ED9 LJay: Honda CRX 2G - R.I.P.
Moderátor: Minor
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Včera jsem pomocí homemade inspekčních zrcátek zkontroloval lopatky turbíny ze vstupní strany a vypadají naprosto netknutě. Taky jsem pomocí drátu prohledal spalovací komory a vypadá to, že tam šroubek není. Takže nejspíš už bude někde ve výfuku, nebo úplně pryč. Na fotce je označené oprýsknutí ve třetím kanálu svodů, které vypadá, že je způsobené právě tím šroubkem.
Teď už mi nezbývá nic než čekat na ten endoskop, abych mohl s definitivou říct nějaký závěr.
Teď už mi nezbývá nic než čekat na ten endoskop, abych mohl s definitivou říct nějaký závěr.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Stale to sledujem so zatajenym dychom, dufam ze to bude ok. Aspon ze si mal stastie v nestasti 
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Endoskop už dorazil a už jsem našel i ten zpropadenej šroubek. Neuvěříte kde byl. Normálně zůstal ležet na sacím ventilu 1. válce. Nejdřív mi nešlo na rozum jak to, že nepropadnul do válce. Pak jsem ráčnou protočil motor a zjistil, že ventil na kterým leží se neotevírá. Po sundání ventil deklu mi bylo jasný proč se ventil nehýbe, protože jsem našel vyskočený zdvyhátko.
Pravděpodobně se šroubek dostal mezi ventil a sedlo. To zabránilo ventilu v zavření a jelikož zdvyhátko drží jen tlak ventilový pružiny, která ho tlačí na vačku, tak vypadlo z uložení a ventil už se nemohl pohnout.
Ventil jako takový nevypadá nijak vážně poškozený. Na endoskopu je sice vidět pár slabých rýh na dříku ventilu, ale ty nejsou při přejetí prstem cititelné, takže to zítra složím všechno dohromady a po naježdění pár set kilometrů to zase zkontroluju. Pokud by se začala projevovat neťěsnost, nebo nějaká jiná závada, tak připravím druhou hlavu a přehodím jí jako komplet.
Pravděpodobně se šroubek dostal mezi ventil a sedlo. To zabránilo ventilu v zavření a jelikož zdvyhátko drží jen tlak ventilový pružiny, která ho tlačí na vačku, tak vypadlo z uložení a ventil už se nemohl pohnout.
Ventil jako takový nevypadá nijak vážně poškozený. Na endoskopu je sice vidět pár slabých rýh na dříku ventilu, ale ty nejsou při přejetí prstem cititelné, takže to zítra složím všechno dohromady a po naježdění pár set kilometrů to zase zkontroluju. Pokud by se začala projevovat neťěsnost, nebo nějaká jiná závada, tak připravím druhou hlavu a přehodím jí jako komplet.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Tak nakonec je tam kde jsem říkal že by moh bejt, snad nenapáchal žádný škody co se týče těsnosti ventilu, ale podle tlaků co jsi měřil by to mělo být vše v pořádku.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Jj bylo to takový štěstí v neštěstí, i když bych teda za boha netipnul, že se stane zrovna tohle. Ještě že ten motor není interferenční, jinak by bylo zaděláno na komplet generálku.
Motor jsem v neděli složil dohromady a najel sem s ním asi 150km ve vyšší zátěži. Celou dobu šlapal v pohodě. Jen před příjezdem domů jsem zaslechl jemný pískání někde v oblastí kolem řemenice. Neměl jsem čas to nějak víc zkoumat, protože jsem musel odjet pryč, tak se na to budu muset v týdnu podívat. Těžko říct co to je, protože v těhle místech je kupa komponent.
Motor jsem v neděli složil dohromady a najel sem s ním asi 150km ve vyšší zátěži. Celou dobu šlapal v pohodě. Jen před příjezdem domů jsem zaslechl jemný pískání někde v oblastí kolem řemenice. Neměl jsem čas to nějak víc zkoumat, protože jsem musel odjet pryč, tak se na to budu muset v týdnu podívat. Těžko říct co to je, protože v těhle místech je kupa komponent.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Tak už jsem zjistil co má na svědomí to pískání a musím uznat, že se mi to tenhle měsíc pěkně sešlo 
Je to vadný ložisko v turbu. Je to pešek, ale turbo jsem kupoval jako jetý (těžko říct kolik mělo naježděno) a já na něm najel přes 15000km v né zrovna poklidným tempu, takže se s tím dalo počítat.
Celkem nepříjemný, je že u kuličkáčů se musí měnit celý CHRA a to jsou dvě třetiny ceny novýho turba, ale co se dá dělat.
Je to vadný ložisko v turbu. Je to pešek, ale turbo jsem kupoval jako jetý (těžko říct kolik mělo naježděno) a já na něm najel přes 15000km v né zrovna poklidným tempu, takže se s tím dalo počítat.
Celkem nepříjemný, je že u kuličkáčů se musí měnit celý CHRA a to jsou dvě třetiny ceny novýho turba, ale co se dá dělat.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Už jsem přišel na to kvůli čemu odešlo ložisko v turbu a tomuhle snad už nikdo ani neuvěří. Může za to kousek gumy z hadice vedoucí olej k turbu (kit od kinugawa), který zacpal olejový restriktor a turbo tak nemazalo.
Asi dvě jízdy zpátky jsem si všimnul, že mi budík tlaku oleje ukazuje lehce zvýšený tlak oproti normální hodnotě (o necelých 0,5 baru nad normal), ale nějak mi nedocvaklo, že by to mohlo být tohle.
Asi dvě jízdy zpátky jsem si všimnul, že mi budík tlaku oleje ukazuje lehce zvýšený tlak oproti normální hodnotě (o necelých 0,5 baru nad normal), ale nějak mi nedocvaklo, že by to mohlo být tohle.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Hadice jsou venku z auta a v té kratší (propojka mezi blokem a rozbočovačem) je jasně vidět, jak je uvnitř guma jakoby ohlodaná, ale nevypadá to že by kus který ucpal restriktor byl odsud, protože ten byl znatelně větší a jakoby do ruličky. Vnitřní stav mazací hadice od Kinugawy jsem zkontrolovat nemohl, protože skrz příruby do ní není vidět, ale typnul bych, že guma je odsud a je to nějaký otřepek, který vzniknul při lisování přírub do hadice.
Každopádně obě hadice půjdou do teflonu, ať mám klid.
EDIT: teď se mi povedlo líp nakouknout do hadice od Kinugawa a vnitřek je bílý, takže je z teflonu a kus gumy musel jít teda z té kratší gumové hadice.
Každopádně obě hadice půjdou do teflonu, ať mám klid.
EDIT: teď se mi povedlo líp nakouknout do hadice od Kinugawa a vnitřek je bílý, takže je z teflonu a kus gumy musel jít teda z té kratší gumové hadice.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Teflonové hadice už jsou připravený. Teď už jen počkat až dorazí turbo a můžu to zase poskládat zpátky. Na hadici od Kinugawy jsem si nechal pro jistotu nalisovat koncovky, mezi který pak zapojím inline filtr až si ho vyrobím, abych měl jistotu, že už se tohle nebude opakovat.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
O víkendu jsem dal dohromady rozbočovač oleje a namontoval ho zpátky spolu s novýma hadicema na chlazení turba. Zapojení rozbočovače na motoru, který je v autě byl trochu boj, protože port pro tlakový snímač, ze kterýho beru mazání, je ze zadní strany nad teplotním výměníkem voda olej a bez demontáže výměníku se tam nedá za boha dostat.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Včera sem si přivezl nechtěný předčasný vánoční dárek.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Blázne, taky chci takový k vánocům

Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
no samotný turbo by ti asi moc platný nebylo
. Jinak to si koupil radši fungl nový, než repasovat, nebo je to starý repasovaný?
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Stean: to víš jak člověk jednou začne foukat, tak už mu není pomoci 
Fegut: jj je to nový kus. Kuličkový Garretty se totiž nedají repasovat. Respektive dají se repasovat pouze výměnou celýho centrálního uzlu, který ale stojí 95% ceny novýho turba, takže se to vůbec nevyplatí.
Fegut: jj je to nový kus. Kuličkový Garretty se totiž nedají repasovat. Respektive dají se repasovat pouze výměnou celýho centrálního uzlu, který ale stojí 95% ceny novýho turba, takže se to vůbec nevyplatí.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Auto už je zase pojízdný a zatím to vypadá, že všechno funguje jak má.
Tady sem natočil jedno video, na kterým je konečně pořádně vidět funkce boost kontroléru.
Aktuálně teď musím sehnat přední horní stavitelný ramena, protože auto je po výměně podvozku daleko víc citlivý na negativní odklon, který vznikl při jeho snížení a ve velkých rychlostech je dost neklidný.
Tady sem natočil jedno video, na kterým je konečně pořádně vidět funkce boost kontroléru.
Aktuálně teď musím sehnat přední horní stavitelný ramena, protože auto je po výměně podvozku daleko víc citlivý na negativní odklon, který vznikl při jeho snížení a ve velkých rychlostech je dost neklidný.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
myslíš,že "neklid" je způsobený neg.odklonem? nejhorší je to na rovině v kolejích po náklaďácích,v zatáčce se to naopak hezky opře a drží. konzultoval js chování auta s klukem,co závodí a největší probl.s nestabilitou spatřuje ve velkých opěrných "pucích" sylentech př.podélných vzpěr a to samé vzadu.vymýšlím teď na jeho doporučení vpředu kloubové vzpěry a vzadu už mám k montáži připravené pouzdro s výklopným ložiskem.bude to sice hlučnější,ale nemělo by to "cestovat". taky stačí trochu volnější svisláky a už se to vrtí semtam
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
murtin: probíral jsem to s Danym a ten mi právě říkal, že double wishbone se může chovat nekorektně pokud je nastavený mimo určený hodnoty. Co jsem koukal, tak se mi na předku malinko sjíždí pneu z vnitřní strany. Takže to napovídá tomu, že kola na předku jedou víc po vnitřní hraně a když pak chytneš nějakou nerovnost, nebo lehce zatočíš, tak jedno z kol dostane větší kontaktní plochu než druhý a má snahu stahovat auto na svou stranu, proto ta nestabilita.
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
hmm asi to bude mít větší vliv než js myslel. je fakt,že mi nižší posaz přinesl kupodivu o dost nervoznější chování Marušky. zkoušel js přestavovat sbíhavost,ale je to pak dost nevypočitatelné. silnice tady na severu jsou jaké jsou a holt budu muset slevit z těch neg.odklonů. vzadu js neg.ještě přidal,taky proto,že se mi kola s menší ET nevešla do blatníků. navíc to hezky vypadá.. crx je,v mém případě,1.přetáčivá předokolka,ale zábavná 
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Včera dorazily horní stavitelný ramena od Hardrace, tak je tam co nejdřív namontím, srovnám odklony a uvidím jestli se auto uklidní.
- Wláďa
- Správce fóra

- Příspěvky: 946
- Registrován: 25 kvě 2010 12:11
- Bydliště: (Sokolov) Těšovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: LJay: Honda CRX 2G ED9 Turbo - 245hp / 279Nm
Vypadají kvalitně, kolikpak stály?
crx EE8 Vtec B16A1

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Facebook

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wlada.777@email.cz
773 099 676
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti
