geometrie

Jste v nesnázích, někde je chyba a vy nevíte jak dál? Pište sem...

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
skritek
CRXař
CRXař
Příspěvky: 442
Registrován: 15 črc 2010 22:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod skritek » 14 lis 2013 20:47

Fegut píše:Nenech si blbnout hlavu, já už to měl u 2 aut a u prvního to bylo silentama na tej záklonovce v benju a to horší tou geometrií na zadku. Tlumiče poznáš snadno třeba že auto rozhoupeš rukou a nemáš odpor a hlavně i když jsou špatný, auto se max houpe a mlátí víc na dírách, ne že na rovnej cestě lítá sem a tam. Nech si udělat tu geometrii, tam ti řeknou jak jsou na tom čepy a vůli v řízení asi taky poznaj, když to po geo nebude v pořádku, tak ty silenty v benju. Hlavně se dávají těma širšíma stranama k sobě a užší strana jde ven z benja.

ma pravdu vymen všechny silendbloky hlavne zadni centralni zkontroluj všechny vule v cepech a na ložiskách a nech udelat GEOMETRII

To Fegut: Jsi nejakej chytrej s téma prednima sil.blokama co??? :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

vule v rizeni se da zmensit dotazenim je tam veeeelka matice a staci dotáhnout a je po vuli jen bacha neprehnat pak se nevraci volant po prujezdu zatáčkou :D :D :D takze dotáhnout jen o maly kousek

a to ze je na jednu stranu vežtsi rejd nez na druhou nemá s plavanim nic spolecneho.
Tel 777 27 35 35

Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude

a uz i rychle :-)

Uživatelský avatar
Fegut
CRXař
CRXař
Příspěvky: 452
Registrován: 11 dub 2011 14:15
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod Fegut » 14 lis 2013 22:25

Tak když už to vím, proč bych to nepředal dál :). Hlavně jsem neviděl tenhle obrázek, ale jinej kde to bylo nakreslený špatně proto jsem to špatně dal...
Přílohy
sus.JPG

Uživatelský avatar
skritek
CRXař
CRXař
Příspěvky: 442
Registrován: 15 črc 2010 22:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod skritek » 15 lis 2013 08:18

Fegut píše:Tak když už to vím, proč bych to nepředal dál :). Hlavně jsem neviděl tenhle obrázek, ale jinej kde to bylo nakreslený špatně proto jsem to špatně dal...

jsem si delal srandu :D :D to je jasny ze to MUSIS predat dal od toho jsme CRX komunita
Tel 777 27 35 35

Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude

a uz i rychle :-)

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod murtin » 05 bře 2014 21:27

ahoj někde js viděl rozměrový náčrtek CRX II, nemůžu vzpomenout kde. zajímá mě rozchod přední/zadní náprava a rozvor. trochu laboruju se sbíhavostí a nestačím se divit.. :D nemáte někdo tucha o nějakých hodnotách pro sport účely? mám to dost nízko a předek má neg.odklon,což mu se sbíhavostí velmi svědčí,zadek je míň,ale drží teď dobře.

Uživatelský avatar
WickiMan
Miminko
Miminko
Příspěvky: 33
Registrován: 15 bře 2010 18:32
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod WickiMan » 06 bře 2014 16:52

murtin píše:potřeboval bych poradit,jak poštelovat sbíhavost/rozbíhavost na zadku.před 20ti lety js to u crx dělal,ale teď už nevím jak.kdepak tam to štelování je?pravý kolo jde trochu dovnitř a L.ven,mělo by to být asi 0+ - *dumat*


No :) predek 0+-2mm a zadek 2mm sbihave *fin*
Přílohy
geo.jpg
Body.jpg

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod murtin » 06 bře 2014 20:26

paráda,díky *dance*
v tech.anglině se nevyznám,ale soudím,že camber je asi odklon kol a caster záklon rejd.čepu. side slip je asi stopa př.kol.. :?: vytvářím teď pokusné uložení z.nápravy. místo puků naklápěcí ložiska,možná i příčná ramena a stabík. chci si vytvořit měřící body abych nemusel furt na geometrii za 800. pokud to bude fungovat,pustím se do předku,páč se mi nelíbí,jak se mrskají kola při akceleraci a brzdění.

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod murtin » 14 črc 2014 22:05

trochu js dumal nad tím,co psal LJay o odklonu a juknul js na tovární nastavení geometrie. je fakt,že snížením se změní asi všechno,včetně různých momentů při brzdění i akceleraci. ty změny nejsou všechny moc dobrý. třeba zadek má při prudkém brzdění větší moment zvedání a může jít do větší rozbíhavosti,což je další nestabilita. teď se tomu můžu trochu věnovat,páč nový motor asi hned tak nebude.
nejprve js srovnal odklony vzadu z experimentálních 3.7°na hodnotu asi 1.3-1.5° a Maruška se opravdu podstatně zklidnila. protože js neměl vhodná ramínka,vystačil js si s podložkami 1.7mm a šrouby 45mm. další probl.js objevil při rozebírání náhr.crx,kde ňákej Matěj namontoval př.puky špičkama dopř. to js zavětřil a rozebral to u Marušky a ouha.. vlevo to bylo dobře a vpravo blbě. teď už je jasný proč při prudkém brzdění směřovala do škarpy a při norm.jela pěkně rovně. tak brzdy jsou ok,to jen pravá vzpěra zajela do benja,páč neměla takovou oporu. další na řadě bude z.stabík,změna uložení ramínek sbíhavosti a místo puků výkl.ložiska. uvi co to bude dělat

Uživatelský avatar
skritek
CRXař
CRXař
Příspěvky: 442
Registrován: 15 črc 2010 22:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod skritek » 15 črc 2014 19:02

nevim jak myslis ze predni puky smerovali spickama do predu a le ty puky musí byt tak ze rovna plocha jde k napravnici a téma spickama musí byt k podlozkam tedy ven od napravnice. Prave ze kazdej to dava obrazene spiskama k napravnici a rovnejma stranama k podlozkam takze bacha. Tedy jestli se bavime o tech co jsou v krouzku na obrazku. I na nem je videt jak mají byt rovnyma plochama k sobe a spickama k podlozkam
Přílohy
sus.JPG
sus.JPG (48.37 KiB) Zobrazeno 3642 x
Tel 777 27 35 35

Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude

a uz i rychle :-)

Blackburn
Klouček
Klouček
Příspěvky: 187
Registrován: 23 čer 2009 22:43
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod Blackburn » 15 črc 2014 20:44

Skřítku, to budu s Tebou nesouhlasit.
Zítra udělám foto proč.

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod murtin » 15 črc 2014 22:15

jojo podle toho obrázku od tebe js to předělával. největší mazec asi byl,že to bylo na každý str.jiný. auto je teď stabilnější. dík

Uživatelský avatar
skritek
CRXař
CRXař
Příspěvky: 442
Registrován: 15 črc 2010 22:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod skritek » 16 črc 2014 17:55

Blackburn píše:Skřítku, to budu s Tebou nesouhlasit.
Zítra udělám foto proč.

nesouhlasit muzes ale mam pravdu :P :P :P :P *dance* *dance* *dance*
Tel 777 27 35 35

Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude

a uz i rychle :-)

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod murtin » 30 srp 2014 12:58

nedávno tady probíhala diskuze o odklonech. Původně js dumal jen o negativním odklonu,ale mám Marušku hodně dole a odklon -2.2°což je opravdu už hodně. Zkusil js na doporučení LJaye prubnout i tovární hodnoty. Jak je ale nastavit? Ramena za 11t se mi kvůli tomu kupovat nechtělo,tak zbylo jen improvizovat.
Vyndal js úchyty se silenty z honích př.ramen,nechal odsoustružit asi 10mm(zjistil js,že různí výrobci mají různé délky čepu,co je v kastli). Na čep js natlačil podložku tak aby byla vůle mezi ramenem a kastlí pro volný pohyb ramene při propružení. To je třeba vyzkoušet,rameno je tedˇna 1.pohled víc vodorovně,čímž se narovná i kolo.
odklon před -2.2°
po úpravě -0.7°a ještě je tam malá rezerva
subjektivní pocit z jízdy-auto je stabilnější hl.na nerovnostech a na mokru. Odkloněná kola před tím dostávala"kopance" a bylo třeba stále korigovat,teď se to nehne ani v kolejích od náklaďáků. Jen mě etě zarazilo,jak se ten plech.výlisek h.ramen kroutí.. mělo by se to asi trochu vyztužit.
Máte někdo zkušenoti,co dělá změna zákl.rej.čepu? To by se takhle dalo taky trochu pozměnit.
Podotýkám,že js pod.způsobem změnil i z.odklony.Tam js nejdřív zkoušel zkr.ramínek i -3.5°(nestabilita,přetáčivost) ,teď zkouším rozpětí -0.7°až 1.5°,což dělám naopak podložkama mezi ramínka a kastli (2-5mm). Myslím,že zhruba 1°je na zdejších silnicích až dost.
Ještě zkusím pár čachrů s pružinama a předpětím a pak hurá na zadní stabilizátor

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod murtin » 06 zář 2014 18:21

tak js vyzkoušel i změnu záklonu,bohužel zatím nevím,jak změřit bez servis.stolice přesnou hodnotu. na odsoustr.čep hor.př ramen js dal o 3mm větší podložku (jen na zad.čep !!). tím se rameno mírně naklonilo a zvětšil se záklon rejdu. subjektivně auto získalo jistější projev a směrovou stabilitu,řízení jde trochu víc ztuha,ale to já mám rád :) pokud by někdo chtěl štelovat geometrii třeba na slalom,je možné experimentovat s podložkou pod přední čep,tím se záklon"narovná" a auto by mělo být točivější.. odklon kola i záklon rej.čepu je možné takhle měnit v dostatečném rozmezí bez velkých investic. najel js s tím dnes asi 250 km,z toho část ostře na letišti,a všechno drží

Swingal
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 841
Registrován: 26 bře 2011 20:16
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod Swingal » 08 zář 2014 14:12

Este raz mi prosim ta vysvetli ako si pomocou podloziek steloval odklony na prednej naprave. Furt mi to nejde do hlavy :D

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod murtin » 08 zář 2014 20:35

vyndal js horní ramena,odšrouboval js z ramen čepy se silentama,ten čep js nechal odsoustružt asi o 10mm tak,že ta část co je v kastli je teď delší,čili,odsoustružil js dosedací plošku. je to vlastně trubka se silentem,ze který čumí čep se závitem. čepy se silentem js našrouboval zpět na rameno a na čepy narazil podložky tak aby po zpětném našroubování do kastle mělo rameno volný pohyb při výkyvu a nedrhlo do kastle. posunutím ukotvení hor.ramene výš se změní poměry výkyvu spodní/horní rameno(horní je víc vodorovně). pokud jsou podložky na obou silentech stějně tlustý,je odklon menší a záklon rejd.čepu zhruba stejný. pokud dám tlustší podložku pouze pod jeden z čepů měním záklon rejd.čepu a zároveň částečně zvětším odklon kola. bohužel se příliš nevěnuji pc,tak nevim,jak do textu přesunout fotky. mohl bych pár snímků udělat,páč to ještě trochu upravím. větší záklon je celkem ok na suchu,ale právě js přijel z mokrý silnice a docela to klouzalo,tak záklon asi zmenším

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod murtin » 19 říj 2014 20:48

pořád laboruju s geometrií. poměrně dost se dá měnit i stupeň přetáčivosti. postupně js zjistil,že víc než odklon kol na zadku je důležitější omezit naklánění v zatáčce. jen zkusmo js vyztužil zad.stabík a výsledek mě dost přeqapil. další úpravu js spáchal s pružinama. páč js nesehnal optimální progres.pružiny,zkrátil js tuningový ze spodní části. tím se zachovala měkká část a tvrdší je ještě tvrdší. stejně to bylo málo a pomohl js si delšími gum.dorazy na tlumičích. teď se na běžně hrbolatý silnici dá jet i bez cvakání zubů a v zatáčce to stabík a dorazy nepustí do náklonu. přetáčivost je fuč a dá se dobře dávkovat plynem. díky krátkýmu rozvoru je crx víc vnímavá na přidání/ubrání plynu v zatáčce než jiný předokolky. dnes js si hrál v zatáčkách nad Děčínem,ale musel js toho nechat,páč asi někdo zavolal benga.. udělal js si totiž taky elektroklapku na vejfuk... :lol:

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: geometrie

Příspěvekod murtin » 11 črc 2015 21:43

dnes js naostro nainstaloval vlastní štelovatelné podélné vzpěry př.nápravy. měl js z toho trochu strach,ale když js si namaloval obrázky a všechny možný varianty,co by to mohlo dělat,šel js do toho. vzpěry mají vepředu místo gum silentů unibaly a k nápravnici js to přidělal kul.čepy. funguje to perfektně a je to opravdu pevný a zároveň mají úplně volný výkyv. potíže jsou samozřejmě s přesným nastavením záklonu kola,ale dá se to štelovat přímo zpod auta. dost mě přeqapilo,jak silně přenastavení záklonu ovlivní nastavení sbíhavosti. taky mě zajímá,jak dlouho vydří pohyblivé spoje můj způsob jízdy.. :D
teď ještě nainstalovat vlastní z.stabík. dost mě zajímá,jak to ovlivní chování v zatáčce. základ je dost tuhý jen s jedním silentem na každý nápravnici. vše ostatní unibaly. jedna zadní nápravnice už taky zkušebně fachá na 3 unibalech a zatím vše ok *jizda*


Zpět na „Potřebuji poradit :( / Need help“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host