ED9 LJay: Honda CRX
Moderátor: Minor
ED9 LJay: Honda CRX
Po docela masivním hledání a domlouvání (díky všem co mi s tím pomohli) se mi podařilo sehnat celkem obstojnou náhradu za minulé CRX. Včera sem ho přivezl do ČR. Je to švýcarská verze (el. okna a zrcátka), dovezená před rokem do Polska (zde i koupeno). Motor je D16A8 najeto cca. 195 000km. Celkově je auto v dobrém a víceméně originálním stavu (vyjma jiných kol, koncového tlumiče výfuku, jiných tlumičů / pružin a lakovaní některých karosářských dílů).
Plány do budoucna jsou následující.
Karoserie:
- bez úprav, respektive návrat co nejvíce do sériového stavu (černé lakování zrcátek, zadního spoileru a spodních částí nárazníků)
Podvozek / Brzdy / Kola:
- přeházení dílů z předchozího auta. Pravděpodobně přechod na jiné coilovery.
- přední brzdy z EE8/9.
- disky zústanou 15" ROTA Slipstream
- pneu bych chtěl zkusit nový (aktuálně TOYO Proxes T1-R) musím ale nejdřív pročíst nějaký hodnocení (tipy uvítám).
Motor:
- s turbem byla sice sranda a je to nepopiratelně nejlevnější způsob jak dosáhnout vysokých výkonů, ale moje preference se časem přesunuly jinam a daleko víc si teď cením charakteru motoru (průběh krouťáku, odezva na plyn, zvuk) než velkýho výkonu, který člověk v běžným provozu stejně skoro nevyužije.
- rozhoduju se teď mezi dvěmi možnostmi co s tím udělám. Buďto použiju motor z bouranýho céra, který je připravený na boost a osadím ho mnou upraveným B16/18 kompresor kitem od Jackson racing (pokud se mi nejaký podaří sehnat), nebo postavím nový vysokokompresní NA motor.
- nejdřív se musím s autem pořádně projet, abych zjistil jak moc je "pomalý" a co mu bude nejvíc sedět a podle toho se rozhodnu jakou cestu zvolím. Časově sem na tom teď ale dost bídně, takže se celá tahle fáze možná trochu protáhne (nejdřív musím dorazit bydlení).
Každopádně cílem je postavit auto, který bude spolehlivý a zábavný i v nižších rychlostech (zvuk, odezva motoru a řízení, brzdy, ...).
Plány do budoucna jsou následující.
Karoserie:
- bez úprav, respektive návrat co nejvíce do sériového stavu (černé lakování zrcátek, zadního spoileru a spodních částí nárazníků)
Podvozek / Brzdy / Kola:
- přeházení dílů z předchozího auta. Pravděpodobně přechod na jiné coilovery.
- přední brzdy z EE8/9.
- disky zústanou 15" ROTA Slipstream
- pneu bych chtěl zkusit nový (aktuálně TOYO Proxes T1-R) musím ale nejdřív pročíst nějaký hodnocení (tipy uvítám).
Motor:
- s turbem byla sice sranda a je to nepopiratelně nejlevnější způsob jak dosáhnout vysokých výkonů, ale moje preference se časem přesunuly jinam a daleko víc si teď cením charakteru motoru (průběh krouťáku, odezva na plyn, zvuk) než velkýho výkonu, který člověk v běžným provozu stejně skoro nevyužije.
- rozhoduju se teď mezi dvěmi možnostmi co s tím udělám. Buďto použiju motor z bouranýho céra, který je připravený na boost a osadím ho mnou upraveným B16/18 kompresor kitem od Jackson racing (pokud se mi nejaký podaří sehnat), nebo postavím nový vysokokompresní NA motor.
- nejdřív se musím s autem pořádně projet, abych zjistil jak moc je "pomalý" a co mu bude nejvíc sedět a podle toho se rozhodnu jakou cestu zvolím. Časově sem na tom teď ale dost bídně, takže se celá tahle fáze možná trochu protáhne (nejdřív musím dorazit bydlení).
Každopádně cílem je postavit auto, který bude spolehlivý a zábavný i v nižších rychlostech (zvuk, odezva motoru a řízení, brzdy, ...).
Naposledy upravil(a) LJay dne 13 zář 2018 01:09, celkem upraveno 1 x.
LJay: Honda CRX ED9
Gratulácia k novému projektu .. Crx vypadá veľmi dobre a biela jej pasuje 

LJay: Honda CRX ED9
Tak tohle šlo rychle
gratulace ke kousku a těším se na další etapy 


LJay: Honda CRX ED9
Díky z auta mám velkou radost. Nejdřív musím odstrojit všechny plasty, aby si byl jistý, že na mně nečeká nejaký nepříjemný překvapení a pak začnu postupně (jak čas dovolí) s úpravama.
- Dudla
- CRX velení
- Příspěvky: 593
- Registrován: 31 led 2011 15:12
- Bydliště: praha
- Kontaktovat uživatele:
LJay: Honda CRX ED9
Hezkej kousek ani jsem ho na netu neviděl tak ať se povede
jinak gumy za mě Toyo r888r nikdy jsem s tím neměl problém možná by se mohli uhřat kdyby jsi to honil při venkovní teplotě 30+ ale zase málo kdy je takové počasí a fungují fakt dobře a nebo dobrá směs a tvrdá bočnice tak je ještě federal 595
záleží kolik chceš investovat ale u tohodle motoru bych na gumach nešetřil
r888r chybu určitě neuděláš




Honda CRX ED9... K20 SWAP...
Honda CRX EE8 VTEC B16A1=110KW
Honda CRX EE8 VTEC B16A1=110KW
LJay: Honda CRX ED9
Dudla: díky za tip na pneumatiky r888r jsou taková jistota. Na Federaly se ještě podívám. Motor zůstane NA, takže výkonu, respektive krouťáku už nebude tolik co dřív 

LJay: Honda CRX ED9
Federaly jsem začal jezdit loni a zatím spokojenost, na okruhu drží pěkně a ani moc nemizely. Kdyby byly ve 14" bylo by to lepší.
LJay: Honda CRX ED9
Jestli budeš mít atmo, tak stačí i tvrdší pneu, sice yokohama ad08r nemá tvrdou bočnici, ale v zatáčkách drží pěkně, nebo levná, ale trochu těžší nankang ns-2r jedna pneu je o kilo těžší než konkurence, ale předloni se dala koupit za 1200kč kus. Případně hodně prosazuje Dany Falken rt615, tu jsem nikdy nejel tak nemůžu říct. S jídlem rostě chut a já bych šel ted už jedině do R888r, dálky jsem jezdil i v těch největších vedrech kdy bylo 40, nikdy jsem gumy nepřehřál, chce je to mít radši trošku měkčí, než přefoukaný. R888r je prostě jinde, poznáš okamžitě na brzdách, po zahřátí jsou rozjezdy i z vysokých otáček, jak se 4kolkou, ale za cenu nižší životnosti, jak je sluníčko a přes 20, tak jdou dolů, dá se na nich najet 10 tisíc za celou sezonu mimo zimy.
LJay: Honda CRX ED9
Díky za rady ohledně pneu. Zatím se snažím auto přihlásit na český značky a je to docela zážitek, protože zatím nemám ještě ani dovozovou technickou. Nejdřív prý měli málo údajů v původním techničáku, což chápu, protože je opravdu hodně stručný. Tak si na STK vyžádali doplnění údajů z Dekry. Ty jim sice přišly, ale prý jsou nedostatečný, takže teď dostanu nějaký formulář s výpisem hodnot, který potřebují doplnit a ten budu muset poslat na český zastoupení Hondy. Sem docela zvědavej, jestli mně s tím nepošlou do pr...
Ať žije byrokracie.
Ať žije byrokracie.
LJay: Honda CRX ED9
Včera sem dělal takovou základní kontrolu auta a musím říct že je opravdu zachovalý. Endoskopem (nechtělo se mi odstrojovat interiér) sem prohlížel lemy z vnitřní strany a krom jednoho místa jsou netknutý. Na prazích (pohled z vnitřní strany, bez sundání oplastování) sem našel jen jedno malý místo, který bude chtít časem opravit. Na šíbru je jedna malá tečky rzi jinak nic. Interiér je v bezvadným stavu. Dokonce nejsou ani ošlapaný pedály. Panty dveří nejsou vytahaný a plynový vzpěry kufru jsou pořád origo a funkční. Měřil sem kompresi a na studeným motoru byly tlaky: 12 - 11,5 - 11 - 12 bar. K autu je dokonce i serviska vyplněná až do 185t km (aktuálně 195t km). Celkově mám z auta fakt radost, kterou mi teď ale docela kazí problémy s přihlášením.
LJay: Honda CRX ED9
Už sem se rozhodl, že tohle auto postavím jako restomod. Jedním z důvodů, proč tam nechci dávat FI, nerbo jiný NA motor jsou možný budoucí problémy s STK a legalitou provozu všeobecně. Druhým a možná i důležitějším důvodem je stav auta, kdy jakákoliv podstatná změna sníží jeho budoucí hodnotu.
Motor zůstane D DOHC, ale celkově ho upravím tak, abych z něho dostal co největší výkon při zachování spolehlivosti a rozumným rozpočtu. S tím že to z hlediska výsledných hodnot nebude žádná velká sláva počítám, ale vzhledem k váze auta si myslím že to na pěkný projetí bude dostačující. Úpravu tohohle motoru beru spíš jako možnost naučit se něco novýho, než honbu za co nejvyšším výkonem. Navíc mně docela baví matematika a fyzika spojená se spalovacími motory, tak se na tom "vyblbnu" i tímhle směrem
FI motor z červenýho céra prozatím zakonzervuju a až bude čas, tak jej pravděpodobně použiju pro stavbu sprintovacího auta.
Motor zůstane D DOHC, ale celkově ho upravím tak, abych z něho dostal co největší výkon při zachování spolehlivosti a rozumným rozpočtu. S tím že to z hlediska výsledných hodnot nebude žádná velká sláva počítám, ale vzhledem k váze auta si myslím že to na pěkný projetí bude dostačující. Úpravu tohohle motoru beru spíš jako možnost naučit se něco novýho, než honbu za co nejvyšším výkonem. Navíc mně docela baví matematika a fyzika spojená se spalovacími motory, tak se na tom "vyblbnu" i tímhle směrem

FI motor z červenýho céra prozatím zakonzervuju a až bude čas, tak jej pravděpodobně použiju pro stavbu sprintovacího auta.
LJay: Honda CRX ED9
Perfekt, byrokrati se nakonec uhoní a bude klid
cerko luxusní, lidi tu hledají zachovalé měsíce a měsíce a u tebe se objeví do druhého dne 


LJay: Honda CRX ED9
Jen pro info o stavu dovozu a absurditě celýho toho systému. Auto stále není přihlášený a pořád ještě ani nemám hotovou dovozovou technickou. Podle STK nedokáže Dekra z nějakýho důvodu doplnit chybějící údaje. Takže mně odkázali na zastoupení Hondy. Ty mi odepsali, že mi za 4000Kč doplní všechny potřebný údaje kromě údajů o hluku. Ty si mám prý nemají k dispozici (nechápu proč, když jsou součástí stejnýho schválení ze kterýho použili zbytek údajů) a mám si je nechat změřit v certifikovaný zkušebně (Dekra).
Do nejbližší zkušebny to mám 130km, což dělá skoro 4000Kč jen za odvoz auta tam a zpátky + to co si zkušebna řekne za změření. Ve finále mi tam napíšou ty samý hodnoty co mám zapsaný v techničáku pro červený céro, ze kterýho se ale hodnoty opsat nedají a pojedu domů.
Celý je to až neuvěřitelný. Člověk koupí auto v zemi EU s veškerou dokumentací, která je pro ten stát potřebná, ale když ho chce přihlásit v jiným státě EU, tak to není možný. Hlavně že sou všude stejně zkroucený banány a máslo je stejně máslovitý.
Do nejbližší zkušebny to mám 130km, což dělá skoro 4000Kč jen za odvoz auta tam a zpátky + to co si zkušebna řekne za změření. Ve finále mi tam napíšou ty samý hodnoty co mám zapsaný v techničáku pro červený céro, ze kterýho se ale hodnoty opsat nedají a pojedu domů.
Celý je to až neuvěřitelný. Člověk koupí auto v zemi EU s veškerou dokumentací, která je pro ten stát potřebná, ale když ho chce přihlásit v jiným státě EU, tak to není možný. Hlavně že sou všude stejně zkroucený banány a máslo je stejně máslovitý.
LJay: Honda CRX ED9
A co výměna kastle? Pokud se shoduje těch pár čísel, jak tu uváděl kdysi Petka, tak to byla jednodužší cesta?
LJay: Honda CRX ED9
Heled měl jsem něco podobného. EE8 jsem přihlašoval dele jak tři týdny. Odpo mi zavolej.
LJay: Honda CRX ED9
Fegut: k autu je veškerá dokumentace včetně servisky, takže tahle cesta je až úplně poslední možnost.
Adamek: počítám s tím. Jen sem se chtěl podělit s ostatníma o "zážitky"
Adamek: počítám s tím. Jen sem se chtěl podělit s ostatníma o "zážitky"

LJay: Honda CRX ED9
Chlape nesmysl! Řešil jsem to samé a vyřešil jen Hondou. Absence hluku nikomu na úřadě nevadila, ale problém jsem měl s tím, že na autě jsou originál litá kola, v TP mám jiný rozměr originál kol a ve výpisu Hondy bylo opět něco jiného. Nakonec jsem se s technikem domluvil na zápisu těch z hondy a že to přežiju. Hluky nepotřeboval.
Jdi stejnou cestou..

LJay: Honda CRX ED9
Konečně. Nakonec pomohl výpis technických údajů z Hondy a obrovská ochota a vstřícnost MikeT. Jemuž ještě jednou děkuju za pomoc.
LJay: Honda CRX ED9
Takže jsi jim ty nekřestanský prachy nakonec dal? Tak hlavne, že už mužes jezdit.
LJay: Honda CRX ED9
Adámek: jj nakonec sem to zaplatil. Alespoň že se podařilo dohledat ty hluky. V tipný bylo, že Honda měla v tom výpisu chybu a výkon pro motor D16A8 měli uvedený 96kW na místo 88kW. To docela svědčí o tom, jakou vypovídací hodnotu má ten dokument 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů