ED9 LJay: Honda CRX 2G - R.I.P.

Ukažte ostatním své CRX!

Moderátor: Minor

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 11 čer 2014 15:25

Včera jsem pomocí homemade inspekčních zrcátek zkontroloval lopatky turbíny ze vstupní strany a vypadají naprosto netknutě. Taky jsem pomocí drátu prohledal spalovací komory a vypadá to, že tam šroubek není. Takže nejspíš už bude někde ve výfuku, nebo úplně pryč. Na fotce je označené oprýsknutí ve třetím kanálu svodů, které vypadá, že je způsobené právě tím šroubkem.

Teď už mi nezbývá nic než čekat na ten endoskop, abych mohl s definitivou říct nějaký závěr.

zrcatko.jpg


svody 01.jpg

Swingal
CRX Guru
CRX Guru
Příspěvky: 841
Registrován: 26 bře 2011 20:16
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod Swingal » 11 čer 2014 20:16

Stale to sledujem so zatajenym dychom, dufam ze to bude ok. Aspon ze si mal stastie v nestasti *fin*

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 14 čer 2014 01:17

Endoskop už dorazil a už jsem našel i ten zpropadenej šroubek. Neuvěříte kde byl. Normálně zůstal ležet na sacím ventilu 1. válce. Nejdřív mi nešlo na rozum jak to, že nepropadnul do válce. Pak jsem ráčnou protočil motor a zjistil, že ventil na kterým leží se neotevírá. Po sundání ventil deklu mi bylo jasný proč se ventil nehýbe, protože jsem našel vyskočený zdvyhátko.

Pravděpodobně se šroubek dostal mezi ventil a sedlo. To zabránilo ventilu v zavření a jelikož zdvyhátko drží jen tlak ventilový pružiny, která ho tlačí na vačku, tak vypadlo z uložení a ventil už se nemohl pohnout.

Ventil jako takový nevypadá nijak vážně poškozený. Na endoskopu je sice vidět pár slabých rýh na dříku ventilu, ale ty nejsou při přejetí prstem cititelné, takže to zítra složím všechno dohromady a po naježdění pár set kilometrů to zase zkontroluju. Pokud by se začala projevovat neťěsnost, nebo nějaká jiná závada, tak připravím druhou hlavu a přehodím jí jako komplet.

sroub 01.jpg


zdvyhatko 01.jpg

Uživatelský avatar
Fegut
CRXař
CRXař
Příspěvky: 452
Registrován: 11 dub 2011 14:15
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod Fegut » 14 čer 2014 01:38

Tak nakonec je tam kde jsem říkal že by moh bejt, snad nenapáchal žádný škody co se týče těsnosti ventilu, ale podle tlaků co jsi měřil by to mělo být vše v pořádku.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 16 čer 2014 09:23

Jj bylo to takový štěstí v neštěstí, i když bych teda za boha netipnul, že se stane zrovna tohle. Ještě že ten motor není interferenční, jinak by bylo zaděláno na komplet generálku.

Motor jsem v neděli složil dohromady a najel sem s ním asi 150km ve vyšší zátěži. Celou dobu šlapal v pohodě. Jen před příjezdem domů jsem zaslechl jemný pískání někde v oblastí kolem řemenice. Neměl jsem čas to nějak víc zkoumat, protože jsem musel odjet pryč, tak se na to budu muset v týdnu podívat. Těžko říct co to je, protože v těhle místech je kupa komponent.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 17 čer 2014 21:41

Tak už jsem zjistil co má na svědomí to pískání a musím uznat, že se mi to tenhle měsíc pěkně sešlo :)
Je to vadný ložisko v turbu. Je to pešek, ale turbo jsem kupoval jako jetý (těžko říct kolik mělo naježděno) a já na něm najel přes 15000km v né zrovna poklidným tempu, takže se s tím dalo počítat.

Celkem nepříjemný, je že u kuličkáčů se musí měnit celý CHRA a to jsou dvě třetiny ceny novýho turba, ale co se dá dělat.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 18 čer 2014 20:49

Už jsem přišel na to kvůli čemu odešlo ložisko v turbu a tomuhle snad už nikdo ani neuvěří. Může za to kousek gumy z hadice vedoucí olej k turbu (kit od kinugawa), který zacpal olejový restriktor a turbo tak nemazalo.

Asi dvě jízdy zpátky jsem si všimnul, že mi budík tlaku oleje ukazuje lehce zvýšený tlak oproti normální hodnotě (o necelých 0,5 baru nad normal), ale nějak mi nedocvaklo, že by to mohlo být tohle.

turbo 02.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 23 čer 2014 10:56

Hadice jsou venku z auta a v té kratší (propojka mezi blokem a rozbočovačem) je jasně vidět, jak je uvnitř guma jakoby ohlodaná, ale nevypadá to že by kus který ucpal restriktor byl odsud, protože ten byl znatelně větší a jakoby do ruličky. Vnitřní stav mazací hadice od Kinugawy jsem zkontrolovat nemohl, protože skrz příruby do ní není vidět, ale typnul bych, že guma je odsud a je to nějaký otřepek, který vzniknul při lisování přírub do hadice.

Každopádně obě hadice půjdou do teflonu, ať mám klid.

EDIT: teď se mi povedlo líp nakouknout do hadice od Kinugawa a vnitřek je bílý, takže je z teflonu a kus gumy musel jít teda z té kratší gumové hadice.

hadice_01.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 26 čer 2014 12:56

Teflonové hadice už jsou připravený. Teď už jen počkat až dorazí turbo a můžu to zase poskládat zpátky. Na hadici od Kinugawy jsem si nechal pro jistotu nalisovat koncovky, mezi který pak zapojím inline filtr až si ho vyrobím, abych měl jistotu, že už se tohle nebude opakovat.

hadice 02.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 02 črc 2014 12:47

O víkendu jsem dal dohromady rozbočovač oleje a namontoval ho zpátky spolu s novýma hadicema na chlazení turba. Zapojení rozbočovače na motoru, který je v autě byl trochu boj, protože port pro tlakový snímač, ze kterýho beru mazání, je ze zadní strany nad teplotním výměníkem voda olej a bez demontáže výměníku se tam nedá za boha dostat.

rozbocovac_01.jpg

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 02 črc 2014 12:55

Včera sem si přivezl nechtěný předčasný vánoční dárek.

turbo.jpg

Uživatelský avatar
Stean
CRXař
CRXař
Příspěvky: 447
Registrován: 27 čer 2012 16:25
Bydliště: Jih Čech
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod Stean » 02 črc 2014 20:11

Blázne, taky chci takový k vánocům :( :D

Uživatelský avatar
Fegut
CRXař
CRXař
Příspěvky: 452
Registrován: 11 dub 2011 14:15
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod Fegut » 02 črc 2014 20:33

no samotný turbo by ti asi moc platný nebylo :). Jinak to si koupil radši fungl nový, než repasovat, nebo je to starý repasovaný?

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 03 črc 2014 23:22

Stean: to víš jak člověk jednou začne foukat, tak už mu není pomoci :)
Fegut: jj je to nový kus. Kuličkový Garretty se totiž nedají repasovat. Respektive dají se repasovat pouze výměnou celýho centrálního uzlu, který ale stojí 95% ceny novýho turba, takže se to vůbec nevyplatí.

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 03 črc 2014 23:23

Auto už je zase pojízdný a zatím to vypadá, že všechno funguje jak má.
Tady sem natočil jedno video, na kterým je konečně pořádně vidět funkce boost kontroléru.
Aktuálně teď musím sehnat přední horní stavitelný ramena, protože auto je po výměně podvozku daleko víc citlivý na negativní odklon, který vznikl při jeho snížení a ve velkých rychlostech je dost neklidný.


Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod murtin » 04 črc 2014 16:40

myslíš,že "neklid" je způsobený neg.odklonem? nejhorší je to na rovině v kolejích po náklaďácích,v zatáčce se to naopak hezky opře a drží. konzultoval js chování auta s klukem,co závodí a největší probl.s nestabilitou spatřuje ve velkých opěrných "pucích" sylentech př.podélných vzpěr a to samé vzadu.vymýšlím teď na jeho doporučení vpředu kloubové vzpěry a vzadu už mám k montáži připravené pouzdro s výklopným ložiskem.bude to sice hlučnější,ale nemělo by to "cestovat". taky stačí trochu volnější svisláky a už se to vrtí semtam

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 07 črc 2014 09:06

murtin: probíral jsem to s Danym a ten mi právě říkal, že double wishbone se může chovat nekorektně pokud je nastavený mimo určený hodnoty. Co jsem koukal, tak se mi na předku malinko sjíždí pneu z vnitřní strany. Takže to napovídá tomu, že kola na předku jedou víc po vnitřní hraně a když pak chytneš nějakou nerovnost, nebo lehce zatočíš, tak jedno z kol dostane větší kontaktní plochu než druhý a má snahu stahovat auto na svou stranu, proto ta nestabilita.

Uživatelský avatar
murtin
Klouček
Klouček
Příspěvky: 165
Registrován: 10 bře 2012 15:50
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod murtin » 07 črc 2014 19:03

hmm asi to bude mít větší vliv než js myslel. je fakt,že mi nižší posaz přinesl kupodivu o dost nervoznější chování Marušky. zkoušel js přestavovat sbíhavost,ale je to pak dost nevypočitatelné. silnice tady na severu jsou jaké jsou a holt budu muset slevit z těch neg.odklonů. vzadu js neg.ještě přidal,taky proto,že se mi kola s menší ET nevešla do blatníků. navíc to hezky vypadá.. crx je,v mém případě,1.přetáčivá předokolka,ale zábavná :D

Uživatelský avatar
LJay
MacGyver
MacGyver
Příspěvky: 595
Registrován: 20 bře 2010 10:50
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod LJay » 18 črc 2014 08:18

Včera dorazily horní stavitelný ramena od Hardrace, tak je tam co nejdřív namontím, srovnám odklony a uvidím jestli se auto uklidní.

ramena.jpg

Uživatelský avatar
Wláďa
Správce fóra
Správce fóra
Příspěvky: 946
Registrován: 25 kvě 2010 12:11
Bydliště: (Sokolov) Těšovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm

Příspěvekod Wláďa » 19 črc 2014 02:45

Vypadají kvalitně, kolikpak stály?
crx EE8 Vtec B16A1
Obrázek
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Facebook


Zpět na „Vaše CRX / Your CRX“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti