EE8 J!R! CRX story
Napsal: 07 črc 2010 07:57
Tak jsem si řek,že je načase povyprávět i svůj „CRX příběh“
.Měl jsem to už dlouho v plánu,ale nebyla chuťˇ a ani čas,až se nakonec poštěstilo 1.6.2010…….ouuuuu,krásny to den.….protože jsem po roce a 10dnech mezi Vámi,řidiči-svobodnými lidmi.Bohužel jsem doplatil na bodový systém,samozřejmě pokuty byly oprávněně,ale taky si myslím,že i docela přehnaný trest.Pač uznejte sami,že kvůli telefonováni je docela drsný byt rok bez řidičáku a poté dělat komplet závěrečný zkoušky v autoškole,kde se na Vás koukaj jako na piráta silnic.Ale zpět k radostnějším věcem a to právě k CRX
Vše začalo cca v 14letech a mým začínajicim zájmem o auta.Nejspíš někoho pohorším,ale mým snem bylo VW Corrado
.Chtěl jsem ho dobrých 6let,dokud mě kamarád a spolužák v jedné osobě(Tomáš) nesvezl ve svoji swaplé CRX.Bylo to něco tak neuvěřitelného!Jelo to moc hezky do 5tis otáček,ale to co se dělo potom,to byl úplně nadpozemsky pocit.Ikdyž bylo před koncem roku,poprašek sněhu na silnici,tak mi ukázal,jak tento prcek umí upalovat.Po ukončeni jízdy a přesednuti do svého vozu(Renault Kangoo 1,4 55kw,který jsem byl nucen koupit kvůli práci)jsem začal přemyslet,ze změním cil svého snu o sportovním autě.Věděl jsem o systému vtec už v minulosti,ale dokud jsem ho neokusil na vlastní kůži,tak pro mě nebyl ničím významným,ovšem po této zkušenosti jsem se stal závislým
HONDA POSITIVE .Zašlo sháněni vhodného kousku,ale v té době origo EE8 stala poměrně dost,obyč ED9 80-100tis a ta navíc nebyla až tak lákavá…
Po téměř 4letech „zhaněni“ a vyplněni stesku aspoň kroskou Honda CR250R(100kg,60koni) se mi ozval Tomáš,jestli mám pořád zájem o jeho swaplou CRX o kterou jsem jej po celou dobu nenapadně uháněl.Nervózně jsem se zeptal co za ni chce a po odpovědi:“40tis“ jsem neváhal a už sepisoval inzerát na zmíněné moto.Do třech dnů bylo pryč a ja si jel pro svůj sen.Ikdyž nevypadala bůhví jak vabně,ja byl rozhodnut z ni udělat krásny auto.Bohužel byly na kašu čepy,brzdy,motor docela žral olej+tekl pod hlavou(spotřeba cca 2,5l na 10 000km),karoserie mela ťukanec na levém zadním blatníku,zadní lemy začínaly kvést a řidičovi dveře žádaly též výměnu.Ale to mi nebránilo těch 30km domů zkusit poprvé jízdu ve vtecu.Byl jsem naprosto unešen… usměv,který se mi vykouzlil po zjištěni,že vlastním přímo ten konkrétní kousek,co mě učaroval a dovedl do hondiho Světa,je zrovna můj.No ci si budem povidat,ze?
Druhy den jsem jel k zubaři a abych měl aspoň trošku lepší náladu,tak jsem jel Hondou.Jenže když jsem přijížděl k přechodu a pouštěl chodce,tak jsem vyřadil a dojižděl jen na brzdy,mi přišlo že céro vůbec nebrzdi nebo spis ze brzdi jen jedno přední a jedno zadní kolo(do kříže).Takže po snad ještě větším vyděšení než paní na přechode, jsem si jel objednat i nový brzdový válec.Za tři týdny jsem měl všechny díly a mohl jsem začít s opravama.Po úspěšném ukončení jsem si zajel na geometrii a pak zamířil na jedny serpentiny v okolí.Následující den jsem se pro sichr koukl na podvozek,brzdy a zhrozil se nad kvalitou kotoučů BREMBO….jeden kotouč měl 3 trhlinky(uznávám ze jsem je moc kvalitně nezajel).Takže reklamace,která by podle prodejce neprošla,tudiž koupě dalšího kusu.Mnooo a co čert nechtěl….v ten den jsem spíchal domu a ve 180(uznávám prasárna,ale ruku na srdce,kdo tak nejezdil,když mu bylo 21 a měl crx včetně volné silnice) jsem se potkal se srncem,který stal přímo uprostřed silnice,pod mírným horizontem,kde není vidět max 5m následující silnice,proto jsem si troufl,takto letět.Vybavuji si,jak ještě přemyslím ze skočím ze silnice do pole,ale jelikož tam jsou stromy sotva 4m od sebe,tak jsem se na to raději vykašlal.Šel jsem na brzdy,nepatrně jsem zpomalil,pak jsem si uvědomil ze mu nejspíš podseknu nohy a budu mít nechtěnýho pasažéra(teď momentálně si z toho dělám srandu,ale kolikrát mě ještě zamrazí při přemyšleni,co se mohlo všechno stát),tak jsem přestal brzdit a trefil jsem ho.Naštestí jsem ho vzal převážně levou stranou a odhodil jej do příkopu v protisměru…..pak jsem zase šel na brzdy,kde se mi po cca 80m zastavil.Zůstal jsem sedět jak opařenej,dal vystražný a po chvíli že vylezu ven.Tak tak jsem otevřej dveře,koukl na předek auta,řekl si jakej jsem p*c*s a kdoví co ještě a šel hledat srnca.Nenašel,tak jsem se vydal zbývající kilometr domu.Tahnul jsem přední spojler po zemi,což vzbudilo mou mámu,která ihned vylitla ven,aby viděla a věděla co se stalo.Došla k autu,samozřejmě mi vynadala a sáhla do světla,kde byly světlý chlupy a řekla že to jsou vlasy.Tak to jsem se málem už sesypal,ale po chvili jsem si byl jist,že to bylo zvíře.Dalším vozem jsem se vydal na místo činu a pátral po srnci.Po půlhodině hledání jsem jej našel cca 60m od místa střetu,s dírou jako po brokovnici a takřikajíc téměř vyvrhnuty(bez střev).Zavolal jsem jednomu místnímu myslivci,ten si označil úlovek,který si následně odvezl.Pak jsem nemohl spát,bylo mi z toho hrozně,ať už kvůli srnci či kvůli tomu že jsem měl docela namale a v neposlední řadě kvůli Hondě
.
Poté přišla doba sháněni dílů,ale jelikož moje finanční situace nebyla v té době nejlepší,navíc mám pořád i druhé auto,která taky žadá údržbu atd,tak se s Hondou dlouho nejezdilo.Karosařské práce jsem dělal bohužel sám a třeba taková kapota mě stala mnoho nervů a výsledek byl spíše k smichu.Hold jsem mechanik a ne klempíř a lakýra.Navic nevlastním ani COcko a musela se udělat kapota kvůli swapu,tudiž vyvýšit střed.Prostě auto vypadalo opravdu až nechutně a vysloužilo si přezdívku FRANK(Frankestein).Takže jsem se raději rozhodl jit jiným směrem a začal se generálkovat motor-přetěsnění,přeložiskování,překroužkování,zabroušení ventilů a sedel,gufera ventilů,nove LMA,rozvody,spojka...sumasumarum cca 40tis kč.Poté pečlivé zajíždění,výměny oleje a po 2500km konečně ostrá jízda.Bylo to opět něco neskutečného,ten zátah na dvojku,která měla snahy při sepnuti vtecu hrabat-nádhera.Ovšem karoserie byla porad taková ošklivá,blatníky splichnutý sprejem,stejně tak i hrbolatá kapota,blinkry v pozičkách…ale jelikož jsem seděl vevnitř,tak mě to až tak netrápilo,dokud jsem nevylezl ven
.Tak jsem začal šetřit na GO karoserie,kde mi bylo rečeno 50tis,což mě docela odradilo a rozhod jsem se že koupím ED9 a swapnu si ji.Koupil jsem,ale po měsici mě to přešlo,pač karoserie na tom byla snad ještě hůř než u Franka.Takže jsem ji s menši ztratou prodal a čekoval inzeraty na EE8 či už hotový swap,protože se mi přestavalo chtít i swapovat.Navic mě lakala i představa že budu mit doma dvě B16ky(u koho jsem se takto shlidl?)
.Měl jsem rozhozené síťě snad na všechny swapy,co se tu během zimy objevily,ale nejvíc mě lákal Bunny od Myst.Ovšem zákazníci mi dlužili dost peněz a já si tudiž nemohl finančně vyskakovat.Najednou se ozval kluk co prodával EE8 za 58tis kč a že mi ji za pade nechá.V tu dobu i dorazily mé peníze a já se jel podívat na EE8 a pak bylo v plánu zajet mrknout i na Bunnyho.Ovšem EE8 nešlo odolat(sice děsně potuzena,potečený motor od oleje,naznak ťukanace,ale serviska,manual,původni dokumentace,dále z přihlášení,když se k nám dovezla atd-sice vpodstatě k ničemu,ale mě se to líbilo) a já se "smířil" s tím že opět do třetice budu mít černé céro
.Takže jsem si EE8 nechal přivést domů a říkal si že mám novy auto a ani jsem ho neprojel(v té době jsem měl ještě zákaz řízeni),tak jsem se odhodlal ji projet.To co jsem zažil byl opět tak fantastický zážitek.Nevím zda za to mohl ten adrenalin,že nemůžu řídit,ale prostě paradní žihadlo.Řekl bych ze to jelo i líp jak FRANK po GO,ale to mohlo byt i komplet nerezovým výfukem a laděnýmy svody.Doma jsem už tehdy měl spoustu dílu a začal jsem nejdřív s odtuzovaním,pač předpředešlí majitel ji značně zprznil.Takže tuning prahy pryč,stejně tak folie na oknech dveří,interiér v šedé,kola…Vyměnil jsem komplet silentbloky od ES,dal 4ks vzpěr na nápravy,jednu na bečkový sloupky,vyměnil brzdy,dal pancéřové hadice,vyměnil kapotu a šíbr za karbonový,dal svoje kola(kdysy dávno koupené od Codyho),vyrobil CAI,vyměnil jedno napraskly zrcátko,dal hezčí naraznik,nasadil žluté mlhovky,opravil central a alarm,demontáž zadní lavice a opěradla následné nahrazení vlastním výrobkem,aby tam bylo více prostoru a aby nemohlo někdo třeti žadat svezení.Dále jsem zaslepil zamky a vydělal táhlo od kliky do zámku(toto dělam u každého cera co si nechávám).Mezitím se začlo i s rozděláním Franka ,kde si skelet odvezl místní člen Váša.Strašně moc si přeju,aby Frank opět ožil a dělal majiteli takovou radost jako mě.A ať mi odpusti….Teď už vím ze jsem se poněkud unáhlil,ale co,nikdo nejsme bezchybní.
Jinak moje následující plány jsou:dat svůj motor po GO,novy,nejspíš plně stavitelný podvozek,včetně lehkých ramen,dát min 280kotouče a dvoupistkový třmeny nebo aspoň EBC kotouče a desky HAWK,pořádný kovaný kola a semislicky.Hodně mě lákal tuning motoru-vačky,klapka možná i ještě něco víc,ale to se uvidí v budoucnu.Dále je planu udělat GO karoserie,což by neměl být až takový problém,pač je slušná a svěřím ji profikům
.Je stale dost práce,na kterou už nemam moc času a hlavně jsem do ní opět dost vrazil.Ale nelituji,vždyť to většina z Vás jistě zná,máme přece své sny….a jak řekl jeden velice moudrý muž:“když přestanete snít,život ztrácí smysl“ .A my víme jak snít,protože známe ….. POWER OF DREAMS sílu snů…
Tento příběh jsem měl v plánu zveřejnit právě 1.6,ale z časových důvodu a poté i poruchy připojení se děje až nyní. Doufám že jste při mým příběhu neusnuli a ani jakkoliv nepohoršili ať už pravopisem či jinými záležitostmi
Hondě zdar a obzvláště pak CRX….
S pozdravem J!R!


Vše začalo cca v 14letech a mým začínajicim zájmem o auta.Nejspíš někoho pohorším,ale mým snem bylo VW Corrado


Po téměř 4letech „zhaněni“ a vyplněni stesku aspoň kroskou Honda CR250R(100kg,60koni) se mi ozval Tomáš,jestli mám pořád zájem o jeho swaplou CRX o kterou jsem jej po celou dobu nenapadně uháněl.Nervózně jsem se zeptal co za ni chce a po odpovědi:“40tis“ jsem neváhal a už sepisoval inzerát na zmíněné moto.Do třech dnů bylo pryč a ja si jel pro svůj sen.Ikdyž nevypadala bůhví jak vabně,ja byl rozhodnut z ni udělat krásny auto.Bohužel byly na kašu čepy,brzdy,motor docela žral olej+tekl pod hlavou(spotřeba cca 2,5l na 10 000km),karoserie mela ťukanec na levém zadním blatníku,zadní lemy začínaly kvést a řidičovi dveře žádaly též výměnu.Ale to mi nebránilo těch 30km domů zkusit poprvé jízdu ve vtecu.Byl jsem naprosto unešen… usměv,který se mi vykouzlil po zjištěni,že vlastním přímo ten konkrétní kousek,co mě učaroval a dovedl do hondiho Světa,je zrovna můj.No ci si budem povidat,ze?

Druhy den jsem jel k zubaři a abych měl aspoň trošku lepší náladu,tak jsem jel Hondou.Jenže když jsem přijížděl k přechodu a pouštěl chodce,tak jsem vyřadil a dojižděl jen na brzdy,mi přišlo že céro vůbec nebrzdi nebo spis ze brzdi jen jedno přední a jedno zadní kolo(do kříže).Takže po snad ještě větším vyděšení než paní na přechode, jsem si jel objednat i nový brzdový válec.Za tři týdny jsem měl všechny díly a mohl jsem začít s opravama.Po úspěšném ukončení jsem si zajel na geometrii a pak zamířil na jedny serpentiny v okolí.Následující den jsem se pro sichr koukl na podvozek,brzdy a zhrozil se nad kvalitou kotoučů BREMBO….jeden kotouč měl 3 trhlinky(uznávám ze jsem je moc kvalitně nezajel).Takže reklamace,která by podle prodejce neprošla,tudiž koupě dalšího kusu.Mnooo a co čert nechtěl….v ten den jsem spíchal domu a ve 180(uznávám prasárna,ale ruku na srdce,kdo tak nejezdil,když mu bylo 21 a měl crx včetně volné silnice) jsem se potkal se srncem,který stal přímo uprostřed silnice,pod mírným horizontem,kde není vidět max 5m následující silnice,proto jsem si troufl,takto letět.Vybavuji si,jak ještě přemyslím ze skočím ze silnice do pole,ale jelikož tam jsou stromy sotva 4m od sebe,tak jsem se na to raději vykašlal.Šel jsem na brzdy,nepatrně jsem zpomalil,pak jsem si uvědomil ze mu nejspíš podseknu nohy a budu mít nechtěnýho pasažéra(teď momentálně si z toho dělám srandu,ale kolikrát mě ještě zamrazí při přemyšleni,co se mohlo všechno stát),tak jsem přestal brzdit a trefil jsem ho.Naštestí jsem ho vzal převážně levou stranou a odhodil jej do příkopu v protisměru…..pak jsem zase šel na brzdy,kde se mi po cca 80m zastavil.Zůstal jsem sedět jak opařenej,dal vystražný a po chvíli že vylezu ven.Tak tak jsem otevřej dveře,koukl na předek auta,řekl si jakej jsem p*c*s a kdoví co ještě a šel hledat srnca.Nenašel,tak jsem se vydal zbývající kilometr domu.Tahnul jsem přední spojler po zemi,což vzbudilo mou mámu,která ihned vylitla ven,aby viděla a věděla co se stalo.Došla k autu,samozřejmě mi vynadala a sáhla do světla,kde byly světlý chlupy a řekla že to jsou vlasy.Tak to jsem se málem už sesypal,ale po chvili jsem si byl jist,že to bylo zvíře.Dalším vozem jsem se vydal na místo činu a pátral po srnci.Po půlhodině hledání jsem jej našel cca 60m od místa střetu,s dírou jako po brokovnici a takřikajíc téměř vyvrhnuty(bez střev).Zavolal jsem jednomu místnímu myslivci,ten si označil úlovek,který si následně odvezl.Pak jsem nemohl spát,bylo mi z toho hrozně,ať už kvůli srnci či kvůli tomu že jsem měl docela namale a v neposlední řadě kvůli Hondě

Poté přišla doba sháněni dílů,ale jelikož moje finanční situace nebyla v té době nejlepší,navíc mám pořád i druhé auto,která taky žadá údržbu atd,tak se s Hondou dlouho nejezdilo.Karosařské práce jsem dělal bohužel sám a třeba taková kapota mě stala mnoho nervů a výsledek byl spíše k smichu.Hold jsem mechanik a ne klempíř a lakýra.Navic nevlastním ani COcko a musela se udělat kapota kvůli swapu,tudiž vyvýšit střed.Prostě auto vypadalo opravdu až nechutně a vysloužilo si přezdívku FRANK(Frankestein).Takže jsem se raději rozhodl jit jiným směrem a začal se generálkovat motor-přetěsnění,přeložiskování,překroužkování,zabroušení ventilů a sedel,gufera ventilů,nove LMA,rozvody,spojka...sumasumarum cca 40tis kč.Poté pečlivé zajíždění,výměny oleje a po 2500km konečně ostrá jízda.Bylo to opět něco neskutečného,ten zátah na dvojku,která měla snahy při sepnuti vtecu hrabat-nádhera.Ovšem karoserie byla porad taková ošklivá,blatníky splichnutý sprejem,stejně tak i hrbolatá kapota,blinkry v pozičkách…ale jelikož jsem seděl vevnitř,tak mě to až tak netrápilo,dokud jsem nevylezl ven





Jinak moje následující plány jsou:dat svůj motor po GO,novy,nejspíš plně stavitelný podvozek,včetně lehkých ramen,dát min 280kotouče a dvoupistkový třmeny nebo aspoň EBC kotouče a desky HAWK,pořádný kovaný kola a semislicky.Hodně mě lákal tuning motoru-vačky,klapka možná i ještě něco víc,ale to se uvidí v budoucnu.Dále je planu udělat GO karoserie,což by neměl být až takový problém,pač je slušná a svěřím ji profikům


Tento příběh jsem měl v plánu zveřejnit právě 1.6,ale z časových důvodu a poté i poruchy připojení se děje až nyní. Doufám že jste při mým příběhu neusnuli a ani jakkoliv nepohoršili ať už pravopisem či jinými záležitostmi



S pozdravem J!R!