Co se týká filtrů jako takových, tak u sériových, nebo jen lehce poladěných motorů je většinou nejlepší zachovat původní air box a celý vedení vzduchu, tak jak to navrhla automobilka (pokud v něm není výrobní vada). Nejlepší je jen vyměnit filtr v airboxu a zbytek nechat být, protože sání je u NA docela věda. Při jeho návrhu se počítá s délkou, průměrem, harmonickýma, rázovýma vlnama od ventilů, atd. a to obyč člověk doma nemá šanci podchytit. Možná snad na dynu metodou pokus omyl, ale to by by bylo neúměrně nákladný v porovnání s tím co by tím člověk získal.
Dalším činitelem je teplota nasávanýho vzduchu. Po montáži short ramu, nebo jinýho sání se většinou musí řešit jak odstínit filtr a jak k němu dostat čerství vzduch. Obě tyhle věci ale už byly předtím pořešený seriovým airboxem a jeho demontáží si člověk jen přidělává problémy, který by jinak nemusel vůbec řešit.
Ono se stačí kouknout třeba k Ferrari. Na jejich motorech sou taky klasický air boxy a výkonově je to rozhodně neomezuje
