EE nebo ED ?

Jste v nesnázích, někde je chyba a vy nevíte jak dál? Pište sem...

Moderátor: Minor

swinar
Miminko
Miminko
Příspěvky: 14
Registrován: 31 bře 2016 16:13
Kontaktovat uživatele:

EE nebo ED ?

Příspěvekod swinar » 30 dub 2016 12:35

Ahoj všichni *honda* už dlouho plánuji koupi CRXa ( bohužel zatím nejsou finance) jen nevím jaké. Hodně čtu ,že vteců není tolik a náhradní díly se shání o něco hůř než na normální céro, no každopádně jak se tak dívám jsou tady vážně znalci hond jako je třeba pan Minor a samozřejmě i ostatní ,rád bych se zeptal na kolik vychází údržba auta aby vypadalo tak jak má, bez koroze ,aby nikde netekl olej a hlavně aby srdce (motor) byl ve skvělé kondici ,za každé rady budu rád

S pozdravem pěkného dne budoucí majtel CRX

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1712
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: EE nebo ED ?

Příspěvekod Minor » 30 dub 2016 19:08

U EE8 je v podstatě jediný problém a to karosářské díly na předek. Ty v druhovýrobě neexistují a když nabouráš, díly se shání velmi špatně.
Pokud jde o díly na motor, je tam sitauce přímo opačná než u ED9, totiž že existuje spousta úpravových dílů pro zvýšení výkonu. Je to dané tím, že motor B16A2, který je víceméně totožný s motorem B16A1 z EE8, byl v C5G a v tarze v USA a tamější firmy vyrábějí fakt hafo věcí. Motor dohc nevtec tam nikdy nebyl, takže se pro ně nějaké díly na úpravy shánějí mnohem složitěji a vůbec jich moc není.
Motoricky je na tom EE8 trochu lépe, B16A1 je přes svůj výkon takřka nesmrtelný, pokud dostává aspoň základní péči. Motory z ED9 poměrně často odcházejí na klice, což je dáno relativně vysokým zdvihem vůči vrtání.
Jediná věc, která se u B16A1 musí poměrně často udělat, je výměna či repase tlumítka neboli LMA. Ale není to žádná šílená darda nebo až tak složitá práce.
Poměrně často mívají EE8 problém se synchrony na převodovce, častěji než u ED9. Každá verze má něco do sebe, ale moje volba je jasná - mít pokud možno ED9 i EE8 :)
Minor@honda-club.cz, 737574121, whatsapp 776408287

swinar
Miminko
Miminko
Příspěvky: 14
Registrován: 31 bře 2016 16:13
Kontaktovat uživatele:

Re: EE nebo ED ?

Příspěvekod swinar » 30 dub 2016 19:53

děkuju za odpověď o těch synchronech jsem už něco málo četl. A jak píšete že motory b16a2 měly c5g bylo by eventuálně možné prohodit motor pro evropský trh B16a1 za motor z usa jak píšete b16a2 ? ještě jsem si vzpomněl jak jste psal na H-C že crxa v rakousku měli papírově 88 kw pokud by se takové crxo dovezlo do ČR mělo by to papírově pořád 88 kw ? nebo se to na našich úřadech přepíše omlouvám se ale auto z ciziny jsem nikdy neměl a nic o tom nevím tak se raději zaptám

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1712
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: EE nebo ED ?

Příspěvekod Minor » 30 dub 2016 22:10

Prosím, tykej mi:)
Motor z USA přehodit pochopitelně jde, ale není celkem důvod. B16A2 byly i v Evropě.
Co zapíší úřady, to je vždycky trochu záhada, ale v podstatě je úplně jedno, co stojí v TP, ne?
Minor@honda-club.cz, 737574121, whatsapp 776408287

swinar
Miminko
Miminko
Příspěvky: 14
Registrován: 31 bře 2016 16:13
Kontaktovat uživatele:

Re: EE nebo ED ?

Příspěvekod swinar » 01 kvě 2016 15:28

ano to je pravda co je psáno v TP jen mě zarazilo byl jsem se ptát na pojistku crxa na kolik by to vyšlo a částka mě zarazila pán s kterým jsem to řešil mi to vypočítal na 7 tisíc na půl rok prý z důvodu že honda je sportovní auto (momentálně mám opel vectra V6 2.5 litru 125kw a platím 1842 za půl rok)

bylo by potom možné až budu mít něco více našetřeno počítat s tebou ohledně nějaké rady či pomoci při koupi crxa ?

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1712
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: EE nebo ED ?

Příspěvekod Minor » 01 kvě 2016 18:51

Klidně i když našetřeno mít nebudeš :)
Minor@honda-club.cz, 737574121, whatsapp 776408287


Zpět na „Potřebuji poradit :( / Need help“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů