Ono pokud auto plní nějakou normu a v TP to uvedený není, tak se automaticky platí 10tis., jako kdyby žádnou normu neplnilo. Dřív se na to tak nehledělo, že by to muselo být zapsaný v TP a u některých aut to není. Ale dá se to řešit přes Dekru, že ti pošlou papír s tím, jakou normu tvůj motor plní. Dřív to stálo myslím 1000 Kč, nevím jak je to dnes. No a s papírem zajdeš na úřad, tam ti to dopíšou do TP a zaplatíš danou Euro normu. Takže ve výsledku ušetříš např. 4tis. při Euro 1. Já měl chvilku Mazdu 323F BG z r. 92 a nějaká děvčica před minulým majitelem prej taky musela zaplatit 10tis., protože v TP údaj nebyl. No ale zase opačnej problém - měl jsem chvilku Clio 1.generace z r. 90 s katem, ale i s ním prej plní Euro 0 a tím pádem mi žádnej papír ani neposlali, což mě dost překvapilo. Asi ten kat nebyl tak dobrej nebo nevím. Nebo, že to byla 1.4 benzín a menší objem by na tom byl třeba líp. Jako třeba Saxo 1.1 z r. 2001, který mám teď jako daily driver, tak plní už Euro3, i když v tý době ještě plno aut plnilo Euro 2. Nebo pokud chceš na autě veteránskou testaci, tak ještě před přepisem ji necháš udělat a ekodaň taky neplatíš
