Náby a přehled použití pro hondy
Napsal: 08 čer 2009 20:44
Jak už řada z vás popochopila, "lopatový" tuning mi nic neříká, ale potrpím si na decentní doplňky jako jsou volanty a řadičky. A protože se pak řada lidí ptá na různé věci okolo, rozhodnul jsem se sepsat tohoto malého průvodce.
Pokud se člověk rozhodne, že si pořídí nějaký hezčí volant (já osobně nejradši asi značku victor), narazí na problém, jak volant upevnit. K tomu slouží tzv. nába, někdy též nazývaná také náboj nebo redukce k volantu.
Takových náb existuje pochopitelně celá řada nejen s ohledem na jednotlivé modely té které značky (kde jde spíš o slícování k plastům palubky než o velikost tisícihranu na tyči řízení), ale i v závislosti na výrobci.
Základem výběru vhodné náby je de facto volant. Pokud máme krásný volant, mající jiný počet děr než nába, kterou máme k dispozici, jsme poměrně nahraní. Jsme sice národ kutilů, takže řadu lidí napadne, že by ty díry šly převrtat, ale upřímně vás od toho zrazuji. Například Ballbutick zničil svoje céro, protože měl v autě nějakým způsobem zbastlenou nábu, se kterou se mu jednoho smolného dne prostě nepodařilo zatočit.
Takže - co z toho plyne? Že musíme použít nábu s patřičným počtem děr.
U volantů Victor to bývá 5 děr, v některých případech pak 3 (pro volanty F1).
Značka Momo dělá náby s 6 děrami, které mají rozteč 70 mm (měřeno pochopitelně na střed šroubů).
Raid má také 6 děr, ale rozteč je 74 mm.
Sporadicky můžete narazit na náby O.B.A se sedmi děrami nebo Atiwe se třemi. Obě značky vyrábějí pochopitelně i volanty.
Ze známých výrobců bych zmínil ještě značku Luisi, Sparco a Isotta. Ty myslím mohou využívat náby momo nebo raid, ale zpaměti to nevím a budu to muset někde zjistit.
Náby se dají koupit v některých tuningových obchodech, cena značkových bývá cca 1450. Neznačkové se dají koupit za cca 900.
Pokud se člověk rozhodne, že si pořídí nějaký hezčí volant (já osobně nejradši asi značku victor), narazí na problém, jak volant upevnit. K tomu slouží tzv. nába, někdy též nazývaná také náboj nebo redukce k volantu.
Takových náb existuje pochopitelně celá řada nejen s ohledem na jednotlivé modely té které značky (kde jde spíš o slícování k plastům palubky než o velikost tisícihranu na tyči řízení), ale i v závislosti na výrobci.
Základem výběru vhodné náby je de facto volant. Pokud máme krásný volant, mající jiný počet děr než nába, kterou máme k dispozici, jsme poměrně nahraní. Jsme sice národ kutilů, takže řadu lidí napadne, že by ty díry šly převrtat, ale upřímně vás od toho zrazuji. Například Ballbutick zničil svoje céro, protože měl v autě nějakým způsobem zbastlenou nábu, se kterou se mu jednoho smolného dne prostě nepodařilo zatočit.
Takže - co z toho plyne? Že musíme použít nábu s patřičným počtem děr.
U volantů Victor to bývá 5 děr, v některých případech pak 3 (pro volanty F1).
Značka Momo dělá náby s 6 děrami, které mají rozteč 70 mm (měřeno pochopitelně na střed šroubů).
Raid má také 6 děr, ale rozteč je 74 mm.
Sporadicky můžete narazit na náby O.B.A se sedmi děrami nebo Atiwe se třemi. Obě značky vyrábějí pochopitelně i volanty.
Ze známých výrobců bych zmínil ještě značku Luisi, Sparco a Isotta. Ty myslím mohou využívat náby momo nebo raid, ale zpaměti to nevím a budu to muset někde zjistit.
Náby se dají koupit v některých tuningových obchodech, cena značkových bývá cca 1450. Neznačkové se dají koupit za cca 900.

