 
    .
 . Můj příběh je na rozdíl od většiny těch vašich (co jsem zatím stihl přečíst) úplně chabý
 . Začalo to tak, že jsem si udělal řidičák a začal se poohlížet po nějakém tom autě, a jelikož je můj taťka od pradávna fanatik do veteránů, přesunula se časem jeho závislost i na mě
 . Začalo to tak, že jsem si udělal řidičák a začal se poohlížet po nějakém tom autě, a jelikož je můj taťka od pradávna fanatik do veteránů, přesunula se časem jeho závislost i na mě   
   . Ale kvůli tomu jsem musel vyřadit ze svého seznamu přes polovinu vhodných aut. Měl jsem totiž představu, že mé první auto musí být výjimečné
 . Ale kvůli tomu jsem musel vyřadit ze svého seznamu přes polovinu vhodných aut. Měl jsem totiž představu, že mé první auto musí být výjimečné  . Mé požadavky byli aby bylo pastvou pro oči, GT či coupé, zrychlení mělo z 0-100Km/h pod 10s (nebo alespoň těch 10
  . Mé požadavky byli aby bylo pastvou pro oči, GT či coupé, zrychlení mělo z 0-100Km/h pod 10s (nebo alespoň těch 10  ) a aby bylo spolehlivé.  Tím se mé možnosti výběru značně zúžily. Zůstalo mi 6-8 aut, ale cena každého kusu se pohybovala kolem 200 000 korun
 ) a aby bylo spolehlivé.  Tím se mé možnosti výběru značně zúžily. Zůstalo mi 6-8 aut, ale cena každého kusu se pohybovala kolem 200 000 korun   . Což jsem neměl. Což mě dosti štvalo
  . Což jsem neměl. Což mě dosti štvalo   . Po asi pěti měsících jsem hledání odložil ( nebo spíše vzdal),  ale celou dobu až do Dneška mě štvalo to, že jsem neměl nic kloudného na čem bych si mohl vylepšovat své řidičské schopnosti
  . Po asi pěti měsících jsem hledání odložil ( nebo spíše vzdal),  ale celou dobu až do Dneška mě štvalo to, že jsem neměl nic kloudného na čem bych si mohl vylepšovat své řidičské schopnosti   . Tak jsem si řekl že udělám kompromis a začal jsem hledat nějaké malinkaté autíčko které by zvládalo menší drifty na štěrku či sněhu, a že se mi alespoň začnou načítat bonusy na povinném ručení ( s tím, že nikdy nikomu neřeknu že jsem ho kdy měl
  . Tak jsem si řekl že udělám kompromis a začal jsem hledat nějaké malinkaté autíčko které by zvládalo menší drifty na štěrku či sněhu, a že se mi alespoň začnou načítat bonusy na povinném ručení ( s tím, že nikdy nikomu neřeknu že jsem ho kdy měl  ). To bylo před třemi dny. Při hledání pomáhali i kamarádi a nejlepší volbou se zdálo subaru justy nebo suzuky swift, jejichž nejnižší cena se pohybovala okolo 20ti tisíc. V tom se ale stalo něco čemu se asi nedá říct jinak než boží zásah do našeho světa
 ). To bylo před třemi dny. Při hledání pomáhali i kamarádi a nejlepší volbou se zdálo subaru justy nebo suzuky swift, jejichž nejnižší cena se pohybovala okolo 20ti tisíc. V tom se ale stalo něco čemu se asi nedá říct jinak než boží zásah do našeho světa   Kamarád našel inzerát na starou hondu CRX která se vešla do mého rozpočtu. Musím poznamenat (se značným studem), že o tom autu jsem slyšel prvně, nejspíše proto, že mě japonský automobilový průmysl nikdy moc nezajímal (to už samozřejmě po dnešku neplatí). Po několika zajímavých a přesvědčivých článcích jsem tedy na inzerát zavolal a protože měl inzerátník (nebo jak se jim říká
  Kamarád našel inzerát na starou hondu CRX která se vešla do mého rozpočtu. Musím poznamenat (se značným studem), že o tom autu jsem slyšel prvně, nejspíše proto, že mě japonský automobilový průmysl nikdy moc nezajímal (to už samozřejmě po dnešku neplatí). Po několika zajímavých a přesvědčivých článcích jsem tedy na inzerát zavolal a protože měl inzerátník (nebo jak se jim říká  ) čas, domluvil jsem si na příští den setkání. Abych řekl pravdu, nic moc jsem od toho neočekával, tak jsem sebou vzal ještě dva kamarády (a jednu kamarádku) aby z toho v nejhorším případě byl alespoň příjemný výlet po okolí. Ale jak se nakonec ukázalo, opak byl pravdou. Auto mě už na první pohled ohromilo (estetické vady byli sice celkem nepříjemné, bude mě to stát pár dní tvrdé práce a několik tisíc, ale to vem čert
) čas, domluvil jsem si na příští den setkání. Abych řekl pravdu, nic moc jsem od toho neočekával, tak jsem sebou vzal ještě dva kamarády (a jednu kamarádku) aby z toho v nejhorším případě byl alespoň příjemný výlet po okolí. Ale jak se nakonec ukázalo, opak byl pravdou. Auto mě už na první pohled ohromilo (estetické vady byli sice celkem nepříjemné, bude mě to stát pár dní tvrdé práce a několik tisíc, ale to vem čert  Interiér mi přijde naopak velice dobrý ), ale to co přišlo pak se prostě nedá slovy popsat.. vvVVVRRRooooaAMMMM
 Interiér mi přijde naopak velice dobrý ), ale to co přišlo pak se prostě nedá slovy popsat.. vvVVVRRRooooaAMMMM   . Doteď nedokážu pochopit kde se v tak malém motoru bere taková síla.. ale hlavně ten zvuk, ten ZVUK
 . Doteď nedokážu pochopit kde se v tak malém motoru bere taková síla.. ale hlavně ten zvuk, ten ZVUK   . Do půl hodiny bylo moje. A pak následovala ta úžasná dvouhodinová jízda domů. Už teď můžu s jistotou prohlásit, že jsem beznadějně zamilovaný. Co bych mohl tak ještě říct... Jo, nejsem velký zastánce tuningu, je to podle mě skoro tak nepřijatelné jako ničení historických památek nebo uměleckých děl, ale chápu že u japonských aut to vypadá skoro jako by o nějaké to vylepšení žadonily, sám jsem začal (pro mě úplně kacířské myšlenky
  . Do půl hodiny bylo moje. A pak následovala ta úžasná dvouhodinová jízda domů. Už teď můžu s jistotou prohlásit, že jsem beznadějně zamilovaný. Co bych mohl tak ještě říct... Jo, nejsem velký zastánce tuningu, je to podle mě skoro tak nepřijatelné jako ničení historických památek nebo uměleckých děl, ale chápu že u japonských aut to vypadá skoro jako by o nějaké to vylepšení žadonily, sám jsem začal (pro mě úplně kacířské myšlenky  ) cestou domů přemýšlet co všechno by se dalo na autě vylepšit
 ) cestou domů přemýšlet co všechno by se dalo na autě vylepšit   . Jako druhý cíl jsem si ale dal dostat auto do originálního (a co nejlepšího) stavu. Ten první je dostat ho do stavu pojízdného. Doufám, že základ mám dobrý. Ale sám se svými nevalnými znalostmi to určitě nezvládnu, takže můžu jen doufat ve vaše zkušené rady : ) .
 . Jako druhý cíl jsem si ale dal dostat auto do originálního (a co nejlepšího) stavu. Ten první je dostat ho do stavu pojízdného. Doufám, že základ mám dobrý. Ale sám se svými nevalnými znalostmi to určitě nezvládnu, takže můžu jen doufat ve vaše zkušené rady : ) .Teď asi něco k autu, a pak nějaké fotečky.
Podle toho co mi bylo řečeno je to Honda CRX první generace, ročník 86, jaký má předfacelift nebo pofacelift vůbec netuším, kilometrů má najeto něco přes 180 000km, motor ED9 96KW bez katalizatoru ( pry ma i oznaceni ZC1, ale nevim co to znamena)- co vím, je že motor byl jednou měněný(v techničáku je napsáno 86KW),a že mě prodejce ujistil, že s legalitou problémy nebudou, tak snad má pravdu. To že lak není moc dobrý jsem už řekl, uvnitř zatím všechna světýlka svítí a všechny čudlíky mačkají, a podvozek, no podvozek mě bude stát asi nejvíc peněz. Ne že by byl špatný, ale buď je to takové už napůl odešlé a nebo mám strach a raději bych to preventivně vyměnil abych náhodou pak nebyl zodpovědný za zničení motoru. takže:
1) Můžete mi poradit jaký bych měl koupit olej do motoru, do převodovky a popřípadě jakou kapalinu do brzd?
2) Potom budou určitě špinavé všechny filtry( na ten vzduchový jsem sahal, byl černě mastný), takže pokud znáte nějaké dobré, prosím neváhejte a poraďte : )
3) Rád bych vyměnil komplet přední brzdy (jsou už staré), nevim jaka značka se hodí nejvíc ---a zadní jsou bubnové (pfujky!), takže s nimi chci pryč taky, ale nevím jak těžko(či snadno) se dají vyměnit.
4) Řadička mi přijde dost vyvyklaná a tuhá (jeden mladý mechanik mi poradil, že by možná pomohlo vyměnit olej v převodovce, že ho tam může být málo), ale kdo ví, třeba to mají takové všechna CRX. Mezí druhou a třetí rychlostí je opotřebovaný synchron takže to občas při podřazení vrže,ale než seženu novou, mi nezbývá nic jiného než se naučit používat meziplyn

5) Tenhle je bohužel trochu děravý, ale v první řadě úchylný- tak ošklivý nemá ani fávo- bude to chtít JDM

6) Rozvody- těm už se taky nedá věřit- jak se mění jsem už na vašem fóru našel : )
7) Další věci určitě přibudou až se zítra podívám pod auto pořádně.
 
 Ale i kdyby mě oprava stála dalších 30 000 korun, nejspíš toho litovat nebudu, céeriksko (nebo jak jsem to pochytil od vás- céro) si to zaslouží : )
Takže zatím tak, Moriarty


















 inak odkial si? chystas sa cez vikend na zraz?
 inak odkial si? chystas sa cez vikend na zraz? 




 . Budu sem dávat pokrok a případné dotazy
. Budu sem dávat pokrok a případné dotazy 
 . Taky nevím zda dát třeba jen KN vložku, nebo nějaký kit sání. Mohli byste něco doporučit? Dík
. Taky nevím zda dát třeba jen KN vložku, nebo nějaký kit sání. Mohli byste něco doporučit? Dík  . Návíc oba ohlý a jeden vyteklej
. Návíc oba ohlý a jeden vyteklej  ..rovnou mohl říct že je uřízl pilkou..výfuk je velmi umělecky posvařován s lámanými zatáčkami a má průměr asi 2,5cm
..rovnou mohl říct že je uřízl pilkou..výfuk je velmi umělecky posvařován s lámanými zatáčkami a má průměr asi 2,5cm  . No prostě je na tom ještě hodně práce
. No prostě je na tom ještě hodně práce 

