Stránka 1 z 1

ECO CRX :)

Napsal: 17 zář 2012 22:01
od Swingal
Chcel by som tu rozpútať menšiu diskusiu. Každý si upravujeme svoje autá iným smerom. To je fakt. Zaujal ma tento článok na shatsu.cz o ECO Toyote AE86.

http://www.shatsu.cz/eko-sportak-jak-ma-byt/#comments

Nieje to prestavba na akú sme zvyknutý (vysoký výkon, racing zameranie a pod.) Ale išlo im o to aby staré 25 ročné auto priblížili dnešným štandardom o spotrebe, emisiách a podobne.

Chcem sa spýtať znalejších v oblasti motorov (nemusím menovať :) ) čím by sme mohli dosiahnuť obdobné vylepšenia pri CRX :) Spotreba 6l sa síce dá spraviť na zachovalom motore aj na CRX ale kto chce menej tak sa mu to môže zísť.

Zatiaľ čo som objavil tak sú tieto informácie:
- novší typ alternátora ktorý nerobí tak veľý odpor na remenici, dobíja vačším prúdom. Dosiahnuté hlavne novšou cievkou
- posilňovač riadenia prispôsobený na elektrický namiesto kvapalinového (pre väčšinu CRX neplatí)
- UV fólie na oknách aby bolo v interéri menej tepla a tým pádom menej používania klimatizácie
- nová mapa motora (možno až dve)
- odlahčené remenice, kolečká na remenice
- nová elektronika (nieje presne určená že aká)
- aditívum do oleja pre lepšie mazanie

Celá táto diskusia sa bude viesť viacmenej v teoretickej rovine, tak smelo do toho, píšte svoje nápady :)

Re: ECO CRX :)

Napsal: 18 zář 2012 07:49
od Martin16
zajímavé počtení *fin* myslíte že by podobné úpravy platily i na D15B6 tedy že bych se ze stávajících 6l dostal třeba mezi spotřebu 4 až 5 l?

Re: ECO CRX :)

Napsal: 18 zář 2012 09:25
od Martin666
Martin16 píše:zajímavé počtení *fin* myslíte že by podobné úpravy platily i na D15B6 tedy že bych se ze stávajících 6l dostal třeba mezi spotřebu 4 až 5 l?


já si mylsím, že ano. Odlehčení motorových částí udělá hodně. Motor se nenamáhá tolik a samozřejmě k tomu přispívá i nižší spotřeba. Já mám u svého VTECu také spotřebu asi 6l, na delších štrekách kolem 5,7. A nejsem pomalý. V motoru mám něco na pomáhání mazání (něco, co motor potáhne teflonovým filmem). To si myslím, že je nutné. Plus samozřejmě pokud je nalazená jednotka, tak... to udělá také své. Lepší efektivita a účinnost.

Re: ECO CRX :)

Napsal: 18 zář 2012 10:10
od Antiamik
Martin16 píše:zajímavé počtení *fin* myslíte že by podobné úpravy platily i na D15B6 tedy že bych se ze stávajících 6l dostal třeba mezi spotřebu 4 až 5 l?


4 litre nemyslím :lol:
To odlahčovanie remeníc a iných rotačných častí mne funguje opačne, spotreba je jemne vyššia predsa len chýba tá zotrvačnosť motora v meste a hlavne v kopcoch.
Na Slovenskej placatej dialnici D1 OK je to lepšie...
Pri CRX skôr znížiť váhu auta mimo motor čo ide dosť ťažko pri takom detskom autíčku z papiera *box*
Honda má super motor už mnoho rokov a to D15B7 ten myslím môže konkurovať moderných benziňákom v spotrebe + dlhá americká prevodovka.
Je to aj americký víťaz tuším z roku 1992 v spotrebe na najazdené km.
Naša má cez 360000km a behá lehce nad 5l na 100km.
Určite treba mať v poriadku motor a mať v cajku brzdy, ložiská atd. to urobí vela a hlavne osoba medzi volantom a sedačkou šoféra *vytlem*

Re: ECO CRX :)

Napsal: 20 zář 2012 08:03
od Martin16
tak tedy bude zřejmě následovat výměna šoféra - mám nohu jak slon *vytlem* a já budu sedět vzadu a říkat : "jedeme Alberte"

Re: ECO CRX :)

Napsal: 20 zář 2012 18:35
od Swingal
premyslam ze by som zacal experimentovat s palivovymi mapami, chipovanim ecu a podobne :)

tu som nasiel zopar uzitocnych info o tom ...
http://ef-honda.com/ben/

a potom takych uz zlozitejsich informacii je vela tu
http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.pl

len sa musim este naucit nieco o motoroch :)

co som sa zatial docital tak sa da urobit taky pseudo VTEC na nasich Dckovych bezVTECovych motoroch. Princip je v tom ze ECU ma vystup pre jednoduchy vtec (jeden kabel kedy sa ma zopnut VTEC, nonVTEC kabelaz tam nema ani privedeny kabel k tomu pinu). Do ECU sa vlozi 2x vacsia EPROM s dvoma mapami. A nakabluje sa to tak aby ked sa "zopne VTEC" tak sa prepne mapa na tu druhu. Ak ste pochopili tomuto opisu gratulujem :D

a ten "pseudoVTEC" by sa dal pekne vyuzit na uspornu jazdu. Auto by chodilo v uspornej mape a ked by ste to vytocili zapla by sa vykonnejsia mapa :) (teoria)

a potom klasicke veci ako posun obmedzovaca, lanuch control atd ...

Re: ECO CRX :)

Napsal: 21 zář 2012 08:16
od Martin16
a ty mapy se dají sehnat kde? je to vcelku zajímavé řešení

Re: ECO CRX :)

Napsal: 21 zář 2012 18:34
od LJay
Loiza666 píše: Odlehčení motorových částí udělá hodně. Motor se nenamáhá tolik a samozřejmě k tomu přispívá i nižší spotřeba.


Odlehčení rotačních hmot, pomáhá motoru výrazně jen do doby, než se k němu připojí převodovka a zbytek pohonýho ústrojí, protože v celkový zátěži, která ve výsledku na motor působí, se to co jsi ušetřil při odlehčení rotačních hmot dost rozmělní.

Když to vezmu hodně ze široka, tak aby si na určitým typu auta/motoru snížil jeho spotřebu, tak se musíš zaměřit na zvýšení účinnosti spalovacího procesu (u NA motoru pouze kolem 25%), snížení mechanických ztrát v systému (převodovka, valivý odpor kol, periferie připojený k motoru, ...), provozovat motor co nejvíc v jeho optimálních otáčkách, snížit aerodynamický odpor a váhu auta.

Co z toho by šlo smysluplně s nějakými rozumnými náklady aplikovat na CRX je otázka.

Re: ECO CRX :)

Napsal: 22 zář 2012 15:51
od Swingal
Martin16 píše:a ty mapy se dají sehnat kde? je to vcelku zajímavé řešení


Mapy si bud vyrobis sam, alebo pouzijes niekoho ineho mapy (toho sa celkom aj bojim).

Tuto je celkom dobre opisane chipovanie vseobecne na nase ECU:
http://ef-honda.com/ben/OBD0Basics.php

potom tu je ako fyzicky vytiahnut chip povodny a namiesto neho vlozit iba socket do ktoreho si budes davat vlastne chipy (aby si to nemusel za kazdym letovat):
http://ef-honda.com/ben/OBD0chip.php

Chipnuta ECU (mapa na nom moze byt aj seriova) ti dovoli monitorovat urcite hodnoty cez maly seriovy port ktory je na nej neobsadeny (4 piny). Niektory si to prerobili na USB aby mohli monitorovat cez PC co jednotlive cidla hovoria :)

A s tymi mapami ma napadla este jedna vec. Pre Chipy s dvoma mapami by sa nemusel pouzit ten pseudoVTEC signal ale mohlo by byt niekde umiestnene tlacidlo ECO. Po jeho stlaceni by sa zapla usporna mapa :D

LJay píše:Co z toho by šlo smysluplně s nějakými rozumnými náklady aplikovat na CRX je otázka.


LJay, tvoje plazmove zapalovanie by napriklad mohlo napomoct spotrebe *fin*

Skorej som este premyslal ako upravit alternator tak aby fungoval "lepsie" ale doteraz este neviem ake faktory vplyvaju na jeho vykon a podobne (hrubka cievok, pocet vynuti a pod ...)

Taktiez by mohlo napomoct vymena ziaroviek ze LED diodove ktore maju nizsi odber.

Predpisana sirka kolies (185) s prehustenim (vpredu 2,7 vzadu 2,5) ... len tym sa pride o prilnavost aj pohodlie jazdy ... na druhej strane parkovanie jednou rukou :D

Na zimu budem zakryvat chladic vody v predu :)

Este sa chcem opytat na vstrekovanie. V crx s MPFI (nase EU motory) moze byt kazdy vstrekovac naprogramovany inac? Myslim tym ci vsetky vstrekovace vstrekuju zaroven alebo kazdy je ovladany individualne? Podla kabelaze mi to vychadza ze kazdy zvlast lebo ku kazdemu ide z ECU kabel samostatne? Mam pravdu?

Re: ECO CRX :)

Napsal: 23 zář 2012 14:04
od LJay
Plazmový zapalování ti umožní líp zapálit směs, takže tím lehce zvýšíš efektivitu spalování. Tím pádem budeš mít při stejný spotřebě lehce vyšší výkon, nebo při zachování výkonu o něco nižší spotřebu.

Co se týká kol, tak ty by musely být asi o dost užší než seriový (viz. fabia greenline, golf bluemotion, ...), aby to mělo nějaký vliv na spotřebu.

Jj každý vstřikovač funguje individuálně, jinak by to žralo jak tank :)

Re: ECO CRX :)

Napsal: 23 zář 2012 17:37
od Swingal
Pre ECO rezim motora cez palivove mapy by som riesil takto:

Tak prvy krok pre mna by bola konverzia na OBD1
druhy krok chipnutie ecu s dvoma mapami ktore by sa dali menit, a zapnutym datalogingom + prvotne nastavenie map (co najblizsie povodnym aby sa nieco nedojebalo :D ).
treti krok by bol nejaky ten dataloging do pc na urcitej trase, potom by som podla potreby menil hodnoty v palivovej mape
- pre sport rezim lambda= 0.85-0.95 (A/F 12.5 - 14) hlavne v spektre otacok nad 4000, do 4000 by som nechal povodnu mapu
- pre eco rezim lambda= 1.1 az 1.2(A/F 16.2 - 17.7) hlavne do 4000 otacok vyssie by som nechal povodne

ach, mat teraz zvysnych 300 az 400€ :D

preco som to vsetko zacal citat? teraz to chcem :D

pridavat a uberat palivo, tomu uz trochu chapem, ale furt neviem ako ovplyvnuju vykon a spotrebu predstih zapalovania.

Re: ECO CRX :)

Napsal: 24 zář 2012 03:57
od Akuma no Zeto
Najprv musis mat dobre nastaveni motor. Vycistit a nastavit vstreky, iridium denso sviecky+nove kable, veko a rotor rozdelovaca, nastavit otacky a zapalovanie (nie len jedenkrat) skontrolovat odpor a napatie na vsektych senzoroch, ... moj nazor :)
A katalyzator je sice fajn, ale spotreba je o 1l vacsia :|

Moja zerie okolo 6l, rekord 5l, ked som ju kupil tak menej ako 8l "no go" :? .

Re: ECO CRX :)

Napsal: 25 zář 2012 18:43
od Swingal
To mas pravdu ze motor musi byt v TOP stave :)

Este som si naplanoval aj druhu variantu pre tych co nechcu prerabat auto na OBD1 ...

pre OBD0 by som kupil PM6 riadiacku (urcite niekto bude mat za lacno)
doma by som osadil socket s pripravenou mapu
a potom le vymenil kus za kus, a dalej by som vymyslal co dalej kludne s pojazdnym autom :)

Re: ECO CRX :)

Napsal: 01 říj 2012 09:51
od Pearce224
Môj názor že EKO CRXo nieje nejak moc rozdielne od High Performance CRX. Motor nastaviť na čo najväčšiu účinnosť a tým pádom pôjde hore aj vykon. Rozdiel by bol iba v tom že max vykon by mal byť posunutý o 500 až 1000 otáčok nizsie aby bol vyuzitelny v max miere. Ale ak by ste chcely znižovať spotrebu tak pri CRXe to ide najlepšie prerabkou exteriéru na čo najmenší odpor vzduchu. Na začiatok stačí predface narznik a zakritovat spodok auta s menším difuzorom na zadku a vykrojit zadný nárazník. Samozrejme prekrit vsetky medzeri medzi dielmi. Zhodiť alebo prekryt zadny stierac, spoiler takisto dole prípadne vymeniť za mugen napodobneninu. Samozrejme potom ísť do kolies, najlacnjsie riesenie by boli 13ky plechace s nejakými tvrdsimi pneu. Ale pre maximalny účinok nejaké kovane ale tie stoja viac ako auto ;-) Čo sa este motra a pohonu týka tak určite najlepšie by bola 1.4ka z HF verzie aj s prevodovkou. Je to vlastne D16A6 so znizenym výkonom a najdlhšou prevodovkou akú poznám pri dcku. Má asi o tretinu nižšiu spotrebu ako D16ka a bolo to aj najeko auto na nejakej sutazi so spotrebou okolo 4och litrov. Inak pre menšiu pomoc by mohol poslúžiť aj článok na MOTOIQ.COM s nazvom Project Sipster. Jedna sa sice o starý VW ale sú tam aj univerzálne radi celkovo. Viacej veci je aj na stránke Autospeed.com.au. Tam ale treba trochu pátrať pre članki ktore hľadáte lebo je to už starsia stránka.

Re: ECO CRX :)

Napsal: 01 říj 2012 19:38
od Swingal
Takisto stoji za precitanie tato stranka ... http://ecomodder.com/forum/fuel-economy ... ations.php