EE8 Virusek CRX
Napsal: 16 bře 2016 14:06
Zdravím všechny CRXkaře ...tak už se konečně našel čas sem něco napsat a pořádně se Vám představit
Svoji EE8 jsem už představoval dříve na h-c klubu, ale v době, kdy mi ještě neříkala pane..
Auta jsou takový můj koníček.. ovšem jen v teoretickém podání..hodně načteno, prohlíženo..srazy, výstavy atp. Vždy mě to ale táhlo k japonským youngtimerům..jsou to pro mě ty nejlepší auta..
Dostal jsem se k ní jak slepej k houslím a to tak, že před několika lety táta dělal u dotyčných zednickou a říkal mi, že tam má majitel dovezenou nějakou parádní hondu z německa. Byl to prý jeho mazel. Zjistili jsme, že se jednalo o CRXko a já si říkal, že to bude asi klasická d16. I tak bych jí bral, ale samozřejmě nebyla na prodej…Svoje první auto jsem koupil s přítelkyní Tigru, která šla po 2 týdnech pryč, jelikož to vůbec nejelo a na to že to vůbec nejelo a jak je to malý to dost žralo. Poté nastala Alfí éra a já pořídil Alfu 156 s 1.8 Twinspark. Byla kleklá (přetrhlej rozvoďák) a tak jsem si ji dával dokupy..o alfě bych se dokázal hoodně rozepsat a nedám na ně dopustit..určitě si zase alfu pořídím, ale jsme na crx foru
..měl jsem ji cca rok a pak přišel táta se zprávou, že ho kontaktovala manželka dotyčného pána a heleďme se..CRXko bylo na prodej. Ovšem já v té době měl svojí alfu a druhou alfu k tomu na dvorku na ND. Nedalo mi to a po 2 dnech jsem tam jel s tátou se podívat. Byl jsembdicela nervózn jaký céro to bude, ale vteca jsem vyřadil jako prvního. Když jsme dojížděli, a já už z dálky viděl nějaké malé písmenka pod nápisem CRX, úplně mě to zaskočilo. Dojeli jsme k ní a já nemohl věřit co vidím…byl tam nápis Vtec a já se hned musel jít dopředu přesvědčit, jestli to je opravdu EE8. A byla…
Ale nebyla moc v dobrém stavu, na to že to byla dříve leštěnka. Žačal jsem ji postupně prolízat a zjišťovat závady..exteriér nic moc..hodně odřenin a nedostatků a byla lehce opřená na pravou stranu (pravděpodobně o auto na parkovišti) a nějaká ta koroze.. V interieru chyběli nějaké plasty a některé byly dolámané..avšak po pohledu na ty krásné sedačky, které jsou rok po přešití, mě to ani nevadilo. Dále nefungovalo el. otevírání oken a šíbru.
Poté přišel na řadu to nejduležitější..srdce auta s názvem b16a1 ..Docela jsem se bál co bude, ale po prvním natočení motor chytl..docela se mi ulevilo a nechal jsem ho brblat a šel ho omrknout. Byly trošku slyšet ventily, ale jakmile se trochu zahřál a promazal tak trochu utichly. Také byl trošku poteklý od oleje..hlavně klasicky kolem solenoidu. Po zahřátí přišla řada na projížďku. Nemohl jsem hned nějak divočit, jelikož dlouho stála a byla rozpadnutá přední brzdová destička a navíc značky byly v depozitu..takže jsem spíše tak popojížděl kolem baráku..nějak jsem ti nevytáčel ani nezkoušel vtec..jen se spíš seznamoval. Ale i tak to byla paráda a já byl celý bez sebe, že jsem se mohl projet takovým autem s velkým A. Hned jsem měl pocit že bych ho chtěl ale nebyl jsem si jistý co by stálo to dát dokupy.
Postupně jsem se dozvěděl její celý příběh: První majitel (ročník 63) ji v roce 1992 dovezl ze SRN údajně jako funglovku pro svoji ženu (cena v té době kolem 400tis). Pak v roce 2004 přepsáno na jeho neteř která auto stále udržovala a jezdila sním i se 2 malými dětmi. Pak cca v roce 2010 s autem začal jezdit její synovec, který auto docela zdevastoval. Má zasebou i bouračku při které se prý urvalo i pravé kolo..potom se auto zpravilo a šlo na lak do Šternberka na tuhle fialkovočernou. Dál se ten dotyčný vůbec nestaral se o techniku vozu ale jen o stereo..prostě to muselo co nejvíc hrát a dunět..výsledkem je olej černej jak bota, díry po reprácích a natahanejch gáblech dozadu do kufru, kde mimojiné byl namontovanej nějákej papundekl na další autobaterku. Jediné co se na autě udělalo byla nová spojka.
Ale i tak to bylo pořád v pojízdném stavu..no a jak dny ubíhaly, chtěl jsem céro víc a víc..brouzdal jsem denně na fórech, inzerátech..četl a koukal..prostě jsem ho musel mít. Ikdyž mě spíše většina odrazovala, že to je starý auto..žádnej komfort atd. Já jim ríkal že o tohle sice příjdu, ale zase budu mít neskutečnej požitek z jízdy..a to tu de né..auto neberu jako spotřební matroš ale je to prostě člen rodiny a taky má přece city
Uběhl zhruba týden a já si půjčil peníze. Vše bylo domluveno a po ,,sehnání" evidenčky se jelo přepisovat na úřad. Úředník mi dokonce poslal požadavek ba Hondu o splňování normy euro1, který schálili, tudíž se eko poplatek splácl o 5táců což přišlo v hod
Po zaplacení všeho potrěbného jsem se 15.12. 2015 oficiálně stal v pořadí 3tím majitelem céra.
Nechal jsem stále spz v depozitu dokud se nedá trochu do kupy, abych pak mohl rovnou na stk. Stejně byl prosinec a byly tam letní gumy, takže putovala do garáže, kde jsem jí pravidelně navštěvoval
prohlížel ji..okukoval..kochal a vždycky aspoň 1 za týden sem ji po těch mrazech nastartoval aby se zahřála.
Scháněl jsem tedy někoho kdo by se mi o ni postaral a na hc foru napsal Minor, kolik přibližne lidí jezdí s vtecem..byly myslím celkem tři a nejblíže ode mě je Aerostanislav, který se mi později na fóru sám ozval. Byl jsem překvapen z parádní komunity crxkařů, kteří se vším poradí atp
Dal jsem se s Aerostanislavem do kontaktu a později se na ni přijel podívat se svým červeným vtecem, se kterým mě pak svezl a já byl přesvědčen, že jsem neudělal s nákupem ee8 chybu..Popovídali si o nich a souhlasil s tím že by mi na ní popravil co se dá. Já mezitím prodal svoji alfu a tím pádem měl finance na spravení hondy. Auto se odvezlo k panu Standovi a začal jsem objednávat potřebné díly. Byl jsem překvapen s jakou vervou se do toho pustil. Udělal vše potřebné a vlastně dal céro do plně pojízdného stavu..strávil na tom moc a moc hodin a odvedl vážně parádní práci, za což jsem mu moc vděčný, že se jí tak hezky ujal.
Postupně přidám fotky opravy a rozdílu před a po. Budu se zde snažit dál rozšiřovat příběh tohodle céra a její celkový progres.

Auta jsou takový můj koníček.. ovšem jen v teoretickém podání..hodně načteno, prohlíženo..srazy, výstavy atp. Vždy mě to ale táhlo k japonským youngtimerům..jsou to pro mě ty nejlepší auta..
Dostal jsem se k ní jak slepej k houslím a to tak, že před několika lety táta dělal u dotyčných zednickou a říkal mi, že tam má majitel dovezenou nějakou parádní hondu z německa. Byl to prý jeho mazel. Zjistili jsme, že se jednalo o CRXko a já si říkal, že to bude asi klasická d16. I tak bych jí bral, ale samozřejmě nebyla na prodej…Svoje první auto jsem koupil s přítelkyní Tigru, která šla po 2 týdnech pryč, jelikož to vůbec nejelo a na to že to vůbec nejelo a jak je to malý to dost žralo. Poté nastala Alfí éra a já pořídil Alfu 156 s 1.8 Twinspark. Byla kleklá (přetrhlej rozvoďák) a tak jsem si ji dával dokupy..o alfě bych se dokázal hoodně rozepsat a nedám na ně dopustit..určitě si zase alfu pořídím, ale jsme na crx foru
..měl jsem ji cca rok a pak přišel táta se zprávou, že ho kontaktovala manželka dotyčného pána a heleďme se..CRXko bylo na prodej. Ovšem já v té době měl svojí alfu a druhou alfu k tomu na dvorku na ND. Nedalo mi to a po 2 dnech jsem tam jel s tátou se podívat. Byl jsembdicela nervózn jaký céro to bude, ale vteca jsem vyřadil jako prvního. Když jsme dojížděli, a já už z dálky viděl nějaké malé písmenka pod nápisem CRX, úplně mě to zaskočilo. Dojeli jsme k ní a já nemohl věřit co vidím…byl tam nápis Vtec a já se hned musel jít dopředu přesvědčit, jestli to je opravdu EE8. A byla… Ale nebyla moc v dobrém stavu, na to že to byla dříve leštěnka. Žačal jsem ji postupně prolízat a zjišťovat závady..exteriér nic moc..hodně odřenin a nedostatků a byla lehce opřená na pravou stranu (pravděpodobně o auto na parkovišti) a nějaká ta koroze.. V interieru chyběli nějaké plasty a některé byly dolámané..avšak po pohledu na ty krásné sedačky, které jsou rok po přešití, mě to ani nevadilo. Dále nefungovalo el. otevírání oken a šíbru.
Poté přišel na řadu to nejduležitější..srdce auta s názvem b16a1 ..Docela jsem se bál co bude, ale po prvním natočení motor chytl..docela se mi ulevilo a nechal jsem ho brblat a šel ho omrknout. Byly trošku slyšet ventily, ale jakmile se trochu zahřál a promazal tak trochu utichly. Také byl trošku poteklý od oleje..hlavně klasicky kolem solenoidu. Po zahřátí přišla řada na projížďku. Nemohl jsem hned nějak divočit, jelikož dlouho stála a byla rozpadnutá přední brzdová destička a navíc značky byly v depozitu..takže jsem spíše tak popojížděl kolem baráku..nějak jsem ti nevytáčel ani nezkoušel vtec..jen se spíš seznamoval. Ale i tak to byla paráda a já byl celý bez sebe, že jsem se mohl projet takovým autem s velkým A. Hned jsem měl pocit že bych ho chtěl ale nebyl jsem si jistý co by stálo to dát dokupy.
Postupně jsem se dozvěděl její celý příběh: První majitel (ročník 63) ji v roce 1992 dovezl ze SRN údajně jako funglovku pro svoji ženu (cena v té době kolem 400tis). Pak v roce 2004 přepsáno na jeho neteř která auto stále udržovala a jezdila sním i se 2 malými dětmi. Pak cca v roce 2010 s autem začal jezdit její synovec, který auto docela zdevastoval. Má zasebou i bouračku při které se prý urvalo i pravé kolo..potom se auto zpravilo a šlo na lak do Šternberka na tuhle fialkovočernou. Dál se ten dotyčný vůbec nestaral se o techniku vozu ale jen o stereo..prostě to muselo co nejvíc hrát a dunět..výsledkem je olej černej jak bota, díry po reprácích a natahanejch gáblech dozadu do kufru, kde mimojiné byl namontovanej nějákej papundekl na další autobaterku. Jediné co se na autě udělalo byla nová spojka.
Ale i tak to bylo pořád v pojízdném stavu..no a jak dny ubíhaly, chtěl jsem céro víc a víc..brouzdal jsem denně na fórech, inzerátech..četl a koukal..prostě jsem ho musel mít. Ikdyž mě spíše většina odrazovala, že to je starý auto..žádnej komfort atd. Já jim ríkal že o tohle sice příjdu, ale zase budu mít neskutečnej požitek z jízdy..a to tu de né..auto neberu jako spotřební matroš ale je to prostě člen rodiny a taky má přece city
Scháněl jsem tedy někoho kdo by se mi o ni postaral a na hc foru napsal Minor, kolik přibližne lidí jezdí s vtecem..byly myslím celkem tři a nejblíže ode mě je Aerostanislav, který se mi později na fóru sám ozval. Byl jsem překvapen z parádní komunity crxkařů, kteří se vším poradí atp
Postupně přidám fotky opravy a rozdílu před a po. Budu se zde snažit dál rozšiřovat příběh tohodle céra a její celkový progres.














a dostala přednost před tátovým Peugeotem 






























a to jsem sní ujel pouze cca 15km a to max do 3tis otáček







