Stránka 1 z 1

Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 07 úno 2012 21:36
od Slávek
Jen mam zase blbej dotaz ...na netu jsem vsude hledal chip na ed 9 nebo ee8 ale vesmes to vsechno co jsem nasel bylo na del sol .... zajmalo by me o kolik tak narusta vykon a Nm ? *pohladit* Nejakej homous psal na netu co prodaval cero ze to ma chipnuty a ze to ma 110kw jako vti...ale to me prijde jako bejkarna :P

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 07 úno 2012 21:43
od Martin666
Slávek píše:Jen mam zase blbej dotaz ...na netu jsem vsude hledal chip na ed 9 nebo ee8 ale vesmes to vsechno co jsem nasel bylo na del sol .... zajmalo by me o kolik tak narusta vykon a Nm ? *pohladit* Nejakej homous psal na netu co prodaval cero ze to ma chipnuty a ze to ma 110kw jako vti...ale to me prijde jako bejkarna :P


Je to atmosféra. A navíc honda. Ty motory jsou hafo krásně vyladěný a nějakej čip... Ti akorát zmrvý směs a potom Ti bude akorát odcházet motor. Pokud psal 110kW, tak bych se mu vysmál. Jak to poznal? Že mu to jede lépe? Nee.... tihle ti ladiči třeba těsně před bodem, kdy začne pěkně stoupat výkon či krouťák , sundají trochu výkonu a potom ho hned v zápětí o 200 otáček zvednou na úkor předchozího snížení (prostě o to víc) a lidi si hned myslí, že mají o 30 koní víc :-D pěkná kravina. Ne... na diesela s turbem jo, ale na crx.... nehrozí

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 07 úno 2012 21:47
od Slávek
na delsolu bylo napsano z 92kw na 101kw + 18Nm

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 07 úno 2012 22:02
od kapid
Slávek píše:na delsolu bylo napsano z 92kw na 101kw + 18Nm


Osobne bych se do takovydleho chipovani nepoustel. Sem tam jsem zaslech, ze tam mel nekdo nakej chip a motor dopad spatne. Kolik stoji takovej chip? Mozna bych ho koupil ale pak se mrknul co na nem je vubec za zmeny.

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 07 úno 2012 22:15
od Martin666
kapid píše:
Slávek píše:na delsolu bylo napsano z 92kw na 101kw + 18Nm


Osobne bych se do takovydleho chipovani nepoustel. Sem tam jsem zaslech, ze tam mel nekdo nakej chip a motor dopad spatne. Kolik stoji takovej chip? Mozna bych ho koupil ale pak se mrknul co na nem je vubec za zmeny.


Co jsem tak zjišťoval, tak jen změna sání vzduchu a paliva. Špatný poměr. Odcházeli díky tomu motory. Na fórech v Britanii jsem to četl

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 07 úno 2012 22:30
od Slávek
Tak mezi nama holkama pokud je spatny pomer tak je jasne ze odejde ideal je 14,7:1 no uvidim jak vydrzi moje hondicka s upravama co na ni jsou ale zase na druhou stranu to co z nich lidi tahaj je neskutecne:)

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 07 úno 2012 23:00
od LJay
Loiza666 píše:Co jsem tak zjišťoval, tak jen změna sání vzduchu a paliva. Špatný poměr. Odcházeli díky tomu motory. Na fórech v Britanii jsem to četl


Sání vzduchu úpravou řídící jednotky neovlivníš, protože je řízený mechanicky (rozvody, vačka, ventily). Jediný co by snad šlo je pálit do otevřených sacíh ventilů, ale to nedává smysl. Výkon motoru se v ECU upravuje pomocí map předstihu a paliva. Většinou se to u atmosféry dělá tak, že se posune předstih, aby byl ve válci větší tlak a přidá se palivo pro snížení detonačního limitu. Na seriovým maloobjemovým NA motoru ti tohle ale rozhodně nepřidá skoro 10kW a 18Nm. Nárůst bude v jednotkách koní a newtonmetrů.

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 07 úno 2012 23:08
od Martin666
LJay píše:
Loiza666 píše:Co jsem tak zjišťoval, tak jen změna sání vzduchu a paliva. Špatný poměr. Odcházeli díky tomu motory. Na fórech v Britanii jsem to četl


Sání vzduchu úpravou řídící jednotky neovlivníš, protože je řízený mechanicky (rozvody, vačka, ventily). Jediný co by snad šlo je pálit do otevřených sacíh ventilů, ale to nedává smysl. Výkon motoru se v ECU upravuje pomocí map předstihu a paliva. Většinou se to u atmosféry dělá tak, že se posune předstih, aby byl ve válci větší tlak a přidá se palivo pro snížení detonačního limitu. Na seriovým maloobjemovým NA motoru ti tohle ale rozhodně nepřidá skoro 10kW a 18Nm. Nárůst bude v jednotkách koní a newtonmetrů.


Psali tam něco, že měnili nějakej chip, který měl "zvyšovat" výkon. Že dával až moc vzduchu nebo co. Takhle jsem to myslel. Ale jak se dívám, napsal jsem tam i paliva :-) Ano, tak palivo ne :-) jen vzduch :-)

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 08 úno 2012 08:05
od PAKO
jo dali tam "rezistnátor" *vytlem* odpor za pár halířů místo čidla teploty vzduchu . A jednotka tam pere palivo jako do neohřátého motoru.

U těchto motorů se nejdříve udělá úprava mechanická-změna velikosti klapky ,úprava vaček,kompresní poměr,výfuková soustava,odlehčení rotujících částí,velikost vstřiků a podob.
A pak se na to ladí jednotka.

samozřejmě ,můžeš si vybrat co upravíš,třeba jen klapku .

nejhorší "čipování" u hond je posunutí omezovače o tisíce otáček.

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 08 úno 2012 08:51
od Slávek
Otazka bokem .....Jeste se optam spolupracovnik ma golfa III VR6 kdyz verunu bere pod krtkem tak se mu rozsviti treba po 15km kontrolka oleje hned zasne a vypne se mu motor..ale hned de zase nastartovatnevim cim by to mohlo bejt vim ze kamaradoj u 2koveho Rs octavky v tdi to delalo taky ale tomu vyskocil vylozene nouzovej rezim a dala mu to nejaka hadicka od podtlaku co vedla k turbu to same aj u civica 2003 v tdi ale u tej veruny to je divne ...problem je v tom ze kdyz predjizdi a chcipne mu to ve 160 tak je dost maler *box*

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 08 úno 2012 09:06
od chosse.j
Tak, tak... samotný čip vpodstatě nic neřeší.. A slavné chip-tuningové firmy to dělají tak, že výkon sníží o pár kW, což majitel vpodstatě nepozná a pak to tam pošlou třeba při nástupu druhé vačky nebo při v-tecu. Udělá to větší skok a lidi si myslí, že je to obrovský nárůst výkonu. Nejlepší jsou jejich reklamy: "vyšší výkon a nižší spotřeba". Aby člověk dosáhl vyššího výkonu ze stejného motoru, zákonitě tomu musí přidat benzít a to znamená zvýšení spotřeby..
A jak píše PAKO, chip se používá, když uděláš nějakou úpravu na motoru, aby jsi optimalizoval jeho chod..

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 08 úno 2012 09:18
od Martin666
chosse.j píše:Tak, tak... samotný čip vpodstatě nic neřeší.. A slavné chip-tuningové firmy to dělají tak, že výkon sníží o pár kW, což majitel vpodstatě nepozná a pak to tam pošlou třeba při nástupu druhé vačky nebo při v-tecu. Udělá to větší skok a lidi si myslí, že je to obrovský nárůst výkonu. Nejlepší jsou jejich reklamy: "vyšší výkon a nižší spotřeba". Aby člověk dosáhl vyššího výkonu ze stejného motoru, zákonitě tomu musí přidat benzít a to znamená zvýšení spotřeby..

Loiza666 píše:Je to atmosféra. A navíc honda. Ty motory jsou hafo krásně vyladěný a nějakej čip... Ti akorát zmrvý směs a potom Ti bude akorát odcházet motor. Pokud psal 110kW, tak bych se mu vysmál. Jak to poznal? Že mu to jede lépe? Nee.... tihle ti ladiči třeba těsně před bodem, kdy začne pěkně stoupat výkon či krouťák , sundají trochu výkonu a potom ho hned v zápětí o 200 otáček zvednou na úkor předchozího snížení (prostě o to víc) a lidi si hned myslí, že mají o 30 koní víc :-D pěkná kravina. Ne... na diesela s turbem jo, ale na crx.... nehrozí


Jak jsem psal :-D

Re: Chip nebo zmena mapy ridici jednotky

Napsal: 08 úno 2012 09:38
od PAKO
Slávek píše:Otazka bokem .....Jeste se optam spolupracovnik ma golfa III VR6 kdyz verunu bere pod krtkem tak se mu rozsviti treba po 15km kontrolka oleje hned zasne a vypne se mu motor..ale hned de zase nastartovatnevim cim by to mohlo bejt vim ze kamaradoj u 2koveho Rs octavky v tdi to delalo taky ale tomu vyskocil vylozene nouzovej rezim a dala mu to nejaka hadicka od podtlaku co vedla k turbu to same aj u civica 2003 v tdi ale u tej veruny to je divne ...problem je v tom ze kdyz predjizdi a chcipne mu to ve 160 tak je dost maler *box*


a od čeho tam ta kontrolka je ? Vr6ka má tuším dvě čidla...hladinové a tlak... může mít vyběhané klidně oil čerpadlo ,používat špatný oil který při takové zátěží(ohřátí) zřídne a nebude tolik těsnit(vše je spočítané tak aby oil se roznesl všude) .