Rozvody motoru ED9/EE8
Moderátor: Minor
Rozvody motoru ED9/EE8
ahoj,
planujem coskoro vymenu rozvodov a chcem sa spytat co vsetko za diely k tomu bude treba, budem menit aj vodnu pumpu, takze
rozvodovy remen
klinovy remen
vodna pumpa
napinacia kladka?
bude treba este nieco? dakujem
planujem coskoro vymenu rozvodov a chcem sa spytat co vsetko za diely k tomu bude treba, budem menit aj vodnu pumpu, takze
rozvodovy remen
klinovy remen
vodna pumpa
napinacia kladka?
bude treba este nieco? dakujem
Re: Rozvod motoru
Klínový řemen, podle stavu.Jinak bych to vyměnil i s napínací kladkou pokud nevíš kdy to kdo měnil.Není to zas taková investice. Pak si připrav kvalitní ořech(praskla i Tona) a alespoň metrovou trubku jako páku.My to povolovali, že jeden stál na brzde a kvalt. Ale spoustě lidí to nestačilo,pak přípravek na zajištení.
ICQ: 433632644
e-mail: crxr@seznam.cz
e-mail: crxr@seznam.cz
Re: Rozvod motoru
zdravim chcel by som sa spytat ci je mozne aby bol preskoceny rozvod a motor nebol zniceny ??? diky
Re: Rozvod motoru
Je to možné. Pokud je přeskočený, tak motor bude na 99% v pořádku. Při prasknutí je to horší, tam záleží i na konkrétním typu motoru.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
- Michal Delic
- Žáček
- Příspěvky: 256
- Registrován: 13 led 2010 19:43
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvod motoru
Ano je to mozne neviem presne ako je to u crx ale pri ostatnych motoroch moze kludne byt preskoceny niekedy aj o dva zuby a motor pojde nie tak ako by mal ale pojde, ale ja osobne by som si to dal skontrolovat pretoze motor moze vydrzat aj 1000 kn a potom to rupne...toto su len moje skusenosti a mozu sa lisit 

-
- Klouček
- Příspěvky: 134
- Registrován: 13 říj 2009 19:29
- Bydliště: Česká Bělá 19
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvod motoru
Při přeskočeným řemenu se nemusí nic stát měly jsme případ že VW motor 1,6 co je ve feliciích a polech tak byl rozvod přeskočenej o jeden zub a nic se nedělo jenom na volnoběh měl divný zvuk a lehce se hádal po přidání plynu a roztočení motoru tak na 3000 běžel motor úplně bez problému.
Re: Rozvod motoru
diky zlepsili ste mi naladu takze som to pozeral skocila mi vacka o jeden zub rozvod ma podla predosleho majitela 10000 km aj remen vypada byt novy len je na nom z vonku po obode ryha takze o nieco drie asi to nahadzoval nejaky specialista tak dufam ze oprava nebude nejaka nakladna
Re: Rozvod motoru
Robo23x píše:diky zlepsili ste mi naladu takze som to pozeral skocila mi vacka o jeden zub rozvod ma podla predosleho majitela 10000 km aj remen vypada byt novy len je na nom z vonku po obode ryha takze o nieco drie asi to nahadzoval nejaky specialista tak dufam ze oprava nebude nejaka nakladna
no vidis tak na 3 valcne nakoniec nesiel a je w pohode =)..wimenis remen nastawis a mozes frcat
-
- Miminko
- Příspěvky: 31
- Registrován: 13 bře 2010 19:26
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvod motoru
Ničeho se neboj.
Sundej levé přední kolo, přizvedni si hevírkem motor, povol silentblok u nádoby ostřikovačů.
Sundej plastové kryty rozvodů a plastový kryt před kolem. Sundej ventilové víko. Otoč si 1. válec do horní úvrati.
To poznáš podle rysky na řemenici kliky, že směřuje mezi rysky na bloku a podle vaček, že šipky UP jsou nahoru a rysky jsou proti sobě.
Vzduchovou pistolí povol řemenici na klice a sundej jí, opatrně ať neztratíš klínek.
Povol napínací kladku, stáhni řemen s rozvodovým kolem z kliky, sundej kladku. Pozor na správné otočení vodících plechů z obou stran rozvodového kola kliky.
Sundej pumpu, vyteče nemrzka. Očisti dosedací plochu pro těsnění pumpy, dej nové těsnění a novou pumpu. Těsnění nezapomeň máznout tenkou vrstvou lepidla na těsnění. Vyčisti od prachu a nečistot prostor rozvodů. Dej zpátky rozvodové kolo kliky s vodícíma plechama, přišroubuj si kladku a utáhni jí v poloze povoleno, doufám, že jsi neztratil pružinu kladky:-) Teď potřebuješ třetí a čtvrtou ruku, který Ti budou klíčem č.27 držet vačkové hřídele v poloze rysky proti sobě a šipky nahoru. Mají tendenci se stáčet k sobě. Ty nasaď rozvoďák tak, aby u kladky byl volný a neotoč si přitom klikou. Vačky Ti pořád musí držet třetí a čtvrtá ruka ve stejné poloze:-) Když je vše OK, povol kladku a ona se sama napne. Opět jí dotáhni a zkontroluj nastavení jestli všechno sedí. Nasaď klínek s řemenicí a dotáhni jí. Otoč si dvakrát motore ve směru jeho chodu a opět zkontroluj nastavení. Povol kladku a dotáhni kladku. Když nesedí někde zub, udělej vše od začátku. Když je vše OK, můžeš začít krytovat a montovat zpět silentblok. Nezapomeň nalít zpět nemrzku a odvzdušnit chladící soustavu!!!!!!
Přeji hodně zdaru, volně přeloženo mnou z manuálu Honda CR-X:-)
Podařilo se mi udělat rozvody za cca 1,5 hodiny.
Sundej levé přední kolo, přizvedni si hevírkem motor, povol silentblok u nádoby ostřikovačů.
Sundej plastové kryty rozvodů a plastový kryt před kolem. Sundej ventilové víko. Otoč si 1. válec do horní úvrati.
To poznáš podle rysky na řemenici kliky, že směřuje mezi rysky na bloku a podle vaček, že šipky UP jsou nahoru a rysky jsou proti sobě.
Vzduchovou pistolí povol řemenici na klice a sundej jí, opatrně ať neztratíš klínek.
Povol napínací kladku, stáhni řemen s rozvodovým kolem z kliky, sundej kladku. Pozor na správné otočení vodících plechů z obou stran rozvodového kola kliky.
Sundej pumpu, vyteče nemrzka. Očisti dosedací plochu pro těsnění pumpy, dej nové těsnění a novou pumpu. Těsnění nezapomeň máznout tenkou vrstvou lepidla na těsnění. Vyčisti od prachu a nečistot prostor rozvodů. Dej zpátky rozvodové kolo kliky s vodícíma plechama, přišroubuj si kladku a utáhni jí v poloze povoleno, doufám, že jsi neztratil pružinu kladky:-) Teď potřebuješ třetí a čtvrtou ruku, který Ti budou klíčem č.27 držet vačkové hřídele v poloze rysky proti sobě a šipky nahoru. Mají tendenci se stáčet k sobě. Ty nasaď rozvoďák tak, aby u kladky byl volný a neotoč si přitom klikou. Vačky Ti pořád musí držet třetí a čtvrtá ruka ve stejné poloze:-) Když je vše OK, povol kladku a ona se sama napne. Opět jí dotáhni a zkontroluj nastavení jestli všechno sedí. Nasaď klínek s řemenicí a dotáhni jí. Otoč si dvakrát motore ve směru jeho chodu a opět zkontroluj nastavení. Povol kladku a dotáhni kladku. Když nesedí někde zub, udělej vše od začátku. Když je vše OK, můžeš začít krytovat a montovat zpět silentblok. Nezapomeň nalít zpět nemrzku a odvzdušnit chladící soustavu!!!!!!
Přeji hodně zdaru, volně přeloženo mnou z manuálu Honda CR-X:-)
Podařilo se mi udělat rozvody za cca 1,5 hodiny.
ホンダ 市民 クーペ CR-X ED9
Re: Rozvody motoru ED9/EE8
Mám tu dotaz zda nemáte nějaké doporučení na rozvoďák, popřípadě celou sadu i s vodní pumpou apod do ee8ček? co používáte vy ať nekoupím nějakej aušus? 

Re: Rozvody motoru ED9/EE8
NIPPARTS je osvedcena kvalita,samozrejme i s vodni pumpou...jistota je jistota
Re: Rozvody motoru ED9/EE8
kde nakupuješ?
v autokelly tuhle sadu už nemají
a taky ať má člověk jistotu, že je to opravdu na ee8, v shopech na tyhle rozdíly celkem prdí 



Re: Rozvody motoru ED9/EE8
Tak v kelly jsem nekolik let uz nic nebral.Braval jsem od http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=72& ale porad se nemeli k nejake sleve,tak jsem presel k BENEXu kde jsem se vzdy dobre dohodnul s jednim panem.Ten ted odesel,dela to sam na sebe a dily mi nekdy hodi az domu
Hlavne ma krasny ceny 


Re: Rozvody motoru ED9/EE8
tam koukám ale nemají nipparts, tak by měl stačit od gatesu a vodní čerpadlo od bugatti 

Re: Rozvody motoru ED9/EE8
Ja bych dal SKF+Pumpu SKF
s novymi simerinky.

Re: Rozvody motoru ED9/EE8
nenašli jste někdo někde graf časování ventilů D16? úhly otvírání/zavírání
Re: Rozvody motoru ED9/EE8
Jiskra 16 +- 2 stupně před HÚ, víc jsem toho v manuálu nenašel.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717
Zpět na „Potřebuji poradit :( / Need help“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti