Stránka 1 z 1
Katalyzátor
Napsal: 17 bře 2022 02:48
od Ajsik
Zdarec, poradí někdo vyzkoušený katalyzátor, který funguje?
Čeká mě STK a minule už to bylo snad na 20 pokus

Katalyzátor
Napsal: 19 bře 2022 13:51
od aerostanislav
Ahoj,nevidím to nijak dobře.Do mého VTEca jsem si nechal asi před 10ti léty namontovat nový katalyzátor od zn.Magmafow.USA.Tenkrát to stálo asi 3T kč.Hned po namontování jel technik servisu na STK a tvrdil mě bez problémů prošel.Od té doby už několikrát jsem byl naSTK a vždycky tam už byly problémy s emisemi.Je potřeba prý udělat GO motoru,a pak že se to zlepší.Podle mě je třeba najít nějakou spřátelenou (stanici) spíš technika.
Ať se Ti to podaří přeje Standa.
Katalyzátor
Napsal: 19 bře 2022 20:11
od endrix
Spřátelená stanice už prý neexistuje. Byl jsem před měsícem s Civicem a prý už je všechno online a technik nic neovlivní. A to je stanice, kde dřív procházelo plno aut. Ten Civic má 365000 na hrbu a prošel. Přede mnou vyletěla nekompromisně dieselová 2G Oktávka, takže relativně nové auto. O chlup, ale byla v červených číslech.
S katalyzátorem neporadím, ale nebylo by lepší sehnat na vrakáci nějakej originál a napasovat, než zkoušet uni kat s nejistým výsledkem?
Zkus jim zavolat, třeba poradí
https://www.dpf-cat.cz/univerzalni-katalyzatory
Katalyzátor
Napsal: 20 bře 2022 22:11
od James
Zajímalo by mě, jak je to u aut bez katu, jak ta moje například. Jestli můžou být emise nevyhovující třeba z důvodu žraní oleje apod... Protože tam ty spaliny už od výroby nic neomezuje a měla by být i norma nějaká uvedená, která se nejspíš moc během provozu nemění. Já už na emise sice nechodím, protože mám veteránskou testaci, ale jen mě napadla otázka do placu.
Katalyzátor
Napsal: 21 bře 2022 09:56
od endrix
Já mám taky bez katalyzátoru a na emisích to prochází. Když jsem s tím byl poprvé, tak byl problém, protože mu to načetlo hodnoty pro motor D16Z5 a nevycházelo to. Ale správně to nastavil a od té doby pokaždé v pořádku. Když máš veteránskou atestaci, můžeš jezdit kdykoliv kamkoliv nebo je tam nějaké omezení?
Katalyzátor
Napsal: 21 bře 2022 10:32
od Heki
Paradoxně u starších aut s emisema bývá méně problémů než u těch nových. Moje daily mazda 323 z roku 1999 pořád bez potíží prochází (i se stále sériovým katem) - nemám tam teda žádné úpravy nebo tak, ale jde o to, že ta původní norma je ještě dost široká, abyses tam s rezervou vešel. Auta s dnešní normou ty emise natočí horkotěžko když jsou nové a na prvním měření emisí už máš problém. Hlavně diesely.
U CRX ale hraje roli, že málokdo má sériový výfuk a většina vyhodila kat pod ponk... Já taky. V dubnu mě čekají emise a STK tak jsem sám zvědav co mi řeknou.
Katalyzátor
Napsal: 25 bře 2022 10:15
od Jindřich
Já mám D16Z5, takže s katem, ale při přihlašování na úřadě po mě chtěli desítku výpalné. Takže teoreticky bych měl být vedeny jako d16a8,ne?

Katalyzátor
Napsal: 25 bře 2022 16:23
od Minor
D16A8 je pořád motor s katem.
Bezkatová verze je D16A9.
Mám to podobně u concerta, ekoteror jsem platil 10000, ale emise musím plnit EURO 1. Státu je celkem jedno, že po tobě žádá něco, co není správné. Bohužel je v pozici silnějšího.
Katalyzátor
Napsal: 26 bře 2022 16:33
od James
Ono pokud auto plní nějakou normu a v TP to uvedený není, tak se automaticky platí 10tis., jako kdyby žádnou normu neplnilo. Dřív se na to tak nehledělo, že by to muselo být zapsaný v TP a u některých aut to není. Ale dá se to řešit přes Dekru, že ti pošlou papír s tím, jakou normu tvůj motor plní. Dřív to stálo myslím 1000 Kč, nevím jak je to dnes. No a s papírem zajdeš na úřad, tam ti to dopíšou do TP a zaplatíš danou Euro normu. Takže ve výsledku ušetříš např. 4tis. při Euro 1. Já měl chvilku Mazdu 323F BG z r. 92 a nějaká děvčica před minulým majitelem prej taky musela zaplatit 10tis., protože v TP údaj nebyl. No ale zase opačnej problém - měl jsem chvilku Clio 1.generace z r. 90 s katem, ale i s ním prej plní Euro 0 a tím pádem mi žádnej papír ani neposlali, což mě dost překvapilo. Asi ten kat nebyl tak dobrej nebo nevím. Nebo, že to byla 1.4 benzín a menší objem by na tom byl třeba líp. Jako třeba Saxo 1.1 z r. 2001, který mám teď jako daily driver, tak plní už Euro3, i když v tý době ještě plno aut plnilo Euro 2. Nebo pokud chceš na autě veteránskou testaci, tak ještě před přepisem ji necháš udělat a ekodaň taky neplatíš
