Odlehčování auta

Kecání o ničem a o všem

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
sajlem
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 590
Registrován: 08 kvě 2010 15:37
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Odlehčování auta

Příspěvekod sajlem » 11 pro 2011 20:30

Chtěl jsem se zeptat kde se dá nejvíc auto odlehčit, .. dundat s toho co nejvíc.
Máte s tím někdo nějaké zkušenosti ? Mě napadaj akorát, laminátové dveře, kapota , kufrové dveře a do toho plexi,

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod J!R! » 11 pro 2011 20:57

Zalezi do jakych extremu chces jit...pro zacatek:kapota,blatniky,dvere,zadni vrata-karbon,laminat.Pak interierovy plasty,hudba,povinna vybava...
Dalsi moznost je uplne oddelat sibr s mechanismem,vymena skel za plexi,ocisteni karoserie od gumoasfaltu,vrtani odlehcovacich der do karoserie.Ale toto bych urco nedelal na aute co by melo byt pouzitelny v beznym provozu.

Uživatelský avatar
Wláďa
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 946
Registrován: 25 kvě 2010 12:11
Bydliště: (Sokolov) Těšovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod Wláďa » 11 pro 2011 21:03

Souhlasim s Jirkou, odlehčit se to dá jakkoliv ale čim víc toho sundáš a odvrtáš, tim většího z toho budeš mít favorita a jednou ti to ujede na mokrym listí a auto se ti zmuchlá jak papír... To bys tam potom musel dávat vzpěry ale ty ti zase na váze přidaj... Já bych řekl že váha 940Kg je optimální...
crx EE8 Vtec B16A1
Obrázek
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Facebook

Uživatelský avatar
sajlem
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 590
Registrován: 08 kvě 2010 15:37
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod sajlem » 11 pro 2011 21:08

J!R! píše:Zalezi do jakych extremu chces jit...pro zacatek:kapota,blatniky,dvere,zadni vrata-karbon,laminat.Pak interierovy plasty,hudba,povinna vybava...
Dalsi moznost je uplne oddelat sibr s mechanismem,vymena skel za plexi,ocisteni karoserie od gumoasfaltu,vrtani odlehcovacich der do karoserie.Ale toto bych urco nedelal na aute co by melo byt pouzitelny v beznym provozu.

Auto chci zachovat pro běžný provoz, karbon vs laminát ... nevim nevim ,jakej je rozdíl váhovej , cena je jasně jinde.
Jinak blatníky, dveře, zadní vrata, kapota, šíbr, to je mi jasný , interierové plasty, hudbu bude jen dva repro + radio , nic víc. a povinnou výbavu nechám :-),
Ješte neco kde by se dalo pořádně ušetřit ? (když nepočítám velké kola a dvě sedačky místo jedné )

Uživatelský avatar
kapid
Bourák
Bourák
Příspěvky: 385
Registrován: 08 pro 2010 17:42
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod kapid » 11 pro 2011 21:41

Kdepak delaj ty laminatovy dvere?

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod J!R! » 11 pro 2011 21:47

sajlem píše:
J!R! píše:Zalezi do jakych extremu chces jit...pro zacatek:kapota,blatniky,dvere,zadni vrata-karbon,laminat.Pak interierovy plasty,hudba,povinna vybava...
Dalsi moznost je uplne oddelat sibr s mechanismem,vymena skel za plexi,ocisteni karoserie od gumoasfaltu,vrtani odlehcovacich der do karoserie.Ale toto bych urco nedelal na aute co by melo byt pouzitelny v beznym provozu.

Auto chci zachovat pro běžný provoz, karbon vs laminát ... nevim nevim ,jakej je rozdíl váhovej , cena je jasně jinde.
Jinak blatníky, dveře, zadní vrata, kapota, šíbr, to je mi jasný , interierové plasty, hudbu bude jen dva repro + radio , nic víc. a povinnou výbavu nechám :-),
Ješte neco kde by se dalo pořádně ušetřit ? (když nepočítám velké kola a dvě sedačky místo jedné )


Karbon vs laminat je temer nepatrny rozdil,spis je podstatny rozdil v kvalite a cene.Samozrejme je nutny pocitat s priapdnymy problemy na stk ci silnicni kontrole,obzvlast u dveri.V tvym pripade...se budu opakovat a ty to nechces slyset,ale *vytlem* vykasli se na laminatovy narazniky,prahy,17ky kola.....radej hodit komplet podvozek do PU,brzdy repasovat,pak pripdane nahanet kone ci spis swap.Dle me se snazis zkoubit dve uplne odlisny veci-zavodni vzhled a zavodni vlastnosti.Pricemz ten vzhled je spis na skodu a to co ziskas diky snizeni a performance upravam,ztratis diky 17kam a laminatum.
Jinak znal jsem cloveka co ma udajne veskery koryta na vyrobu veskerych laminatovych dilu karoserie,kdybys mel zajem muzu zjistit co a jak....
A Wlada ma pravdu v tom ze 940kg je optimalni.Muj swap mel 930 s komplet interierem(bez radia),1/4 benzinu,povinna vybava a 1,5l piti.A nizsi vaha je zas na ukor bezpecnosti.Dalsi problem je rozlozeni vahy...kdyz uz by ses poustel do takovych veci,urcite bych premystil baterku,odstrikovace do zavazadlovyho prostoru.

Uživatelský avatar
sajlem
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 590
Registrován: 08 kvě 2010 15:37
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod sajlem » 11 pro 2011 22:06

J!R! píše:
sajlem píše:
J!R! píše:Zalezi do jakych extremu chces jit...pro zacatek:kapota,blatniky,dvere,zadni vrata-karbon,laminat.Pak interierovy plasty,hudba,povinna vybava...
Dalsi moznost je uplne oddelat sibr s mechanismem,vymena skel za plexi,ocisteni karoserie od gumoasfaltu,vrtani odlehcovacich der do karoserie.Ale toto bych urco nedelal na aute co by melo byt pouzitelny v beznym provozu.

Auto chci zachovat pro běžný provoz, karbon vs laminát ... nevim nevim ,jakej je rozdíl váhovej , cena je jasně jinde.
Jinak blatníky, dveře, zadní vrata, kapota, šíbr, to je mi jasný , interierové plasty, hudbu bude jen dva repro + radio , nic víc. a povinnou výbavu nechám :-),
Ješte neco kde by se dalo pořádně ušetřit ? (když nepočítám velké kola a dvě sedačky místo jedné )


Karbon vs laminat je temer nepatrny rozdil,spis je podstatny rozdil v kvalite a cene.Samozrejme je nutny pocitat s priapdnymy problemy na stk ci silnicni kontrole,obzvlast u dveri.V tvym pripade...se budu opakovat a ty to nechces slyset,ale *vytlem* vykasli se na laminatovy narazniky,prahy,17ky kola.....radej hodit komplet podvozek do PU,brzdy repasovat,pak pripdane nahanet kone ci spis swap.Dle me se snazis zkoubit dve uplne odlisny veci-zavodni vzhled a zavodni vlastnosti.Pricemz ten vzhled je spis na skodu a to co ziskas diky snizeni a performance upravam,ztratis diky 17kam a laminatum.
Jinak znal jsem cloveka co ma udajne veskery koryta na vyrobu veskerych laminatovych dilu karoserie,kdybys mel zajem muzu zjistit co a jak....
A Wlada ma pravdu v tom ze 940kg je optimalni.Muj swap mel 930 s komplet interierem(bez radia),1/4 benzinu,povinna vybava a 1,5l piti.A nizsi vaha je zas na ukor bezpecnosti.Dalsi problem je rozlozeni vahy...kdyz uz by ses poustel do takovych veci,urcite bych premystil baterku,odstrikovace do zavazadlovyho prostoru.


Auto hodlá mít fakt jen na blbnutí a .. doufám že tolik policejních kontrol nepotkám , STK budu řešit po svém, 17ky kola, samozdřejme , kdybych šel na sprint bych hodil pryč. Já vím že je to vysněné a ty auta mají ohromný výkoj , ale japnské drift car , co jezděj jak na přehlídky jako jsou krásný tak na okruh.
S14stationary.jpg

Tak až budu v nejlepším, tak ... si skočím na váhu a uvidíme na kolik se dostanu .
Swap někdy až až, prvně jsem to chtel lámat přes koleno a všechno rychle rychle, ale to auto si chci pokud bude možno vážně nechat na pořád takže mám času dost.

Ten tvůj známej by udělal pravé, levé , kufr, blatníky, kapotu ?

Uživatelský avatar
sajlem
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 590
Registrován: 08 kvě 2010 15:37
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod sajlem » 11 pro 2011 22:07

kapid píše:Kdepak delaj ty laminatovy dvere?

http://www.nuclear-racing.cz/HONDA/HONDA-CRX-ED9/

Uživatelský avatar
Wláďa
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 946
Registrován: 25 kvě 2010 12:11
Bydliště: (Sokolov) Těšovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod Wláďa » 11 pro 2011 22:31

sajlem píše:
kapid píše:Kdepak delaj ty laminatovy dvere?

http://www.nuclear-racing.cz/HONDA/HONDA-CRX-ED9/

Zajímavé, by mě zajímalo jak je to s přesností... :D
crx EE8 Vtec B16A1
Obrázek
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Facebook

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod LJay » 11 pro 2011 22:33

Na laminátový dveře se vybodni. Do běžnýho provozu je to dost nebezpečný. Kdyby do tebe nedej bože z boku vlítlo auto, tak ti projede skrz céro ani o tom nebude vědět. Né že by teda origo dveře byly nějak pevný, ale rozhodně lepší než laminát. nací pokud je epoxidovej, tak se i docela tříští.

17 kola jsou dobrý tak na show and shine. Na ježdění je pro céro totálně nevhodný rozměr. Bude tě to imrvere tahat do každý nerovnosti na silnici a to ani nemluvím o tom, že se z auta stane líná lemra a veškerý odlehčení ti pak bude stejně k ničemu.

Pokud chceš odlehčovat, tak vyhoď zadní plato, lavici, místo rezervy opravnou sadu. Standartní sedačky vyměň za laminátový skořápky(cca -5kg/kus). Sežeň co nejlehčí kola, protože kilo na kole se rovná zhruba 4 kilům na kasli. Uplně se zbav audia. Kapotu vyměň za laminát (počítej s tím, že se při vysoký rychlosti bude trochu kroutit). Blatníky bych řešil až druhotně, protože na nich ušetříš tak kilo na kuse. V další fázy se můžeš zbavit šíbru (cca -9kg). Vyměnit zadní okna za makrolon, atd. Hlavně odlechčuj rovnoměrně, aby si nerozhodil vyvážení auta, raspektive se snaž o co nejrovnoměrnější rozložení váhy na každý kolo.

Uživatelský avatar
sajlem
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 590
Registrován: 08 kvě 2010 15:37
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod sajlem » 11 pro 2011 22:47

LJay píše:Na laminátový dveře se vybodni. Do běžnýho provozu je to dost nebezpečný. Kdyby do tebe nedej bože z boku vlítlo auto, tak ti projede skrz céro ani o tom nebude vědět. Né že by teda origo dveře byly nějak pevný, ale rozhodně lepší než laminát. nací pokud je epoxidovej, tak se i docela tříští.

17 kola jsou dobrý tak na show and shine. Na ježdění je pro céro totálně nevhodný rozměr. Bude tě to imrvere tahat do každý nerovnosti na silnici a to ani nemluvím o tom, že se z auta stane líná lemra a veškerý odlehčení ti pak bude stejně k ničemu.

Pokud chceš odlehčovat, tak vyhoď zadní plato, lavici, místo rezervy opravnou sadu. Standartní sedačky vyměň za laminátový skořápky(cca -5kg/kus). Sežeň co nejlehčí kola, protože kilo na kole se rovná zhruba 4 kilům na kasli. Uplně se zbav audia. Kapotu vyměň za laminát (počítej s tím, že se při vysoký rychlosti bude trochu kroutit). Blatníky bych řešil až druhotně, protože na nich ušetříš tak kilo na kuse. V další fázy se můžeš zbavit šíbru (cca -9kg). Vyměnit zadní okna za makrolon, atd. Hlavně odlechčuj rovnoměrně, aby si nerozhodil vyvážení auta, raspektive se snaž o co nejrovnoměrnější rozložení váhy na každý kolo.

V čem je makrolon lepší jak plexi ? šíbr půjde pryč určite. Hořčíková kola jsou pekelně drahé takže ... na sprinty jiná kola než na ježdění na parádu. no s těma dvrma nevím ale .. je to lákavé protože kdo měl sundané dveře tak ví že jsou zatraceně težké, žekl bych že i težší jak od kufru.

Cody
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 13 čer 2009 17:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod Cody » 11 pro 2011 23:02

Viděl jsem už několik odlehčených crx a dle mě je to hnus a těžký nepoměr-to co to přinese,ušetří a to jak to vypadá+problémy nejen s estetikou,pčr,atd...

rezervu jsem vyndal,a dal sprej,ale ta rezerva dobře vyvažuje už tak lehký zadek,zpevnuje karoseriji a ročník 91 by stejně neměl mít sprej,ale rezervu.

a zadní plato vypadá vzadu dobře ;)

neodlehčovat ale dát swap *fin* B16 *crx*

Uživatelský avatar
Minor
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 1712
Registrován: 08 čer 2009 20:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod Minor » 11 pro 2011 23:15

Možná by správná otázka, než začneš, měla znít - co od toho chceš?
A následovala by druhá otázka - kolik do toho chceš/můžeš vrazit?
Jinak kluci mají pravdu, pokud nestavíš auto na závody a nebudeš kompenzovat ztrátu už tak v dnešní době nepříliš výrazných deformačních zón, tak při tom odlehčování fakt používej rozum:)
J!R! radí správně, zlepši funkční vlastnosti podvozku, to ti dovolí jezdit zatáčky rychleji, dej tam 14 kola, případně najdi někoho, kdo tě naučí správně jezdit - tam asi bude u většiny běžných řidičů ta největší rezerva :)
Minor@honda-club.cz, 737574121, whatsapp 776408287

Uživatelský avatar
chosse.j
Klouček
Klouček
Příspěvky: 129
Registrován: 04 kvě 2010 15:26
Bydliště: Třebechovice pod Orebem (Brno)
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod chosse.j » 11 pro 2011 23:20

Pokud se můžu přidat.. Nechci je pomlouvat Nuklear, ale věci od nich jsou křivé a nesedí. Dělali jsme známému Megana a byla to spousta další práce to srovnat a dopasovat.. Také se kupoval lip na BMW a ten se musel řezat a prodlužovat, takže asi tak nějak jsou mé zkušenosti s touto firmou.

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod J!R! » 11 pro 2011 23:43

Ceru sedi stejne nejvic 14ky ci max 15ky kola ;) Byt Tebou tak to udelam jako ja :D zkratka nech veskerou povinnou vybavu,vyndej zadni sedacku a podlahu udelej do roviny.Je to prakticky,vypada to si myslim dobre... Pak je hodne dobry nasadit vzpery,horni jsou daleko vic poznat,ale spodnima temu neublizis.Kazdopadne se doporucuje i na beckovy sloupek,jen si nejsem jist jestli presne tak,jak to mam ja.Pak zalezi na financich.Kapotou se da dost ziskat,stejne tak zadnim vikem.Na dvere bych se taky vybod.Blatniky nejsou poznat,ale zase jistota ze nebudou reznout ;) Muzu se kamosa zeptat na kontakt na teho cloveka co to delal.Ale osobne ve me moc duvery nevzbuzoval,ikdyz kamarad tvrdil jakej je to machr....
Přílohy
74393_167218409967322_100000374928939_379984_911275_n.jpg

Uživatelský avatar
PAKO
CRXař
CRXař
Příspěvky: 495
Registrován: 24 led 2011 14:31
Bydliště: Praha-Běchovice,Škvorec
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod PAKO » 12 pro 2011 09:41

sprinty nebo normální silnice...toď má otázka?
Dveře odlehčíš tim že je očistíš od lepidel co drží folii ,od tapeců které můžeš vyměnit za hliník,či laminát.dá se odlehčit mechanizmus švihadel nebo motorků chceš li je zachovat.apropo rozdíl mezi plexi a makrolonem je v tříštivosti,osobně bych si nechal origo skla nebudeš li dávat klec,drží dobře karoserii proti kroucení .na karoserii je hromady příprav(matky navařené) které jdou odvrtat,hromady držáčků které jdou odlehčit.Težké plastové topení můžeš vyrobit z lamina.Chladič vyměnit za kvalitnější lehčí s menší náplní ,s lehkým větrákem.A byli tu řečeny kola.14ky jsou super 15 ideál .Přední náprava jde vylepšit. Sedačky o těch už se tu mluvilo,šíbr taktéž

Uživatelský avatar
PAKO
CRXař
CRXař
Příspěvky: 495
Registrován: 24 led 2011 14:31
Bydliště: Praha-Běchovice,Škvorec
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod PAKO » 12 pro 2011 14:06

osobně kdybych si dělal z crx pilu a bez rámu ,tak auto vystrojím vyvařím ,vyztužím(kroutí se sakrahodně)odlehčím o nepotřebné(nepotřebné zdůrazňuji) .repas + úprava náprav. go brzd bez zvětšení velikosti kotoučů+ šáhnutí po lepších brzdičích případně go.úprava nádrže proti odlévání(výplní) .Gelovka baterie .Crx jako takové u nás ma strašnou nevýhodu...původně je koncipováno jako pravostrané ... proto je dost nevyvážené ,to co patří doprava a dovažuje motor(nalevo)almara je lehčí...jako uložení a samotné řízení ,brzdové pedály(vaha jako pr...)brzdoví válec+ řidič.Proto je přesun baterie na pováženou kam s ní ,ideál na místo spolujezdce max(ale tam budeš mít sesli). Kvalitní výfuk udělá svoje,je lehčí. A to nemluvím jen o svodech.jen je nutné nezapomenout na pružný spoj ,nic na tvrdo.Pozor na laciné vlnovce dokáží se brzo vypálit a zatarasit cestu uvolněnou punčochou,přeci jen honda je vysokootáčkoví motor takže tam co u škodovky na výfuku neusušíte ani křížali tak u hondy smažíte biftek.
ještě jednou se vrátím k jádru pudla...udělat kvalitní boudu! protože nastrojovat a vystrojovat nové díly či vylepšení se dá dělat kdykoliv ,at se jedná o dveře haupnu či napravy nedejbože swap.

Uživatelský avatar
sajlem
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 590
Registrován: 08 kvě 2010 15:37
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod sajlem » 12 pro 2011 17:36

Cody píše:Viděl jsem už několik odlehčených crx a dle mě je to hnus a těžký nepoměr-to co to přinese,ušetří a to jak to vypadá+problémy nejen s estetikou,pčr,atd...

rezervu jsem vyndal,a dal sprej,ale ta rezerva dobře vyvažuje už tak lehký zadek,zpevnuje karoseriji a ročník 91 by stejně neměl mít sprej,ale rezervu.

a zadní plato vypadá vzadu dobře ;)

neodlehčovat ale dát swap *fin* B16 *crx*


Swap je v plánu ... až až někdy.
Myslím si že policije ČR , neví že 91ročník musí mít rezervu.
osobní názory jak auto vypadá stranou , jsem zastánce toho, že každému se líbí něco jiného.
Problém je ovšem lehhý zadek.

Uživatelský avatar
Martin666
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1137
Registrován: 04 říj 2010 23:10
Bydliště: Slavkov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod Martin666 » 12 pro 2011 17:48

Mohl by být problém na STK, když bych měl baterii vzadu v kufru na straně spolujezdce? Úplně vzadu
Benzín náš každodenní dej nám dnes
Posvět se ostrá vačkovko
přid očekávaný výkon z Tebe
a neuveď nás do zadření
ale zbav nás usazení karbonu
neboť Tvůj je olej, klikovka, ojnice, písty
na Věky věků
Ámen

Uživatelský avatar
sajlem
CRX velení
CRX velení
Příspěvky: 590
Registrován: 08 kvě 2010 15:37
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Odlehčování auta

Příspěvekod sajlem » 12 pro 2011 17:58

Minor píše:Možná by správná otázka, než začneš, měla znít - co od toho chceš?
A následovala by druhá otázka - kolik do toho chceš/můžeš vrazit?
Jinak kluci mají pravdu, pokud nestavíš auto na závody a nebudeš kompenzovat ztrátu už tak v dnešní době nepříliš výrazných deformačních zón, tak při tom odlehčování fakt používej rozum:)
J!R! radí správně, zlepši funkční vlastnosti podvozku, to ti dovolí jezdit zatáčky rychleji, dej tam 14 kola, případně najdi někoho, kdo tě naučí správně jezdit - tam asi bude u většiny běžných řidičů ta největší rezerva :)


Auto s extrémním zrychlení a F&F vzhledem.
Kolik do toho vrazím ... momentálně to mám jako jedině koníček. Takže postupně .... ale myslím že dost (momentíně je v tom za 100tis) nechci to atuo prodat ani vyhodit, chci u crx zůstat dokud to půjde, a bude se na to dát něco sehnat. Doufám že ješte pár let tahle možnost bude.
Odlehčování bude samozdřejmě s rozumem , ale myslím si že pokud by sedali laminátové dveře a do nich nějaká duralová výstuha, mohlo by to být dobré.
Podvozek je D2 street racing, takže co se týče podvozku si myslím že problém nebude ( ale silnice jsou rozbyté, to je mi jasný , neříkám že budu sprintovat když budu vědět že ta cesta stojí za prd.)
Myslím si že jezdit umím jak zatáčkama tak sprintovat. Pravdou je že CRX mám jen na víkendy tudiž když jsem na podzim vní seděl tak si nejsem uplně jistej protože jinak jezdím Ford Tranzit.


Zpět na „Pokec / Discussion“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host