Crx a ecu a chybové kódy
Napsal: 06 bře 2010 12:16
U crx 2G řídí chod motoru počítač, neboli řídící jednotka neboli ecu (electronic control unit). Kromě řízení chodu motoru nám ještě v případě některých poruch sděluje pomocí blikající diody, o jaký okruh závady se jedná. O tom ale zase někdy jindy.
Ecu najdete pod kobercem a plechovým krytem pod nohami spolujezdce. Kryt s okýnkem pro blikání diody drží čtyři matky 10.
U crx 2G se jedná o takzvanou OBD0 (čili on board diagnostics nulté generace). Označení ecu najdete na nálepce na boku a také vevnitř na zeleném konektoru. Označena je ve formě 37820-XXX-xxxx, kde čísla 37820 jsou zcela nepodstatná, XXX označuje druh ecu a xxxx označuje verzi použitého softwaru. V případě crx je údaj o verzi velmi důležitý, protože určuje, zda se jedná o ecu pro bezkatový motor či ne, případně, jestli lze ecu relativně snadno chipovat.
Crx 2G mají ecu PM7 pro motory DOHC řady D16xx a PW0 pro motory DOHC vtec B16A1.
Setkat se můžeme s řadou verzí softwaru, já jsem zatím narazil na tyto.
PM7-B020, B021 a B030 - pro bezkatové motory D16A9. Tyto ecu mají na horní straně externí regulátor volnoběžné směsi s konektorem a protože nebyly ještě uškrcené s ohledem na emise, nabízejí o něco vyšší výkon než ecu katové. Na chipování se nehodí, přestože to není nemožné. Jsou ovšem žádané jako levná varianta ke zvýšení výkonu. Při použití na novějším, katovém crxku je nutné lehce předělat kabeláž (o tom někdy jindy).
PM7-X030, X031 - pro katové motory D16A8 a D16Z5. Jedná se o ecu z doby poloviny produkce, nemají paměť eprom a nehodí se na chipování, přestože to není nemožné.
PM7-X040, X041 - ecu pro katové motory D16A8 a D16Z5 z období konce produkce. Mají paměť eprom a pro chipování jsou nejvhodnější.
U motoru B16A1 je ecu označena jako PW0 a na rozdíl od ecu pro modely ED9 není verze softwaru podstatná.
Ecu mají tři konektory, jeden zelený a dva černé, při některých úpravách je dobré vědět, jak jsou označovány v manuálu, totiž jako konektory A,B a C.
Ecu najdete pod kobercem a plechovým krytem pod nohami spolujezdce. Kryt s okýnkem pro blikání diody drží čtyři matky 10.
U crx 2G se jedná o takzvanou OBD0 (čili on board diagnostics nulté generace). Označení ecu najdete na nálepce na boku a také vevnitř na zeleném konektoru. Označena je ve formě 37820-XXX-xxxx, kde čísla 37820 jsou zcela nepodstatná, XXX označuje druh ecu a xxxx označuje verzi použitého softwaru. V případě crx je údaj o verzi velmi důležitý, protože určuje, zda se jedná o ecu pro bezkatový motor či ne, případně, jestli lze ecu relativně snadno chipovat.
Crx 2G mají ecu PM7 pro motory DOHC řady D16xx a PW0 pro motory DOHC vtec B16A1.
Setkat se můžeme s řadou verzí softwaru, já jsem zatím narazil na tyto.
PM7-B020, B021 a B030 - pro bezkatové motory D16A9. Tyto ecu mají na horní straně externí regulátor volnoběžné směsi s konektorem a protože nebyly ještě uškrcené s ohledem na emise, nabízejí o něco vyšší výkon než ecu katové. Na chipování se nehodí, přestože to není nemožné. Jsou ovšem žádané jako levná varianta ke zvýšení výkonu. Při použití na novějším, katovém crxku je nutné lehce předělat kabeláž (o tom někdy jindy).
PM7-X030, X031 - pro katové motory D16A8 a D16Z5. Jedná se o ecu z doby poloviny produkce, nemají paměť eprom a nehodí se na chipování, přestože to není nemožné.
PM7-X040, X041 - ecu pro katové motory D16A8 a D16Z5 z období konce produkce. Mají paměť eprom a pro chipování jsou nejvhodnější.
U motoru B16A1 je ecu označena jako PW0 a na rozdíl od ecu pro modely ED9 není verze softwaru podstatná.
Ecu mají tři konektory, jeden zelený a dva černé, při některých úpravách je dobré vědět, jak jsou označovány v manuálu, totiž jako konektory A,B a C.