Stránka 1 z 1
					
				ostré vačky
				Napsal: 31 kvě 2012 16:38
				od belzik88
				Ahoj lidi má tu někdo zkušenosti s ostrou vačkou na ED9?
			 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 31 kvě 2012 17:10
				od Swingal
				tomas311 ma ostre vacky, ale neviem ako casto sem chodi, skorej chodi na SK hondaclub ...
			 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 31 kvě 2012 21:10
				od Petk@
				nebu mirni je má taky mam pocit napiš mu SZ odepise celkem sem chodí 

 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 01 čer 2012 16:26
				od belzik88
				ok dííííky 

)
 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 03 čer 2012 15:05
				od PAKO
				zkušeností myslíš co? Montáž , jaké vybrat , nebo co vše k tomu je potřeba(bo nemá cenu ostrých vaček bez hromady jiných úprav).
			 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 05 pro 2012 19:10
				od lukascrx
				Ahoj.chci se zeptat na to samé.Chci se zeptat na nějaké rady,zkušenosti,co vše je k tomu potřeba,docela mě to láká
			 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 05 pro 2012 21:18
				od Maggoth
				Ještě než se rozepíšu...  Napiš sem - kolik jsi ochoten do motoru nasypat peněz. Neptám se tě  na možnou  pořizovací cenu vaček , ale na tebou reálně obětovatelnou  cifru. Bez toho se nehnem.. Ptám se - protože čistě vačkama si vůbec nepomůžeš - spíš  naopak...
nahoď cenu a pak se můžem bavit dál.
			 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 05 pro 2012 21:37
				od lukascrx
				No tak cena všech věci kolem by mě taky zajimala.ptal jsem se orijentačně auto stavím pomalu díl po dílu.Však ty víš,známe se jsem lukaš z rychvaldu
			 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 05 pro 2012 21:45
				od Maggoth
				Tak to se zastav na kus řeči. No podívej - můj plán je postavit to SOHC , o kterém jsem ti říkal. Koukal jsem na díly a jen pružinky , ventily , retainery mně vyjdou na cca 15 000 Kč. Vačku mi buď přebrousí známý , ale to nevím jestli bude ok protože jsem od něj ještě žádnou nebral a v tomhle je to můj nový "dodavatel". Předpokládaná cena bude cca 7000 Kč Pak je třeba pořádné stav. rozv. kolo cca 2000 Kč , Písty budˇ ty co tady mám (však víš) a nebo nějaké wiseca  , ale to je dalších cca 12000Kč když budu mít štěstí.  Kde jsou šály , ložiska , úprava kliky , hlavy , atd atd - no aby to mělo smysl - tak je třeba spojit vše se vším -jinak si vůbec nepomůžeš.  Být tebou tak řeším spíš pořádnou úpravu hlavy spojenou se slícováním jak sacího tak výfukového potrubí  , pořádnou klapku a budeš koukat. nebudou to šílené koně , ale rozdíl poznáš.
			 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 05 pro 2012 21:55
				od lukascrx
				na kus řeči bych se  rád stavil.Chtěl bych se s d16z5 dostat na 140-150ps za co nejmíň peněz ale to asi nevyjde.
			 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 06 pro 2012 12:47
				od Maggoth
				Jak říkám -je to o finančním  limitu , který si nastavíš. Nevím jakou máš představu , ale za cca 5000 Kč se na tyhle hodnoty fakt nedostaneš. Lidi dělají chybu v tom , že si prve stanoví výkon , kterého chtějí dosáhnout  a pak se diví , že je to moc drahé... Kdyby si spočítali co a jak tak si uvědomí , že  na to buď nemají a nebo se jim to nevyplatí. Je tady ještě jedna cesta kterou jdu já. Sbírám si díly  už cca 4  roky a postupem času si realizuju  stavbu. Tím , že nikam nespěchám - si můžu dovolit číhat na dobré ceny dílů , ale je to i o štěstí...
			 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 06 pro 2012 19:19
				od Maggoth
				LukasCRX tak se zastav. teď už v garáži běhám jen v tričku - páč jsem začal kvalitně vytápět. O vačkách můžem dát řeč...
			 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 08 pro 2012 19:10
				od Dudla
				ja jsem slyšel že když se daj ostré vačky tak se musi dat ještě kované ventili jinak je po nějake době vymlátěj a ještě jue dobrý do toho i kovaný písty ... ale co je na tom pravdy sám nevim  

 
			
					
				Re: ostré vačky
				Napsal: 08 pro 2012 21:13
				od PAKO
				pro představu ,má li se brát ostrost tak "ostré" vačky jsou profilem "tupé"  musí vyšší rychlostí zatlačit  ventil do spalovací komory(otevřít ho ) a zase ho zavřít. Tím že se rychleji otevřou mají větší setrvačnost,kdyby pružina nestíhala ventil vracet tak "uteče" do pístu . Eliminuje se to tvrdší pružinou nebo se k tomu ještě může vyměnit ventil za lehčí (zůženej dřík,jiný materiál jako např titan) . Lehčí ventily jsou dobré v tom že setrvačnost působí i na druhou stranu a ve vyžších otáčkách by se mohli zamlátit sedla.  A protože setrvačnost je neúprosná ,platí to i o pístech + ojnicích  . Ale ty v serii jsou dostatečně nadimensovány na klasické spektrum otáček . Ovšem začne li se tam dodávat kvalitnější směs a ve větším množství ,což se děje delším otevření ventilu. Připadně se sníží hlava kůli vyšší kompresy měl by člověk přemýšlech hlavně o ojnicích.  Tak jako tak základ jakéhokoliv motoru je kvalitní mazání.