Stránka 1 z 2

Altik

Napsal: 04 črc 2010 16:40
od Warezz.K
Zdarec

Než se pustim do výměny, rád bych si zjistil nějaké informace předtím než to udělám. Je to pár dní, co mi začlo blbnout dobíjení. Si tak vesele jedu a při vyšších otáčkách cca 4 a výše mi začne svítit baterka. Někdy se rozsvítí, někdy jen pobliká, takovej ten bzzz bzzz efekt, jakoby špatnej dotek nějakých kabelů, po vyřazení a uklidnění motoru zas zhasne. Dneska se mi třeba stalo, že na 5 stupeň při 160 asi se zas rozsvítila ale už nezhasla. Tak jsem dojel domů a po asi 6 hodinách jdu k autu, nastartuju a zas nic zase nesvítí. A já jako kutilek, vyznajíc se trochu v elektrice a když zrovna ne tak mam dobrého známého se chci zeptat, jestli se dá altík nějak třeba opravit. Vyměnit něco v něm a tak, abych třeba nebral rovnou jinej. Jo jasný, mohu to jednoduše vyměnit, ale prostě já jsem hračička, kterej se rád v něčem hrabe zvláště v autě prostě mi to baví :) Jestli nemáte náhodou třeba někdo zkušenosti s opravama altíků, jejich repase a tak. Budu vděčen za každej názor :) Thanks a lot! *crx*

Re: Altik

Napsal: 04 črc 2010 21:06
od Minor
vyměň si uhlíky, na 99% to pomůže

Re: Altik

Napsal: 04 črc 2010 22:23
od Autozednik Mambo
Mi odešel, nový regulator stoji dvojku nějak *box* :mrgreen: dej nový altík stoji tak kolem 500,- dobrej

Re: Altik

Napsal: 04 črc 2010 22:38
od Warezz.K
Novej altik 500? Ja ho videl za 4-6 litru :D cim to je? :D

Re: Altik

Napsal: 04 črc 2010 23:07
od Autozednik Mambo
*fin* jsem myslel novej u tebe, ale jetej samozrejme... sezen nejaky zachovaly

Re: Altik

Napsal: 08 črc 2010 19:02
od Warezz.K
Tak už mi to nenabíjí vůbec. Potřeboval bych poradit, kdo má zkušenosti s vyndáním altíku. Nebo jestli je na to nějakej návod :) Tj. kde jsou jaký šrouby, kde se co povoluje, na co si dát pozor a tak a jak to pak dát dohromady znovu. Hlavně o to napnutí řemene.

Re: Altik

Napsal: 08 črc 2010 21:51
od Gattes
je to jak ježek v kleci musíš zkoušet *dash* Ale já odšouboval z brzdového válce tu část co jsou na ní ty trubky k bzdám nevim jak ti to líp vysvětlit práce spíš pro dva jeden přidržuje tu část brzdového válce a druhý pomalu vytahuje altik P.s pozor na trubky k brzdám ale jinudy to nejde teda mě se to nepodařilo.

Re: Altik

Napsal: 08 črc 2010 22:14
od Minor
Je to tak. Musíš povolit hlavní brzdový válec a vytáhnout ho z posilovače a odehnout stranou. Taky si sundej konektor teploty sání, případně sundej i to čidlo, protože jinak se poškrábeš, případně čidlo ulomíš. Neboj se ty brzdový trubky odehnout, vydrží to.
Někdo to prý vyndal i druhou stranou, čili směrem k baterce, ale tam je taky plno překážek.
Samotný altík drží de facto dva šrouby.
Vyměnit uhlíky jde i u altíku, který ven nevytáhneš, jen si ho v tom prostoru pod sáním patřičně natočíš a vyměníš je přímo tam.

Re: Altik

Napsal: 09 črc 2010 00:06
od Warezz.K
Díky za rady :) Zítra se do toho pokusím pustit, snad nic nezvořu :)

Re: Altik

Napsal: 10 črc 2010 00:51
od Autozednik Mambo
To je fakt, v servise kolem toho chodili dva :lol: ja jsem mel ten jeden šroub strhnutej :o hodina prace ta vyměna...

Re: Altik

Napsal: 10 črc 2010 09:23
od Warezz.K
Mě se vůbec nedaří povolit ten šroub co je vespodu. Blbě se tam k tomu dostává a navíc je zatuhlej jako každej jinej. Takhle jsem se nadřel i s brzdama :( Fakt pakárna. Tak sem tam nastříkal ten odrezovač a nechal to bejt a až budu mít chuť tak uvidíme. Já jsem zvědav i na ten řemen pak až se to bude dávat zpět. To bude peklo taky.

Re: Altik

Napsal: 10 črc 2010 10:16
od HT88
Ten spodní je fakt síla. Navíc je tam tak málo místa, že když zabereš a on povolí tak to schytáš. Nasadil jsem ořech, na něj nástavec ve kterym jezdí tyčka, trámek, kladivo a bylo to raz dva. Dej pozor ať je ořech kolmo na šroub,matku(teď nevím co tam je) nebo odrbeš hrany. A s tím kladivem s citem :) Altík jde vytáhnout i druhou stranou.Tam musíš oddělat sání a vadí tomu taky náhon tachometru=>ježek v kleci. Odehnutí brzdového válce je snažší. Neboj zpátky už to bude hračka. *crx*

Re: Altik

Napsal: 10 črc 2010 10:20
od Warezz.K
Díky za info :) Si tak říkám, ty japonci to museli mít vždycky nějak extra :D

Re: Altik

Napsal: 10 črc 2010 13:16
od Warezz.K
A je venku chachááá :lol: No a co ted s tim :) Fáze č. 2 zjistit co tomu je.

Re: Altik

Napsal: 10 črc 2010 18:09
od Warezz.K
Tak a teď mi řekněte, kde jsou ty uhlíky. Sundal sem ten plíšek a je to docela složitej mechanismus. Nechce se mi to moc rozebírat pokud nebudu vědět kam šahat.

Re: Altik

Napsal: 10 črc 2010 18:26
od Michal Delic
mal by sisi vybrat rotor respektive tu cast kde tie uhliky su, oni pritlacaju na taku medenu vecicku (komutator) kde sa ukoncuje vinutie, su voci nemu napruzene troska sa stym pohras a mas to nic zlozite

Re: Altik

Napsal: 10 črc 2010 18:31
od Michal Delic
alebo asi ani nebudes musiet mozu sa nachadzat za tou krytkou neviem presne

Re: Altik

Napsal: 10 črc 2010 18:40
od Warezz.K
Tyjo už asi vim :) takový 2 malinkatý věcičky co dřou o ten rotůrek aby se to točilo. A jelikož jsou "vyjetý" tak proto to asi nedobíjí.

Kód: Vybrat vše

http://nsf-webtech.eu/DSC00472.JPG


Je to tohle? Vlevo uhlíky takový prťavý a vpravo rotor. Teď ještě kde takovýhle uhlíky seženu :)

Re: Altik

Napsal: 10 črc 2010 18:54
od Michal Delic
ano prestne to je ono nevedel som ci som to vysvetlil jasne :roll: ja mam tych uhlikov po kkt ale to ti asi prd platne, mozes aj zohnat neake ine a prisposobit ich aby sa ti tam zmestili ale lepsie su origo skus ich pozhanat v neakych autodielach hlavne myslim ze by si ich skor zohnal v neakych velkoskladoch ale to uz ja ti nepoviem kde prestne

Re: Altik

Napsal: 10 črc 2010 18:59
od Warezz.K
Super. Díky za informace doufejme že to bude ono :) Ale podle problémů jak se vyskytovali snad i jo. A na pohled je vidět, že se už vůbec nedotýkaj toho rotoru. Tak pak poreferuju jak jsem dopad :)

Edit: Já bych radši od někoho jestli teda máte nějaký vzal než to shánět nový. I s tim hnědym ať se to nemusí vyndavat. Pokud jsou nějak zachovalý a vydrželi by nějakej čásek tak bych to nekomplikoval :) Nemáte někdo?