Stránka 1 z 2

1G Honda CRX

Napsal: 17 čer 2013 08:18
od Moriarty
Dobrý den, zdravím vás všechny, jsem tu nový a neumím vůbec psát, tak se na mě prosím nezlobte při čtení mého rádoby-článku :cry: :D .
Můj příběh je na rozdíl od většiny těch vašich (co jsem zatím stihl přečíst) úplně chabý :D . Začalo to tak, že jsem si udělal řidičák a začal se poohlížet po nějakém tom autě, a jelikož je můj taťka od pradávna fanatik do veteránů, přesunula se časem jeho závislost i na mě *pohladit* :D . Ale kvůli tomu jsem musel vyřadit ze svého seznamu přes polovinu vhodných aut. Měl jsem totiž představu, že mé první auto musí být výjimečné *slint* . Mé požadavky byli aby bylo pastvou pro oči, GT či coupé, zrychlení mělo z 0-100Km/h pod 10s (nebo alespoň těch 10 :D ) a aby bylo spolehlivé. Tím se mé možnosti výběru značně zúžily. Zůstalo mi 6-8 aut, ale cena každého kusu se pohybovala kolem 200 000 korun :cry: . Což jsem neměl. Což mě dosti štvalo *box* . Po asi pěti měsících jsem hledání odložil ( nebo spíše vzdal), ale celou dobu až do Dneška mě štvalo to, že jsem neměl nic kloudného na čem bych si mohl vylepšovat své řidičské schopnosti :roll: . Tak jsem si řekl že udělám kompromis a začal jsem hledat nějaké malinkaté autíčko které by zvládalo menší drifty na štěrku či sněhu, a že se mi alespoň začnou načítat bonusy na povinném ručení ( s tím, že nikdy nikomu neřeknu že jsem ho kdy měl :D ). To bylo před třemi dny. Při hledání pomáhali i kamarádi a nejlepší volbou se zdálo subaru justy nebo suzuky swift, jejichž nejnižší cena se pohybovala okolo 20ti tisíc. V tom se ale stalo něco čemu se asi nedá říct jinak než boží zásah do našeho světa :o Kamarád našel inzerát na starou hondu CRX která se vešla do mého rozpočtu. Musím poznamenat (se značným studem), že o tom autu jsem slyšel prvně, nejspíše proto, že mě japonský automobilový průmysl nikdy moc nezajímal (to už samozřejmě po dnešku neplatí). Po několika zajímavých a přesvědčivých článcích jsem tedy na inzerát zavolal a protože měl inzerátník (nebo jak se jim říká :D) čas, domluvil jsem si na příští den setkání. Abych řekl pravdu, nic moc jsem od toho neočekával, tak jsem sebou vzal ještě dva kamarády (a jednu kamarádku) aby z toho v nejhorším případě byl alespoň příjemný výlet po okolí. Ale jak se nakonec ukázalo, opak byl pravdou. Auto mě už na první pohled ohromilo (estetické vady byli sice celkem nepříjemné, bude mě to stát pár dní tvrdé práce a několik tisíc, ale to vem čert :D Interiér mi přijde naopak velice dobrý ), ale to co přišlo pak se prostě nedá slovy popsat.. vvVVVRRRooooaAMMMM :twisted: . Doteď nedokážu pochopit kde se v tak malém motoru bere taková síla.. ale hlavně ten zvuk, ten ZVUK *slint* . Do půl hodiny bylo moje. A pak následovala ta úžasná dvouhodinová jízda domů. Už teď můžu s jistotou prohlásit, že jsem beznadějně zamilovaný. Co bych mohl tak ještě říct... Jo, nejsem velký zastánce tuningu, je to podle mě skoro tak nepřijatelné jako ničení historických památek nebo uměleckých děl, ale chápu že u japonských aut to vypadá skoro jako by o nějaké to vylepšení žadonily, sám jsem začal (pro mě úplně kacířské myšlenky :D ) cestou domů přemýšlet co všechno by se dalo na autě vylepšit *oprava* . Jako druhý cíl jsem si ale dal dostat auto do originálního (a co nejlepšího) stavu. Ten první je dostat ho do stavu pojízdného. Doufám, že základ mám dobrý. Ale sám se svými nevalnými znalostmi to určitě nezvládnu, takže můžu jen doufat ve vaše zkušené rady : ) .
Teď asi něco k autu, a pak nějaké fotečky.
Podle toho co mi bylo řečeno je to Honda CRX první generace, ročník 86, jaký má předfacelift nebo pofacelift vůbec netuším, kilometrů má najeto něco přes 180 000km, motor ED9 96KW bez katalizatoru ( pry ma i oznaceni ZC1, ale nevim co to znamena)- co vím, je že motor byl jednou měněný(v techničáku je napsáno 86KW),a že mě prodejce ujistil, že s legalitou problémy nebudou, tak snad má pravdu. To že lak není moc dobrý jsem už řekl, uvnitř zatím všechna světýlka svítí a všechny čudlíky mačkají, a podvozek, no podvozek mě bude stát asi nejvíc peněz. Ne že by byl špatný, ale buď je to takové už napůl odešlé a nebo mám strach a raději bych to preventivně vyměnil abych náhodou pak nebyl zodpovědný za zničení motoru. takže:
1) Můžete mi poradit jaký bych měl koupit olej do motoru, do převodovky a popřípadě jakou kapalinu do brzd?
2) Potom budou určitě špinavé všechny filtry( na ten vzduchový jsem sahal, byl černě mastný), takže pokud znáte nějaké dobré, prosím neváhejte a poraďte : )
3) Rád bych vyměnil komplet přední brzdy (jsou už staré), nevim jaka značka se hodí nejvíc ---a zadní jsou bubnové (pfujky!), takže s nimi chci pryč taky, ale nevím jak těžko(či snadno) se dají vyměnit.
4) Řadička mi přijde dost vyvyklaná a tuhá (jeden mladý mechanik mi poradil, že by možná pomohlo vyměnit olej v převodovce, že ho tam může být málo), ale kdo ví, třeba to mají takové všechna CRX. Mezí druhou a třetí rychlostí je opotřebovaný synchron takže to občas při podřazení vrže,ale než seženu novou, mi nezbývá nic jiného než se naučit používat meziplyn :D
5) Tenhle je bohužel trochu děravý, ale v první řadě úchylný- tak ošklivý nemá ani fávo- bude to chtít JDM :D
6) Rozvody- těm už se taky nedá věřit- jak se mění jsem už na vašem fóru našel : )
7) Další věci určitě přibudou až se zítra podívám pod auto pořádně. :cry:
Ale i kdyby mě oprava stála dalších 30 000 korun, nejspíš toho litovat nebudu, céeriksko (nebo jak jsem to pochytil od vás- céro) si to zaslouží : )
Takže zatím tak, Moriarty
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Honda CRX

Napsal: 17 čer 2013 10:53
od ne-moc
Clanek v pohode..Dik za predstaveni.. Odkud jsi?? Chystas se na sraz ted o vikendu? A Crx je krasna.

Tady k tomu:
Citat: motor ED9 96KW bez katalizatoru ( pry ma i oznaceni ZC1, ale nevim co to znamena)- co vím, je že motor byl jednou měněný(v techničáku je napsáno 86KW),a že mě prodejce ujistil, že s legalitou problémy nebudou, ´´
Znamena to asi to, ze mas v technicaku napsany motor ZC1 a do tveho cera nekdo swapoval motor D16a9 / 8 nebo Z5 s jednotkou z A9. Podle toho co ti uvedl ale prerazil stitek toho swapovaneho motoru na ZC1 a tim by jsi na technicke ani evidenci nemel mit problem.

Re: Honda CRX

Napsal: 17 čer 2013 11:22
od Minor
Ahoj, hezké počtení a vítej mezi nás honda pozitivně postižené:)
Na Honda klubu http://www.honda-club.cz/forum/viewforum.php?f=37 si vyhledej uživatele madmax1, to je předchozí dlouhodobější majitel tvého céra. Takže ti bude schopen zodpovědět většinu otázek, co se kdy dělalo a tak.
Motor je tam zřejmě jak psal ne-moc, přeznačený na ZC1, což je typové označení patřičného motoru, co tam byl z výroby. Ony jsou velmi podobné. Jednotka je zřejmě origo, protože máš podtlakový rozdělovač, se kterým by neuměla jednotka z crx 2G pracovat.
Olej tam patří 10W40 třídy SJ a lepší, STEJNÝ olej patří do PŘEVODOVKY!!! V žádném případě tam nepatří převodový, pozor na to. Přijeď o víkendu na sraz :)

Re: Honda CRX

Napsal: 17 čer 2013 12:22
od noha
No nééé jedničkaaa *slint* vítej a v pátek kopni do vrtule a přijeď na srazík.
Ať se dílo daří *fin*

Re: Honda CRX

Napsal: 17 čer 2013 20:21
od Jimmy_CRX
nazdar, vitaj medzi nami, jednotiek nikdy nieje dost ;) inak odkial si? chystas sa cez vikend na zraz? *drinks*

Re: Honda CRX

Napsal: 17 čer 2013 22:05
od Moriarty
Ahoj, no jsem z Broumova, to je asi půl hodinka od Náchoda, a Náchod je tak hoďka od Hradce Králové :D Na Sraz přijedu rád (ale jen v sobotu, pak zas nemám čas), už se docela těším až uvidím jak má vypadat správně opravená crxka : ) A taky doufám, že si mě nezprotivíte mým neustálým se vyptáváním se na věci které jsou pro vás určitě denním chlebem :D Ale pokud mohu začít už teď, jaké brzdy byste my doporučily(kotouče i destičky)? Rád bych je někde sehnal a namontoval ještě než bude sraz, nechci umřít kvůli nedobržděné zatáčce :D A doplňující otázka, jak jsem už říkal, v zadu jsou bubny, myslíte si že by se dali nahradit take kotoucovymi? Nebo je potreba menit cela naprava? :D

Re: Honda CRX

Napsal: 17 čer 2013 22:11
od Minor
Hodně lidí doporočuje EBC brzdy a destičky.
Vzadu se to měnit dá, přesný návod bych musel někde najít asi v angličtině, ale ty bubny brzdí kupodivu dost dobře. Nedávno jsem kupoval na svého civica pakny od Bremba :)
Na předku brzdy pořádně vyčisti, použij repasní sadu na manžetky, mrkni na pístky atd, namontuj dobré kotouče a desky, vyměň brzdovku (DOT 3) a bude to brzdit o 106 :)

Re: Honda CRX

Napsal: 17 čer 2013 22:29
od Redy
Aaa, vítám další jedničku! *drinks* hezky čtivě napsáno, hned sem to zblajznul na první zátah. Jinak se samozřejmě ptej na vše všecičko, i když to bude denní chléb, opakování je matka moudrosti :)

Re: Honda CRX

Napsal: 18 čer 2013 12:30
od Swingal
K tym brzdam, sice mam 2g ale kombo EBC klasicke kotuce a Greenstuf platnicky je mi uplne postacujuce. Pokial chces nieco silnejsie tak Turbo Groove kotuce a redstuf platnicky. Zaklad je mat strmene a brzdovku v dobrom stave. Takisto sa casto stava (aspon pri 2g, pri 1g to bude asi rovnake) ze ti odide hl. brzdovy valec. Vtedy mas makky brzdovy pedal a brzdi to pomaly od polovice. Da sa kupit ako druhovyroba alebo zrepasovat pomocou repasnych sad. Zatial som nikoho nepocul ze by sa stazoval na bubny na CRX 1G pripadne Civic 3G. Vyuzil by si to max na okruhu ;) Da sa to v zadu prerobit na kotuce len by to vyslo pomerne draho, treba tusim zohnat zadnu napravu z Integry 1g a tie tam nahodit ale strasne tazko sa zhana. Potom je druha moznost ale tam si niesom isty, mozem sa opytat ale nedavam ruku do ohna za to co teraz napisem. V USA je jeden chalan ktory ma Civic 3G (C3G je zaklad pre CRX 1G) a navrhuje a konstruuje strasne vela nahradnych veci. Hlavne podvozkovych a motorovych dielov (silentbloky, ramena, adaptery, podlozky atd). Vsetko navrhnute a zostrojene CNC frezou a zvaranim. Ma tam nahodene zadne kotuce a robil nejake vymedzovacie podlozky na to. Neviem ci presne kvoli konverzii bubon-kotuc alebo to je len nejaky podvozkovy doplnok, ak by si mal zaujem mozem sa opytat ale potom by uz lepsie vyslo keby ste sa 1G CRXkari spojili a urobili nejaku vacsiu zasielku :)

Re: Honda CRX

Napsal: 18 čer 2013 13:46
od Moriarty
No páni, díky moc, takových odpovědí jsem ani nečekal : ) :D Tak olej a ol. filtr mám už objednaný, vzduchový jsem chtěl od značky KN, tak doufám, že na mě dělají správnou velikost. Brzdy bych teda rád vyzkoušel ty které poradil Swingal, doufám že vyrábějí velikosti i na 1G třmeny. Bohužel vůbec nevím kde by se dali sehnat. Nevíte kde by se dali objednat ( pokud možno aniž by mi to sluplo polovinu rozpočtu :D ), třeba u nějakého člena fóra nebo i jiného fóra ?

PS: kolo jsem zatim kvůli přeměření nesundával, ale vypadá to, že mám 231mm kotouče z 1,5 asi :D

Jinak Swingale děkuju za nabídku, informace se vždy hodí, a pokud by se nás našlo víc, určitě bych něco objednal. : )

Re: Honda CRX

Napsal: 18 čer 2013 18:04
od Swingal
Skus na ceskom hondaclube, niekto tam ma dobre ceny na EBC brzdy ;)

Pozeral som stranku toho chalana ale on nahodil brzdy z integry 1G takze jedine sa mozem opytat na anglickom fore ci o nejakej nevedia ale radsej by som zostal pri bubnoch ;)

Link na veci od toho chalana je tu:
http://cheddasauto.webs.com/apps/websto ... ory/753192

Pokial nieste anglicky zdatny tak sa pokusim pomoct s prekladom ale znalejsi uz podla tvarov vytusia co kam patri :)

Re: Honda CRX

Napsal: 20 čer 2013 17:44
od Moriarty
Dobře, dík, poptám se :) Myslím, že asi zatím zůstanu u bubnů když vidím kolik s tím bude práce :D Na díly se podívám, ale myslím, že ani s angličtinou nepochopím u všeho co kam patří :D

Re: Honda CRX

Napsal: 23 čer 2013 19:41
od James
čau, já mám tu stříbrnou 1G na srazu. Já si koupil Brembo kotouče a destičky. Dal jsem je tam v pátek a v sobotu je výletem zajel a paráda :) Jinak jestli sháníš kotouče 231mm široký, tak mám doma loni koupený a celkem málo jetý ATE na 1.5ku

Re: Honda CRX

Napsal: 23 čer 2013 20:59
od Kubanuss
Čau, majitel zítra jede do Švýcarska a pověřil mě péčí o vůz 8-). Budu sem dávat pokrok a případné dotazy ;)

Zítra změřím brzdy aby se konečně vědělo jaké tam jsou...válec je 7/8, takže by tam mohli být 240..

Jinak tvoje 1G je nádherná *fin*

Re: Honda CRX

Napsal: 24 čer 2013 19:10
od Kubanuss
Dnes jsem céro převzal a pustil se do oprav *fin* Musel jsme začít brzdama, protože prasátkem vytekla všechna kapalina a nebrzdilo to :roll:. Takže jsem vyměnil vyteklý prasátko v levým zadním kole, nalil novou brzdovku + obrousil a natřel buben :). Zítra jdu na druhou stranu, která je zarezlá :roll:
A taky konečně změřím ty přední kotouče..vždy na to zapomenu :mrgreen:

Re: Honda CRX

Napsal: 24 čer 2013 19:42
od ne-moc
Jen tak dale..At se ti dari :-)

Re: Honda CRX

Napsal: 27 čer 2013 21:24
od Kubanuss
Tak byly špatný i pakny kvůli tomu jak vytekla kapalina..dnes jsem dal nový a hned je to lepší :)
Taky se čím dál víc zvětšuje díra ve svodech...doboručili byste nějaký laděný rovnou? Jen nevím jestli to jsou svody ze ZC1 nebo D16A9..Koncový díl výfuku by to taky chtělo lepší, tenhle je nechutně škaredej a hubenej :mrgreen:. Jen nevím kde nakupovat..v zahraničí by se dalo vybrat, jenže s tim poštovným je to nesmysl :?. Taky nevím zda dát třeba jen KN vložku, nebo nějaký kit sání. Mohli byste něco doporučit? Dík ;)
+ bych potřeboval sehnat čepy a silentbloky na foto na obě strany :)

Re: Honda CRX

Napsal: 06 črc 2013 00:25
od Kubanuss
Takže do dnešního dne vyměněny všechny tlumiče, olej v motoru a převodovce, rozvody, opraveny plasty, odstraněna nějaká ta koroze, opraveny zadní brzdy, sportovní sání, umytý motor, vyházeno ohromné množství dobastlených nikam nevedoucích kabelů+izolepy a stahovačky(na tom bývalý majitel nešetřil :mrgreen:), nalakovány ramínka stěračů :). Objednány svíčky NGK, chce to i kabely protože 4. probíjí na kostru a jeden nejde válec :?. Je pořeba lak, homoklouby, silentbloky, svody, výfuk, pneu, geometrie, odrezit, přihlásit a mnoho dalšího :)

Jinak předchozí majitelé museli být pěkná hovádka...všude izolepa a stahovačky, přidrátovaný chladič, maska, nárazníky, všude nějaký vosk, prodávající vyzdvihoval super tlumiče z integry..že tam jsou přiděláný tak že po pár km skoro vyletěj z těhlice ale neřekl :evil:. Návíc oba ohlý a jeden vyteklej :roll:. Také prý vzadu jsou "sportovní snížené pružiny" :ugeek:..rovnou mohl říct že je uřízl pilkou..výfuk je velmi umělecky posvařován s lámanými zatáčkami a má průměr asi 2,5cm :lol:. No prostě je na tom ještě hodně práce *pohladit*

Re: Honda CRX

Napsal: 06 črc 2013 08:28
od Jimmy_CRX
pekne clovece! len tak dalej *fin* a s tymi pruzinami si nic nerob ja som mal po kupe tiez vsade zrezane a vsade bolo inak auto naklonene :D *dash*

Re: Honda CRX

Napsal: 06 črc 2013 10:51
od Robo23x
A nezabudni že pri výmene tlmiča treba v tehlici vymeniť šálky ... :lol: :lol: :lol: