Katalyzátor

Jste v nesnázích, někde je chyba a vy nevíte jak dál? Pište sem...

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
Ajsik
Žáček
Žáček
Příspěvky: 285
Registrován: 29 zář 2009 09:45
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Katalyzátor

Příspěvekod Ajsik » 17 bře 2022 02:48

Zdarec, poradí někdo vyzkoušený katalyzátor, který funguje?
Čeká mě STK a minule už to bylo snad na 20 pokus :|
_________BŮH STVOŘIL ZEMI ...... HONDA STVOŘILA CRX_________

Uživatelský avatar
aerostanislav
Žáček
Žáček
Příspěvky: 221
Registrován: 06 led 2011 18:41
Bydliště: Řepová u Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Katalyzátor

Příspěvekod aerostanislav » 19 bře 2022 13:51

Ahoj,nevidím to nijak dobře.Do mého VTEca jsem si nechal asi před 10ti léty namontovat nový katalyzátor od zn.Magmafow.USA.Tenkrát to stálo asi 3T kč.Hned po namontování jel technik servisu na STK a tvrdil mě bez problémů prošel.Od té doby už několikrát jsem byl naSTK a vždycky tam už byly problémy s emisemi.Je potřeba prý udělat GO motoru,a pak že se to zlepší.Podle mě je třeba najít nějakou spřátelenou (stanici) spíš technika.
Ať se Ti to podaří přeje Standa.

Uživatelský avatar
endrix
Klouček
Klouček
Příspěvky: 166
Registrován: 19 úno 2016 18:34
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Katalyzátor

Příspěvekod endrix » 19 bře 2022 20:11

Spřátelená stanice už prý neexistuje. Byl jsem před měsícem s Civicem a prý už je všechno online a technik nic neovlivní. A to je stanice, kde dřív procházelo plno aut. Ten Civic má 365000 na hrbu a prošel. Přede mnou vyletěla nekompromisně dieselová 2G Oktávka, takže relativně nové auto. O chlup, ale byla v červených číslech.
S katalyzátorem neporadím, ale nebylo by lepší sehnat na vrakáci nějakej originál a napasovat, než zkoušet uni kat s nejistým výsledkem?
Zkus jim zavolat, třeba poradí https://www.dpf-cat.cz/univerzalni-katalyzatory

Uživatelský avatar
James
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 750
Registrován: 04 bře 2011 19:25
Bydliště: Jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Katalyzátor

Příspěvekod James » 20 bře 2022 22:11

Zajímalo by mě, jak je to u aut bez katu, jak ta moje například. Jestli můžou být emise nevyhovující třeba z důvodu žraní oleje apod... Protože tam ty spaliny už od výroby nic neomezuje a měla by být i norma nějaká uvedená, která se nejspíš moc během provozu nemění. Já už na emise sice nechodím, protože mám veteránskou testaci, ale jen mě napadla otázka do placu.

Uživatelský avatar
endrix
Klouček
Klouček
Příspěvky: 166
Registrován: 19 úno 2016 18:34
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Katalyzátor

Příspěvekod endrix » 21 bře 2022 09:56

Já mám taky bez katalyzátoru a na emisích to prochází. Když jsem s tím byl poprvé, tak byl problém, protože mu to načetlo hodnoty pro motor D16Z5 a nevycházelo to. Ale správně to nastavil a od té doby pokaždé v pořádku. Když máš veteránskou atestaci, můžeš jezdit kdykoliv kamkoliv nebo je tam nějaké omezení?

Uživatelský avatar
Heki
Žáček
Žáček
Příspěvky: 222
Registrován: 01 srp 2018 13:48
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Katalyzátor

Příspěvekod Heki » 21 bře 2022 10:32

Paradoxně u starších aut s emisema bývá méně problémů než u těch nových. Moje daily mazda 323 z roku 1999 pořád bez potíží prochází (i se stále sériovým katem) - nemám tam teda žádné úpravy nebo tak, ale jde o to, že ta původní norma je ještě dost široká, abyses tam s rezervou vešel. Auta s dnešní normou ty emise natočí horkotěžko když jsou nové a na prvním měření emisí už máš problém. Hlavně diesely.

U CRX ale hraje roli, že málokdo má sériový výfuk a většina vyhodila kat pod ponk... Já taky. V dubnu mě čekají emise a STK tak jsem sám zvědav co mi řeknou.

Uživatelský avatar
Jindřich
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 598
Registrován: 07 bře 2013 20:03
Bydliště: Západně od Nového Jičína
Kontaktovat uživatele:

Katalyzátor

Příspěvekod Jindřich » 25 bře 2022 10:15

Já mám D16Z5, takže s katem, ale při přihlašování na úřadě po mě chtěli desítku výpalné. Takže teoreticky bych měl být vedeny jako d16a8,ne? *dash*

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1706
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Katalyzátor

Příspěvekod Minor » 25 bře 2022 16:23

D16A8 je pořád motor s katem.
Bezkatová verze je D16A9.
Mám to podobně u concerta, ekoteror jsem platil 10000, ale emise musím plnit EURO 1. Státu je celkem jedno, že po tobě žádá něco, co není správné. Bohužel je v pozici silnějšího.
Minor@honda-club.cz, 737574121, ICQ 225505717

Uživatelský avatar
James
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 750
Registrován: 04 bře 2011 19:25
Bydliště: Jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Katalyzátor

Příspěvekod James » 26 bře 2022 16:33

Ono pokud auto plní nějakou normu a v TP to uvedený není, tak se automaticky platí 10tis., jako kdyby žádnou normu neplnilo. Dřív se na to tak nehledělo, že by to muselo být zapsaný v TP a u některých aut to není. Ale dá se to řešit přes Dekru, že ti pošlou papír s tím, jakou normu tvůj motor plní. Dřív to stálo myslím 1000 Kč, nevím jak je to dnes. No a s papírem zajdeš na úřad, tam ti to dopíšou do TP a zaplatíš danou Euro normu. Takže ve výsledku ušetříš např. 4tis. při Euro 1. Já měl chvilku Mazdu 323F BG z r. 92 a nějaká děvčica před minulým majitelem prej taky musela zaplatit 10tis., protože v TP údaj nebyl. No ale zase opačnej problém - měl jsem chvilku Clio 1.generace z r. 90 s katem, ale i s ním prej plní Euro 0 a tím pádem mi žádnej papír ani neposlali, což mě dost překvapilo. Asi ten kat nebyl tak dobrej nebo nevím. Nebo, že to byla 1.4 benzín a menší objem by na tom byl třeba líp. Jako třeba Saxo 1.1 z r. 2001, který mám teď jako daily driver, tak plní už Euro3, i když v tý době ještě plno aut plnilo Euro 2. Nebo pokud chceš na autě veteránskou testaci, tak ještě před přepisem ji necháš udělat a ekodaň taky neplatíš *unava*


Zpět na „Potřebuji poradit :( / Need help“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host