Představení vozu:
Jedná se o druhou generaci Hondy CRX, která byla vyráběna od roku 1987 do roku 1991. Díky nízké ceně vozu, vysokému výkonu a kousavým jízdním vlastnostem na limitu se mnoho CRX dostalo do rukou mladých nezkušených jezdců, kteří si auta "otunili" a velmi často také rozbili v nejbližší zatáčce. Při hledání dobrých kusů se tak dnes v provedení ED9 dosatnete snadno ke 100 000 korun a v provedení VTEC ještě podstatně výše. Začíná se tedy jednat spíše o sběratelské kousky.
Design:
Splývavá ostře seseknutá záď v kombinaci s kompaktními rozměry dávají CRXu nezaměnitelný vzhled. Designová řeč je ve stylu soudobých Hond, CRX je velmi podobné tehdejšímu Civicu. Kvalita interieru je poplatná tehdejší době, takže nečekejte zázraky. Po nastoupení budete překvapeni velmi nízkým posazem ve sportovní sedačce a téměř žádným místem na zadní lavici. Má výška 192 cm byla pro auto řekl bych limitní.

Volant bohužel není podélně nastavitelný.
Výbava:
Elektrické střešní okno, jinak opravdu nic navíc

Výkon motoru a jízdní vlastnosti:
Moje CRX mělo motor D16Z5, tedy pofaceliftový čtyřválec o objemu 1,6 litru DOHC s 16ti ventilovou technikou. Motor dodával vozu charakter. Do hranice čtyř tisíc otáček se choval jako Civic, po překročení této hranice se zostřil zvuk a začalo to pořádně táhnout. Aby se z motoru dostala maximální dynamika, bylo ho třeba hodně točit, což mně osobně rozhodně nevadilo

O tom svědčí i maximální výkon 124 koní v 6 800 ot./min. a točivý moment 103 Nm v 5 700 ot./min. Omezovač mě potom (často) zastavil v 7 200 ot./min.
Díky krátkému rozvoru vozu, velmi nízké váze (900 kg !) a sofistikovanému podvozku se CRX chovalo patřičně agilně. Zrychlení z 0-100 km/h zvládlo zhruba za 8,4 vteřiny. V zatáčkách se potom projevil vynikající podvozek. Na limitu se auto chovalo nedotáčivě, ovšem při puštění plynu, nedejbože pobídnutí brzdou, se velmi ochotně dostalo do přetáčivého smyku. Vzhledem ke krátkému rozvoru je potom zapotřebí rychlých reakcí, což se stalo nejednomu CRX osudným.
Převodovka:
Pětistupňová, nakrátko poskládaná. Při tachometrových 120 km/h jsem točil 4 000 ot./min., takže na dlouhé cesty to není úplně ideální. Převodovka není špatná, ale mohla by být preciznější.
Brzdy:
Vepředu kotoučové chlazené, vzadu kotoučové obyčejné. Brzdy nebyly nejhorší, ale pokud by chtěl někdo s CRXem jezdit sportovněji nebo závodně, doporučil bych vylepšit.
Podvozek:
Po motoru druhá nejlepší věc na autě. Všechna kola mají nezávislé zavěšení s dvojitými rameny. Mnoho lidí i díky podvozku a váze přirovnává CRX k motokáře. Vzhledem k tomu, že jsem měl podvozek o trochu snížený (přišel jsem na to až po nějaké době od koupi vozu), dělaly nerovnosti CRXu trošku potíže. Seriově a na rozumných kolech je ale auto podle mě v normálním provozu použitelné. Auto nemá žádný posilovač řízení, což je nevýhodou při parkování (zvláště pokud máte širší gumy), na druhou stranu přes volant cítíte co se děje na silnici.
Potěšilo mě:
Jednoznačně jízdní vlastnosti a způsob, jakým vás auto vtáhne do řízení. Z každodenní jízdy se může stát sváteční záležitost. Při běžném rozumném provozu se spotřeba pohybuje mezi šesti a sedmi litry.
Naštvalo mě:
Auto je náchylné ke korozi, je třeba s ní při případné koupi počítat a pečlivě vybírat. Dále je vysokootáčkový motor náchylný k zacházení. Pokud budete mít smůlu, tak vám bude žrát olej jako mně. Velmi, opravdu velmi jednoduché zámky a zapalování. Auto se díky tomu velmi snadno krade - což se mi také stalo...
Honda CRX ED9... K20 SWAP...
Honda CRX EE8 VTEC B16A1=110KW