr.ventil pracuje samočině,žádná mech.vývěva,která žere energii

Uživatelský avatar
Fegut
CRXař
CRXař
Příspěvky: 452
Registrován: 11 dub 2011 14:15
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod Fegut » 17 srp 2013 10:41

Velice zajímavá debata, akorát trochu nechápu, dobře když je podtlak pomůže to pístu dolů, ale tím pádem by to zas mělo bránit pístu jít nahoru ne?

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 17 srp 2013 20:04

murtin: teorie s podtlakem při cestě pístu vzhůru a přetlakem při cestě dolů by fungoval možná u absolutně těsnícího jednoválce, ale u čtyřválce ti chodí dva a dva písty, takže se to vyruší. Taky v té teori zapomínáš na hlavní příčinu vzniku přetlaku v klice a tím je prolínání tlaku ze spalovací komory (blow by) skrz kroužky do prostoru kliky. Právě kvůli těmhle a dalším netěsnostem se musí vnitřek motoru odvětrávat, aby v něm nenarůstal tlak.

Pokud je uvnitř motoru atmosferický tlak, tak to není problém. Nějaký výkonový nárůst si právě schopný získat vytvořením podtlaku v prostoru kliky za použití asistovanýho odsávání (vývěva, odsávání do sání, nebo výfuku).

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 17 srp 2013 20:05

Hodím sem fotku, aby bylo vidět o kolik kleslo vytlačování oleje, potom co sem vrátil zpátky sériový olejový separátor a OCT napojil až z něj. Tolik se toho zachytilo v OCT během nějakých 250km. S autem sem sice nebyl na letišti, ale těch 250km sem ho zrovna nešetřil, takže by to mohlo mít nějakou vypovídací hodnotu. Ještě uvedu, že předtím byl zachycený olej focený v 1,5l petce a teď je v 0,5l.

Taky sem měřil úroveň přetlaku v klikový skříni během jízdy a v nejhorším případě sem naměřil 2-3kPa. Přesnější hodnotu uvést nemůžu, protože sem to měřil 100kPa (1bar) manometrem a ten je cejchovaný po 2kPa. Každopádně to vypadá, že odvětrání klikovky je dostatečný, takže s ním už dál nic dělat nebudu.

olej 02.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 17 srp 2013 20:25

Před nějakou dobou přišly výdechy na kapotu ve stylu Fordu Focus RS, tak až budu mít doma laminátovou kapotu, kterou mám objednanou u R4ZoRCiviCa, tak tam jeden z těch výdechů zaimplementuju zhruba v tomhle místě, aby z něj vycházel vzduch který projde chladičem.

Taky se teď poohlížím po tepelný izolaci na turbo (turbo blanket), abych trochu srazil dolů teplotu pod kapotou. Zatím se mi nejvíc líbí turbo blanket od PTP, protože je tvarovaný, tak aby se dal použít i na turbu s interním WG. Jen ta cena je opravdu vysoká (160 USD + shipping), tak se musím poohlídnout jestli bych ho nesehnal někde tady v evropě, abych ušetřil alespoň za dopravu a clo.

vydech 02.jpg

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod murtin » 18 srp 2013 10:57

Fegut: např u mot.D16 vytlačují 1.a4. píst při cestě dolů 0,8L vzduchu do prostoru 2.a3. válce.tento vzduch má nějakou hmotnost,pro zrychlení této hmoty a jejímu přečerpání do dna 2.a3. válce je potřeba energie,která vzrůsta úměrně s otáčkami.vzniklé teplo navíc ohřívá motor. Se vzrůstajícími ot.vzrůstá i efekt pružení vzduchu,který se nestačí přečerpat a funguje trochu i jako ta"pružina",ale zase s tepelnými ztrátami. Pokud je v klice méně vzduchu je potřeba méně energie k jeho přečerpávání klesnou i další odpory výřením.
LJay: u jednoválce je to samoz.jasnější,nicméně primárně je ale pro tento způsob důležitá tlaková vlna,kterou před sebou žene se zrychlením(stř.pístové zrychlení) klesající píst. Vývěvu by musel honit vnější zdroj,tak by její účinnost nebyla vysoká. Podtl.v sání je zase malý a klesne např.při otevření škr.klapky. Jazýčkový ventil funguje plně automaticky téměř beze ztrát a při každém pulzu. Tím také stíhá odčerpávat vzduch,který proniká přes kroužky a výpar,který vzniká z ohř.oleje .Uznávám,že js se ještě nesetkal s řešením něčeho takového ani nedokážu odhadnout,jaký tlak.skok by vznikl u zdravého motoru (stav kroužků). Vím ale kolik energie zbaští třeba kompresor.. Úprava by neměla být tak náročná a já si to zkusím :) půjčím měřák a zkusím efek např.na zrychlení. Toˇale asi za nějakou dobu,páč teď je na řadě podvozek,ostrá ECU na etanol a dle toho snížení hlavy atd

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 05 zář 2013 00:22

Na zadním bočním okně přistála taková malá reklama :)

Taky sem začal programovat LapTimer s OLED řádkovým displejem, možností ukládání časů na SDéčko a špouštěním tlačítkem, externí infra závorou, nebo jiným spouštěcím signálem. Celý to je postavený na platformě Arduina a je to takový moje seznámení s ním. Až tohle dodělám, tak chci na stejný platformě postavit i EBC, který mám už dlouho v plánu.

logo 01.jpg

Swingal
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 841
Registrován: 26 bře 2011 20:16
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod Swingal » 05 zář 2013 13:46

Arduino je top :)

Uživatelský avatar
sajlem
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 590
Registrován: 08 kvě 2010 15:37
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod sajlem » 10 zář 2013 20:19

Jeden dotaz na tělo, na kolik te to zatím vyšlo finančně ? Když neberu kolik jsi na tom sám udělal.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 11 zář 2013 12:06

sajlem: kolik to do teď stálo už fakt nevím. Za těch pár let sem to už přestal počítat :)

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 11 zář 2013 12:07

R4ZoRCiviC je rychlý a kapota už je hotová :) Teď jí jen od něj musím nějak dostat domů a může se odlehčovat :)

kapota.jpg


Zpět na „Vaše CRX / Your CRX“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti