ED9 - červená . paulvandyka
Napsal: 19 kvě 2010 21:32
Ahoj vše to začalo někdy kolem ledna 2009,když jsem se rozhodoval co pořídím za druhé auto do cca 50 tisíc.Moje požadavky byli malé,výkoné,hezké,stáří pro mě nebylo důležitý
Lítal jsem po bazarech,po internetu,a dělal jsem si seznam co mě nečím zaujalo.
Pár aut jsem obvolal,ale většinou aut po osobní prohlídce stavu jsem si řekl do toho fakt nejdu.za pár dní nato jsem narazil na inzerat na honda crx 1.6 v dobrém stavu 91kw,říkal jsem si hmm dobrý výkon,cena,a pěkně to vypadá tak to zkusím,tak jsem zavolal majiteli a vyrazil jsem za ním
do pacova.Takto jsem poznal mooonwalkera,který mě nejprve svezl a pak mě nechal řídit.Byl to úžasná pocit,a crx si mě tím svým jízdním projevem získalo.Ale bohužel,pak nakonec neprodal to úžasně zachovalé crx,tak jsem hledál dál,a prostě nic zajímavýho dlouho pak nebylo nikde.Až se mi po čase ozval zas mooonwalker,a poslal mi odkaz kde byl inzerát.To crx mě hned zaujalo.Tak jsem vyrazil na obhlídku.Tentokráte k třešti,kde bylo crx schovaný pod plachtou v jedný malý vesnici.Podrobně jsem zkoukl stav,bylo tam bez motoru a pár věcí chybělo,ale nevím čím si mě tak získalo,asi tím,že nebylo seriový jak ty předtím co jsem měl možno vidět.Pár dní jsem přemýšlel a nakonec jsem si pro něj dojel s podvalem a odvezl jsem si ho na chalupu,kde mám vybavenou dílnu,věděl jsem ,že na něm bude spousta práce,ale přece jenom už jsem měl něco za sebou tak jsem do něj šel.Nejprv začal boj s scháněním vhodného motoru,v TP byl typ D16Z5,tak jsem začal schánět.Pro motor jsem si dojel do hradce králové,kde už byl vyndanej z černího crx,které už bylo bohužel rozřezaný,jen jsem viděl motor v běhu na videu,ale nabízel mi k němu spustu dalším dílu,tak jsem to risknul,a dobře jsem udělal.Když jsem nadšenej po dlouhé ceste na vysočinu dovezl na kárce motor s převodovkou,začal jsem plánovat,co vše na něm budu dělat a co je potřeba dát do kupy,aby mohlo vyjet do provozu.V provizorních podmínkách jsem začli s kamarádem radkem,plánovat jak tam nacpat motor,měli jsem tam jen "kočku" na zvedaní,tak jsme ztloukly "kozu"na to pověsili "kočku" na to na řetěz motor a ze zhora jsme ho tam pomalu pouštěli.Když byl na svém místě,nandali jsme poloosy,ramena,pak jsem vyhrabal elektroinstalaci,a začal vše zapojovat,což mě docela bavilo
jakožto elektrikáře.asi za cca 14 dní bylo vše posehnáno co chybělo kolem motoru,elektriky,za občastných rád po telefonu minora a skřítka.Po řadě problémů s předělávním Konektorů na elektroinstalaci v autě bylo vše zapojeno a začlo zkoušení.Nejprv ještě s neorigo chladičem s fáčka,dolil jsem olej shell 10w40,destilku do chladiče a zkusil jsem otočit klíčkem v zapalování,chvilinku to trvalo ale naskočil,bez zadního dílu výfuku docela rachod po okolí chalupy. Nechal jsem ho ohřát a prvně jsem bez předního a zadního nárazníku,bez kapoty,vyjel ze dvora,a s burácením od zadu crx jsem vyjel vstříc kopci.Motor pěkně táhnul,ale zaujala mě ručička na teplotu motoru,která se začla rychle zvedat k červenému poli,proto jsem se radši vydal zpět.Hned mi bylo jasný,že ten chladič z fáčka na zkoušku není to pravé,proto jsem si dojel radši za skřítkem pro origo chladič na crx.Pak jsem ještě zkrátil koncovky výfuku,doladil otvírání lambo doors,nandal kapotu,kterou mi mírně zvedalo vysoké výko od rozvodů.Přiblížil se duben,a kvapem tuning sraz v j.hradci,kde jsem byl častým účastníkem,a já ještě neměl vše v cajku na crx.Tak mě naštěstí zachránil kamarád Alex a přijel pro crx se svým podvalem,tak jsem vyrazil cca 8 km na sraz s crx.Na místě už bylo mraky upravených aut a já se rázem stal středem pozornosti,když jsem seděl v crx a vezl se na podvalníku na plac
,a kousek od mě už zrovna sundaval své crxko Marat taky z podvalníku.Nechal jsem crxko stát na místě,otevřel jsem jedny dveře do strany a druhy nahoru,a kapotu taky,kde už dřímala D16Z5,kterou dopovalo čipovaný ecu,upravený převody v převodovce,atd.Po obhlídnutí ostatních crx na místě,jsem se rozhodnul vyjet vstříc dráze a ozkoušet jak si povedu v konkurenci místních tunerů 
Přivalil jsem na drahu,zkusil jsem si první sprint,rozjel jsem se na 1,mrknu na tacháč 60,dávám za 2,cítím pěkný tah od motoru,ale něco je přeci jen špatně,tah nejde za otačkama,mám podezdření na né moc dobře fungující spojku.ale ipřesto jsem si ještě dal 3 jízdy,ale pak jsem se ujistil,co jsem si myslel při prvním testu,že ta spojka už je docela v špatném stavu,měl jsem pak problem najet i na podval.Tak jsem vyrazil zpět na dílnu,tentokráte líp vybavenou ke kamarádovi,kde crx stálo po zbytek léta.Vyndal jsem spojkovou lamenu,přítlačák,který byl už hodně špatnej,a od minora jsem získal sice stárší ale v moc dobrém stavu,dal jsem novou spojku tedy,ale pak se mě nečekaně se pokazila vodní pumpa a altík přestal dobíjet.Tak jsem se naštval,dojel jsem pro altík za skřítkem s našim servisním vozem formanem,který se startoval 2 ránama kladívkem na rozdělovač
,koupil jsem ještě novou vodní pumpu,novou rozvodovou sadu,gufero atd.Ale tak nějak bylo málo času to dodělat,tak jsem ho nechal stát u kamaráda u dílny.to už byl podzim 2009.Mezitím jsem si stavěl další auto,když v tom mi v půlce října kamarád jednoho dne zavolal,že mé crxko se jeden blbeček pokusil ukrást od něj z dílny,což se mu málem podařilo,ikdyž měl odjezdovou cestu neprůjezdnou skrz další auta,což mu vůbec nevadilo a vzal to kolem plotu k bráně což se mu naštěstí nepodařilo,páč se zasekl o další auto a pak vylezl z okýnka a zdrhnul.Když jsem viděl druhý den jak mi pěkně odřel celou pravou stranu a promačknul levy dvěře,neměl jsem slov.....,vzhledem k tomu že jsem neměl dost času a sílu to opravit hned tak jsem to po došetření případu přes policajti,crx zazimoval.Stálo takto bohužel až do března 2010,to začla oprava zas na novo,tak jsem zas zajel za skřítkem pro zánovní dveře,koupil jsem nový čepy a dalších pár věcí.
V součastné době finušují opravy,a úpravy, a rozhodl jsem si dát do crx nezvyklý zabezpečovací systém,který jsem poslední měsíc testoval,který má hodně možností využití,a ještě mám v plánu si doladit lambo doors system,a dalších pár drobností,jako nový lak atd.
V budoucnu bych rád,pokračoval v GO motoru,doladění zabezpečení podle svýho návrhu,pořízením padnoucích alu,možná i uplná změna předního nárazníku,a barvy laku celého auta,toť zatím vše pauvandyka...........
[/attachment]
Lítal jsem po bazarech,po internetu,a dělal jsem si seznam co mě nečím zaujalo.
Pár aut jsem obvolal,ale většinou aut po osobní prohlídce stavu jsem si řekl do toho fakt nejdu.za pár dní nato jsem narazil na inzerat na honda crx 1.6 v dobrém stavu 91kw,říkal jsem si hmm dobrý výkon,cena,a pěkně to vypadá tak to zkusím,tak jsem zavolal majiteli a vyrazil jsem za ním
Přivalil jsem na drahu,zkusil jsem si první sprint,rozjel jsem se na 1,mrknu na tacháč 60,dávám za 2,cítím pěkný tah od motoru,ale něco je přeci jen špatně,tah nejde za otačkama,mám podezdření na né moc dobře fungující spojku.ale ipřesto jsem si ještě dal 3 jízdy,ale pak jsem se ujistil,co jsem si myslel při prvním testu,že ta spojka už je docela v špatném stavu,měl jsem pak problem najet i na podval.Tak jsem vyrazil zpět na dílnu,tentokráte líp vybavenou ke kamarádovi,kde crx stálo po zbytek léta.Vyndal jsem spojkovou lamenu,přítlačák,který byl už hodně špatnej,a od minora jsem získal sice stárší ale v moc dobrém stavu,dal jsem novou spojku tedy,ale pak se mě nečekaně se pokazila vodní pumpa a altík přestal dobíjet.Tak jsem se naštval,dojel jsem pro altík za skřítkem s našim servisním vozem formanem,který se startoval 2 ránama kladívkem na rozdělovač
V součastné době finušují opravy,a úpravy, a rozhodl jsem si dát do crx nezvyklý zabezpečovací systém,který jsem poslední měsíc testoval,který má hodně možností využití,a ještě mám v plánu si doladit lambo doors system,a dalších pár drobností,jako nový lak atd.
V budoucnu bych rád,pokračoval v GO motoru,doladění zabezpečení podle svýho návrhu,pořízením padnoucích alu,možná i uplná změna předního nárazníku,a barvy laku celého auta,toť zatím vše pauvandyka...........

