Tak dnes se mi konečne podařilo zprovoznit duální budík na měření teplot vody a oleje od Ljaye.Budík byl doma už delší čas, tak jsem aspoň vymýšlel jeho umístění a s tím jsem spojil výrobu nějakého držáku, jelikož se mi nechtělo žádný kupovat....no nakonec to dopadlo tak, že jsem jich vyrobil asi 7 evoluci

ale teď už jsem spokojený

V mezičase čekání na čidla a konektory jsem si nakoupil "sendvič" mezi olejový filtr a blok.Dále bylo potřeba koupit mezikus na hadici k chladiči.Tyto dva prvky jsou potřeba k montáži čidel, ale mají zavit M10, zato čidla jsou M12x1,5.Čili bez převrtání děr a vyříznutí nových zavitů se to neobešlo.A tím bylo vše připravené k montáži.Jen ještě zmíním, že budík ukazuje aktualní hodnoty(umí je i ukládat) a ma i LED kontrolky, které mění barvu podle teploty:málo-oranžová, provozní-zelená, větší červená, největší blikající červená.Ještě má i akusticky signal,což je paráda

Takže se vypustila voda, rozřízla se přívodni hadice, z ní se kus odřízl a vložil se mezikus s čidlem.Dal jsem jej max 15cm od konce hadice u chladiče a nasměroval čidlo ke svazku drátů předních mlhovek s tím, že společně s ním povede i kabelaž od čidla.Dále jsem vypustil olej, odšrouboval filtr a začal s montáží sendviče.Tento mezikus je stáhnuty šroubem, který má na jednom konci vnitřní a na druhém venkovní závit.Takže se přidrží mezikus s těsněním a přitáhne koncem s vniřním zavitem.Jenže ouha, šroub na konci závitu a sendvič stále volny.Takže troška měřeni a rozhodnutí o zkrácení šroubu ze strany vnitřního závitu o 5mm to vyřešilo.Důkladně očistit, vyfoukat a zpět montovat...........aaaano zadařilo se.Ještě vymyslet natočení sendviče, aby nezavazelo čidlo, konečné dotahnutí a montáž nového filtru na venkovní závit.Tady bych dodal, že jsem doposud dával vždy jenom a pouze olej. filtr BOSH P2036, ale jeho venkovni průměr přesahoval o cca 5mm na každou stranu pres sendvič.Takže jsem zvolil trošku menší filtr BOSCH P2041.Nejspíš by to nedělalo neplechu, protože těsnící část je uplně stejná, ale takto vypadá líp a je i o neco kratší.Dále natáhnout ochranný "husí krk" za kabeláž, zapojit čidla a pustit se do spojování kabeláže.Nejsem žadný odborník, ale jistou představu jsem měl a po pár dotazech, zda to tak smím provést, jsem se do teho pustil.Zdroj i kostru jsem vzal u zapalovače, abych splnil podmínku-přívodu proudu až na zaplé zapalování.Vše bylo hotovo, takže zkouška.....k mému udivu se vše povedlo napoprvé a s vekým úžasem jsem sledoval oznamováni displeji.
Během zkušební jízdy jsem víc koukal po budíku než na cestu, abych si později mohl vynadat za předčasné vytáčení, když jsem se řídil jen podle seriového budíku teploty.Ikdyž už série ukazuje provozní teplotu, tak olej je někde kolem 60st a voda ukazuje hodnotu "min", protože je nejspíš termostat otevřen jen mírně a ještě se pomalu otvírá.Olej je zahřátý cca po 8-10km na těch 86st a zatím jsem se nejvíc dostal na 100.S vodou je to horší....ta se drží většinou u 67st,sem tam jde k 80st,zkratka dost se mění,což je pochopitelný skrz nápor větru během jízdy.Ale obávám se že se musím smířit s tím, že LEDka bude po většinu času svítit oranžově.Možná mám spatný termostat, možná je to čidlo umístěný daleko od chladiče.....to se pokusím ještě nějak vyřešit.Ale s budíkem jsem velice spokojen.Přikladám nějaké fota.
No koukám že jsem se nějak rozepsal....

tak mi odpuste
