zotrvak odlahceny
Moderátor: Minor
zotrvak odlahceny
Ma niekto z vas v aute lahky zotrvak? vase nazory ano alebo nie? dik
Naposledy upravil(a) Shaka dne 27 říj 2014 09:15, celkem upraveno 1 x.
Re: zotrval odlahceny
nechal js ho stočit co to šlo,váhu nevim. je třeba trochu hlídat vyvážení,protože při ubírání se mění poměr pro vyvážení(vyvažovací otvory). velký efekt to nepřineslo,tak js nechal vytočit i AL řemenici. nezdá se to být nijak zásadní. páč mi kolega dělá hlavu s mnohem větší kompresí(a kanály),nechystám se ubírat víc setrvačných hmot a razantní ubrání setrvačníku vyžaduje navíc problematičtější vyvážení celýho systému.
Re: zotrval odlahceny
Dake skusenost s odlahcenim zotrvacnika mam ale nakolko kamarat to spravil a nevyvazil sa tak si to odneisla kluka,Nemam namysli stahovat povodny ale kupit uz vyváženy.Nechcem ziadny extrem typu 3kg ale tak 4,5-5kg.Trochu sa bojim životnosti motora čo to bude mat za nasledok.Auto použivam na bežne jazdenie do prace .
Re: zotrval odlahceny
menší váha lepší kvůli všemu, motor jde rychleji do otáček, ale zároven rychleji otáčky klesaj, logicky když bude trochu házet tak menší váha nadělá menší škody a vibrace. třeba na motorkách je na klikách minimum váhy a otáčky jdou dolů extrémě rychle. Každopádně já mám lehce stočenej setrvák a bylo to lepší, hladší chod bez cukání
Re: zotrval odlahceny
Kolko kg mám brat ako optimum ked seria ma 7,5kg? 5-6kg
Re: zotrval odlahceny
Dalpol měl asi 5kg a říkal že to je max, jinak sériovej setrvák jestli není rozdíl ve váze 200 a 212, tak měl 8,5kg a co tu mám ten lehce stočenej, tak ten měl asi 7,5kg
Re: zotrval odlahceny
Mne sa zdalo že crx má 7,5kg-
A civic 4G 7kg.niesom si istý .
A civic 4G 7kg.niesom si istý .
Re: zotrval odlahceny
já je vážil, protože jsem musel přendavat setrvák kvůli spojce a jeden byl v ruce těžší, že je jeden stočenej jsem si všimnul až potom
Re: zotrval odlahceny
jeden mam veru doma skusim to zvažit ale to je jedno,aj tak objednam novy. nevieš niaku stranku?
Re: zotrval odlahceny
Jediná věc na kterou má odlehčený setrvačník nějaký podstatnější vliv je rychlost jakou se mění otáčky na nezatíženém motoru (vyšlápnutá spojka, neutrál). Jakmile se motor připojí k převodovce a musí hýbat váhou celého vozu, tak se odlehčení setrvačníku o pár kg v celkovém výsledku prakticky ztratí.
Odlehčování řemenice klikovky má ještě menší význam, protože se rotační hmoty pohybují poměrně blízko středové osy. Navíc sériová řemenice obsahuje tlumič torzních kmitů, kdy po jeho odstranění dochází ke zvýšenému namáhání ložisek kliky.
Odlehčování řemenice klikovky má ještě menší význam, protože se rotační hmoty pohybují poměrně blízko středové osy. Navíc sériová řemenice obsahuje tlumič torzních kmitů, kdy po jeho odstranění dochází ke zvýšenému namáhání ložisek kliky.
Re: zotrval odlahceny
ovšem "těch pár kilo" roste se čtvercem poloměru setrvačníku a úhlovou rychlostí(otáčky motoru). např.při relativně pomalém roztáčení přeplňovaného motoru to není tak významná ztráta,ale u točivého motoru bez turba už ano.
torzní kmity u malých objemů nemusí být tak velký problém. velkou část absorbuje pohon altíku přes řemen
torzní kmity u malých objemů nemusí být tak velký problém. velkou část absorbuje pohon altíku přes řemen
Re: zotrvak odlahceny
Odlehčený setrvačník sebou nese jeden celkem podstatný neduh a tím je jeho rychlejší tepelný nasycení (závisí na použitém materiálu), který může vést i k přepalování jeho povrchu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů