Stránka 1 z 2
kolik ot.snese D16
Napsal: 08 srp 2012 17:10
od murtin
ahoj máte někdo zkušenost,kolik snese otáček?vypadá to,že tam mám poněkud ostřejší vačky.motor se s chutí vytáčí a čím víc,tím víc chce,jenže omezovač funguje asi na 7250.myslim,že by šel i přes 8.samo nevim,kdo ten motor dělal a jestli nejsou třeba natažený šrouby na ojnicích.mohl bych se s někým časem domluvit a vomrknout to?pokud by to bylo ok,rád bych juknul i na progr.v ecu.asi je taky čiplá,ale nemám srovnání.připadá mi to bohatší než je zdrávo.nevim,kdy na to příjde čas,tak zatím sonduju.závodit nehodlám,ale mám rád když to vrčí zdravě..

Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 08 srp 2012 17:12
od Autozednik Mambo
ja myslel ze to toci do 8 000 tisic

nekdo asi před tím vypojil

Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 08 srp 2012 19:46
od Swingal
jednotku asi nebudes mat ciplu, to by bol minimalne obmedzovac posunuty. pokial mas D16A9 tam sa urcuje bohatost zmesi alebo emisie ci co pomocou takeho potenciometru na riadiacej, to ti moze robit bohatu zmes ...
Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 08 srp 2012 20:03
od Fegut
Nebo jel prvně v

a je paf z toho jak to sviští

, omezovač je sériově nastavenej kolem 7500, nebo aspon na 3 crx co jsem jezdil to tak bylo.
Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 08 srp 2012 20:25
od Swingal
6800 studeny motor, 7000 polorozohriaty a 7250 ma v optimalnej prevadzke ...
Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 08 srp 2012 23:15
od Minor
Když ecu otevřeš a nafotíš, řeknu ti, jestli je chiplá nebo ne.
Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 09 srp 2012 17:09
od PAKO
snese toliko kolik ji vytočíš
pošlěš to k 12t ot a co by dup posloucháš nebezkou hudbu zpívajících ventilů
budeš to honit do deseti a budou tě milovat lágry na ojnicich a pánve na klice
v 8000 si budeš drbat hlavu protože výkon tam dávno není .
Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 09 srp 2012 18:26
od Minor
PAKO píše:snese toliko kolik ji vytočíš
pošlěš to k 12t ot a co by dup posloucháš nebezkou hudbu zpívajících ventilů
budeš to honit do deseti a budou tě milovat lágry na ojnicich a pánve na klice
v 8000 si budeš drbat hlavu protože výkon tam dávno není .
Dokonale shrnuté

Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 09 srp 2012 18:33
od PAKO
co jiného na to napsat...

Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 09 srp 2012 19:33
od Autozednik Mambo
ja tež tu hudbu mam rad v červenem poli

Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 11 srp 2012 14:49
od Jofrey CRX
murtin píše:ahoj máte někdo zkušenost,kolik snese otáček?vypadá to,že tam mám poněkud ostřejší vačky.motor se s chutí vytáčí a čím víc,tím víc chce,jenže omezovač funguje asi na 7250.myslim,že by šel i přes 8.samo nevim,kdo ten motor dělal a jestli nejsou třeba natažený šrouby na ojnicích.mohl bych se s někým časem domluvit a vomrknout to?pokud by to bylo ok,rád bych juknul i na progr.v ecu.asi je taky čiplá,ale nemám srovnání.připadá mi to bohatší než je zdrávo.nevim,kdy na to příjde čas,tak zatím sonduju.závodit nehodlám,ale mám rád když to vrčí zdravě..

Ahoj, všechny D16 DOHC mají omezovač na 7.200 rpm před provozní teplotou a 7.800 rpm po dosažení provozní teploty.
Otáček snesou dost, D nevadí krátkodobě 9.000 rpm, ale bez úprav vcelku zbytečné, protože od 7.000 rpm už není dostatek výkonu se sériovým hardwarem a softwarem. Vačky dělala fa CRESPO na D16 DOHC, ale už nejsou k dispozici, je to nesehnatelný artikl. Spíš se dívej při performance úpravách na kvalitní sání a výfukové potrubí a D16A6 písty s D16A9 ECU. Především při zvedání CR písty z A6 zohledni nové a performance šály včetně dokonalejšího těsnění pod hlavu a pevnějších šteftů.
Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 11 srp 2012 16:13
od Minor
Ostré vačky když tak dělá německá firma dbilas.
Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 11 srp 2012 21:25
od murtin
dík za info.,zatím budu postupovat po krůčcích.musím to všechno prohlídnout abych se nerozmáz qůli pitomince.teď chci odříznout mračítka abych neprovokoval benga,už tak je ta čička hodně nápadná,kouká na mě každej a to zrovna nemusim.
svody jsou asi z B16,motor má slušný zátah,ale nejdřív ho budu chtít proměřit,tlaky atd.dle okolností bych začal úpravou komprese,jestli to jde.a pak trochu okouknu ř.jednotku.nevím,jaké se používá značení,tak až jí vypreparuju,písnu.
líbí se mi postup LJay,je to čisté a precizní.nechci tomu ale obětovat tolik času a peněz.pokud mě nebudou stačit koně,zkusil bych kompresor.naladit turbo je podle mne dost probl.a crx je dost neklidná na turbo nástup s prodlevou.takový zásah už bych určitě průběžně konzultoval
ještě mě zaujala možnost štelovat bohatost přímo na ř.j.,má to jenom A8?
pokud moc otravuju dotazama,stačí písnout. ICQ js nikdy nepoužíval,spíš skype.
dík za ochotu a vysvětlení

Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 11 srp 2012 22:17
od Minor
Pokud mohu radit, kup jiný motor a ten můžeš mezitím stavět.
Nebo kup do Dalpola jeho zgenerálkovaný, dej do auta a postav si ten svůj.
Když zvýšíš kompresi, musíš dát jiné písty a tím pádem to už je lepší udělat rovnou všechno, lágry, těnění, úpravu hlavy atd. Nemá smysl to dělat polovičatě.
Svody z B16A tam nemáš, nepasujou tam.
Bohatost směsi má štlovací jen řídící ecu z bezkatu, čili motor D16A9, ale je to štelování bohatosti VOLNOBĚŽNÉ SMĚSI! Pro běžné účely nechat na pokoji

Ladit turbo nebo kompresor je poměrně stejné, vždycky je to přeplňování.
Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 11 srp 2012 22:43
od murtin
zkoušel js na fiatu měnit bohatost úpravou odporu na čidle teploty nas.vzducu,docela to funguje.testoval js E85.jen to chce ještě vychytat podtl.čidlo.raději bych ale nějaký progr.s aplikací přímo na ř.j.abych si to mohl průběžně zkoušet.u karburátorů to byla piplačka,ale fungovalo to.dnes už bych se do laď. 4 karb.nepouštěl..

prý jsou na crx laditelné ř.j.( za 20t?).to se mi zdá moc,
Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 12 srp 2012 08:13
od Fegut
Jak už jsem psal nahoře, tak na několika crx mě omezovač zastavoval na 7500 + - ale co mám ted tak občas když svrbí noha, tak pustí až na těch 7800 a nejsem prase abych točil studený motor. Netuším jestli má vliv sériové sání ale předchozí crx byly origo s airboxem a ted mám přímé sání a nezkoušel jsem to jenom jednou, takže asi chyba otáčkoměru, ale opravdu s tou sériovkou jsem se vždycky zastavil na 7500 a hlavně to už nemělo cenu to tam točit, protože od 7000 už bylo třeba řadit. Ted co mám takovej zprasenej výfuk, dost podivný přímý sání, tak to až do omezovače jede pořád solidně.
Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 12 srp 2012 10:37
od Minor
murtin píše:zkoušel js na fiatu měnit bohatost úpravou odporu na čidle teploty nas.vzducu,docela to funguje.testoval js E85.jen to chce ještě vychytat podtl.čidlo.raději bych ale nějaký progr.s aplikací přímo na ř.j.abych si to mohl průběžně zkoušet.u karburátorů to byla piplačka,ale fungovalo to.dnes už bych se do laď. 4 karb.nepouštěl..

prý jsou na crx laditelné ř.j.( za 20t?).to se mi zdá moc,
Protože E85 potřebuješ dostat do motoru víc než benzínu

U crx se to dělá zvýšením tlaku paliva na liště

Ale pokud nezkoušíš jiné palivo, nechu crx bohatost směsi na pokoji, u katových se to stejně snaží doladit lambda.
Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 12 srp 2012 13:19
od murtin
jo,má menší objemovou účinnost,ale o dost vyšší okt.č. a je o 10k levnější

pokud bych se šťoural v crx,tak welmi opatrně

Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 12 zář 2012 17:47
od murtin
ahoj nemáte někdo páru,jestli je možné odpojit omezovač ot?motor plynule zrychluje až do omez.a je mi úplně"líto" ho nepustit dál..

volal js na chiptuning a pán mi řekl,že u hond je to problém.řeší se to prý jiným čipem nebo spec.ecu. na bazoši je teď za 8t,což se mi zdá silně neúměrný.snad je ňáké prostší řešení..

Re: kolik ot.snese D16
Napsal: 12 zář 2012 18:05
od Minor
Na bazoši je ecu s údajným čipem od Mugenu.
Jenže to je krapet problém, nálepku Mugen si může vyrobit kdokoli a plácnout to na jakejkoli čip. Celá ecu od Mugenu pochopitelně existovala, nicméně to byl opravdu speciál pro speciálně upravený motor s přídavným hardwarem i softwarem a ne zázračný chip pro sériovku

Takže tolik, pokud jde o ten úžasný "mugen" chip.
Pár set otáček navrch motor snese, ale s ohledem na konstrukci motoru se pak příliš zvyšují pístové rychlosti, to je jedna věc. A druhá věc je, že neupravený motor tam už stejně ztrácí výkon, takže vyšší otáčky samy o sobě žádná extra výhra nejsou.