Stránka 1 z 1

ED9 Můj kamarád CRX ( By Army )

Napsal: 09 čer 2014 01:22
od ARMAG3DON
Zdravim všechny přítomné hondaře i nehondaře :) Rozhodl sem se vyrobit tendle příspěvek , protože se letos chystám na sraz a nechci , aby lidem naskakovali otázníky nad hlavou až tam dorazim. Tak bych se vám rád toudle formou představil ale hlavně bych vám rád přednesl příběh mého vozu :)
Všechno začalo zjíštěním , že moje škoda 120 po mém otci neměla dostatečný výkon a prostě to nebylo ono . To mi bylo 18-19 let . Tak sem začal hledat vůz nový. Po pár inspirácích sem si vzpoměl na mého kamaráda Ne-moce ( nazdar ty draku :D ) který mě motivoval svojí hondou crx. No prostě sem se do toho auta zamiloval *love* . Nešlo to jinak než si sehnat vlastní :D
Od rodičů sem nedostal ani korunu příspěvek , protože se jim honda ani trochu nelíbila a dokonce mi ji i zakázali . Ale já se nedal a šel sem si za snem :D
Tvrdě sem na auto makal o prázdninách dva měsíce v kuse ve dvanáctihodinových směnách jako hlídač v jednom skladu :D + sem vyučenej malíř takže sem i brigádničil navíc. Byl sem o krok blíže. Zároveň chodim stále do školy , dodělávám maturitu a po škole sem si přivydělával.
Po pár návštěvách naprosto příšerných vraků sem narazil na jednu velice zajímavou hondici . Do teď na ní existuje tendle inzerát :D http://honda-club.cz/forum/viewtopic.php?t=24632" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrázek
Po návštěvě sem se rozhodl pro koupi tohoto vozu ( co se později ukázalo jako pěkná blbost :D ) roku 2010
Motor vrčel tak sem do toho šel. Auto bylo po krádeži takže nic moc :D nebyl k tomu ani klíč k zámkům. a spínačka chyběla úplně :D startoval sem přes dráty. No u kamaráda se dala do kupy.Timto chci poděkovat veřejně Vágusovi za dlouholetou spolupráci :) ;) Navařil se katík kterej tam nebyl :D a odcestoval sem za Nemocem pro spínačku a pro zámky(nebavilo mě mít dva klíče tak sem nakonec zámky přenastavil na klíč od spínačky). Auto jelo slušně . Měl sem radost :) Po pár týdnech sem objevil pár závad . Jako klepající Homokineťáky , vyteklé tlumiče , prasklá pružina , střešákem zatejkalo , nedržela sedačka , zadní silentbloky na rameni odvál čas .. Tak sem si dal druhý kolečko k nemocovi pro tlumiče s pružinama ( Koni ) který mám na autě do dnes :D auto si kvalitně sedlo .
Obrázek
Zbytek oprav sem provedl u kámoše na dvorku . Auto bylo opět v kurzu ;)
Přibližně dva roky sem auto nemusel nijako extra opravovat . Ale pak přišel největší kámen úrazu .Dal sem na auto liťáky :D a Zjístil sem , že se mi nějak neobvykle moc sjíždějí gumy . Po bližším zkoumaním sem si všimnul , že mi auto stojí nakřivo a zadní levý kolo je podseknutý . Auto se oholilo a zjístil sem , že byl přední pravej bok celej nabouranej. Proto ten náklon. A zadní kolo je podseknutý proto , že nosník ramene je o dva centimetry jinde , než má být. Docela mě to zklamalo . Podložil se tlumič pro vyrovnání a přibližně rok sem jezdil dál. Jednoho dne o letních prázdninách roku 2013 sem to nevydržel a rozhodnul sem se pro výměnu celé kastle. Sehnal sem jednu docela fajnou . Tady je :
Obrázek
Naštěstí na ní byl podvozek což se nakonec ukázalo jako hrozná výhoda.Dalo se s autem popojíždět ale nakonec sem stejnak musel vyměnit komplet všechno krom zadního podelnýho ramene které bylo na původní kasli ohnutý :D Dodnes nechápu , jak se to někomu povedlo .
Všechno , opravdu skoro všechno z původní asi bouraný kastle sem přendaval do nově sehnaný kastle.
Dal sem se tedy do přestavby :
Obrázek
Obrázek
Motor v nové kastli
Obrázek
To naštěstí dopadlo hodně slušně :D trvalo to i s přestávkami , dovolenou a čekáním na nové díly 3 týdny a auto se dalo do kupy :D Tímto bych chtěl poděkovat Kamendovi za pomoc . Bez něho bych to dělal do teď :D
jediný co sem nemusel měnit byla nádrž a brzdový systém. Jinak mi každý díl v autě prošel rukou.
Teď mám k autu díky této přestavbě větší a pevnější vztah.
Jinak stará kastle byla samé překvapení . Předek vařenej snad šimpanzema v laboratoři na makeup. A nakonec se i proletěla :D
Obrázek
Bohužel sem stále student a přestavba mi vzala víc peněz , než sem myslel tak mi nezbylo na úpravu exteriéru a v současné době mám auto dvoubarevné :D
No a poslední úpravy na autě. Rád experimentuju tak sem se rozhodl pro test výfuku z motorky :D
Po vyndání střeďáku a katíku zní slušně :) drnčí jako na motorce :D
Obrázek
Někdy v listopadu 2013 mi odešla vodní pumpa takže sem dělal komplet rozvody s kamarádem u mě v garáži. Díky Tichoši :D
A když sem byl v tom motoru tak sem mu dal nový kabát :) + vyvedeno náporové sání z nárazníku do motoráku a trochu snaha o odstínění :)
Obrázek
Experimentování mě nepustilo tak sem chtěl zkusit 14" kola :)
Jede to na nich o dost líp :D tak o 30%. Ale bohužel na úkor vzhledu .
Obrázek
No a u experimentování sem zůstal . Jelikož sem příznivcem rat tuningu chtěl sem to zkusit i u sebe:
(blaťák se dá vždycky vyměnit a tendle už byl v dost mizernym stavu)
Obrázek
Na boku mám napsáno Decent Rat Tuning :D protože mám vzadu ohnilý blatníky.. Do srazu nestihnu opravit :(
Obrázek
a na předním skle nalepený nápis Mad Viking . Abych zakryl prasklinku :D .. ale pššt.
Taky fotka zezadu :
Obrázek
Takže , současný stav vozu odpovídá mému statusu studenta . Jen co budou prachy :D bude hezký auto :D
zakončil bych to dnešním fotem a s pozdravem ! Uvidíme se na Srazu :) zatim čao :D
Obrázek
PS: Až bude hotovej exteriér přidám fota :D

Re: Můj kamarád CRX ( By Army )

Napsal: 09 čer 2014 08:11
od ne-moc
Parada ze jsi sepsal clanek.
Drzim pesti at se dari a at se ti sen vyplni.
A tesim se na sraaaz.

Re: Můj kamarád CRX ( By Army )

Napsal: 25 úno 2018 01:28
od Redy
Vítej! *drinks* to první crxátko si nějak matně pamatuju mám pocit :D ale teda, slušné střepisko *cry* každopádně pěkně sepsáno a od té doby pořádný kus práce *fin* jen tak dál, radost číst tyhle příběhy, kdy se crxa dostávají do pořádného stavu a lidem projdou rukama všechny díly *slint*

Můj kamarád CRX ( By Army )

Napsal: 25 úno 2018 02:08
od ARMAG3DON
DObrý den, ahoj :)
dloooouho sem nepřidal jediný progres na mém autě protože tak nějak nebylo o čem.
Jenže za poslední půl rok se toho odehrálo tolik, že to stojí sem napsat.

Bohužel mě začal klepat motor od kliky ke konci léta, musel z vozu ven.

Obrázek
Obrázek

Neměl sem náladu ani peníze na opravu motoru. Tak sem se poohlédnul po nějaké té alternativě. Po několika dením bádání mi proběhla hlavou myšleka, že bych mohl motor opatřit od jiné automobilky, která používá motory honda.
A ejhle, značka ROVER používal motor D16A8 do některých svých modelů. Začal sem tedy schánět dárce pro moje CRXo.
Nalezl sem jednoho ROVERA bez papírů za přijatelnou cenu a neváhal pro něho zajet.

Obrázek

Auto stálo skoro tři roky bez pohybu, ale motor se mi podařilo nastartovat. Bežel docela obstojně.
Motor ven a šli se hledat rozdíly.
ROVER SWAP !!! :idea:

Obrázek

Do roveru se opravdu dával ten samý motor. Jen označení zezadu na bloku je jiné, sání má vyražené ID jako nejnovější CRX. Rozdíl je v klapce. Rozměry a výstpy vše stejné, pouze je jiný výrobce. Rozdělovač je stejný, alternátor má jiného výrobce. Rover disponuje klimatizací a posilovačem. Věřím, že klimatizace půjde předelat do hondy ( mám v pĺanu do 4g). Rover má také jinak řešený chladič a všechny trubky k němu. Také má jiné ventilové víko viz. fota. I elektrika má jiné konektory.
Další pro mě důležítá věc je výměník olej-voda. V roveru je o dost menší!

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Použil sem honďácký větší.

a závitový "trn" pro olejový filtr je také jiný. V roveru je bez pružiny uvnitř.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Použil sem honďácký s pružinou.

( Jen pro zajímavost. pokud budete používat sandwich pod olej. filtr pro budíky, je potřeba zkrátit mezikus na trn a pod filtrem viz mezikus v pravo.)

Obrázek

Další veeeeliký rozdíl je v zadním silentbloku na převodoce.
Silentblok sem použil z rovera, je zrcadlově otočený, tudíž je blíž ke středu vozu.

Obrázek

Do nápravnice CRX jde zamontovat, jako by tam měl být.

Myslel sem si že to vyřeší problém s kostí, co drží převodovku k silenbloku, jelikož vycházela o trochu jinam.
Nevyřešilo...
Obrázek

Byl úplně mimo.

Musel sem tedy vyrobit vlastní držák, který už rozměrově odpovídal.
Obrázek

Převodoku z roveru sem si chtěl nechat, dle googlu se jedná o kratší kvalty, a to přesně vyhledávám.
Motor dostal patřičnou očistu, stejně tak i převodovka. Dalo by se z něho žrát :D
Motor sem neotvíral, negenerálkoval , jen vyčistil, vyměnil olej a teď sem ve fázi "zajíždění-rozjíždění".

Řj, sání, rozdělovač a čidlo otáček jsem použil z CRXa motor běží.
Obrázek

Motor zatím běží bez podezřelých zvuků.
Převodovka je tam od roveru krátká, v CRX obalu s trojdílnými poloosamy, stejné jako má CRX.

Co se týče podvozku, zatím jsem neporovnával. Ale přední náprava je zaručeně jiná. Ale dle mně zdělených informací, je ROVER kopie Concerta. Co sem měl možnost porovnat, je předek vozu skoro totožný. I všechny řešení okruhu chlazení a podobné je stejné. Řekl bych, že rover vycházel právě z Concerta, jelikož i přední příčka je stejná.

Pokud by se použila převodovka z CRX, vyřeší se problémse zadním silentblokem. Je to výměna motoru ROVER to Honda naprosto bez problémů.

Další úprava proběhla na podvozku. KOmplet nový komaxit na vše, všude polyuretany, vzadu odlehčená ramena. Tlumiče Köni, pružiny na zakázku přesně dle požadavků. Můžu říct, že konečně auto sedí a není problém s ovladatelností. Posun dopředu o 100%.

Auto už mám přes sedm let a jsem furt spokojený. Akorát už se skoro nejedná o auto, které sem si koupil :D jelikož sem skoro vše již vyměnil.

Děkuji za váš čas, a přeji hezký zbytek toho, co vás čeká.

Můj kamarád CRX ( By Army )

Napsal: 25 úno 2018 10:53
od Minor
Mám concerto s motorem D16A8, Honda tehdy spolupracovala s Roverem, ale to stříbrné, co je na vleku, není roveří verze concerta rover 400. Teda, on byl Rover 400 i v druhé generaci, ale ten už byl dělaný společně se civicem, zatímco concerto byl samostatný model.

Můj kamarád CRX ( By Army )

Napsal: 25 úno 2018 14:10
od ne-moc
No parada. Sikovnej kluk. Tak at se dari i nadale.
Hele nerezne ti pravej blatnik? :lol: :lol:

Můj kamarád CRX ( By Army )

Napsal: 25 úno 2018 16:23
od ARMAG3DON
Minor píše:Mám concerto s motorem D16A8, Honda tehdy spolupracovala s Roverem, ale to stříbrné, co je na vleku, není roveří verze concerta rover 400. Teda, on byl Rover 400 i v druhé generaci, ale ten už byl dělaný společně se civicem, zatímco concerto byl samostatný model.


A když máš to concerto, jak je na něm řešená ta zadní kost pro zadni silentblok na prevodovce? Má držák přidělaný z boku jako tady na fotkach rover nebo zezhora jako to ma crx?

Jinak na tom vleku je Rover 216 coupe.

Můj kamarád CRX ( By Army )

Napsal: 25 úno 2018 16:26
od ARMAG3DON
ne-moc píše:Source of the post No parada. Sikovnej kluk. Tak at se dari i nadale.
Hele nerezne ti pravej blatnik? :lol: :lol:


Už nerezne hele :D se to ustálilo.

Můj kamarád CRX ( By Army )

Napsal: 25 úno 2018 18:36
od Minor
ARMAG3DON píše:Source of the post
Minor píše:Mám concerto s motorem D16A8, Honda tehdy spolupracovala s Roverem, ale to stříbrné, co je na vleku, není roveří verze concerta rover 400. Teda, on byl Rover 400 i v druhé generaci, ale ten už byl dělaný společně se civicem, zatímco concerto byl samostatný model.


A když máš to concerto, jak je na něm řešená ta zadní kost pro zadni silentblok na prevodovce? Má držák přidělaný z boku jako tady na fotkach rover nebo zezhora jako to ma crx?

Jinak na tom vleku je Rover 216 coupe.

Aha, tak hlavně, že tam byl patřičnej motor :)
Rád bych řekl, jak to má concerto, ale neměl jsem naštěstí důvod cokoli rozebírat. Vím, že celá převodovka do céra nesedne kvůli držákům, ale co přesně je jinak, to nevím.

Můj kamarád CRX ( By Army )

Napsal: 27 úno 2018 13:44
od ARMAG3DON
Minor píše:
ARMAG3DON píše:Source of the post
Minor píše:Mám concerto s motorem D16A8, Honda tehdy spolupracovala s Roverem, ale to stříbrné, co je na vleku, není roveří verze concerta rover 400. Teda, on byl Rover 400 i v druhé generaci, ale ten už byl dělaný společně se civicem, zatímco concerto byl samostatný model.


A když máš to concerto, jak je na něm řešená ta zadní kost pro zadni silentblok na prevodovce? Má držák přidělaný z boku jako tady na fotkach rover nebo zezhora jako to ma crx?

Jinak na tom vleku je Rover 216 coupe.

Aha, tak hlavně, že tam byl patřičnej motor :)
Rád bych řekl, jak to má concerto, ale neměl jsem naštěstí důvod cokoli rozebírat. Vím, že celá převodovka do céra nesedne kvůli držákům, ale co přesně je jinak, to nevím.


Tak kdyby si se nekdy dostal ke concertu, tak tam jenom koukni, ono to je videt. Jinak ty rover verze. To je tak ze 416 je čtyřdvéřové auto s motorem obsah 1.6. 216 je dvoudvářové auto motor 1.6 . Akorat v oznaceni neni generace vozu. Takze je treba rover 216 s motorem honda z roku 1993 a pak je rover 216 s motorem rover z roku 1997. A rover 416 je combi a sedan, 216 je coupe, gti a cabrio. Vsechny tydld verze jsou s motorem z hondy, a mezi nimi neni rozdíl ve vykonu.

Můj kamarád CRX ( By Army )

Napsal: 27 úno 2018 15:22
od Minor
Ono je to složitější. Já to jejich značení nikdy nepochopil, ale zřejmě to byly i sedany - https://en.wikipedia.org/wiki/Rover_200_/_25