Stránka 1 z 1

Homokineticke klby CRX 2G - problem

Napsal: 16 dub 2012 18:40
od PetoJDM01
Zdravim,jedna sa o Hondu CRX 2G postavenu na amaterske preteky.Mame problem s tym,ze homokineticke klby nevydrzia pri plnom vytoceni volantu a zoslapnuti plynu az na podlahu napr. otocky okolo gumy,prudke zakruty na 1. prevodovom stupni a pod.V aute je namontovany samosvor,prevodovka je asi povodna,motor je D16A8 jemne poladeny (auto bolo dovezene z CZ uz poskladane na preteky,takze nevieme co vsetko v nom je).

Riesil niekto uz podobny problem?,alebo stretol sa s niecim podobnym?.V polke minulej sezony sa podarilo nestastne trafit jednu prekazku,kde predok bol dost znacne zniceny,mam dojem,ze auto je trosku zle vytiahnute,ze sa posunul drziak motora a tym padom na poloosy posobia uplne ine sily kvoli inemu ulozeniu motora.Vyskusali sme uz aj vraj "kvalitnejsie" homokinetaky znacky Spidan,ale nepomohlo.Problem trva uz niekolko mesiacov,teda skoro uz pol roka od nehody.Pomaly kazdy druhy pretek sa musia homokinetaky menit pokial neodijdu priamo na preteku.A to nepridava vobec do pohody na pretekoch :?

Dakujem za vsetky vase rady.

Re: Homokineticke klby CRX 2G - problem

Napsal: 16 dub 2012 20:32
od aerostanislav
Zdravím.
Múj dojem,že takové zatížení při samosvoru nemůže vydržet žádný kloub,zvláštˇseriový.

Re: Homokineticke klby CRX 2G - problem

Napsal: 17 dub 2012 07:28
od Blackburn
Spidan nebo Spidam neni vubec záruka kvality o čemž jsem se přesvědčil také.
Pokud nemáš motor posunutý o 5cm tak změna působení sil v poloosách není patrná.
Přecejen když kolo propruží tak tam se teprve mění úhly v kterých poloosa zabírá. Na to jsou stavěné.

Problém je skutečně ten samosvor. Pokud jezdíš nějaké závody tak je zbytečné psát že při plném vytočení volantu kolo na vnitřním radiusu potřebuje udělat o hodně méně otáček. No a plné vytočení volantu je nejkritičtější polooha pro klouby.

Mrkni na H-C a zjisti co používají za klouby Twilling atd na Integrách.

Re: Homokineticke klby CRX 2G - problem

Napsal: 17 dub 2012 10:00
od PetoJDM01
Dakujem za rady.Presne toto nam hovorilo,uz vela skusenych pretekarov,ze pri samosvore jedine mat kvalitnu rucnu brzdu a pomahat si aby kolesa nesli do max. rejdu.
Neostava nic ine iba sa naucit jazdit zo samosvorom. :mrgreen:

Re: Homokineticke klby CRX 2G - problem

Napsal: 17 dub 2012 15:27
od PAKO
jakou tam máš špéru a na kolik ji máš případně nastavenou?

Re: Homokineticke klby CRX 2G - problem

Napsal: 18 dub 2012 08:54
od PetoJDM01
Neviem ti povedat,auto bolo dovezene z Ceska uz zo samosvorom.S motorom a prevodovkou sa nerobilo nic.
Da sa to akosi zistit?.Ale ked homokinetak praskne auto sa nevie pohnut,cize asi velka svornost tam nebude.
Pripadne da sa svornost nastavovat?

Re: Homokineticke klby CRX 2G - problem

Napsal: 18 dub 2012 17:10
od PAKO
ještě jedna věc ,o kolik to máš sníženo? a co konkrétně se ti roztrhne a jak?

Re: Homokineticke klby CRX 2G - problem

Napsal: 20 dub 2012 09:24
od PetoJDM01
Auto jazdi na HP-cku,teda vyska sa nastavuje podla sutaze.Slalomy a trate s dobrym povrchom jazdime nizko a sotolinu a sneh vysoko.
No roztrhne sa manzeta a znici sa vlastne vsetko vo vnutri toho homokinetaku,teraz naposledy nam uz trosku ztrhalo aj tisichran na konci.