tady na fóru jsem si vždy brouzdal jen jako guest, každopádně na h-c jsem už pár let jako Karaya1.
CRX jsem poprvé viděl asi před sedmi, osmi lety na benzince, když jsem jel s tatem z chalupy. Dnes už jen vím, že bylo červený, a bylo to na dálnici od Mikulova směr na Pohořelice, benzinka 'Skákací hrad'. No pěkně dlouho jsem si lámal hlavu, co je to za auto, potom jsem objevil del Sol.
Del Sol se mi líbila, hodně, ale pak jsem viděl na obrázku její přechozí generaci...

Ano, konečně jsem věděl, jak se jmenuje ten dávnej přízrak z benzinky

A tak jsem si hledal, zjišťoval, četl články i recenze, zkušenosti majitelů, videa, obrázky až se stal přízrak z benzinky mým snem.
Spolehlivý, nízká spotřeba, dostačující výkon, nadčasový design.. Co víc si může kluk na škole přát, no ne?

Potíž ovšem nastala, když jsem si uvědomil, že od počátku hledání na inzertních serverech začala cena tohoto auta brutálně stoupat (od r. 2010, cca.). Inzertní servery jsem si projížděl snad pořád, začalo to základkou a pokračovalo až na střední, na nástavbě, v první práci.. Bohužel tou dobou se už ceny za ed9 vyšplhaly od 20k za horší stav až k 80 za slušný kus, což mi přišlo jako spousta pněz, taky vzhledem k tomu, že jsem už od 17ti bydlel s přítelkyní a musel jsem pracovat i při škole, bylo těžký našetřit i těch 20, natož 80 se vším všudy.
Po roce hledání solidního kusu, za 60k vydělaných na brigádách jsem sen musel odložit, všechny kusy v inzerci byly shnilotiny, nebo předražený, přišly nutnější výdaje a já byl zase skoro na suchu...

Ze stovek obrázků crx stažených náhodně na netu jsem si v hlavě vytvořil svůj sen, jak by céro mělo vypadat, taky jsem si začal říkat, že než koupit ed9, chudší verzi za 60-80, je lepší si připlatit a mít rovnou ee8, i přes problém se sháněním náhradních dílů..
Jenže peníze pořád chyběly, na Céra jsem zanevřel, obrázky v telefonu mě už vyloženě iritovaly a přestal jsem chodit i na fórum, už jsem se pomalu smířil s koupí jiného auta, navíc jsem potřeboval wintercar, pak jsem se dostal levně k fobii a Céro bylo ještě dál na žebříčku plánovaných investic..
Nakonec se mi podařilo sehnat solidní práci, jako servisní technik jsem si vydělal pár korun ježděním na služební cesty a tak mohla začít reálná sháňka nějakého kusu. Už jsem věděl, že slídím po černé, nebo bílé, a ideálně po origo stavu.
Strop jsem měl 140.000, říkal jsem si, že jestli za tohle neseženu solidní Céro, tak už asi nikdy.
Byl jsem akorát v Anglii, když se prodávaly dvě. Bílý vtec v Jeseníkách, a černý s kompresorem a předkem z A7g,( což jsem do té doby považoval za svůj patent, bláhově jsem nečekal, že by to napadlo i někoho jinýho) jeden za 100, druhý za 110. Jeden origo, ale v horším stavu, druhý spíš okruhovka.
V Anglii jsem byl měsíc, a ani jedno z Cér tak dlouho nečekalo ..

Avšak černý vtec se objevil znovu.

Za stejnou cenu, kompresor zvlášť a lehce očesanej, ale byl tam.
Domluvil se termín a jelo se přes půl republiky.
Po dlouhým rozhodování, opravdu dlouhé úvaze, jestli nacpat svý vydřený peníze do auta, který už někomu prošlo rukou a nejspíš nebude mít nikdy historickou hodnotu, sáhodlouhé kontrole a počítání dalších nutných investic jsem ho vzal.
Zkušební projížďka mě totiž uchvátila, i když bylo bohužel deštivý počasí a nedalo se jet moc rychle, navíc jel se mnou i nejlepší kamarád, kterého jsem do H nakazil já a (skončil u c5g, 3x

A tak se jel zpět domů, na slickách, v dešti, ale ve svým

Už v první zatáčce za obcí, kde se uskutečnil prodej mi ustřelil zadek, oproti očekávání kamaráda jedoucího v autě za mnou jsem to ustál a od té doby si nějak neumím představit, že by mě bavila jízda v autě, který se mě nepokouší na každým rohu zabít


Od té doby mám v crx najeto asi 15.000km a můžu říct, že to za to stálo, i když jsem od té doby řešil spoustu technických chyb po nešetrném odstranění kompresoru, například celý chladící okruh, sání, problémy s kolísáním otáček na volnoběh, oprava řízení atp.. Na tom autě bude pořád co dělat, ale je to radost

Přikládám pár fotek jako omluvu za čtení této slohovky, jen jsem chtěl naznačit, jak moc pro mně to auto znamená a jak spletitou cestu jsem k němu musel urazit

