Stránka 1 z 1

Wikipedia

Napsal: 21 pro 2011 20:10
od Swingal
Ahojte,

mám taký návrh že by sme mohli spojiť sily a na wikipédií trošku oživiť stránku o našej láske :)

http://cs.wikipedia.org/wiki/Honda_CR-X

Podujme sa niekto? :) Ja by som potom možno spravil slovenskú verziu. Alebo aspoň pomohol :)

Re: Wikipedia

Napsal: 16 led 2012 16:05
od Dudla
ja se na to necejtim ale tohle jsem našel na netu tak by se tam mohl alespon ten popis atd... tam hodit ???

Re: Wikipedia

Napsal: 16 led 2012 16:06
od Dudla
Představení vozu:

Jedná se o druhou generaci Hondy CRX, která byla vyráběna od roku 1987 do roku 1991. Díky nízké ceně vozu, vysokému výkonu a kousavým jízdním vlastnostem na limitu se mnoho CRX dostalo do rukou mladých nezkušených jezdců, kteří si auta "otunili" a velmi často také rozbili v nejbližší zatáčce. Při hledání dobrých kusů se tak dnes v provedení ED9 dosatnete snadno ke 100 000 korun a v provedení VTEC ještě podstatně výše. Začíná se tedy jednat spíše o sběratelské kousky.

Design:

Splývavá ostře seseknutá záď v kombinaci s kompaktními rozměry dávají CRXu nezaměnitelný vzhled. Designová řeč je ve stylu soudobých Hond, CRX je velmi podobné tehdejšímu Civicu. Kvalita interieru je poplatná tehdejší době, takže nečekejte zázraky. Po nastoupení budete překvapeni velmi nízkým posazem ve sportovní sedačce a téměř žádným místem na zadní lavici. Má výška 192 cm byla pro auto řekl bych limitní. :) Volant bohužel není podélně nastavitelný.

Výbava:

Elektrické střešní okno, jinak opravdu nic navíc :)

Výkon motoru a jízdní vlastnosti:

Moje CRX mělo motor D16Z5, tedy pofaceliftový čtyřválec o objemu 1,6 litru DOHC s 16ti ventilovou technikou. Motor dodával vozu charakter. Do hranice čtyř tisíc otáček se choval jako Civic, po překročení této hranice se zostřil zvuk a začalo to pořádně táhnout. Aby se z motoru dostala maximální dynamika, bylo ho třeba hodně točit, což mně osobně rozhodně nevadilo :) O tom svědčí i maximální výkon 124 koní v 6 800 ot./min. a točivý moment 103 Nm v 5 700 ot./min. Omezovač mě potom (často) zastavil v 7 200 ot./min.

Díky krátkému rozvoru vozu, velmi nízké váze (900 kg !) a sofistikovanému podvozku se CRX chovalo patřičně agilně. Zrychlení z 0-100 km/h zvládlo zhruba za 8,4 vteřiny. V zatáčkách se potom projevil vynikající podvozek. Na limitu se auto chovalo nedotáčivě, ovšem při puštění plynu, nedejbože pobídnutí brzdou, se velmi ochotně dostalo do přetáčivého smyku. Vzhledem ke krátkému rozvoru je potom zapotřebí rychlých reakcí, což se stalo nejednomu CRX osudným.

Převodovka:

Pětistupňová, nakrátko poskládaná. Při tachometrových 120 km/h jsem točil 4 000 ot./min., takže na dlouhé cesty to není úplně ideální. Převodovka není špatná, ale mohla by být preciznější.

Brzdy:

Vepředu kotoučové chlazené, vzadu kotoučové obyčejné. Brzdy nebyly nejhorší, ale pokud by chtěl někdo s CRXem jezdit sportovněji nebo závodně, doporučil bych vylepšit.

Podvozek:

Po motoru druhá nejlepší věc na autě. Všechna kola mají nezávislé zavěšení s dvojitými rameny. Mnoho lidí i díky podvozku a váze přirovnává CRX k motokáře. Vzhledem k tomu, že jsem měl podvozek o trochu snížený (přišel jsem na to až po nějaké době od koupi vozu), dělaly nerovnosti CRXu trošku potíže. Seriově a na rozumných kolech je ale auto podle mě v normálním provozu použitelné. Auto nemá žádný posilovač řízení, což je nevýhodou při parkování (zvláště pokud máte širší gumy), na druhou stranu přes volant cítíte co se děje na silnici.

Potěšilo mě:

Jednoznačně jízdní vlastnosti a způsob, jakým vás auto vtáhne do řízení. Z každodenní jízdy se může stát sváteční záležitost. Při běžném rozumném provozu se spotřeba pohybuje mezi šesti a sedmi litry.

Naštvalo mě:

Auto je náchylné ke korozi, je třeba s ní při případné koupi počítat a pečlivě vybírat. Dále je vysokootáčkový motor náchylný k zacházení. Pokud budete mít smůlu, tak vám bude žrát olej jako mně. Velmi, opravdu velmi jednoduché zámky a zapalování. Auto se díky tomu velmi snadno krade - což se mi také stalo...

Re: Wikipedia

Napsal: 16 led 2012 19:23
od Redy
Dobrej nápad! je tam toho o tomhle krásném autíčku jak šafránu tedy :D

Re: Wikipedia

Napsal: 16 led 2012 19:27
od Swingal
No pozrem sa na to ked bude cas, ale chcelo by to potom aj pre 1generaciu (dame spravit kapid-ovi :D ), 2hu uz tym padom mame, a del-solku poprosim suseda nech poprosi nekoho z ich klubu. nech to mame kompletne ... len sa este musim pozriet ako sa to tam dava :D

Re: Wikipedia

Napsal: 16 led 2012 19:44
od kapid
Diky, pekne si to zaridil :lol:

Re: Wikipedia

Napsal: 16 led 2012 20:20
od Swingal
Mozes to hodit aj na niekoho ineho len musi vediet o com pise :D

Re: Wikipedia

Napsal: 16 led 2012 23:36
od Dudla
hlavně at se tam toho hodí co nejvíc je tam toho fakt málo a musíme se na konci podepsat CRXKLUB !! to tam nesmí chybět chlapci ! *fin* *pohladit* *dance*

Re: Wikipedia

Napsal: 16 led 2012 23:42
od Swingal
To beriem ako samozrejmost ;) ako to vidim, tak asi prelozim brozuru a nejak to zosumarizujem :) nech to nieje len recenzia :D

Re: Wikipedia

Napsal: 17 led 2012 08:23
od Antiamik
Vedel by si na úrovni preložiť jednu z brožúr, na ktoré tu je niekde odkaz na fóre?
Boli kvalitne naskenované takže by nebol problém vyrobiť presnú československú kópiu pre záujemcov.
Origo fotky + preložený text = origo grafika...

Re: Wikipedia

Napsal: 17 led 2012 15:12
od Swingal
to by šlo, len s niektorými výrazmi sa budem musieť popasovať :D