Stránka 1 z 1

EE8 A7g Heiden CRX

Napsal: 03 říj 2017 16:41
od Heiden
Ahoj,
tady na fóru jsem si vždy brouzdal jen jako guest, každopádně na h-c jsem už pár let jako Karaya1.
CRX jsem poprvé viděl asi před sedmi, osmi lety na benzince, když jsem jel s tatem z chalupy. Dnes už jen vím, že bylo červený, a bylo to na dálnici od Mikulova směr na Pohořelice, benzinka 'Skákací hrad'. No pěkně dlouho jsem si lámal hlavu, co je to za auto, potom jsem objevil del Sol.
Del Sol se mi líbila, hodně, ale pak jsem viděl na obrázku její přechozí generaci... :shock:
Ano, konečně jsem věděl, jak se jmenuje ten dávnej přízrak z benzinky :lol:
A tak jsem si hledal, zjišťoval, četl články i recenze, zkušenosti majitelů, videa, obrázky až se stal přízrak z benzinky mým snem.
Spolehlivý, nízká spotřeba, dostačující výkon, nadčasový design.. Co víc si může kluk na škole přát, no ne? :D
Potíž ovšem nastala, když jsem si uvědomil, že od počátku hledání na inzertních serverech začala cena tohoto auta brutálně stoupat (od r. 2010, cca.). Inzertní servery jsem si projížděl snad pořád, začalo to základkou a pokračovalo až na střední, na nástavbě, v první práci.. Bohužel tou dobou se už ceny za ed9 vyšplhaly od 20k za horší stav až k 80 za slušný kus, což mi přišlo jako spousta pněz, taky vzhledem k tomu, že jsem už od 17ti bydlel s přítelkyní a musel jsem pracovat i při škole, bylo těžký našetřit i těch 20, natož 80 se vším všudy.
Po roce hledání solidního kusu, za 60k vydělaných na brigádách jsem sen musel odložit, všechny kusy v inzerci byly shnilotiny, nebo předražený, přišly nutnější výdaje a já byl zase skoro na suchu... *cry*
Ze stovek obrázků crx stažených náhodně na netu jsem si v hlavě vytvořil svůj sen, jak by céro mělo vypadat, taky jsem si začal říkat, že než koupit ed9, chudší verzi za 60-80, je lepší si připlatit a mít rovnou ee8, i přes problém se sháněním náhradních dílů..
Jenže peníze pořád chyběly, na Céra jsem zanevřel, obrázky v telefonu mě už vyloženě iritovaly a přestal jsem chodit i na fórum, už jsem se pomalu smířil s koupí jiného auta, navíc jsem potřeboval wintercar, pak jsem se dostal levně k fobii a Céro bylo ještě dál na žebříčku plánovaných investic..
Nakonec se mi podařilo sehnat solidní práci, jako servisní technik jsem si vydělal pár korun ježděním na služební cesty a tak mohla začít reálná sháňka nějakého kusu. Už jsem věděl, že slídím po černé, nebo bílé, a ideálně po origo stavu.
Strop jsem měl 140.000, říkal jsem si, že jestli za tohle neseženu solidní Céro, tak už asi nikdy.
Byl jsem akorát v Anglii, když se prodávaly dvě. Bílý vtec v Jeseníkách, a černý s kompresorem a předkem z A7g,( což jsem do té doby považoval za svůj patent, bláhově jsem nečekal, že by to napadlo i někoho jinýho) jeden za 100, druhý za 110. Jeden origo, ale v horším stavu, druhý spíš okruhovka.
V Anglii jsem byl měsíc, a ani jedno z Cér tak dlouho nečekalo .. *dash*
Avšak černý vtec se objevil znovu. *slint*
Za stejnou cenu, kompresor zvlášť a lehce očesanej, ale byl tam.
Domluvil se termín a jelo se přes půl republiky.
Po dlouhým rozhodování, opravdu dlouhé úvaze, jestli nacpat svý vydřený peníze do auta, který už někomu prošlo rukou a nejspíš nebude mít nikdy historickou hodnotu, sáhodlouhé kontrole a počítání dalších nutných investic jsem ho vzal.
Zkušební projížďka mě totiž uchvátila, i když bylo bohužel deštivý počasí a nedalo se jet moc rychle, navíc jel se mnou i nejlepší kamarád, kterého jsem do H nakazil já a (skončil u c5g, 3x :D ), spočítal jsem si tak nějak v hlavě, že i když prodejce ji koupil levněji, dost věcí z ní očesal, pořád se vyplatí jít do koupě, jelikož úpravy, které na ní už byly jsem plánoval taky, a navíc tam byl motor nový, po go za docela velkej randál skládanej v PL.
A tak se jel zpět domů, na slickách, v dešti, ale ve svým *jizda* .
Už v první zatáčce za obcí, kde se uskutečnil prodej mi ustřelil zadek, oproti očekávání kamaráda jedoucího v autě za mnou jsem to ustál a od té doby si nějak neumím představit, že by mě bavila jízda v autě, který se mě nepokouší na každým rohu zabít *vytlem* . Možná je dobře, že jsem si ho pořídil až potom, co jsem najezdil mraky km služebkama po Evropě, a taky, že jsem si ho nakonec nepořídil jako první auto, ale až jako třetí v pořadí, třeba bych tu už jinak nebyl. :D
Od té doby mám v crx najeto asi 15.000km a můžu říct, že to za to stálo, i když jsem od té doby řešil spoustu technických chyb po nešetrném odstranění kompresoru, například celý chladící okruh, sání, problémy s kolísáním otáček na volnoběh, oprava řízení atp.. Na tom autě bude pořád co dělat, ale je to radost *jizda*

Přikládám pár fotek jako omluvu za čtení této slohovky, jen jsem chtěl naznačit, jak moc pro mně to auto znamená a jak spletitou cestu jsem k němu musel urazit *box* :D

Vítáme tě! Kdo jsi?

Napsal: 03 říj 2017 17:14
od Minor
Paráda, jen klidně piš!!!
To černý kompresorový céro mělo dost smutný osudy, ten předek je bohužel dost ořezanej, pokud bys to chtěl dávat do originálu.
Nevím, za co jsi ho koupil, v jednu chvíli snad šlo až za 65 včetně kompresoru, protože to pořádně nejezdilo, hřálo se a tak.
Ale láska je láska, to je jasný!

Vítáme tě! Kdo jsi?

Napsal: 03 říj 2017 17:23
od Heiden
Vím o tom, jsem v kontaktu s předchozím majitelem před prodávajícím mně.
Problémy s přehříváním se mi podařilo vyřešit, dávám ho tak nějak do kupy, bohužel čekám už dva měsíce až se mi uvolní garáž, takže práce probíhají u kamaráda v Třebíči, nebo na sídlišti viz. foto :lol:
Nutno podotknout, že i přes kupu potíží mě nikdy nikde nenechalo, přes zimu se do toho pustím naplno a třeba se potkáme příští rok v Seči :D Nechtěl jsem jezdit na srazy dokud není auto hotový.

Vítáme tě! Kdo jsi?

Napsal: 03 říj 2017 17:26
od Minor
To je ten Michal,myslím? Stavoval se jednou u mě a mluvili jsme o tom céru.

Vítáme tě! Kdo jsi?

Napsal: 03 říj 2017 17:30
od Heiden
Ano, Michal je ten, se kterým jsem v kontaktu. Já jsem sice taky Michal, ale s tebou jsem zatím nic neřešil, jen s Montym :lol:

Heiden CRX EE8 A7g

Napsal: 04 říj 2017 10:12
od Redy
Vítej! *drinks* Nicméně, tento znamenitý příběh by bylo škoda, když by byl součástí rychlo představovačky v témátu "Vítáme tě! Kdo jsi?" a tak jsem diskuzi přesunul do vlastního tématu a stejně jako Minor se budu těšit na pokračování příběhu *fin* je fakt, že tahle ee8 teď putovala na inzerátech často, tak super, že se ji ujal takový srdcař a vrátí ji lesk, držím palce! *jizda*

Heiden CRX EE8 A7g

Napsal: 07 říj 2017 09:15
od Jindřich
Paráda,že jsi se ji ujal *fin*
Třetí foto nemá chybu! *vytlem*
Taky na ni hrozně rád šahám *mrknout*

Heiden CRX EE8 A7g

Napsal: 22 lis 2017 10:38
od Wláďa
Juj, nějak mi tenhle topic ušel a dostal jsem se k tomu až teď.
Každopádně vítej mezi nakažený CéeRyXózou a díky za hezký počtení. :D
Je dobře, že jsis za svým snem ušel takovou cestu, protože o to ti snad bude cennější a budeš se o ní dobře starat. ;)

Heiden CRX EE8 A7g

Napsal: 29 kvě 2018 10:15
od Heiden
Aktuálně nevím, jestli stíhám sraz, jelikož ti, kteří auto viděli naživo asi ví, jak vypadal předek.
Zkrátka a dobře ten facelift na A7g byl udělanej dost prasácky.
Koroze, popraskaný kit v tloušťce snad 10mm+, místy úplně bez plechu a drželo to jen silou vůle..
Pro zajímavost přidám pár fotek jak je na tom céro teď, nejsem karosář, a tak jsem ho svěřil do rukou odborníkovi, který měl pár let zpátky firmu na úpravy aut co se týče designu, prostě všechny ty rozšíření, prahy, lemy a zástavby do karoserie jak je známe z tuningových dob minulých. Dnes už se tomu nevěnuje, přes známost nakonec svolil, že se na to podívá a naštěstí jsem ho dokázal přesvědčit, že to auto má potenciál *jizda* Vím, že tento člověk je hračička, vše bude ošetřeno, ať už voskování dutin, cínování, pertlování, nebo lepení spojů gumou tak, jako se to dělalo v origo fabrice. Není mu cizí ani výroba dílů, které bude potřebovat.
Nevím kolik času ještě zabere úprava a výroba na míru nepoužitelných částí blatníků, jak se postaví plastaři k nárazníku, který z 60% tvoří kit a natáhlý laminát, příprava na lak a samotné lakování předku, ale budu dělat vše proto, abych sraz stihnul. Auto nebude ve 100% stavu, celolak a vyvaření zadních lemů bude až na podzim, jednak skrz finance, jednak si chci céro ještě trochu v sezóně užít.

Heiden CRX EE8 A7g

Napsal: 29 kvě 2018 10:50
od Minor
Klobouk dolů, že ses rozhodl dát ten čumák do originálu. Musí to bejt děsná piplačka.

Heiden CRX EE8 A7g

Napsal: 29 kvě 2018 11:05
od Heiden
Omyl, nechávám tam a7g facelift, akorát to bude pořádně a od začátku.
Uvažoval jsem o originálu, ale takhle mi to přijde dost neokoukaný, agresivnější, takovej Upír z Feratu :twisted: :D Skvěle to svítí a navíc mi došly nervy při domlouvání originál ee8 předku u špekulantů, kteří neví, co by za to chtěli. Přidám pár fotek jak to vypadalo předtím, ale moc jsem to nefotil, nebylo o co stát *dash*

Heiden CRX EE8 A7g

Napsal: 29 kvě 2018 20:12
od Heiden
Aktuálně jsme v základovce a začíná se pracovat na blatnících, ty bylo třeba upravit přímo na světla a nahradit tak původní kit natáhlej laminátem a politej barvou.

Heiden CRX EE8 A7g

Napsal: 29 kvě 2018 21:22
od Adamek
Teda je s tím pěkná práce, ale když už se s tím někdo dělá, tak bych to postavil na origo, ale vím, že ty díly jsou špatně sehnatelný *dash*

Heiden CRX EE8 A7g

Napsal: 29 kvě 2018 22:41
od Heiden
Původní plán byl koupit originál, byla i snaha, ale nakonec jsem se na to vykašlal, nebudu podporovat další překupníky a špekulanty. Radši to udělám celý znova a pořádně. Navíc se mi to kur*a líbí, prodávat to neplánuju, jinak bych ty love dal do originál předku, namašlil to a poslal do světa.
Mám v hlavě určitou představu jak by to mělo vypadat a chtěl bych se jí co nejvíc přiblížit *oprava*

Heiden CRX EE8 A7g

Napsal: 30 kvě 2018 14:39
od Fegut
Koupit ted dobrý crx v čechách, to je trochu scifi. Spíš dotáhnout z ciziny, třeba ted Ljay jaký měl štěstí a parádní kousek z Polska.