Oil Catch Tank po domácku
Napsal: 16 bře 2010 08:07
Autor: Mooonwalker
Udělal jsem si na sve crx nové sací potrubí, ale jaksi se mi nechtělo do něj dělat díru, do které bych napojil hadičku vedoucí z ventilového výka(odfuk ventilového víka). Tak jsem začal přemýšlet o nějaké alternativě. Možnosti jsou vlastně dvě.
1. můžete si koupit malý odfukový filtr, cena cca 100-300,- /ten ale díky oleji který naněj stříká, moc nevydrží/
2. seženete si tzv. Oil Catch Tank(Can) neboli po našem Nádobku na zachytávání oleje.
Tahle varianta je v mnoha ohledech lepší, bohužel cena je krapet jinde. Ta nejlevnější což je asi od Bidrin performance, vyjde cca na 1500,- , ty „lepší"(HKS,AEM..) cca 2500+
Já se tedy rozhodl pro variantu 2, ale s tím že se pokusím takový OCT vyrobit, nejsem svářeč, takže ke slovu přišel opět jako v případě sání novodur. Sehnal jsem si jednu novodurovou trubku(spojku), cca 15cm dlouhou, ta se vyznačuje tím, že má na obou stranách těsnění a je možné jí tím ádem neprodyšně uzavřít. Dále pak 2 zátky na naší trubku, hadičku cca 2m dlouhou(není tak drahá a lepší víc než míň), pak dva plastové šrouby do nábytku(pouzívají se ke spojení dvou skříní dohromady), 3 kovové opasky(2malé na půměr hadičky a jeden velký na průměr trubky) a kousek plechu.
Postup:
Do jednoho z víček uděláme dvě dirky tak aby se nám do nich natěsno vešly dva šrouby.
Já použil pouze dutou část(jakoby matku), ale myslím že kreativitě se meze nekladou a určitě by to šlo vyřešit i z druhé části šroubu. Do obou šroubů vyvrtáme diry aby byly duté a mohl nám protékat olej.
Šrouby nasadíme do víčka s dírami a víčko uzavřeme trubku z jedné strany.
Druhé neprovrtané víčko dáme zespod. Nyní máme nadobku hotovou.
Dáme kolem ní větší stahovací objímku a přejdeme k autu. Pořádně se rozhodněte kam nádobku umístíte. Až budete mít vybráno, musíte si udělat uchycení. K tomu poslouží ten malý plech. Naohybáte ho jako já a přinýtujete nebo přišroubujete ke kastli(nebo přivaříte).
OCT můžete ještě nějak nalakovat, nebo jinak poladit k obrazu svému. Popřípadě můžete druhý konec vrátit dalším kouskem hadičky zpět do sání.
Za pomoci opasku na nádobce ji na plech přiděláte.
Teď už jen naměřite hadičku od odfuku na víku k jednomu ze dvou vyčnívajících šroubů na OCT. Malými opasky stáhnete aby držely pevně a máte hotovo.
Snad Vám to nějak pomůže
Materiál:
1x novodurová trubka
2x uzávěry
2x plastové šrouby
3-5x stahovací objímky(5 pokud budete vtacet tlak z OCT do sání zpět)
2-3m hadičky
sečteno podtrženo do 200kč by se měl každý vejít
P.S. Nenesu odpovědnost za závady vzniklé použitím tohoto návodu
Pokud máte svůj vlastní fotonávod týkající se CRX pošlete mi jej ve wordu s přiloženou fotodokumentací na email: bartson(zavináč)seznam.cz Všem děkuji za spolupráci při tvorbě článků v této sekci.
Autor: Mooonwalker
Udělal jsem si na sve crx nové sací potrubí, ale jaksi se mi nechtělo do něj dělat díru, do které bych napojil hadičku vedoucí z ventilového výka(odfuk ventilového víka). Tak jsem začal přemýšlet o nějaké alternativě. Možnosti jsou vlastně dvě.
1. můžete si koupit malý odfukový filtr, cena cca 100-300,- /ten ale díky oleji který naněj stříká, moc nevydrží/
2. seženete si tzv. Oil Catch Tank(Can) neboli po našem Nádobku na zachytávání oleje.
Tahle varianta je v mnoha ohledech lepší, bohužel cena je krapet jinde. Ta nejlevnější což je asi od Bidrin performance, vyjde cca na 1500,- , ty „lepší"(HKS,AEM..) cca 2500+
Já se tedy rozhodl pro variantu 2, ale s tím že se pokusím takový OCT vyrobit, nejsem svářeč, takže ke slovu přišel opět jako v případě sání novodur. Sehnal jsem si jednu novodurovou trubku(spojku), cca 15cm dlouhou, ta se vyznačuje tím, že má na obou stranách těsnění a je možné jí tím ádem neprodyšně uzavřít. Dále pak 2 zátky na naší trubku, hadičku cca 2m dlouhou(není tak drahá a lepší víc než míň), pak dva plastové šrouby do nábytku(pouzívají se ke spojení dvou skříní dohromady), 3 kovové opasky(2malé na půměr hadičky a jeden velký na průměr trubky) a kousek plechu.
Postup:
Do jednoho z víček uděláme dvě dirky tak aby se nám do nich natěsno vešly dva šrouby.
Já použil pouze dutou část(jakoby matku), ale myslím že kreativitě se meze nekladou a určitě by to šlo vyřešit i z druhé části šroubu. Do obou šroubů vyvrtáme diry aby byly duté a mohl nám protékat olej.
Šrouby nasadíme do víčka s dírami a víčko uzavřeme trubku z jedné strany.
Druhé neprovrtané víčko dáme zespod. Nyní máme nadobku hotovou.
Dáme kolem ní větší stahovací objímku a přejdeme k autu. Pořádně se rozhodněte kam nádobku umístíte. Až budete mít vybráno, musíte si udělat uchycení. K tomu poslouží ten malý plech. Naohybáte ho jako já a přinýtujete nebo přišroubujete ke kastli(nebo přivaříte).
OCT můžete ještě nějak nalakovat, nebo jinak poladit k obrazu svému. Popřípadě můžete druhý konec vrátit dalším kouskem hadičky zpět do sání.
Za pomoci opasku na nádobce ji na plech přiděláte.
Teď už jen naměřite hadičku od odfuku na víku k jednomu ze dvou vyčnívajících šroubů na OCT. Malými opasky stáhnete aby držely pevně a máte hotovo.
Snad Vám to nějak pomůže
Materiál:
1x novodurová trubka
2x uzávěry
2x plastové šrouby
3-5x stahovací objímky(5 pokud budete vtacet tlak z OCT do sání zpět)
2-3m hadičky
sečteno podtrženo do 200kč by se měl každý vejít
P.S. Nenesu odpovědnost za závady vzniklé použitím tohoto návodu
Pokud máte svůj vlastní fotonávod týkající se CRX pošlete mi jej ve wordu s přiloženou fotodokumentací na email: bartson(zavináč)seznam.cz Všem děkuji za spolupráci při tvorbě článků v této sekci.
Autor: Mooonwalker
jinak nepiska ti ten filtr?