Světe div se. Od posledního příspěvku uběhlo pár dní a já mám chuť se podělit o ty pro mě neskutečné věci, které se dají stihnout za několik dní a ne roků.
Auto s motorem (i když každý zvlášť) šťastně docestovalo do nové ordinace, kde se ho budeme pokoušet přivést znovu k životu. Nejdříve proběhlo očesání vnitřku, vyřezání zadního skla, demontáž zbytku interiéru a proběhla celková obhlídka vozu co je ve špatném nebo těžko opravitelném stavu. Odstranila se šílenost zvaná držák motoru, která dala někomu zabrat čtyři roky výroby a zkoušel se motor napasovat do ED9 kastle. To se později ukázalo jako menší oříšek a v rámci časových úspor jsem domluvil schůzku s členy crxklubu J!R!m (EE8) a Loizem666, o kterém jsem věděl, že už stejný motor má v autě.


Sobotní ráno bylo opravdu příjemné. Po těch letech vidět zase tolik crx po hromadě a pokecat s přáteli. Škoda, že Loizova666 byla kvůli spojce nepojízdná. Nafotilo se co mohlo z motorového prostoru, prodiskutovali se možné problémy a J!R!ho jsem obral hned o zadní nárazník, který je u mě v těžko opravitelném stavu a jelo se. Ještě v sobotu jsem nabídl Loizovi666 jestli nechce, aby se mu na tu spojku podíval mnou využívaný mechanik a druhý den už parkovali na dílně dvě crxe. O to lépe se motor napasovával do kastle a zjišťovali se případné neduhy.

Druhý den byl motor napasovaný a bylo zakresleno, kde se budou nacházet držáky a upravovat kastle. Další dny se kastle vyvařila, upravil motorový prostor a namontovali držáky. Další přišla na řadu zadní část. Tam se zjistilo, že předešlý majitel co montoval dvojitý výfuk nejen zničil zadní nárazník výřezem pro koncovku, ale aby se mu tam vměstnala odstranil z větší části pravý držák nárazníku. J!R!kův nárazník se napasoval se světly a kastlí, držák přivařil a šlo se na předek. Karbonová kapota nesedí, laminátové blatníky ještě víc, brýle z EE8 taktéž a aby to nebylo málo jejich pravá strana na světlo byla zkombinována z části brýlí ED9 a spodek shnilí. Tak se řezalo i do brýlí z ED9 z kterých posloužila zachovalejší spodní část, rám světel se rozřízl, sklepal a přivařil aby mohla dosednout kapota. Brýle byli také o 2 cm delší oproti původním a tak se muselo na nosníky navařit podložení z jeklů, které slouží i jako výztuha. Laminátové blatníky než nějak upravovat bude lepší vyměnit zpátky za plechové. Ještě ten den jsem sehnal oba, druhý den už jen jeden

a nakonec jsem od stejného prodejce ( za což mu děkuji) měl blatníky tři a to dva pravé a jeden levý v ceně 1 700,-Kč včetně poštovného

. Než blatníky dorazili odstrojil se podvozek a roztřídil na díly, které půjdou na opískování a na dvojbarevný lak

.
Generální dodavatel věcí pro přípravu na lak se chystal na ryby ( do Norska)

a tak se provedlo objednání a zakoupení včetně vytoužené Apex Blue Pearl. Začal jsem řešit i odcizené tlumiče a naštěstí se nemusela objednat celá sada. Můj šíbr byl prošláplí od černé nohy (od které jiné taky), tak jsem během pár dní sehnal nohou neporušený jen zubem času nahlodaný, ale to je nic pro šikovné ruce.
Plasty se zavezli na zavaření a začal se znovu spasovávat předek. Po úmorné práci (to mám jen z doslechu) vše sedělo jak má. Přední nárazník se odvezl na opískování aby se zbavil asi šesti vrstev.
Mezi tím ještě mechoš stihl vytáhnout motor z Loizové666 crxi a upravit kastli aby motor do ní nenarážel a mrkl se mu na dost načatou sojku, totiž spojku. Auto se podařilo zprovoznit, ale bohužel jen co si ji Loiza666 odvezl opět zastávkovala.
Fotky už jsou tu 