Stránka 1 z 1

Jezdím na E85

Napsal: 23 čer 2011 20:24
od Dalpol D8
Ahoj jezdím na E85 za 25kč/l, jedu na sraz - můžu ukázat?

Re: Jezdím na E85

Napsal: 23 čer 2011 20:37
od Martin666
Dalpol D8 píše:Ahoj jezdím na E85 za 25kč/l, jedu na sraz - můžu ukázat?


taky jsem jezdil. Vyšší výkon byl cítit :-) ale při zahřátí divně smrděl motor. Ale zae z výfuku nešlo tolik kouře. Ale spotřeba byla vyšší. Ale cena dobrý :-)

Re: Jezdím na E85

Napsal: 23 čer 2011 20:53
od Dalpol D8
mám tam řídící jednotka, pouze pro E85, pak pár drátů ke vstříkům, teplotní čídlo a výstup na PC, kde se dá vše upravit podle momentální chutě řidiče

Re: Jezdím na E85

Napsal: 23 čer 2011 21:02
od Martin666
Dalpol D8 píše:mám tam řídící jednotka, pouze pro E85, pak pár drátů ke vstříkům, teplotní čídlo a výstup na PC, kde se dá vše upravit podle momentální chutě řidiče


tak to musí být sakra zajímavý. Na 109 oktanové palivo musí jít vytáhnout výkon jako prase s pořádným nastavením :-D

Re: Jezdím na E85

Napsal: 23 čer 2011 21:23
od Perjen
Oktany souvisejí s výkonem? Vyšší oktany pokud vím jenom umožní potunnit motor pro vyšší výkon.
Oktany označují pouze odolnost paliva samozápalem.Navíc ethanol má 2/3 výkonost oproti benzínu a jediná úprava ŘJ si myslím že je pouze v zvětšení vstřikování paliva...

A co jsem četl tak na neupravený motor

A doplním převzaté info od technika:
1. Oktanové číslo: Je to v podstatě rychlost hoření (výbušnost směsi) Čím je číslo vyšší, tím pomaleji probíhá hoření, u lihu je vyšší.
2. Teplota hoření: je teplota, při které hoří směs, u lihu je vyšší.
3. Zápalnost směsi: v podstatě nejnižší teplota, při které ještě dojde k zapálení směsi, u lihu je horší
4 Výhřevnost paliva: Energie, která vznikne spálením jedné jednotky paliva, u lihu je nižší.
5. Hydroskopie směsi: schopnost vázat na sebe vodu., u benzinu téměř nulová, u lihu obrovská.
6. Kompresní poměr: Tato hodnota není hodnota paliva ale motoru. Pro spalování lihu je důležitá, proto ji tu uvádím. Je to poměr, na kolik je směs v pístu stlačena před zapálením.

A jedna souvislost: Čím větší je komprese směsi, tím rychleji probíhá hoření stejné směsi. Proto se do nových, výkonných a hlavně sportovních motorů dává palivo s vyšším oktanovým číslem. Jinak by díky vysoké výbušnosti docházelo k vibracím uvnitř stlačené směsi, docházelo by ke ztrátám a možná i vyššímu opotřebení motoru. Obráceně dochází opět ke snížení výkonu (možno kompenzovat zvětšením předstihu), k poškození motoru nedochází, naopak je více šetřen.

Z toho vyplývá:
Nové motory s vysokým kompresním poměrem mohou na čistý líh jezdit úplně v pohodě. Při vysokém tlaku směsi vznikne vyšší teplota, takže se líh snadno zapálí.
Motory starší, ale takové, které mají vícebodový vstřik mohou také jezdit na čistý líh také v pohodě, podle opotřebení motoru může lehce stoupnou spotřeba oproti benzinu. Nevýhodou je, že při nižších teplotách budete hůře startovat. Proto se doporučuje smíchat benzín s lihem v poměru 1 třetina benzinu a dvě třetiny lihu. V zimě půl na půl. O automatické přenastavení motoru se postará lambda sonda a řídící jednotka. To jsou např. Octavie, Fabie a felicie od roku výroby 1996.
Starší motory s jednobodovým vstřikem mohou jezdit na směs lihu s benzínem, ale musí být alespoň dvě třetiny benzinu.
Motory s karburátorem je problematické nastavit na líh, doporučuji konzultaci v odborném servisu. Ale tam budou mít pravděpodobně strach, abyste se na nich později nechtěli hojit, když vám něco odejde a poradí vám jezdit na benzín. Každopádně se musí hodně zvýšit npředstih.

A při míchání benzinu s lihem je lépe použít benzin 91 oktanů. Více sníží oktanové číslo lihu

Výsledek je to, že se vám pravděpodobně změní charakteristiky motoru, tzn výkon se vám přesune dolů. Motor bude více tahnout v nízkých otáčkách, už od jednoho tisíce, nebo 1200 otáček. Naopak při vyšších otáčkách od 3500 výš výkon budete ztrácet. Pokud na to budete myslet a přizpůsobíte tomu styl jízdy, spotřeba vám klesne. Klesne hlavně při jízdě po městě, po špatných a klikatých silnicích. Naopak při dlouhé rychlé jízdě po dálnici a při sportovní jízdě vám spotřeba půjde nahoru.
Sám líh tankuji u čerpací pumpy v Dobrovici, hned vedle Dobrovického lihovaru, v létě jezdím na čistý líh, teď na podzim přidávám čtvrtinu benzinu a v zimě počítám budu jezdit půl na půl. Ještě ceny: benzin 31,90, líh 24,50.
A poslední informace, Palivo označované u benzinek jako bioethanol E85 obsahuje 15 procent naturalu 95. Právě pro lepší starty.

Re: Jezdím na E85

Napsal: 23 čer 2011 22:08
od Martin666
Tak jsem to taky myslel. Musíš tomu palivu přizpůsobit předstih a tak. Proto závodní auta mají vysokooktan. A tohle je velice levné palivo. Jinak se normálně takové vysokooktany pohybují i za dvojnásobnou i trojnásobnou cenu za litr. Možnosti jsou velké. Ale .... Jak říká Perjen, je potřeba počítat s vyšší spotřebou. Protože *crx* *vytlem*

Re: Jezdím na E85

Napsal: 17 srp 2011 21:06
od Petk@
zdravim a jezdíte na čistej etanol nebo 1:1 s benzinem řekli mi na pumpě že se ma ředit 1:1 tak nevim kdys sem vzal 1:1 tak parada celkově kdys sem to spočítal tak se spotřeba zvišila trošku ale zase sem ušetřil tak ++ :-) ale kdys sem tam skusil jen čistej tak semi stalo že najednou střelilo z vejfuku a rosvitila se kontrolka motoru a auto jelo ale netahlo a kdys sem chcipnul motor a zase nastartoval tak zase pohoda :-) ale štvalo měto tak radči beru normal benzin . hlavně etanol je cosem čet i ve škole nam to řikali kdys sem se ještě učil že je něco jako voda takže spusobuje korozi takže to asi nebude nic nej pro motor ale výkon je *fin*

Re: Jezdím na E85

Napsal: 03 zář 2011 19:58
od Dalpol D8
Jezdím na čistý ethanol, je tam přidaná jakási řídící jednotka + čidlo na teplotu vody, žádná kontrolka se nerozsvicí a jezdí to pěkně. Co je tedy nevýhodou, tak to hůř chytá, ale já tam mám přidaný ethanol - verze sport. Samozřejmě, že je tam i verze eco a u toho je vše v poho.

Re: Jezdím na E85

Napsal: 03 zář 2011 20:49
od Autozednik Mambo
:shock:

Re: Jezdím na E85

Napsal: 03 zář 2011 21:43
od Cody
:roll: