Co lepsie sedi na ceste...

Jste v nesnázích, někde je chyba a vy nevíte jak dál? Pište sem...

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
Fegut
CRXař
CRXař
Příspěvky: 452
Registrován: 11 dub 2011 14:15
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod Fegut » 07 pro 2012 18:52

J!R! píše:
Stean píše:mám takový dotaz, bylo by možný po rozšíření blatníků zaměnit podvozek? myslím si že by to bylo celkem cajk hodit do celku to nejlepší z obou, byla by zase o něco lepší ovladatelnost :)


Zamenit za co?Z c4g?Jsou totozny...z vetsi casti.CRX ma kratsi rozvor, cili vzdalenost od stredu predni napravy po stred zadni.To co popisujes je rozchod a dela se treba podlozkama.Ale ja to nejak neuznavam skrz tezsi hmotu, co se musi tocit.

A hlavně ložiska co dostávaj za záhul... podložky nikdy.

Uživatelský avatar
Janozman
Miminko
Miminko
Příspěvky: 51
Registrován: 04 pro 2012 19:38
Bydliště: okres Tvrdosin
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod Janozman » 07 pro 2012 22:37

Fegut píše:
J!R! píše:
Stean píše:mám takový dotaz, bylo by možný po rozšíření blatníků zaměnit podvozek? myslím si že by to bylo celkem cajk hodit do celku to nejlepší z obou, byla by zase o něco lepší ovladatelnost :)


Zamenit za co?Z c4g?Jsou totozny...z vetsi casti.CRX ma kratsi rozvor, cili vzdalenost od stredu predni napravy po stred zadni.To co popisujes je rozchod a dela se treba podlozkama.Ale ja to nejak neuznavam skrz tezsi hmotu, co se musi tocit.

A hlavně ložiska co dostávaj za záhul... podložky nikdy.



Ja tiez som proti podlozkam ak sa ma auto pouzivat je to uplne nevhodne co sa tyka c4g alebo crx...moj kamos na civic sedan je dal a bylo to v pohode,,mozna preto ze je to dluhsi auto,,,ja je dal na civic4g a bylo to hodne citit v tym aute anemluva o tym ze loziska cepy nevim cemu ale tak tez pneumatiky boli hodne zodrate,,,vic bych je nechcel.. ps je to len moj osobny nazor... *drinks*
,,honda power of dreams,,

Uživatelský avatar
Stean
CRXař
CRXař
Příspěvky: 447
Registrován: 27 čer 2012 16:25
Bydliště: Jih Čech
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod Stean » 08 pro 2012 12:04

tak to se chlapy omlouvám, já myslel že jsou kola od sebe vzdálenější oproti crx, pokud jde o podložky, dle mého je to nesmysl :) alespoň mám z toho ponaučení *fin*

Uživatelský avatar
PAKO
CRXař
CRXař
Příspěvky: 495
Registrován: 24 led 2011 14:31
Bydliště: Praha-Běchovice,Škvorec
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod PAKO » 08 pro 2012 15:51

Stean píše:tak to se chlapy omlouvám, já myslel že jsou kola od sebe vzdálenější oproti crx, pokud jde o podložky, dle mého je to nesmysl :) alespoň mám z toho ponaučení *fin*

není se zač omlouvat,kdo se nezeptá,nic se nedozví. A te´d už víš co to je rozvor a rozchod. Rozdíly samozřejmě jsou ,ale to jsou pouze výrobní detaily (USA verzus EU nebo VTEC proti nonVtecu-obyč dohc či sohc) .

Podložky...ajajaj...kam ano kam ne ? někdy mají opodstatnění někdy jsou nebezpečný... Je tady hramada lidí co na autě každou bolístku řeší hned a jiní jsou jen uživatelé neřešící hromady věcí. Pak měniči ,a nebo i konstruktéři výrobci (skřítek apod) . Hledání účelu ,nebo "krásy" . Ono jet za někým v kolejích kdo má 225ky+ podložky a rve mu to ruce levá pravá ,raději za tokovím hejlem zpomalíte a přejete mu až ho to jednou vykopne ať dolétne ve zdraví a srovná si to v hlavě.

jedna k dobru pro usmání nad tím i co je možné ,koupil jsem před lety civica na díly (ukradli ho ,zloděj ho poslal do škarpy prdlo převařené vinko , identifikace a bývalí maj,nevěděl jak ho odvézt tak jsem ho koupil) byvalí majitel si stěžoval na to že nebyl civic moc ovladatelnej proti jeho "nové" crx když jsem sundal přední kola bylo jasno podložky na předku 5cm vytočené ze železa na zadku jen 3cm . Jedna přední podložka byla 6+ kg

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod J!R! » 08 pro 2012 16:12

To je mazec :D ja resim zda ma kolo bez pneu 6kg a nekdo tam da navic 6kg :D Jinak ja mel na swapu 40mm z duralu a taky dost tezky.V podlozkach vidim pouze smysl, jak se to dela treba na replikach S 130RS... mezi napravu a buben(naboj), cili se netoci...

Uživatelský avatar
skritek
CRXař
CRXař
Příspěvky: 442
Registrován: 15 črc 2010 22:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod skritek » 08 pro 2012 16:20

no vidis to a vis kolik vazi moje kolo na RRC ? 40 kg a podotykam ze jen jedno :D :D

Ale to je spravne dat do predu sirsi podlozku nez dozadu predek musi byt vzdy sirsi nez zadek kvuli lepsi stabilite
Tel 777 27 35 35

Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude

a uz i rychle :-)

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod J!R! » 08 pro 2012 16:29

skritek píše:no vidis to a vis kolik vazi moje kolo na RRC ? 40 kg a podotykam ze jen jedno :D :D

Ale to je spravne dat do predu sirsi podlozku nez dozadu predek musi byt vzdy sirsi nez zadek kvuli lepsi stabilite


Lehce pres 40 mi snad vazi vsechny 4 dohromady i s pneu.Co jsem mel 18ky na Xtrailu, tak byly taky slusne tezky, ikdyz slo i nizkoprofilace.
Muzes nejak vic rozvest proc sirsi predek?Vzdyt vetsina tuzeru davala dozadu sirsi podlozky a i pneu...podotykam u predokolek :D Ja se drzim stejnych rozmeru, maximalne bych dal dopredu sirsi pneu kvuli adhezy....ale kvuli stabilite?Jo a shlidl jsem par videi s RRC a mazec!To je taky krasnej sport, verim ze si to jednou zkusim.... az se vysypu na okruhu *vytlem*

Uživatelský avatar
PAKO
CRXař
CRXař
Příspěvky: 495
Registrován: 24 led 2011 14:31
Bydliště: Praha-Běchovice,Škvorec
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod PAKO » 08 pro 2012 17:11

proč širší předek? promítni si nápravu jako rovnoramenný trojúhelník kdy vrchol trojúhelníku(alfa) ber jako těžiště ,čím více roztáhneš stranu mezi betou a gammou stává se ti stabilnější (snižuje se ti těžiště) . Samozřejmě jestli je rozchod větší či menší v zatáčce působí stejná odstředivá síla ,ovšemže při stabilnějším chování podvozku,potažmo auta jako celku lépe využiji adhezi pneu více... vem v úvahu kdy jedeš hranu a vnitřní kola mají tendenci se nadlehčovat ,u většího rozchodu tu hranici prostě posouváš. Samozřejmě se vždy hledá ideál ,kompromis mezi všema faktorama .

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod J!R! » 08 pro 2012 17:27

PAKO píše:proč širší předek? promítni si nápravu jako rovnoramenný trojúhelník kdy vrchol trojúhelníku(alfa) ber jako těžiště ,čím více roztáhneš stranu mezi betou a gammou stává se ti stabilnější (snižuje se ti těžiště) . Samozřejmě jestli je rozchod větší či menší v zatáčce působí stejná odstředivá síla ,ovšemže při stabilnějším chování podvozku,potažmo auta jako celku lépe využiji adhezi pneu více... vem v úvahu kdy jedeš hranu a vnitřní kola mají tendenci se nadlehčovat ,u většího rozchodu tu hranici prostě posouváš. Samozřejmě se vždy hledá ideál ,kompromis mezi všema faktorama .


Mockrat dekuji *fin* zase jsem o neco chytrejsi... :)

Uživatelský avatar
skritek
CRXař
CRXař
Příspěvky: 442
Registrován: 15 črc 2010 22:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod skritek » 08 pro 2012 17:43

PAKO píše:proč širší předek? promítni si nápravu jako rovnoramenný trojúhelník kdy vrchol trojúhelníku(alfa) ber jako těžiště ,čím více roztáhneš stranu mezi betou a gammou stává se ti stabilnější (snižuje se ti těžiště) . Samozřejmě jestli je rozchod větší či menší v zatáčce působí stejná odstředivá síla ,ovšemže při stabilnějším chování podvozku,potažmo auta jako celku lépe využiji adhezi pneu více... vem v úvahu kdy jedeš hranu a vnitřní kola mají tendenci se nadlehčovat ,u většího rozchodu tu hranici prostě posouváš. Samozřejmě se vždy hledá ideál ,kompromis mezi všema faktorama .

hezky napsane takhle bych to nikdy nenapsal *pohladit* *pohladit* *pohladit* a co se tyce tuneru tak na to bych radsi nekoukal co oni delaji to bych v zadnem pripade nebral jako meritko kvality ci znalosti
Tel 777 27 35 35

Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude

a uz i rychle :-)

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod J!R! » 08 pro 2012 17:48

skritek píše:
PAKO píše:proč širší předek? promítni si nápravu jako rovnoramenný trojúhelník kdy vrchol trojúhelníku(alfa) ber jako těžiště ,čím více roztáhneš stranu mezi betou a gammou stává se ti stabilnější (snižuje se ti těžiště) . Samozřejmě jestli je rozchod větší či menší v zatáčce působí stejná odstředivá síla ,ovšemže při stabilnějším chování podvozku,potažmo auta jako celku lépe využiji adhezi pneu více... vem v úvahu kdy jedeš hranu a vnitřní kola mají tendenci se nadlehčovat ,u většího rozchodu tu hranici prostě posouváš. Samozřejmě se vždy hledá ideál ,kompromis mezi všema faktorama .

hezky napsane takhle bych to nikdy nenapsal *pohladit* *pohladit* *pohladit* a co se tyce tuneru tak na to bych radsi nekoukal co oni delaji to bych v zadnem pripade nebral jako meritko kvality ci znalosti


To jsem urcite nebral jako nejake meritko... spis jsem na to koukal a postupem casu se smal... Jinak jeste ze Vas dva tu mame *crx* diky

Uživatelský avatar
PAKO
CRXař
CRXař
Příspěvky: 495
Registrován: 24 led 2011 14:31
Bydliště: Praha-Běchovice,Škvorec
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod PAKO » 08 pro 2012 20:22

tak ono máš různé faktory na té nápravě co ti ovlivňují stabilitu...jmenovec stabilizátor

auto se ti začne v zatáčce naklánět ,vnější kolo se zatlačuje vnitřní je nadlehčováno a ještě paradoxně pružina ho vytlačuje auto se naklání a těžiště se zbytečné vysouvá nahoru odstředivá síla má větší "páku" na výklon auta...

vrazíš tam stabík(samozřejmě u crx je v serii) a zamačkávané vnější ti pomocí jeho tlačí.Zamačkává vnitřní . Pusobí silou proti pružině, jedná se o zkrutnou tyč (natvarovanou dle potřeb) .Jeho výměna za tvrdší by měla být ruku v ruce s výměnou za závodní podvozek ,či "sportovní" protože tam se snižuje pracovní rozsah a zvětšuje se tuhost pomocí silnějších pružin... pak tam seriovej stabík svojí měkkostí ztrácí pomalu opodstatnění , některé podvozky ho ani nepotřebují . Na rally by bez něj byl z auta rozhoupanej panskej kočár. Na okruhu s tvrdým pevným podvozkem ho můžeš s klidnou duší "vyhodit". Vše brát s rezervou není to univerzální scénář na každé auto

Swingal
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 841
Registrován: 26 bře 2011 20:16
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod Swingal » 08 pro 2012 20:52

Možme sem nahadzať informacie o jednotlivych komponentoch podvozku ak nieste proti. :)

Najlepsie video co som nasiel k stabilizatorom je asi toto:
http://www.youtube.com/watch?v=ltiwTj7cbAs

Uživatelský avatar
skritek
CRXař
CRXař
Příspěvky: 442
Registrován: 15 črc 2010 22:21
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod skritek » 08 pro 2012 22:21

PAKO píše:tak ono máš různé faktory na té nápravě co ti ovlivňují stabilitu...jmenovec stabilizátor

auto se ti začne v zatáčce naklánět ,vnější kolo se zatlačuje vnitřní je nadlehčováno a ještě paradoxně pružina ho vytlačuje auto se naklání a těžiště se zbytečné vysouvá nahoru odstředivá síla má větší "páku" na výklon auta...

vrazíš tam stabík(samozřejmě u crx je v serii) a zamačkávané vnější ti pomocí jeho tlačí.Zamačkává vnitřní . Pusobí silou proti pružině, jedná se o zkrutnou tyč (natvarovanou dle potřeb) .Jeho výměna za tvrdší by měla být ruku v ruce s výměnou za závodní podvozek ,či "sportovní" protože tam se snižuje pracovní rozsah a zvětšuje se tuhost pomocí silnějších pružin... pak tam seriovej stabík svojí měkkostí ztrácí pomalu opodstatnění , některé podvozky ho ani nepotřebují . Na rally by bez něj byl z auta rozhoupanej panskej kočár. Na okruhu s tvrdým pevným podvozkem ho můžeš s klidnou duší "vyhodit". Vše brát s rezervou není to univerzální scénář na každé auto

A pak jsou auta ktere ho mit nesmi protoze potrebujou krizit :D a nebo ho maji odpojovaci protoze v terenu je na ho.... jiz zminovane krizeni a na silnici se bez nej neobejdu protoze zatacku bez nej projedu max 30 a dru zrcatkem po zemi a s nim tu samou projedu 80

Ale co se tyce brichoplazu myslim si ze je hodne dulezity rekl bych vic nez pruziny s tlumicema muj nazor (na bezne silnici ne okruhy) je mit mekci pruziny s tlumicema aby auto neodskakovalo a dobre kopirovalo nase nic moc silnice s tvrdym stabikem
Tel 777 27 35 35

Vy můžete jezdit rychle, Já mužu jezdit všude

a uz i rychle :-)

Uživatelský avatar
Janozman
Miminko
Miminko
Příspěvky: 51
Registrován: 04 pro 2012 19:38
Bydliště: okres Tvrdosin
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod Janozman » 08 pro 2012 23:10

Ja dodam že ktomu kvalitnému podvozku atď...su určite potrebné vinikajuce brzdy, ktore nám určite umožnia využiť potencial kvalitného podvozku , určite zo slabymy brzdamy to auto nemá prakticki žiadny potencial ..myslím že okrem podvozku a bŕzd je namieste vystuzit aj karosériu čo zabraňuje je kruteniu atď ... Bohužiaľ dnešný tuning alebo skvor tuzing,sa uberá trochu innym smerom..ked nejaké brutálne ospojlerovane Td i.sa mi snaží dokázať svoju nebezpečnú rýchlu jazdu..že on na to má a moja stará honda nie...a potom prychadza veľké prekvapenie...hehe :D :mrgreen:
,,honda power of dreams,,

Uživatelský avatar
PAKO
CRXař
CRXař
Příspěvky: 495
Registrován: 24 led 2011 14:31
Bydliště: Praha-Běchovice,Škvorec
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod PAKO » 08 pro 2012 23:51

skritek píše:
Ale co se tyce brichoplazu myslim si ze je hodne dulezity rekl bych vic nez pruziny s tlumicema muj nazor (na bezne silnici ne okruhy) je mit mekci pruziny s tlumicema aby auto neodskakovalo a dobre kopirovalo nase nic moc silnice s tvrdym stabikem


jj existují i zemědělské stroje :mrgreen:

Uživatelský avatar
Janozman
Miminko
Miminko
Příspěvky: 51
Registrován: 04 pro 2012 19:38
Bydliště: okres Tvrdosin
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod Janozman » 11 pro 2012 21:26

Este taka mala otazocka,,, ked som jazdil na c4g mal som pneu r17 225/40 teraz vela krat pocujem ze to neni idealny rozmer pneu na hondu,,, tak ake teda?? ide mi oto co najviac vyuzit jazdne vlastnosti crx,, predpokladajme ze pri tom bude pekne vyladeny podvozek geometria odklony atd.. diiiik.
,,honda power of dreams,,

Uživatelský avatar
Jimmy_CRX
Žáček
Žáček
Příspěvky: 278
Registrován: 27 črc 2012 11:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod Jimmy_CRX » 11 pro 2012 22:20

tak co vim tak asi najidealnejsi je 195/50 R15 ale asi kazdy ma svoj nazor :D

Uživatelský avatar
J!R!
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 1118
Registrován: 22 lis 2009 08:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod J!R! » 11 pro 2012 22:25

Janozman píše:Este taka mala otazocka,,, ked som jazdil na c4g mal som pneu r17 225/40 teraz vela krat pocujem ze to neni idealny rozmer pneu na hondu,,, tak ake teda?? ide mi oto co najviac vyuzit jazdne vlastnosti crx,, predpokladajme ze pri tom bude pekne vyladeny podvozek geometria odklony atd.. diiiik.



hodne prehnany.... osobne bych dal 14ky, max 15ky.A 195/50 je dle me nejlepsi volba.Neni to vylozene slupka, takze i slusne tlumi a taky se neborti bocnice.

Uživatelský avatar
PAKO
CRXař
CRXař
Příspěvky: 495
Registrován: 24 led 2011 14:31
Bydliště: Praha-Běchovice,Škvorec
Kontaktovat uživatele:

Re: Co lepsie sedi na ceste...

Příspěvekod PAKO » 12 pro 2012 17:21

to je divná otázka... já jezdil i na 205x50 r13 , osobně jsem za max r15 a profil pod 50 šíří? podle toho jestli si rochním v šotolině,jestli řádím i na dešti atd atd ... ono je to spjato se vším ... setrvačnost kola které je těžké udělá taky svoje . (myšleno práce tlumení,né otáčení) . S despektem mnoho lidí kouká na přední nápravu crx 1g a ono je to kuwa příjemně vymyšleno kůli váze . Čím lehčí kolo,rameno,brzdy tím lépe podvozek bude pracovat. Nej je když někdo honí každé deko na ráfku a pak tam swapne brzdy velikosti moravského frgálu.


Zpět na „Potřebuji poradit :( / Need help“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů