Honda? Co to je?
V roce 2001/2002 si maminka poridila Hondu Civic 1.4iS, rok vyroby konec 1998 v tmave cervene metalize. Tehdy jsem si rikala ,bah co to je nejakej Civic,. Pak jsem vyrostla, zacala se zajimat o auta a cirou nahodou se mym pritelem stal kluk, co mel civica. Najednou bylo vsechno stylem ,ty mas hondu???? vazne??? my mame taky honduuu!!!!, a tehdejsi kamarad 2Bera se pridal, ze ma taky civica. Nic jsme o tom nevedeli, jen to, ze to ma volant, barvicky, mozna tak ,kontrolka motoru, (co ze to je ECU?). Pritel mel zelenyho civica 5g sedan. Jelikoz jsem manipulatorka, tak jsem ho premluvila, aby ho prodal a koupil to samy coupe, protoze prece nebude vozit babicku. A tak jsme civica prodali (to, ze ho ten typek hned rozstrelil me vubec neprekvapilo).
EDIT: kdyz ted na to koukam... wtf? nebo ze byl modrej?





Cesta do Nemecka
A tak jsme vyrazili na dalekou cestu do Nemecka pro auto. Kamarad vzal Ford Orion, ja sebrala sestrenku, co umi nemecky a vyrazili jsme. Prijeli jsme do Berlina, volame typkovi a ten nam oznamuje, ze auto uz prodal. Docela nastve, ze? Jenze co ted? Vyhrabali jsme v centru internetovou kavarnu a zacli hledat na autoscoutu jine moznosti. Nakonec jsme objevili hezoucky coupatko ve fialove barve za 1600EUR v Dresdenu. Jeli jsme do Dresdenu, omrkli auto, projeli a rozhodli se ho koupit. Vyridili jsme prevozni znacky, pojistku, veskere papiry a vyrazili zpet domu. Po ceste zpatky citim divny smrad, koukneme na teplotu motoru a co nevidime - varime!!!! Nikde nebyl odstavny pruh. Ujeli jsme jeste dobry 1km nez jsme tesne pred tunelem nasli odstavny pruh. Zastavili jsme a kluci (profesionalove =)) zacali koumat, co se stalo. Nez motor vychladnul, vybila se nam baterka, protoze jeden z tech profiku nechal klicek v zapalovani. Museli jsme roztlacovat. V te dobe jsem jeste nemela ani papiry, tak mi vysvetlili co mam delat, ze mam zaradit dvojku a poustet spojku. Auto nakonec naskocilo, vjeli jsme do tunelu a nez jsme z nej vyjeli, znovu jsme varili a za nama nemecka dalnicni policie, ktera nas videla v odstavnym pruhu kamerou pred tunelem. Zeptali se nas, co se deje, otevreli kapotu, oznamili ,Ja ja das is thermostat, a ze musime pryc z dalnice na lane. Na to jsem opacila, ze na lane se to nesmi. Policajt kyvnul a rekl, ze muzeme a ze nam udelaji eskortu. Uvolnili nam cely pruh a s blikackama nas dovezli az ke sjezdu na dalnici, abychom vyhledali servis, a sami odjeli k nejakemu pripadu. Hledali jsme vsude mozne a nemohli jsme zadny objevit. Za nejakou chvili nas znovu dojeli, zeptali se, jestli nepotrebujem pomoci. Do toho pritel chytnul lano a rika ,jeee jak to drzi a vytahl ocko, - provaz v haji. Policajti vyndali svoje lano, pujcili nam ho a udelali nam eskortu az do ATU, kde se s nami rozloucili. Vroucne jsme jim podekovali a odevzdali auto servisakum. Za hodinu bylo hotove, vymeneny termostat, klinovy remen a nejake drobnosti. To vse za 160EUR. Musim opravdu pochvalit, ze nebyt ochoty tech policistu, nevim, jak dlouho bychom tam bloudili.
Go, Honda, Go!
Dojeli jsme do Prahy, kde prihody s coupatkem bohuzel neskoncily. Porad s nim neco bylo. Motor prestal drzet tlaky na valcich... pozdeji se zjistilo, ze nam rozvody skocily o zub a malem se potkal motor. Potom motor neustale kouril a plival olej. Vymenily se gufera, ale nepomohlo. A tak se koupil jiny motor. Pak nam praskla dioda v alternatoru. Kazdopadne kdyz uz konecne bylo auto pojizdny a bezproblemovy, tak ho Petr zboril. Za totalku jsme dostali 25k. Tehdy jsem se prihlasila na honda-club s nabidkou prodeje coupatka. (dodnes krasne jezdi, je opravene a ma ho Tomasz).
Prelude - my dream car
Vzdycky jsem snila o Prelude 4g, rozhodli jsme se poridit si jednu. Koupili jsme jednu bouranou na zadek a do toho koupili prazdnou kastli. Ninja ji postavil. Tehdy jsem se zacla hodne angazovat, auta me zajimala a tak jsem travila vetsinu casu s ninjakem v garazi, kde mi vysvetloval, jak funguje motor, pomahala jsem mu odstrojovat Preludu, diagnostikovat zavady na nejakych motorech z CRX (tusim, ze to byl zrovna jeden Minoruv motor, ktery mel ohnutou jednu ojnici). Dodnes jsem ninjovi vdecna za vsechno, co me naucil =) Nakonec Petr preludu na Hondayi zadrel, opravil a pak prodal. O tyden pozdeji ji ten typek rozstrelil, takze uz bohuzel nezije =(
Velke obdobi
Prisel den D, kdy jsem se rozhodla, ze je cas poridit si vlastni auto. Byla jsem rozhodnuta koupit si svoji vlastni Ludu a splnit si tak sen. Jako ostatne vzdy, radila jsem se o tom s Minorem. A tak jsem na nej chrlila, jak bych si ji prala a jak jsem pripravena si ji poridit a najednou se tak podival a rekl: "Myslis, ze je to dobry napad, kupovat si jako prvni auto Preludu? Podle me te sezere zaziva na benzinu." - mel pravdu. A potom co vyslovil osudnou vetu "Kup si Cero, je to maly, malo to zere, a bude to pro tebe akorat." byl muj osud zpeceten. Po CRXu jsem nikdy netouzila, mluvila jsem o nem jako o pojizdne rakvi a nikdy me esteticky nepritahovalo, ale mel pravdu, a rekla jsem si, ze na splneni snu mam jeste casu dost.
Dohodla jsem si vylet do Ase za Ninjovym mistrem Petrem, ktery vozi auta z Nemecka a servisuje je. (btw. velice doporucuju). Vzal me za svym kamaradem Clausem do Nemecka, ktery mel garaz a v ni 3 cera. Mela jsem omezeny obnos penez, takze jsem na to prvni mohla rovnou zapomenout. Bylo to krasny modry VTECovy cero s rozsirenymi lemy (tehdy jsem jeste byla fanda do tuningu, protoze jsem tomu nerozumela). Na tech zbylych dvou mi ustrnul zrak. Jedna byla cerna - na seriovem podvozku se spoustou koroze a spatnym interierem. Cena byla ale uchazejici. Ta druha na me koukala svyma pofaceliftovyma kukadlama, hazela na me odlesky sve stribrne barvy a jakoby mi rikala vem si me!!! Mela shozeny rozvodak, takze nebylo jasne, co je s motorem; snizena o 6cm na H&R vyskove i tuhostne stelovatelnem podvozku, polonerez svody a jedina vada na krase byly zrezle ridicovy dvere. Claus mi nabidl, ze mi ho proda za 1000EUR a k autu mi da jiny motor a dvere. A tak jsme se dohodli a o par dni pozdeji jsem byla hrda majitelka sveho prvniho vozitka - Hondy CR-X 1991.
Lola bezi o zivot
Pojmenovala jsem ji Lola =) Postavila si ji pred barak a uzivala si kazdicke chvilky, kterou jsem s ni mohla stravit. Wheelman mi prohodil motor, Minorek hodne poradil, PK nalakoval dvere. A tak jsem jela na svuj prvni HONDAy ve sve prvni HONDE. Po ceste se me sice nejaci panove ptali, jestli nejedu na vrakoviste, kdyz videli me dvere. Tak jsem se na ne usmala a odvetila, ze by se mohli svezt se mnou pri pohledu na jejich Transita =). Honday jsem si maximalne uzila, jen prselo a tak mi skrz diry ve dverich zatekala voda. Mela jsem ji mesic, a nakup alarmu jsem neustale odkladala. Jednoho dne prijdu k autu.... a auto nikde. Lola byla pryc =(
Casem se nasla nejaka stopa, ale kazda koncila bud slepou ulickou, anebo byla falesna... nakonec jsem ji objevila na Kladne. Nejaky fetak z Kladna se chlubil, ze se vysmazil a ukradl ji. Patril do particky co varila a dealovala pervitin, takze kdyz jsme se objevili na miste, zjistilo se, ze je vysetruje kriminalka. Tehdy jsem se smirila s tim, ze sve auto proste neuvidim.
Oh, Bunny! Sweet Bunny!
Na jare minuleho roku jsem ucinila dalsi velke rozhodnuti. Je cas poridit si novou ,cerusku,. Rozhodla jsem se opet pro Nemecko. Puvodne jsem chtela kontaktovat Esa, jet do Nemecka, vybrat auto, privezt, prepsat, prihlasit... A tehdy mi Daver rika - hele a proc se nezeptas Minora, ten ma ted nejaka cera z Nemecka. Prijela jsem za Minorkem a koukala tam na me cervena kraska. Trosku bile kourila z vyfuku, ale pripisovali jsme to na vroubek tomu, ze dlouho stala. V tu samou dobu se na internetu objevil inzerat na zlute CRX nekde u Plzne. Minor nabidl, at se na nej pojedu podivat cervenym cerem, takze si ho zaroven projedu. Tak jsme se s ChuCkynou sebrali, hodili auto na znacky a vyrazili. Prijeli jsme tam, zlutasek smrdel, znel jak sekacka na travu, lak byl zprasenej a interier ponicenej. Bylo to jasny, prijeli jsme do Prahy, vratili cervenou k Minorkovi s oznamenim, ze beru =)
Proklinam legislativu!!!!
Auto jsem mela, zbylo jeste prepsat ho na cesky papiry. Jelikoz jsem se rozhodla udelat to legalni cestou, tak jsem se pripravila na mensi problemy. Opakuju ze na MENSI... opak byl pravdou.. ty problemy byly VETSI a to o dost. Znamy odvezl auto na dovozovou technickou k nejakym jejich ,overenym lidem, - evidentne moc overeni nebyli, protoze oznamili ze mi technickou neudelaji, dokud nebudou mit papir z DEKRy. Jela jsem na DEKRu, kde mi oznamili, ze mi nevydaji papir pro technickou, dokud nebudu mit osvedceni o kontrolo z dovozove STK, a ze jestli to na STK nevedi, tak je ocividne neco spatne. Toz dostala jsem se do zacarovaneho kruhu. Vyhodila jsem X tisic za NIC. Az po nejake dobe se mi ozval kamarad, ze mi pomuze s prihlasenim. A mel pravdu, za 2 dny bylo vsechno vyrizene a drzela jsem v ruce ceske papiry. I kdyz dohromady o 10 000Kc chudsi (a to jeste nebyla zavedena ekologicka dan).
Lets go party...
Takze auto na znackach, Magicar nainstalovan, pojisteno, natankovano a huraaaaaaaa do ulic. Dokonce jsem s ni jela do Tater na Slovensko, kde jsme se ji snazili dostat pres koreny stromu v lese, abychom mohli dojet k chate. Vsichni hezky vystoupili, vyndala se vsechna zatez, hotovy auto na sprinty =) Bohuzel na ceste zpatky se mi stala neblaha vec, a to , ze mi dosel olej... Kocicka mi sezrala tolik oleje,ze jsem se bala, ze ji zadru. Dolila jsem nouzovku nejaky mineral a hned v Praze volala Skritkovi a domlouvala si GO. Dovezla jsem mu Bunny do Budejovic v listopadu s tim, ze pres zimu se udela GO. Pak mi Skritek zavolal, ze je blok krivy na valcich, a ze i kdyz se to vyrovna, tak budu dolejvat kolem litru na 10000km. Coz je sice hezka hodnota, ale kdyz uz neco delame, tak poradne =) A tak jsem zacla shanet jiny blok. Minorek vyhrabal par bloku, u kterych se ale zjistilo, ze jsou na tom o dost hur. Porad jsem se s tim nechtela smirit a rikala jsem, ze je mi jedno, kolik to bude stat, ale chci svyho mazlika mit zdravyho. A tehdy Minor prohodil dalsi osudnou vetu: A kdyz nejde o penize, proc to neswapnes? Ja na to: Neni motor Minor: ALE JE!!! A tak zaclo nove dobrodruzstvi...
This is for my homies with B16, B18, D16....
Skritek utrpel velkou ranu, kdyz jsem mu zavolala, at se vyprdne na GO a ze budeme swapovat. Vzala jsem mamine CR-V a hura do Mostu k Tomymu pro motor. Kdyz jsme motor privezli do Budejovic, malem Skritkovi vylezly oci z dulku, kdyz se koukal, jak je tam ten motor narvany i s napravou. Vse bylo pripravene, ted uz zbyvalo jen cekat, az pan Skritek auto postavi. Mezitim jsem mela to stesti a od maminky jsem dostala maly darecek v podobe staryho rodinnyho civica 1.4iS, se kterym maminka kdysi polibila Forda Fiestu.
Na HONDAy se bohuzel s Bunny jeste nedostanu. Motor uz vrni, ale jeste spoustu veci je treba vychytat a nechci to brat na lehkou vahu. Kazdopadne uz brzy se ji dockam a uz brzy budu mit krasku doma, pripravenou na nova kola, mensi kosmeticke upravy a pekny lak =)
UPDATE: 7.7.2009
tak mi znasilnili kapotu
UPDATE: 10.7.2009
TAK JSEM U NI DNESKA BYLA, a projela se, a zavtecovala a zjistila ze keramicka spojka je na parkovani k nicemu, takze tam budu muset dat jinou, protoze pri pomalym rozjeti se rozklepe cely auto. spousta veci se jeste musi udelat. interier uz je v kuzi, vtecovy budiky uz tam jsou, elektricky zrcatka taky, svetla uz jsou spasovana, a urcite ji budu muset nejak dat nahoru, protoze motor zatizil predni napravu tak ze auto kleci uplne na zemi, tady nejaky fotky
Doufam, ze jsem vas moc nenudila a kdo to zvladl precist cely, ten je borec =)