ED9 LJay: Honda CRX 2G - R.I.P.

Ukažte ostatním své CRX!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 15 črc 2011 18:09

Písty už jsou taky doma a docela mile mě překvapila kvalita jejich zpracování a zabalení. Už aby to bylo celý pohromadě a běhalo to jak má :)

písty 03.jpg


písty 04.jpg


písty 05.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 16 črc 2011 20:14

Dneska sem očistil a odmastil klikovku a klec. Vytáhnul dva zalomený šrouby z bloku a částečně ho vyčistil, ale došel mi odmašťovač, tak sem to nemohl dodělat.

klika 01.jpg

Uživatelský avatar
Redy
Šéfík!:)
Šéfík!:)
Příspěvky: 2911
Registrován: 06 čer 2009 17:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Redy » 18 črc 2011 07:58

z toho se bude opravdu dát jíst *slint*

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 19 črc 2011 23:11

Takhle vypadá dovyčištěný blok, který sem nestihnul dodělat o víkendu.

blok 01.jpg


blok 02.jpg


blok 03.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 20 črc 2011 21:07

Už nějakou dobu laboruju nad tím jak zpevnit open deck blok a konečně sem přišel na levnou a dostatečně účinou variantu jak to udělat bez převložkování a nebo instalace blockguards, který většinou negativně ovlivní chlazení hlavy a horní části bloku.

Metoda se jmenuje "block posting" a je docela dost stará. Používala se už na nascarových autech z 60. let a ve zkratce spočívá v tom, že se do bloku vyvrtají z každý strany díry, do kterých se našroubují hliníkový piny, který se dotáhnou až na vložky a tím je rozepřou vuči stěnám bloku a sníží se tak vibrace vložek v jejich uložení a riziko prasknutí vložky. Není to sice tak účinný jako třeba Dartony, ale je to otestovaný na motorech přeplňovaných 20psi, takže na těch mých 8psi, by to mělo být dostačující.

Obrázek

stechi
Klouček
Klouček
Příspěvky: 130
Registrován: 29 črc 2009 19:59
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod stechi » 20 črc 2011 21:16

opravdu neuvěřitelny!! fakt velky obdiv...

Uživatelský avatar
Wláďa
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 946
Registrován: 25 kvě 2010 12:11
Bydliště: (Sokolov) Těšovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Wláďa » 20 črc 2011 21:57

Neskutečný co ty s tim autem a především motorem dokážeš udělat... Si frajer a docela se divim že s takovýma znalostma děláš zrovna crx ale to je jenom dobře... *dance* *dobrety*
crx EE8 Vtec B16A1
Obrázek
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Facebook

Uživatelský avatar
Dudla
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 593
Registrován: 31 led 2011 15:12
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Dudla » 21 črc 2011 12:06

seš fakt frajer to bude hrozně liboví už to chci vidět v celku jak to bude běhat protože ta síla bude neskutečná !! *pohladit* *oprava* *jizda*
Honda CRX ED9... K20 SWAP...
Honda CRX EE8 VTEC B16A1=110KW

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 22 črc 2011 00:28

Díky všem. Dělám co umím, aby to všechno fungoval jak má a byl na to spoleh.

Wláďa: já ty znalosti nabírám průběžně s tím jak upravuju auto a po pravdě, kdybych věděl to co teď v době když sem kupoval céro, tak bych možná šáhnul po něčem jiným co by bylo snažší na úpravy, ale za tu dobu co ho vlastním se z něj stala velká srdcovka, takže z domu rozhodně jen tak nepůjde a bude na něm uděláno ještě hodně úprav :)

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 23 črc 2011 21:28

Sice sem se musel chvilku přemlouvat, protože se mi moc nechtělo hrabat do novejch pístů, který stály docela dost peněz, ale nakonec sem se pustil do úpravy vršků pístů. Zaoblil sem všechny hrany a celý to pak zabrousil do lehkýho matu, tak snad to pomůže trochu zoptimalizovat spalovací proces. Na ENDYNs sem četl, že touhle úpravou se jim podařilo získat na 340 koňovym motoru dalších 28koní, ale hlavně se tím trochu sníží sklony k detonování a to se mi při docela velký kompresi hodí.

Na druhým obrázku je vidět porovnání upravenýho pístu (vlevo) oproti originálnímu (vravo)

písty 07.jpg


písty 08.jpg

Uživatelský avatar
Martin666
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1137
Registrován: 04 říj 2010 23:10
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Martin666 » 23 črc 2011 21:32

Respekt největšího kalibru :-)

Jen dotaz... čím tam navýšíš tak moc výkon, když to jen "vyleštíš" ? :-)
Benzín náš každodenní dej nám dnes
Posvět se ostrá vačkovko
přid očekávaný výkon z Tebe
a neuveď nás do zadření
ale zbav nás usazení karbonu
neboť Tvůj je olej, klikovka, ojnice, písty
na Věky věků
Ámen

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 23 črc 2011 21:50

Ono se to neleští,ale matuje. Lesklý povrch na vršku pístu je spíš ke škodě.

Ten výkon navíc, je tam kvuli zvýšení efektivity spalovací ho prostoru, ale asi hlavně kvuli posunutí hranice detonování, takže můžeš zvednout kompresi ve válci a tím dostat vyšší výkon.

Uživatelský avatar
Martin666
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1137
Registrován: 04 říj 2010 23:10
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod Martin666 » 23 črc 2011 21:54

LJay píše:Ono se to neleští,ale matuje. Lesklý povrch na vršku pístu je spíš ke škodě.

Ten výkon navíc, je tam kvuli zvýšení efektivity spalovací ho prostoru, ale asi hlavně kvuli posunutí hranice detonování, takže můžeš zvednout kompresi ve válci a tím dostat vyšší výkon.


a to matování udělá celý rozdíl výkonu ? To prostě nějak nechápu... :?
Benzín náš každodenní dej nám dnes
Posvět se ostrá vačkovko
přid očekávaný výkon z Tebe
a neuveď nás do zadření
ale zbav nás usazení karbonu
neboť Tvůj je olej, klikovka, ojnice, písty
na Věky věků
Ámen

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 23 črc 2011 22:24

Matování společně s tím zaoblením ti výkon jako takový nezvýší, ale posunou dál detonační hranici a ty pak můžeš víc laborovat s předstihem a plnícím tlakem a tím získáš větší výkon.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 27 črc 2011 21:31

Dneska sem konečně doladil vršky pístů. Celkem sem na tom strávil tak 8 hodin broušení, ale výsledek vypadá celkem k světu :) No a teď sem se pustil do úpravy vršku spalovacího prostoru.

písty 09.jpg


hlava 06.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 03 srp 2011 20:34

Vršek komory už je upravený. Ještě ho možná trochu Vezmu silikonovým kotoučkem a bude to OK.

Nevíte někdo o někom kdo pracuje s LEXANem / MAKROLONem? Potřeboval bych někde sehnat tabuli tak metr x metr a šířce 4mm.

hlava 07.jpg

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod J!R! » 04 srp 2011 08:22

Tak makrolon se prodava v obchodech typu hornbach,bauhas atd.....a ten lexan je neco podobneho?Jinak mam na dilne nejake zbytky,tak se muzu kouknout a kdyztak za cca 2mesice budu doma delat pristresek,tak treba neco zbyde...
Takze na dilne mam pouze pas 59x169cm...

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 09 srp 2011 21:06

J!R!: makrolon a lexan jsou oba polykarbonáty, takže to bude hodně podobný. Možná je to jen rozdílná obchodní značka. Jakou sílu má ten odřezek co máš na dílně? Není to dutinkový makrolon? Já potřebuju plný.

Dneska sem konečně měl čas sehnat závitník a závitový očko M10x1, takže sem se pustil do výroby postů. Jako zdroj materiálu sem nakonec použil jeden starý blok co mi ležel doma. Opracovávat to jde skvěle, takže je to docela prima práce. Zatím mám hotový čtyři posty zbylých 8 dodělám o víkendu až na to bude pořádně čas. Délku postů sem zatím neřešil. Ta se doladí, až je cvičně našroubuju do bloku.

posty 01.jpg


posty 02.jpg


posty 03.jpg

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod J!R! » 10 srp 2011 09:37

LJay píše:J!R!: makrolon a lexan jsou oba polykarbonáty, takže to bude hodně podobný. Možná je to jen rozdílná obchodní značka. Jakou sílu má ten odřezek co máš na dílně? Není to dutinkový makrolon? Já potřebuju plný.


Ano je to dutinkovy,takze bohuzel...s plnym jsem se jeste nesetkat.Anebo setkal,ale mel jsem to za obyc plexisklo :oops:
Tak preji mnoho zdaru,ses fakt pasak ;) *fin*

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay ED9 turbo projekt

Příspěvekod LJay » 12 srp 2011 17:22

J!R!: stějně děkuju za nabídku.

Dneska mi přišel 3 řadý hliníkový chladič CX Racing od Wheelmana. Hned jak seženu slim ventilátor a dodělám budík na měření teploty vody a oleje na kterým teď pracuju, tak ho hodím do auta.

chladič 04.jpg


Zpět na „Vaše CRX / Your CRX“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti