Stránka 1 z 1

Pozvolné vybíjení akumulátoru v mojí CRX.

Napsal: 22 kvě 2012 21:32
od aerostanislav
Vážení přátelé.
Před rokem jsem si vyvařoval moji CRXku a od té doby mě nastal takový problém.
Vždycky , když nejezdím tak 3 až 4 dny poklesne mě kapacita akumulátoru tak, že nenatočím. Napojím nabíječku a během 5ti minut auto nastartuji.
Při svařování na autě,(po skončení prací) jsem zjistil, že jsem neodpojil baterku.Sářečské práce jsem dělal COčkem.
Mám podezření na autorádio ,že tam se to vybíjí, tak jsem našel jiné rádio(ještě kazetové) zdálo se ,že to bude dobré ale za pár dní přestal svítit displej a ůbytek proudu zase začal. Teď mám rádio opět odpojené a zdá se že baterka drží ,(je stará 2roky). Ještě než jsem začal mít podezření na rádio, tak je si myslel, že mám
u alternátoru nějak probitou nějakou diodu,tak jsem vyměnil alternátor ,ale tento důvod se nepotvrdil. Vážení zkuste mě poradit,už jsem se svými zkušenostmi v
koncích.

Re: Pozvolné vybíjení akumulátoru v mojí CRX.

Napsal: 22 kvě 2012 21:35
od Minor
S elektrikou nejsem velký kamarád, ale asi bude hlavní zjistit, jestli tam máš ve vypnutém stavu nějaký odběr. Pokud ano, tak potom hledat kde.

Re: Pozvolné vybíjení akumulátoru v mojí CRX.

Napsal: 22 kvě 2012 22:10
od Gattes
tak za 1. změř odběr to je prvni co se v takovým připadě dělá.... a za 2. podobnej problem jsem mel i ja alternator nabijel dle nalady tj od 12do 14,5 v a odrovnal jsem baterku a prene jak pišeš když jsem jezdil každej den tak v poho ale když 3-4dny crx stala tak jsem nenastartoval v prodejně mi řekly že baterka je ok ale na jinou jsem zkousel nestartovat 14dni a pak na brnk takze jsem měl jistotu že je to baterka ale reklamace neproběhla NIC ji nebylo podle toho blba ale on ti zmeri aktualni kapacitu a nezajimaho co je za 2-3 dny takze pokud nemas nahradni tak ji vyhod z auta nech ji ale nekde venku at simuluješ povětrnostni podmiky :lol: zmer ji dalsi den zas a pokud bude kapacita klesat tak je to jasny dalsi věc co by ti měla napovědět je že baterka bude jakoby nafoukla ale to neni podminkou

Re: Pozvolné vybíjení akumulátoru v mojí CRX.

Napsal: 22 kvě 2012 22:21
od Swingal
najprv zmeraj prud ktorym sa vybija auto ked je v klude (bud na positkovej skrini na 60A poistke, alebo rovno odpoj svorku od baterky, merak davas do serie), odber by mal byt do 50mA (ja mam asi 20mA). Pokial to bude vacsie tak postupne vytahuj poistky a meraj prud tecuci poistkami. Pokial to nebude pretekat cez poistky tak tam bude dodatocne robena nejaka kabelaz, alebo mas zle zapojene radio (radio by malo fungovat len ked mas klucik v prvej polohe/ACC), potrebuje sice aj konstantnych 12V ale to len na uchovanie stanic v pamati. Vacsinou to byva tym radiom preto tolko o nom pisem ;)

Re: Pozvolné vybíjení akumulátoru v mojí CRX.

Napsal: 25 kvě 2012 20:45
od aerostanislav
Vážení přátelé od CRXek.
Potřeboval bych vědět polopaticky,jak změřit ten úbytek napětí jestli bude stačit multimetr a jak jej nastavit a jak zapojit ty dráty o tohoto přístroje?
Rádio bylo a je zapojeno tak že hraje i bez klíčku ve sp. skř. A to mám toto auto *vtec* 13 roků.Do té doby nebyl takový problém,baterka je stará 2r.
A nejsou na ní viditelné změny a je to (stříbrná BOSCH).Na podzimní prohlídkové akci u HONDY měřil mechanik zátěžákem baterku a tvrdil, že je v dobré kondici.

Re: Pozvolné vybíjení akumulátoru v mojí CRX.

Napsal: 25 kvě 2012 21:15
od Swingal
no klesnutie napatia zistis tak ze zoberes voltmeter, jeden koniec (cerveny) das na + pol baterky, cierny na - pol. Zobrazi sa ti napatie co je na baterke. A potom niekoho posadis do auta nech nastartuje, a upenlivo budes kukat na voltmeter aku hodnotu ti v rychlosti ukaze. Este minule som cital navod od skodovky (Octavia I) a tam bolo ze pokial ma baterka po 2 hodinovom stati auta, kedy sa s nim nic nerobi (startovanie, otvaranie, zatvaranie auta a pod) menej ako 12,4V ze uz odchadza pomaly. Ale teraz som si neni isty tymi 12,4V :D vtedy este baterka by mala fungovat normalne ale uz by sa mal zakaznik informovat ze by sa to malo cim skorej vymenit.

Re: Pozvolné vybíjení akumulátoru v mojí CRX.

Napsal: 25 kvě 2012 21:40
od Gattes
Swingal pobavil jsi me :lol: takze volty nas nezajimaji neni to podstatna zalezitost ted resime jestly na auto zviseny odber :DD
takze odpojis minusovy pol na baterce (podle me nejlepsi jsou i jine varianty) a vezmes merak nastavis ho na nejvizsi moznost mereni A (amperu) u vetsiny multimetru se musi prehodit i :bananek: na mereni proudu... pokud mas nachystanej merak tak prejdem do faze 2 :D cerveny konec meraku das na minus pol baterie a cerny das na odpojenou minusovou svorku samozdrejme za klidoveho stavu auta :lol: ukazese ti nejaka hodnota pokud bude zacinat 0 tak snizis o stupen hodnotu na meraku a tendle postup opakuj pokud ani na nhejnizsi rozsah stupnice ti to bude ukazovat nulu coz si nemyslium tak je vse v poradku.... jak nekdo psal vise ty hodnoty nemusi to byt pravda pokud mas dalkovy a dalsi podpurne zalezitosti nejen hodiny a pamet radia muze byt odber i 300mA a neni problem ty by mela dobra baterky vydrzet cca mesic nechce se mi to pocitat je to jen tak zhruba... pak az budem vedet tydle hodnoty tak muzem resit jak moc auto dobiji nebo ne jak psal vise Swingal (prosim nereste IY mam neco dnes za sebou) *drinks*

Re: Pozvolné vybíjení akumulátoru v mojí CRX.

Napsal: 25 kvě 2012 22:10
od Swingal
Ono ja som odpisoval na prispevok nadomnou, a pytal sa ako ma odmerit ubytok napatia pri starotvani. To som myslim celkom dobre vystihol, a 300mA sa mi zda dost vysoky odber, ja osobne mam 20mA a to mam aj radio (ako keby to bola vymozenost :D ) Odber by mal byt do 50mA. Auto ti nemoze vymlatit plne nabitu baterku za mesiac, to je blbost. Jedna vec ze ty to mozes akceptovat ale to auto ma mat podla vyrobcu urcite nizsi odber, a musi vydrzat minimalne pol roka ...