Stránka 1 z 1

Chyby 3, 7, 10, 13

Napsal: 17 lis 2014 14:49
od PIWEL
Zdravim pánové, včera mě potkala nemilá věc, sedím v nastartovaném autě a zničehonic chcípne, vypnu klíček, pootočím a čekám na zhasnutí "check engine" čekal jsem marně. Nechal jsem si tedy vyblikat chyby, jak název témata napovídá tak to byly chyby 3, 7, 10 a 13. Auto normálně chytlo, ale hned zase chcíplo, takže s pravou nohou permanentně na plynu a brždění levou nohou jsem se dopravil do garáže. Díky chytré aplikaci v telefonu jsem si hned zjistil co to je za chyby
3 - Manifold Absolute Pressure sensor - přerušeno vedení k senzoru MAP, či jeho špatná funkce
7 - Throttle Position sensor - chyba u snímače, měřícího úhel sešlápnutí plynového pedálu (přerušen, nefunkční)
10 - Intake Air Temperature - přerušené vedení ke snímači teploty nasávaného vzduchu, či jeho špatná funkce
13 - BARO sensor - chyba u snímače tlaku vzduchu (přerušené vedení, nefunkční)

můžete mi prosím poradit po čem jít jako první a kde ty senzory najdu? na auto-elektriku jsem totální jelito a vůbec nevim kde by se to mohlo nacházet (je mi jasné, že někde u sání ale přesné pozice nevím) :(
za rady, odkazy a případné návody děkuji.

P.S. motor je D16Z5

Re: Chyby 3, 7, 10, 13

Napsal: 17 lis 2014 16:55
od Minor
Tohle nejsou příliš časté chyby a pochybuju, že by se tolik čidel mohlo pokazit najednou. Navíc každé leží dost jinde.
Tipoval bych na nějakou zradu v kabeláži, uvolněný konektor atd.

Re: Chyby 3, 7, 10, 13

Napsal: 17 lis 2014 17:05
od PIWEL
už jsem si našel kde který sensor "leží", takže pujdu jeden po druhém, pročistím kontakty, případné další káblíky a hadičky co k nim vedou. Začnu MAP sensorem, na který mě odkázalo už víc lidí, je možné že oblbnul jednotku takovým stylem že z toho vyblikala další 3 chyby na sensorech které spolu víceméně souvisí, tak snad to bude jen nějaká prkotina :)

Re: Chyby 3, 7, 10, 13

Napsal: 17 lis 2014 17:08
od Stean
zkus resetovat ECU a vyblikej si znovu chyby, uvidíš co se změní, jinak při přerušení MAP senzoru by jsi vůbec nenastartoval, jen by ti cvakal startér, bude to nejspíše jen rázová chyba, popřípadě povypadlej konektor, či tak něco.

Re: Chyby 3, 7, 10, 13

Napsal: 17 lis 2014 19:53
od Fegut
špatnej kontakt na kabelech dokáže udělat šílenou neplechu, já měl prasklej konektor u rozdělovače, kterej se samovolně vyklepával a taky asi 4 chyby a jelo to na 3 -2 občas 4 válce, začal jsem procházet kabely ke svíčkám až po době když už jsem byl bezradnej jsem začal jít po elektrice a skoro vypadlej konektor, svázal jsem to kusem drátu a byl klid.

Re: Chyby 3, 7, 10, 13

Napsal: 17 lis 2014 23:02
od PIWEL
Planý poplach !!! byla to úplná blbost, po přezkoumání všech káblíků, nastříkání konektorů, odpojování a zapojování, resetování jednotky apod jsem se zaměřil jen na jednotku.. BINGO ! povytažený konektor přímo z jednotky ! zacvaknu nazpátek, "check engine" přestala svítit, chyby to sice blikalo 3, 7, 13...zkušebně jsem to jel projet a cajk, po příjezdu jsem zresetoval jednotku a už ani nebliká :)

Re: Chyby 3, 7, 10, 13

Napsal: 18 lis 2014 09:03
od Stean
Tak paráda, většinou to bývá nějaká prkotina, málo kdy se u těchto vozů stane, že něco odejde *fin*

Re: Chyby 3, 7, 10, 13

Napsal: 18 lis 2014 10:03
od PIWEL
no právě, já který se směju všem moderním autům napěchovaným elektronikou že jim furt něco bliká a svítí a je pořád něco špatně, já abych měl s Cérem problémy s elektronikou :D to by byla ostuda *dance*