
Zase třeba pár rad :D
Moderátor: Minor
- Floutek
- Miminko

- Příspěvky: 49
- Registrován: 13 srp 2012 17:33
- Bydliště: Litomyšl
- Kontaktovat uživatele:
Zase třeba pár rad :D
Lidi chtěl bych vědět vaše názory na snižování hlavy u D16z5,vím že některý auta to snášej dobře a ta životnost nebjevá nijak špatná,ale je rozdíl ubližovat starý škodovce,která tohle nečekaně vydrží,nebo zdemolovat cérko...Snižoval jste někdo hlavu u d16z5?šel výkon nahoru aniž by se mi za 20 tisic km rozlít motor?
jinak každá rada dobrá jak si pohrát s výkonem,takže jakejkoliv nápad uvítám 

Re: Zase třeba pár rad :D
Hondy snižování hlavy moc rády nemají.
U škodovek šlo prý ubrat milimetr až dva, to pak smysl mělo, u hondy tohle nelze.
Pokud bys už chtěl domotoru sahat, pak má smysl dát jiné písty s vyšší kompresí, upravit hlavu a dát případně ostré vačky (a pochopitelně pak naladit ecu), ale především motor zgenerálkovat, hlavně dát nová ojniční ložiska a pístní kroužky, repasovat olejové čerpadlo, zabrousit ventily a vyměnit guferka.
A ono to naskáče tak, že ti stejně na nějaký výkonnostní díly nezbyde
U škodovek šlo prý ubrat milimetr až dva, to pak smysl mělo, u hondy tohle nelze.
Pokud bys už chtěl domotoru sahat, pak má smysl dát jiné písty s vyšší kompresí, upravit hlavu a dát případně ostré vačky (a pochopitelně pak naladit ecu), ale především motor zgenerálkovat, hlavně dát nová ojniční ložiska a pístní kroužky, repasovat olejové čerpadlo, zabrousit ventily a vyměnit guferka.
A ono to naskáče tak, že ti stejně na nějaký výkonnostní díly nezbyde
Minor@honda-club.cz, 737574121, whatsapp 776408287
Re: Zase třeba pár rad :D
Jak píše Minor,
na D16 motorech je poddimenzované mazání.
Setkal jsem se u pár lidí, že se jim ojnice na 3 válci zadřela. Problém i u motorů B20, H23 (v Prelude)
Pro normálního uživatele jsou tyto motory i tak nesmrtelné (ale spoustě víkendovým okruhovým závodníkům tyto motory odchází)
Když mluvíš o těch škodovkách. Na jednom rapidovi nám upravovali 8 kanálovou hlavu.
Snižit hlavu o 1,5mm a upravit spalovací prostor (vyfrézoval se spalovací prostor, tak že vznikl kruhový tvar)
Výsledek to mělo takový, že komprese se téměř nezměnila(nebyly takové tlaky na ojnicích a klice), ale díky změně ve spalovacím prostoru se zefektivnilo spalování tzn. tlak na píst byl rovnoměrný a zvětšila se plocha na kterou působí tlak při zážéhu.
Z 60ps bylo rázem přes 80.
na D16 motorech je poddimenzované mazání.
Setkal jsem se u pár lidí, že se jim ojnice na 3 válci zadřela. Problém i u motorů B20, H23 (v Prelude)
Pro normálního uživatele jsou tyto motory i tak nesmrtelné (ale spoustě víkendovým okruhovým závodníkům tyto motory odchází)
Když mluvíš o těch škodovkách. Na jednom rapidovi nám upravovali 8 kanálovou hlavu.
Snižit hlavu o 1,5mm a upravit spalovací prostor (vyfrézoval se spalovací prostor, tak že vznikl kruhový tvar)
Výsledek to mělo takový, že komprese se téměř nezměnila(nebyly takové tlaky na ojnicích a klice), ale díky změně ve spalovacím prostoru se zefektivnilo spalování tzn. tlak na píst byl rovnoměrný a zvětšila se plocha na kterou působí tlak při zážéhu.
Z 60ps bylo rázem přes 80.
Re: Zase třeba pár rad :D
Navíc, další problém při snížení hlavy u hondy.....DOHC rozvod, změní se ti natočení vaček oproti klice....tzn nutnost stavitelných rozvodových kol.
Re: Zase třeba pár rad :D
Osobně v tom problém nevidím (pokud budeš počítat s nevýhodama uvedenýma níže), obzvlášť na D DOHC kde máš v TDC ještě zhruba 1mm do zero deck height a vzdálenost mezi vřskem pístu v TDC a stropem spalovacího prostoru je pomalu centimeter a to samý platí i pro vzdálenost ventil píst. V reálu tak můžeš snížit jak blok, tak hlavu.
Důvod proč se to nedoporučuje řešit tímhle způsobem je ten, že tím sebereš veškerý rezervní materiál z hlavy, případně i z bloku a pokud je pak někdy v budoucnosti budeš potřebovat srovnat, tak už nebude z čeho brát a budeš to moc oboje vyhodit. Dalším důvodem je to, že se ti částečně rozhodí poloha vaček. Ta se ale dá doštelovat nastavitelnýma rozvodovýma kolama.
Ve zkratce z toho vyplívá, že levnější cesta pro zvýšení statický komprese je snížení bloku případně hlavy a správnější cesta je nákup HC pístů, nebo slabšího těsnění pod hlavu.
Ještě něco málo ke zvyšování výkonu. Pokud chceš u NA navyšovat výkon, bez toho aby si zvyšoval objem, tak máš jen dvě možnosti. Buďto zvýšit otáčky, nebo zvýšit kompresi a obojí se ti projeví zvýšenou zátěží na mazání, respektive na celý motor s tím nic neuděláš. Zvyšování otáček je u D DOHC obtížný, protože díky většímu zdvyhu má už v sérii dost velkou střední pístovou rychlost (při 7000 ot/min je to 21m/s) a její další zvyšování negativně ovlivňuje životnost motoru. Takže schůdnější je zvyšování komprese, který má samozřejmně taky svůj strop v podobě samozápalů, ty se ale dají kontrolovat managementem motoru, zvýšením oktanovýho čísla paliva, úpravou spalovacího prostoru, vstřikováním vody...
Důvod proč se to nedoporučuje řešit tímhle způsobem je ten, že tím sebereš veškerý rezervní materiál z hlavy, případně i z bloku a pokud je pak někdy v budoucnosti budeš potřebovat srovnat, tak už nebude z čeho brát a budeš to moc oboje vyhodit. Dalším důvodem je to, že se ti částečně rozhodí poloha vaček. Ta se ale dá doštelovat nastavitelnýma rozvodovýma kolama.
Ve zkratce z toho vyplívá, že levnější cesta pro zvýšení statický komprese je snížení bloku případně hlavy a správnější cesta je nákup HC pístů, nebo slabšího těsnění pod hlavu.
Ještě něco málo ke zvyšování výkonu. Pokud chceš u NA navyšovat výkon, bez toho aby si zvyšoval objem, tak máš jen dvě možnosti. Buďto zvýšit otáčky, nebo zvýšit kompresi a obojí se ti projeví zvýšenou zátěží na mazání, respektive na celý motor s tím nic neuděláš. Zvyšování otáček je u D DOHC obtížný, protože díky většímu zdvyhu má už v sérii dost velkou střední pístovou rychlost (při 7000 ot/min je to 21m/s) a její další zvyšování negativně ovlivňuje životnost motoru. Takže schůdnější je zvyšování komprese, který má samozřejmně taky svůj strop v podobě samozápalů, ty se ale dají kontrolovat managementem motoru, zvýšením oktanovýho čísla paliva, úpravou spalovacího prostoru, vstřikováním vody...
Re: Zase třeba pár rad :D
Já bych na motoru měl mít hodně sníženou hlavu a jede to v pohodě co se týče nastavení vaček, možná s nastavitelnýma by to mohlo bejt lepší, ale z druhej stránky na 2 starších motorech jsem měl sací kolo o zub a jezdilo to normálně. Zatím jsem nedořešil to spalování oleje, dneska zrovna chci zjistit jak je to s tou kontrolní kapalinou co naleješ do válců a podle toho jak uniká, tak se poznaj špatný stírací kroužky a až potom bych řešil gufera. Možná že vysoká komprese postupně odpálila kroužky, nebo to že jsem chvíli jezdil se špatnou lambdou a šlo tam moc benzínu, nebo už to bylo načatý když jsem to koupil.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů
