ED9 LJay: Honda CRX 2G - R.I.P.

Ukažte ostatním své CRX!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
kapid
Bourák
Bourák
Příspěvky: 385
Registrován: 08 pro 2010 17:42
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod kapid » 11 kvě 2012 15:03

LJay píše:Potřeboval bych sehnat tenhle O krožek, ale v Hondě v Liberci mi tvrdí, že ho nemají jako náhradní díl. Nevěděl by někdo kde ho sehnat?
Napadlo mně zkusit ho koupit v Hostru (prodávají O kroužky a gufera), ale asi bych měl problém s maximální teplotou, protože kdysi sem tam sháněl nějaký O kroužek nad 150°c a moc na výběr toho neměli.

krouzek.JPG



Mam, ale co vydrzi to opravdu nevim. Ja ho tam soupnul a uvidi se.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 12 kvě 2012 23:28

kapid: já ještě v pondělí zběhnu kouknout do tý prodejny a třeba tam seženu nějakej vhodnej.

Dneska sem zabrousil a nasadil pístní kroužky. Přeměřil vůle na ojnicích a celý to zkompletoval dohromady.

blok 15.jpg


blok 16.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 16 kvě 2012 23:36

Jelikož sem musel kvuli jedný chybce při kompletaci, vyndat znovu písty a ojnice, tak sem toho využil, a trochu sem posychroval přední část bloku, která byla od něčeho nažraná. Není to sice úplnej zázrak, ale rozhodně to vypadá líp než před tím :)

blok 17.jpg

Uživatelský avatar
PospiTc
Miminko
Miminko
Příspěvky: 55
Registrován: 19 led 2010 10:44
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod PospiTc » 17 kvě 2012 07:48

Kup si Vitonový o kroužek. Je to to co hledáš.....

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 19 kvě 2012 22:01

Abych to neměl tak jednoduchý, tak sem teď narazil na další problém. ARP štefy co sem kdysi kupoval, nepasují do závitů v bloku. DOHCéčko má totiž z nějakýho důvodu závit M11x1,5 a SOHC na který jsou ty ARPy co mám určený, má M10x1,25. Když sem to tenkrát měřil, tak mně ani za boha nenapadlo, že by v déčkový serii mohly být rozdíly v závitech, tak sem to měřil jen na délku a závit sem nekontroloval.

Co sem teď hledal na netu, tak se to prý dá řešit štefama pro B16A, ale prostřední na sací straně se musí zkracovat, aby nebyl moc blízko vačce.

Ještě mně napadlo nechat převložkovat závity v bloku, tak aby odpovídaly závitům na štefech co mám doma, ale nevím jestli by to nedělalo nějaký problémy, když by bylo převložkovaných všech 10 závitů držících hlavu. Nemáte s tím někdo zkušenost?

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 27 kvě 2012 00:26

B16kový ARPy už jsou objednaný, takže už stačí jen počkat než dorazí. Kdyby měl někdo zájem o novou nepoužitou sadu ARP štefů hlavy pro D16 SOHC motory, tak můžu nabídnout.

Taky sem dneska nainstaloval novou verzi shiftlightu a jel jí otestovat. Všechno běhá jak má, takže ty hodiny strávený psaním a kontrolou firmwaru, nebyly zbytečný :)

crx_01.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 12 čer 2012 23:39

Dneska sem zase malinko pokročil. Nový štefy už jsou v bloku. Závity sem musel trochu protáhnout závitníkem, aby si štefy sedly co nejhlouběji, ale teď už to všechno sedí jak má a musím už jen zabrousit prostřední štef na sací straně a bude to cajk.

hlava 10.jpg


blok 18.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 13 čer 2012 23:33

Štef je upravený a taky jsem namontoval olejový čerpadlo a odlitek s guferem kliky.

tefy 02.jpg


motor 22.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 23 čer 2012 00:03

Dneska sem dal dohromady část chladícího okruhu (pumpu, termostat, atd). U pumpy sem ještě před montáží zabrousil nálitky z výroby, aby na nich zbytečně nevznikaly pulzy.
Zítra mně čeká kontrola vzdáleností mezi ventily a písty. Což bude docela drbačka, protože kvuli tomu budu muset dvakrát složit a rozložit hlavu. D DOHC má totiž štefy hlavy přímo pod vačkama, takže není možný nastrojit hlavu a pak jí jen přišroubovat k bloku, tak jak je tu u SOHC.

vodni pumpa 01.jpg


motor 22.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 07 črc 2012 09:40

Včera sem změřil vzdálenosti mezi písty, ventily, svíčkou a vrchem spalovacího prostoru. Původně sem se trochu bál výsledku, kvuli tomu že používám písty s vyšší kompresí, ale teď mně docela překvapilo kolik tam je jestě místa.

Když půjde všechno dobře tak by mohl být motor do konce měsíce hotový a do konce srpna by mohl být v autě.

motor 23.jpg


písty 10.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 07 črc 2012 23:18

Tak hlava už je přidělaná na pevno a vačky už jsou taky na místě. Při utahování hlavy na 80lb-ft jak uváděl ARP sem měl trochu sevřenou pr... protože sem se bál, aby to vydržely závity v bloku, ale všechno naštestí dopadlo cajk.

hlava 11.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 10 črc 2012 23:57

Rozvoďák a napínací kladka už jsou objednaný a taky sem zas naházel pár věcí na motor.

motor 24.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 13 črc 2012 23:34

Dneska sem nahodil rozvody, jen si nejsem stoprocentně jistý jestli použití nižšího těsnění a nepatrné snížení bloku a hlavy při rovnání nemůže mít vliv na časovnání ventilů. Rozvoďák mi v TDC totiž přijde trochu volnější, když na něj zatlačím mezi vačkovými koly, tak ho propáčknu tak o cca. 10-15mm. V manuálu sem nikde nenašel jestli je to v pořádku nebo ne, tak si nejsem jistý. Ještě to budu muset pozjistit.

Taky teď řeším kam do olejový vany navařit přírubu pro snímač teploty oleje (jeden ze dvou bodů vyznačených na obrázku). Nechce se mi totiž dávat pod olejový filtr adaptér jen kvuli čidlu teploty. Mazání turba budu totiž brát v místě kde je závit pro tlakový snímač.

vacky 01.jpg


vana 01.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 14 črc 2012 15:10

Tak už sem dal ty rozvody dohromady. Problém byl v tom, že sem je nastavoval podle manuálu co sem našel na ZC resources a tam uváděli, že pro napnutí máš otočit s motorem o čtvrt otáčky, ale v hondím manuálu je otočení jen o 3 zuby, což je taky správně. Teď je to už napnutý tak jak má.

vacky 02.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 15 črc 2012 09:56

Čidlo pro měření teploty oleje sem nakonec umístil do vany. Port sem navařil ze zadní strany a trochu pod úhlem, abych s ním o něco náhodou nezavadil a navíc se tak sonda dostane o trochu blíž ke dnu.

vana 02.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 18 črc 2012 22:42

Aktuální stav motoru je takový, že sem dneska nahodil vanu, sání a pár dalších drobností. O vikendu ještě seřídím ventilový vůle a motor budu moc zavřít, pak už jen naházet čidla a nějakou tu drobotinu okolo a po dovolený ho můžu šoupnout do auta.

motor 26.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 24 črc 2012 17:33

Nové turbo už je doma. Je to GT28R (GT2560R). Původně bylo na koncernový 1,8 20v turbo. Po mechanický stránce vypadá naprosto v pořádku, nulové vůle ve všech osách, žádně praskliny kolem WG, ... Až mu natočím kompresor tak jak potřebuju, tak ho asi ještě pošlu do firmy special turbo na přezkoušení, abych měl jistotu, že je v cajku.

turbo 12.jpg


turbo 13.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 24 črc 2012 23:06

Kompresor už mám otočený do správný pozice. Ještě musím nějak dořešit uchycení aktuátoru wastegatu, ale to by neměl být problém. Narychlo sem zkusil nahodit turbo na motor a všechno naštěstí sedí i přes to, že svody byly dělaný na jiný turbo. Jen na downpipe je jeden otvor asi o 3mm mimo, takže ho budu muset trochu probrousit.

Docela mně překvapilo, jak výrazný rozdíl je v lehkosti otáčení turbíny u kuličkovýho turba oproti kluznýmu. Tady stačí na turbínu jen lehce fouknout a už se točí :)

turbo 14.jpg

Swingal
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 841
Registrován: 26 bře 2011 20:16
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Swingal » 24 črc 2012 23:13

Vždy toto s údivom čítam :) len tak ďalej, vyzerá to že do zimy to aj odtestuješ na ceste a v zime doladíš do bezchybného stavu :)

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 24 črc 2012 23:43

Swingal: pokud to klapne, tak doufám že motor bude do konce srpna v autě.


Zpět na „Vaše CRX / Your CRX“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů