CRX a vzácnosti
Napsal: 16 bře 2010 07:37
V článku najdi deset rozdílů jsem se zabýval rozdílem mezi předfacelift a pofacelift verzí naší krásné CRXky, kterou můžete spatřit v našich končinách. A při hledání po všemožných informacích se narazilo na zajímavé zjištění. Kolik pracovití japonští designéři vytvořili verzí Hondy CRX. A to hlavně pro svůj domácí trh, jak se nyní přesvědčíme (JDM - japanese domestic market). Tento článek je tedy volným pokračováním předchozího článku, při pouti za hledáním tajů CRX.
1) rok 1987, září - zrod CRX 2.generace a to ve verzi 1.5x a Si
2) rok 1988, srpen - CRX byla přidána do vínku ABS. Zatím se mi nepodařilo zjistit, pro jaké modely to bylo.
3) rok 1989, únor - spuštěna výroba verze Exclusive, kterou si můžete prohlédnout na fotografiích. A pozor, bylo jich vyrobeno pouhopouhých 350 kusů! Vyznačovala se provedením interiéru v karamelové barvě. Interiér byl plastový, volant potažený kůží. Co se týče exteriéru, zde měl skleněnou střechu, odstín skel byl bronzový, výfukové potrubí dostalo speciální povrch. Ve výbavě bylo ABS. CRX se vyrábělo v černé metalíze.
4) rok 1989, březen - spuštěna výroba speciálního modelu 1.5x G. Tento model se vyznačoval prosklenou střechou, kterou si také můžete prohlédnout na fotografii. Dále měla ve výbavě elektrická sklopná vnější zpětná zrcátka. Co se týče laku, byla zde na výběr větší paleta barev. Vídeň modrá perleť, Harvard modrá perleť, Barcelona zelená perleť, Polární bílá, Flint černá metalíza, Frost bílá.
5) rok 1989, září - 1.5x a Si model prošel omlazením. To se projevilo především na nových náraznících a světlech. Čalounění vozu a sedadla se také mírně změnila. Pro větší bezpečnost byla také posílena konstrukce vozu.
6) rok 1989, září - spuštěn model Sir s motorem DOHC VTEC.
7) rok 1990, únor - 1.5x Limited Edition je uvedena do výroby. Vyrobeno bylo pouze 600 kusů! Vyznačovala se jiným čalouněním interiéru. Další výbavou bylo autorádio na kazety a CD s vysokým výkonem, sluneční clona, kožená sedadla a obložení dveří. Toto interiérové vybavení se objevilo i u všech následujících verzí. Co se týče exteriéru, zde se znovu objevil bronzový odstín skel, dostala speciální hliníková kola typ Aero a na zadní dveře samolepku Limited Edition. Barva zde byla polární bílá, černá metalíza Flint a Torino červená perleť.
8) rok 1990, září - 1.5x Limited Edition II je uvedena do výroby. Také vyrobenou pouze 600 kusů! I tato verze se vyznačovala jinou barvou čalounění interiéru sladěnou s exteriérem. Co se týče exteriéru, zde se ještě objevila znovu elektrická sklopná zpětná zrcátka. Barva byla černá metalíza Flint, měsíční prach perleť, Torino červená perleť,
9) rok 1991, únor - spuštěn model 1.5x Style S. Vyznačuje se jiným provedením interiéru a exteriéru oproti předchůdcům. Byla v barvách Buckingham modrá perleť, černá metalíza Flint, měsíční prach perleť, Torino červená perleť.
10) rok 1991, září - 1.5x Style S verze 2 spuštěna. I tato verze se vyznačuje jiným provedením interiéru a exteriéru. Interiér měl od první Limited Edition stejnou výbavu, ale u exteriéru se zde objevila speciální kola z lehkých slitin a na zadních dveřích se objevila samolepka Style II. CRX bylo v barvách Buckingham modrá perleť, černá metalíza Flint a Torino červená perleť.
Některé CRX byly dokonce označovány samolepkou Style II- type B, lišila se pouze v maličkostech.
Fotografie modelu Exclusive
Sbírka zadních světel a sedačky
1) rok 1987, září - zrod CRX 2.generace a to ve verzi 1.5x a Si
2) rok 1988, srpen - CRX byla přidána do vínku ABS. Zatím se mi nepodařilo zjistit, pro jaké modely to bylo.
3) rok 1989, únor - spuštěna výroba verze Exclusive, kterou si můžete prohlédnout na fotografiích. A pozor, bylo jich vyrobeno pouhopouhých 350 kusů! Vyznačovala se provedením interiéru v karamelové barvě. Interiér byl plastový, volant potažený kůží. Co se týče exteriéru, zde měl skleněnou střechu, odstín skel byl bronzový, výfukové potrubí dostalo speciální povrch. Ve výbavě bylo ABS. CRX se vyrábělo v černé metalíze.
4) rok 1989, březen - spuštěna výroba speciálního modelu 1.5x G. Tento model se vyznačoval prosklenou střechou, kterou si také můžete prohlédnout na fotografii. Dále měla ve výbavě elektrická sklopná vnější zpětná zrcátka. Co se týče laku, byla zde na výběr větší paleta barev. Vídeň modrá perleť, Harvard modrá perleť, Barcelona zelená perleť, Polární bílá, Flint černá metalíza, Frost bílá.
5) rok 1989, září - 1.5x a Si model prošel omlazením. To se projevilo především na nových náraznících a světlech. Čalounění vozu a sedadla se také mírně změnila. Pro větší bezpečnost byla také posílena konstrukce vozu.
6) rok 1989, září - spuštěn model Sir s motorem DOHC VTEC.
7) rok 1990, únor - 1.5x Limited Edition je uvedena do výroby. Vyrobeno bylo pouze 600 kusů! Vyznačovala se jiným čalouněním interiéru. Další výbavou bylo autorádio na kazety a CD s vysokým výkonem, sluneční clona, kožená sedadla a obložení dveří. Toto interiérové vybavení se objevilo i u všech následujících verzí. Co se týče exteriéru, zde se znovu objevil bronzový odstín skel, dostala speciální hliníková kola typ Aero a na zadní dveře samolepku Limited Edition. Barva zde byla polární bílá, černá metalíza Flint a Torino červená perleť.
8) rok 1990, září - 1.5x Limited Edition II je uvedena do výroby. Také vyrobenou pouze 600 kusů! I tato verze se vyznačovala jinou barvou čalounění interiéru sladěnou s exteriérem. Co se týče exteriéru, zde se ještě objevila znovu elektrická sklopná zpětná zrcátka. Barva byla černá metalíza Flint, měsíční prach perleť, Torino červená perleť,
9) rok 1991, únor - spuštěn model 1.5x Style S. Vyznačuje se jiným provedením interiéru a exteriéru oproti předchůdcům. Byla v barvách Buckingham modrá perleť, černá metalíza Flint, měsíční prach perleť, Torino červená perleť.
10) rok 1991, září - 1.5x Style S verze 2 spuštěna. I tato verze se vyznačuje jiným provedením interiéru a exteriéru. Interiér měl od první Limited Edition stejnou výbavu, ale u exteriéru se zde objevila speciální kola z lehkých slitin a na zadních dveřích se objevila samolepka Style II. CRX bylo v barvách Buckingham modrá perleť, černá metalíza Flint a Torino červená perleť.
Některé CRX byly dokonce označovány samolepkou Style II- type B, lišila se pouze v maličkostech.
Fotografie modelu Exclusive
Sbírka zadních světel a sedačky

)